Graiul Sălajului, aprilie 2018 (Anul 29, nr. 6558-6574)

2018-04-04 / nr. 6560

GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Miercuri-4 aprilie 2018 Tricoul galben pentru Turul Ciclist al Franței I se fabrică la Șamsud II In satul Valea Pomilor are punct de lucru fabrica de tricotaje Bellotto, care realizează echipamentul cicliștilor de la cele mai mari competiții din lume es Eduard Farcaș Cu doar două sate în componență - Șamșud și Valea Pomilor - comuna nu se poate bucura de o economie puternică, cea mai intensă activitate fiind în agricultură, comuna Șamșud fiind recunoscută în toată țara pentru vinul de calitate. Puțină lume știe că fabrica Bellotto, din Marghita, care realizează echipamentul cicliștilor din Turul Franței, cea mai puternică competiție de ciclism din lume, are un punct de lucru la Valea Pomilor. La croitoria din Valea Pomilor lucrează 15 persoane care realizează echipament pentru cicliștii ce participă la Turul Franței. Cel mai mult se produce echipamentul de protecție pentru scaunul bicicletei, dar au fost nenumărate ori când din croitoria de la Valea Pomilor au ieșit și tricourile sportivilor. "Apreciem foarte mult firma de la Valea Pomilor, pentru că este una dintre puținele din comună. Acolo își găsesc de lucru 15 persoane din sat, iar asta nu poate decât să ne bucure", ne-a spus Bántó Zoltán, primarul comunei Șamșud. Turul Franței este cea mai importantă competiție de ciclism din lume, iar câștigătorul etapelor primește la final un tricou de culoare galbenă. Așa și este cunsocut marele trofeu, chiar cu numele "Tricoul galben". Primăria Zalău alocă 68.000 de lei pentru programul "Sportul pentru toți" Cererile pentru finanțare se pot depune la sediul Primăriei Zalău până la data de 10 aprilie, ora 16.00 es Eduard Farcaș Prin Hotărârea Consiliului Local numărul 30 din 15 februarie, a fost aprobat programul de finanțare nerambursabilă. Primăria Zalău alocă suma de 68.750 de lei, bani pe care-i va împărți pentru proiecte ce se adresează publicului larg. Programul de finanțare a fost denumit de Primăria Zalău "Sportul pentru toți" și administrația orașului alocă cei aproximativ 15.000 de euro, bani de o mașină, pentru toți zălăuanii care vor să facă sport. "Municipiul Zalău face publică derularea etapei de selecție de proiecte / programe sportive, drept pentru care, invităm structurile sportive care doresc să beneficieze de astfel de finanțări, să depună dosarul conținând documentația de solicitare, într-un exemplar, la Centrul de Informare pentru Cetățeni din Cadrul Primăriei Municipiului Zalău, Piața Iuliu Maniu nr.3, cam.4", se arată în anunțul Primăriei. Cei care doresc să acceseze banii trebuie să știe că data și ora limită de depunere a propunerilor de proiecte pentru finanțare este 10 aprilie 2018, ora 16.00. SPORT www.graiulsalajului.ro Gheorghe Tadici dezvăluie cum a transformat-o pe Ana Maria Drăguț dintr-o rezervă în jucătoare de națională Antrenorul susține că a văzut calitățile handbalistei încă de când a transferat-o el Eduard Farcaș Ana Maria Drăguț este ultimul exemplu că profesorul Gheorghe Tadici poate transforma o handbalistă care abia prinde banca de rezervă în jucătoare de echipa națională. Transferată de la o echipă aflată aproape de retrogradare - Slobozia - în Liga Națională, Tadici a muncit suplimentar cu Ana Maria Drăguț și i-a transformat atât stilul de joc, cât și mentalitatea. Ana Maria Drăguț a ajuns anul trecut să fie selecționată la echipa națională, care a participat la Mondialul de handbal din Germania, iar luna trecută a avut o evoluție foarte bună în meciul cu Rusia. "Dau exemplul Anei Maria Drăguț, care joacă acum în naționala de senioare. Când am luato la Zalău, era rezervă la Slobozia. Juca 10 minute pe meci. Dar am făcut cu ea, cred, 50 de antrenamente de individualizare. Erau luni în care făceam două-trei, că atât ne permitea calendarul, dar și luni precompetiționale în care munceam 6-8 ore săptămânal. Individualizare nu înseamnă că doar cu ea, cu echipa pentru ea", dezvăluie Gheerghe Tadici într-un interviu pentru Gazeta Sporturilor. ,a Pfetut de 19 lei pe orice oficiu poștal; ' la factorii poștali; ' la sediul r Someșul Odorhei domină fi seria Est din Liga a V-a Sălaj Echipa ocupă primul loc, cu 40 de puncte, mai mult cu șase decât formația de pe doi es Eduard Farcaș La finele săptămânii trecute a început returul din Liga a V-a Sălaj. Liga este împărțită în două serii, est și vest. Dacă în vest Sporting Zalău vrea cu orice preț să promoveze, în seria est lupta se dă în trei, între Someșul Odorhei, echipa de pe primul loc, Olimpia Rus, campioana en-titre, și AS Tihău, echipa de pe locul trei. După prima etapă a returului, liderul seriei este detașat Someșul Odorhei, care are 40 de puncte, mai mult cu șase decât echipa de pe doi - Olimpia Rus, care are doar 34 de puncte. Pe trei și patru sunt AS Tihău cu 31 de puncte și Rapid Zimbor cu 30 de puncte; în ultima etapă, Someșul Odorhei s-a impus cu scorul de 4 - 0 în fața Recoltei Agrij, în timp ce Olimpia Rus a câștigat cu 2 - 0 disputa cu Someșul Letca. AS Tihău a trecut de Largiana Românași cu 3-0, iar Rapid Zimbr a câștigat cu 3 -1 meciul cu AS Creaca Jac. în celelalte partide, Agronova Dragu a remizat cu Cetatea Almașu scor 1-1, iar Năprădeana Năpradea a pierdut scor 4-0 disputa cu Viitorul Băbeni. Someșul Gîlgău a câștigat în deplasarea de la Ciocmani cu 2-0.