Graiul Sălajului, aprilie 2016 (Anul 27, nr. 6061-6081)

2016-04-08 / nr. 6066

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Vineri-8 aprilie 2016 GRAIUL SĂLAJULUI ^ e-mail: graiulsj@unisys.ro Antreprenorul Stanciu spune că economia Zalaului va funcționa la alți parametri, spre mai binele locuitorilor Antreprenorul zălăuan Gheorghe Stanciu candidează independent și susține că nivelul de trai scăzut este în mare parte vina administrațiilor politice ineficente, grevate de alte interese decât cele ale locuitorilor. "Primul lucru de care ne apucăm este să facem străzile. Spun că trebuie să le facem bine nu să le asfaltăm așa cum ne-au obișnuit până acum, prin cârpeală sau cu asalt care se duce odată cu prima ploaie. Este prima condiție ca lucrurile să meragă ca pe roate, să avem străzi așa cum are toată Europa. Zalaul are 159 de kilometri de străzi. Le facem impecabile. Centura orașului este prioritatea priorităților și pentru binele nostru și pentru cel al transportatorilor care trec prin zonă. Ca să facem lucruri bune vom face în așa fel ca toate departamentele din primărie să fie conduse de specialiști pe domenii, să nu mai fie coordonate de angajați politici, lipitori de afișe electorale. Al doilea lucru esențial sunt utilitățile. Zalaul trebuie să aibă utilitățile puse la punct. Abia atunci vom avea investitori, când nu se vor împiedica de neajunsuri. Ca să avem investitori și o economie care se dezvoltă vom amenaja cât de repede un parc industrial, unde cei care vor să producă să o poată face în cele mai bune condiții. în al treilea rând, un program social solid cap-coadă va veni în întâmpinarea zălăuanilor în vârstă și a celor cu dificultăți. Acum se cheltuie oricum mult, dar ineficient cu asistența socială. Resursele pentru asistență socială se pierd pe drumul până la cei cu nevoi. Cei mai dezavantajați vor fi asistați la domiciliu; în cazurile sociale speciale mâncarea de la cantina socială trebuie dusă la beneficiar, nu să pui, de exemplu, un bătrân cu nevoi speciale pe drumuri", spune Gheorghe Stanciu, candidatul independent, care insistă că prin implementarea de metode din privat în administrația publică totul va deveni ușor de făcut. Avanpremiera candidaților la primărie Primele lucruri de care mă apuc după ce sunt ales primarul Zalăului el Eduard Farcaș Mai este mai puțin de o lună până când începe campania electorală. Avem deja candidați serioși la funcția de primar al Zalăului, așa că le-am propus să ne dezvăluie fiecare în avanpremieră care sunt primele trei lucruri pe care le va face dacă va ajunge primar. Dintre candidații cunsocuți până acum, doar candidatul Valeriu Crișan (PNL) nu a fost disponibil ieri să facă o declarație. Vom păstra tot timpul, ca să nu fie supărare, ordinea în care și-au anunțat intenția de a candida. Crișan a fost primul, dar ne vedem nevoiți să începem de data aceasta cu al doilea, candidatul independent Gheorghe Stanciu, și vom continua cu social-democratul Ionel Ciunt, cu Fazakas Nicolae de la UDMR și cu progresistul Mircea Abrudan. Fazakas Nicolae / Ionel Ciunt j ........ I Mircea Abrudan Ciunt vrea "curățenie" în Primărie și curățenie în oraș , iii "Dacă voi ajunge primar, am mai multe de făcut, nu doar trei lucruri, însă, ca să ma limitez la dorința dumneavoastră, pot să vă spun că primul lucru pe care mă angajez, și îl voi face, dacă ajung primar, este o curățenie totală în primărie. La curățenie vă dați seama că mă refer la relația cetățean - funcționar din cadrul primăriei. Concret, vreau ca primăria să nu mai fie o instituție în care îți este groază să intri pentru că nu ești tratat ca simplu cetățean așa cum se cuvine. Fiecare angajat al primăriei va trebui să aibă o relație corectă cu cetățenii, o relaționare cât mai bună. Cetățenii din Zalău trebuie să fie respectați în primărie. Al doilea punct se referă tot la curățenie. De această dată la curățenia orașului, Zalaul, se vede asta cu ochiul liber, este un oraș murdar. Voi acționa în așa fel încât Zalaul să capete un aer de prospețime, angajații să își facă așa cum trebuie datoria, astfel încât, pe cât cu putință, să nu mai vedem mizerie pe toate străzile din oraș. Străzile trebuie inclusiv spălate noaptea, dar nu așa ca acum, ci într-un mod mai practic. Iar în al treilea rând, dacă ajung primar, voi analiza toate proiectele care sunt în derulare în oraș. Voi vedea care proiecte