Graiul Sălajului, decembrie 2012 (Anul 23, nr. 5232-5246)

2012-12-14 / nr. 5241

5 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Vineri -14 decembrie 2012 SPORT www.graiulsalajului.ro Mi. Liga Campionilor Remat a părăsit cu fruntea lui Liga Campionilor Aventura campioanei României în Liga Campionilor s-a încheiat miercuri seara, când Remat a pierdut în fața italienilor de la Bre Banca Sannutti Cuneo. Misiunea elevilor lui Mariusz Sordyl și Ovidiu Macarie era imposibilă în fața liderului din Grupa G, însă și așa, ai noștri s-au străduit și au terminat cu capul sus ultimul meci din actuala stagiune a celei mai prestigioase competiții intercluburi; în primul set, Remat a ținut piept adversarei și chiar a avut puterea să revină după ce gazdele s-au distanțat și la patru puncte diferență (16- 12). Andrei Stoian și colegii săi au restabilit egalitatea (23 - 23) iar setul s-a dus în prelungiri, unde atât Cuneo cât și Remat au irosit destule mingi de set; în cele din urmă, zălăuanii au fost mai exacți și de la (28 - 27), au întors soarta setului și au făcut (29 - 31) câștigând surprinzător primul parțial. Era greu de crezută, că italienii nu vor reacționa, însă spre suprinderea lor, tot Remat a fost la conducere în debutul setului secund. După (6 - 8) la primul time out tehnic, italienii au revenit și s-au aflat la conducere la al doilea moment de pauză (16 -14). A fost momentul când Cuneo s-a distanțat și astfel în final s-a impus la cinci puncte diferență. Setul al treilea a aparținut în totalitate formației gazdă, care s-a distanțat considerabil pe tabelă. Replica zălăuanilor a fost una extrem de palidă, permițându-le adversarilor să aibă un adevărat galop de sănătate. A fost unul dintre cele mai nefaste seturi ale campionilor în Liga Campionilor, care au ajuns doar până la borna 12. Ai noștri au cedat definitiv inițiativa și Cuneo, chiar și fără câțiva jucători de bază în sextet, a demarat în trombă în setul al patrulea (6 - 0), (10- 3) și (16 -10) la cel de al doilea time out tehnic. Elevii lui Mariusz Sordyl și Ovidiu Macarie au ajuns doar până la borna 18 și astfel au rămas doar cu gustul câștigării unui set pe terenul titratei echipe din Italia. Acum, atenția și privirile noastre se vor îndrepta spre Divizia A1 masculin, acolo unde Rematul vizează revenirea în top și câștigarea campionatului, pentru ca la Zalău să simțim, din nou, aerul celei mai galonate competiții intercluburi. Dar până atunci să visăm frumos. La revedere Liga Campionilor 1 în ultimul meci din Ligă, campioana României "a furat" un set în Italia, titratei Bre Banca 1 Lannutti Cuneo I ... ......._....... LL* ______________;______ Bre Banca Lannutti Cuneo - Remat Zalău 3 -1 (-29,20,12,18) Lannutti Cuneo: Nimir Abdel-Aziz, Tsvetan Sokolov, Andrea Rossi, Emanuel Kohut, Ngapeth Earvin, Dore Deila Lunga și Andrea Marchisio - libero. Au mai evoluat: Oleg Antonov, Andrea Galliani. Antrenori: Roberto Piazza (și Massimiliano Giaccardi Remat Zalău: Andrei Stoian, Șerban Pașcan, Mihai Gheorghiță, Fabian Birău, Robinson Dvoranen, Silmar Almeida, Mihai Mărieș - libero. Au mai evoluat: Peter Nagy și Vlad Tebieș. Antrenori: Máriusz Sordyl (principal) și Ovidiu Macarie (secund) Remat încheie anul în fața Stelei . Turul Diviziei A1 la volei masculin se termină sâmbătă, iar când ne uităm în clasament nu ne vine să credem că, Remat a ajuns din campioană într-o echipă de locul 7. Dar nu este nimic pierdut și ai noștri au timp să revină și să se bată din nou la titlu de campioană. Pentru realizarea acestui țel este nevoie de a acumula cât mai multe puncte și de a urca în clasament, pentru ca la finele sezonului regulat, Remat să poată ataca play-off-ul de pe un loc cât mai bun. Elevii lui Máriusz Sordyl au maxim de puncte din ultimele două etape și nu i-au în calcul decât victoria și în partida de sâmbătă. La poalele Meseșului va poposi Steaua, echipă care cu ani în urmă era o forță în comeptiția internă. Dar vremurile acelea au apus, iar acum "steliștii" luptă pentru evitarea retrogradării. Asta nu înseamnă că Remat va avea viață ușoară și va câștiga fără probleme. Campionii trebuie să trateze meciul în serios pentru a nu avea parte de surprize la fel cum s-a întâmplat la alte meciuri. Având în vredere că meciul de sâmbătă este ultimul din acest an, Andrei Stoian și colegii săi vor să le ofere spectatorilor o victorie, ca fiind și un cadou de sărbători. "Avem nevoie de liniște și de concentrare pentru a nu strica din ce am realizat în ultimele două meciuri. Este timpul să urcăm în clasament și să putem aborda altcumva returul de campionat. Meciul cu Steaua este important cum de fapt sunt totate meciurile", a precizat Máriusz Sordyl. Programul etapei a XI-a, ultima a turului: UCM LPS Piatra Neamț - Dinamo București, Tomis Constanța - SCM U Craiova, Remat Zalău - Steaua București, CSM Agronomia București - Unirea Dej, "U" Cluj - Explorări Baia Mare. CS Phoenix stă. 1 Sâmbătă, ora 18.00, Sala Sporturilor din Zalău: Remat Zalău - Steaua București România și-a luat gândul de la medalii Selecționata condusă de Gheorghe Tadici a pierdut în fața Ungariei și aseară a jucat cu Germania pentru locul 3 în grupă în urma rezultatelor de duminca trecută. România avea drum deschis spre semifinale. Sigur, condiția a fost să învingem Ungaria și Germania, dar din păcate nu am reușit. "Tricolorele" au pierdut finala grupei cu selecționata din țara vecină și astfel au ratat orice șansă de a mai merge în semifinale. Au început bine, dar treptat s-au stins. Naționala noastră și-a asigurat un avans de trei goluri (5 - 2) dar unguroaicele au revenit, astfel că la cabine au intrat cu un avans de două goluri (12-14); în partea a doua, începutul a fost lent, neinspirat pentru românce, iar adversarele s-au dus la 4 goluri. Au urmat cîteva minute în care fetele lui Tadici au încercat să revină, dar cel mai mult s-au apropiat la un gol, 17-18 (min. 44). Având în față un portar în mare formă -Eva Kiss "tricolorele" nu a fructificat atacuri importante și Ungaria nu a mai putut fi oprită din drumul spre semifinale. Aventura României la "europene" nu s-a încheiat și aseară Cristina Neagu și colegele sale au întâlnit Germania; în cazul unei victorii, România are ocazia să lupte pentru locurile 5 - 6 la Campionatul European. Rezultate: Norvegia - Serbia28-26, Suedia - Danemarca 27-26, Danemarca - Franța 28 27, Cehia - Norvegia 19-21, Suedia - Franța 17-24, Serbia - Cehia 28-24, Cehia - Danemarca 30-33 Norvegia - Franța 30-19, Serbia - Suedia 23-23, Cehia Franța 22-24, Norvegia - Suedia 2825, Serbia - Danemarca 29-26 GRUPA a ll-a PRINCIPALĂ 1. Ungaria 4 3 0 1 107-99 6p 2. Muntenegru 4 3 0 1 101-100 6p 3. Germania 4 1 1 294-93 3p 4. Spania 4 1 1 2 105-108 3p 5. Rusia 40 31 99-102 3p 6, România 41 1 2 91-95 3p Rezultate: Germania - Spania 20-23, România - Rusia 21-21, Rusia - Muntenegru 27-30, Ungaria - Germania 24-21, Ungaria - Spania 32-31, România - Muntenegru 20-23, Spania - România 26-31 ,Ungaria - Muntenegru 26- 28, Germania - Rusia 28 26, Spania - Rusia 2825, Germania - Muntenegru 27-20 și România - Ungaria 19 25 Pagină în colaborare cu Sportul Sălăjean Salâjean Ziarul de sport al județului Sălaj GRUPA I PRINCIPALĂ 1. Norvegia 4 4 0 0 107-89 8p 2. Serbia 4 2 1 1 106-101 5p 3. Danemarca 4 2 0 2 113-113 4p 4. Franța 4 2 0 294-97 4p 5. Suedia 41 1 292-101 3p 6. Cehia 400495-106 Op Minifotbal Liga 1 Ultimul asalt al anului Vineri și sâmbătă se dispută etapa a XVIII-a, ultima din acest an Liga 1 de minifotbal va lua o pauză de câteva luni, după etapa de la finele săptămânii. Vineri și sâmbătă se dispută runda cu numărul 18, iar la prima vedere, sunt programate partide în care echipele din față au meciuri ușoare. Totuși, cel mai interesant duel pare a fi între Fan Courier și Trans Oșanu. Liderul vrea să încheie anul cu o victorie, în timp ce Trans Oșanu își propune un rezultat pozitiv pentru a rămâne pe un loc de play-off. Din spate vine Sportul Sălăjean, care se află la egalitate de puncte cu cei de la Transișanu. Sâmbătă, "echipa ziariștilor" va întâlni Europan Sărmășag, un meci în care Sportul vrea victoria pentru a termina anul în primele șapte. Referitor la runda care a trecut, să spunem că, în mare, s-au înregistrat rezultate scontate. Primele cinci clasate și-au adjudecat victoria, în timp ce Trans Oșanu și Poli Io, formații aflate pe loc de play-off, au remizat. S-au înregistrat și victorii la scor, iar protagoniste au fost Mobil Team, Europan Sărmășag și Sportul Sălăjean. Cât pe ce să asistăm la o surpriză, în disputa dintre Fan Courier și Yvo Team, însă, în cele din urmă "poștașii rapizi" s-au impus la limită. Iată rezultatele înregistrate în etapa a XVII-a: Yvo Team - Fan Courier 6 - 7, Trans Oșanu - Poli Ip 4 - 4, Sportul Sălăjean - Diesel Pub 10-1, FC Dacia - Salamandra 4 - 6, AS Creaca Jac - Europan Sărmășag 3-13, AS D Prosperlux - Mobil Team 5-16. Programul etapei a XVIII-a: Poli Ip-AS Creaca Jac, Fan Courier - Trans Oșanu, Mobil Team - Yvo Team, Diesel Pub - FC Dacia, Europa Sărmășag - Sportul Sălăjean, Autoland Hosu - AS D Prosperlux. Partida Salamandra - Clover GmbH s-a jucat miercuri. Toate meciurile etapei se dispută la Baza Sportivă Onix - Traian. I