sunt cu adevărat utile cetățenilor și care trebuie reformate, astfel încât să fie utile zălăuanilor”, a declarat Ionel Ciunt, candidatul PSD la Primăria Zalău. Fazakas Nicolae vrea transparență, corectitudine și performanță în aparatul administrativ "Deviza mea e simplă, vreau transpart din Primăria Zalău. Printre prioritățile mele, spectoratul Școlar Județean pentru ore deectului cenzurii ocolitoare a Zalăului și asfalență decizională totală, corectitudine în tot primele trei sunt realizarea unui bazin de înot, altele decât cele de sport, realizarea tarea din temelii a străzii 22 Decembrie 1989 ceea ce ține de administrația Primăriei Zalău înot care este util, în special elevilor, pentru unui parc industrial prin care să atragem (fostă Crasnei - n.r.)", ne-a declarat Fazași performanță sporită a întregului personal că s-ar putea realiza un parteneriat cu In investitori noi în oraș,dar și continuarea proi- kas Nicolae, candidatul UDMR. Mircea Abrudan vrea devierea traficului greu "Principalul luau care trebuie făcute Nușfalău - Gilău. Vreau să interzic traficul o reconfigurare totală a traseelor din cu piste de biciclete. în al treilea rând, vreau devierea traficului greu până se finalizează greu de la sensul giratoriu de la Sala Sporincipiu, fluidizarea traficului, mai exact prin un audit semii la Primăria Zalău și o analșoseaua de centură pe ruta Herecelan turilor și până pe Meseș, ca să evit trage desființarea unor parcări de pe marginea stare rapidă și promptă a tuturor rapoarte- Vîrșolț-Ciucea-Gilău respectiv Jibou- diile gen cea de la Muzeu sau cea cu drumului și realizarea altora mult mai lar Curții de Conturi", a spus Mircea Abru- Românași - Sînmihaiu Almașului - autobuzul din Brădet. Al doilea punct este spațioase. Trebuie realizate neapărat și dan, candidatul UNPR Zalău. UDMR Sălaj anunță candidații la alegerile locale din 5 iunie Maghiarii au stabilit candidații la primăriile din județ în urma unui concurs de proiecte în cadrul UDMR ei Eduard Farcaș Uniunea Democrată Maghiară din România - Organizația Județeană Sălaj a finalizat în mare parte procesul de desemnare a candidaților pentru alegerile locale din 5 iunie 2016. Principiul pe baza căruia s-a procedat la desemnarea acestora a fost cel al inițiativei proprii, în sensul că toți membrii UDMR care corespund criteriilor stabilite de forurile superioare ale uniunii au putut prezenta proiecte proprii, urmând ca la nivelul comunităților locale să se procedeze la selectarea și ierarhizarea candidaților la alegeri. Desemnarea și ierarhizarea candidaților sa putut face prin vot secret, folosindu-se trei metode, respectiv prin Consiliul Reprezentanților Locali, prin adunarea generală a membrilor, sau prin vot direct cu urnă stabilă sau mobilă. Alegerea procedurii s-a stabilit de către Consiliul Reprezentanților Locali împreună cu Consiliul Permanent Județean al uniunii. Procedura poate fi considerată anevoioasă, dar pe deplin democratică. Ca urmare a încheierii acestei etape, candidații uniunii pentru funcția de primar sunt: la Zalău - Fazakas Nicolae, la Cehu Silvaniei - Chereji loan, Almașu - Gál-Máté István, Bocșa - Demyén István, Boghiș - Marina Ida Magdolna, Camăr - Szabó Levente-György, Carastelec - Faluvégi Francisc Ștefan, Coșeiu - Boda Paul, Crasna - Bogya Miklós, Crișeni - Dull Benjamin, Dobrin - Bogdán Ferenc István, Hereclean - Dobrai Francisc, Ip - Márkus László, Marca - Borzási luliu, Nușfalău - Farnas Ferencz, Pericei - Boncidai Csaba, Sălățig - Petkes András, Șamșud - Bántó Zoltán, Sărmășag - Dombi Attila János, Vîrșolț - Bréda Lajos. Astăzi se hotărăște dacă subprefectul demisionar Szilagyi Robert este cap de listă la Consiliul Județean . De asemenea, au fost desemnați candidații pentru Consiliul Județean Sălaj și pentru un număr de 30 de consilii locale, în prezent se adună semnături pentru susținerea candidaților, se arată într-un comunicat al UDMR Sălaj. Președintele UDMR Sălaj, deputatul Seres Denes, ne-a spus aseară că că astăzi, vineri 8 aprilie, formațiunea va lua o decizie și în ce privește candidatul care va deschide lista la Consiliul Județean Sălaj. Având în vedere că subprefectul Szilagyi Robert și-a dat demisia pentru a candida la localele din 5 iunie, cel mai probabil el va fi capul listei UDMR Sălaj la Consiliul Județean, din moment ce la Primăria Zalău candidează actualul viceprimar Fazakas Nicolae.