Graiul Sălajului, noiembrie 2018 (Anul 29, nr. 6701-6720)

2018-11-26 / nr. 6718

ACTUALITATE Luni-26 noiembrie 2018 GRAIUL SĂLAJULUI ^ www.graiulsalajului.ro e-mail: graiulsj@unisys.ro Campanie împotriva legalizării hoției din contribuțiile românilor la buget PMP Sălaj explică de ce pensiile speciale sunt FURT și trebuie eliminate urgent e. Artur Székely Președintele PMP Sălaj, Adrian Popan, transmite un comunicat în care subliniază importanța campaniei lansate de PMP la nivel național împotriva pensiilor speciale și arată de ce acestea trebuie eliminate. "Partidul Mișcarea Populara demareaza o campanie publica care are ca si scop principal explicarea conceptului de pensie speciala si de ce aceast tip de pensie poate fi considerata FURT. 1. Pensiile speciale nu au la baza principiul contributivitatii, care spune ca o pensie se stabileste in corelație directa cu contribuțiile achitate. Toți cetățenii României, fara nici o excepție, trebuie sa primească pensii in funcție de contribuția adusa in societate si economie. 2. Pensiile speciale nu au la baza principiul egalitatii, prin care se asigura tuturor participanților la sistemul public de pensii, contribuabili si beneficiari, un tratament nediscriminatoriu. Pensiile speciale reprezintă o nedreptate pentru cateva milioane de romani care au muncit cinstit o viata întreaga. 3. Pensiile speciale nu au la baza principiul unicității potrivit caruia sistemul public de pensii se organizează si funcționează bazat pe aceleași norme de drept, pe baza aceleiași legi care se aplica tuturor angajaților. Politicienii au prevăzut pensiile speciale in interes propriu. PMP considera ca orice prevederi care se abat de la aceste principii de stabilire a nivelului de pensii trebuie urgent abrogate. De asemenea, PMP dorește o discuție reala cu privire la beneficiile financiare si statutul personalului militar și civil participant la acțiuni militare în teatre de operații, militarii trebuie să aibă asigurarea că, în caz de deces, familiile lor nu vor avea de suferit din punct de vedere financiar. Nu in ultimul rând, trebuie corect reglementate compensațiile bănești in cazul invalizilor, veteranilor, văduvelor de război și al văduvelor de veterani de război în timpul și ca urmare a războaielor mondiale. Pentru promovarea solidarității și camaraderiei față de eroii care au făcut și fac fapte de vitejie pentru patrie, precum și pentru spiritul de sacrificiu al familiilor acestora, societatea contemporană are datoria de a-i cinsti în timpul vieții și de a dovedi că România are capacitatea de se integra în dimensiunea socială a Alianței Nord-Atlantice cu aceeași loialitate, seriozitate și determinare manifestate în planul participării la activitățile militare comune. în anul Centenarului este imperios necesar să recunoaștem rolul și locul Armatei în istoria și prezentul României, inclusiv prin intrarea în vigoare a acestor recompense la data de 1 decembrie 2018.” este comunicatul transmis de Adrian Popan, președintele PMP Sălaj, care ste și consilier local în Zalău. Liderul PMP Sălaj, Adrian Popan, spune că cei de la putere au prevăzut pensiile speciale în interesul propriu Liderul ALDE Sălaj spune că partidul crește în sondaje și se extinde în județ Se pune accent puternic și pe reprezentarea femeilor în partid La sediul ALDE Sălaj din Zalău, conducerea formațiunii a susținut vineri, 23 noiembrie, o conferință de presă în care a subliniat că președintele partidului, Călin Popescu Tăriceanu, "își consolidează poziția în preferințele românilor, iar ALDE Sălaj urmează trendul ascendent al partidului. Președintele ALDE Sălaj, Valeriu Crișan - alături de care s-a aflat Mariana Rusu, președinte al organizației de femei a ALDE Sălaj a prezentat date din sondaje prin care a arătat avansul ALDE în preferințele electoratului. „Sondajele publicate în ultima perioadă confirmă trendul ascendent pe care se află Călin Popescu Tăriceanu și ALDE în preferințele românilor. Potrivit unui sondaj realizat de Centrul de Sociologie Urbană și Regională - CURS, președintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu se poziționează mai bine în aprecierea electoratului față de președintele țării, Klaus Iohannis. Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri prezidențiale, Călin Popescu Tăriceanu ar strânge 31 la sută din voturile bucureștenilor, în timp ce Klaus Iohannis ar aduna doar 21 la sută. Aceste cifre arată că românii au încredere în ALDE și confirmă faptul că agenda și temele asupra cărora ALDE a fost activă sunt de interes pentru români. ALDE este singurul partid liberal din România care și-a asumat misiunea de a lupta pentru drepturile și libertățile cetățenilor, ca un adevărat partid liberal. Dacă nu ar fi fost ALDE, prin vocea Președintelui Călin Popescu Tăriceanu, nu ar fi fost demascate abuzurile comise în baza protocoalelor secretei, a argumentat Valeriu Crișan susținerea românilor față de ALDE. Valeriu Crișan a ținut să spună că tendința de creștere în sondaje a ALDE se manifestă și în Sălaj, unde partidul își consolidează pozițiile și se extinde. "Și pe plan local se confirmă trendul ascendent al partidului la nivel național, ALDE Sălaj fiind într-o perioadă de reorganizare prin constituirea de noi organizații în localitățile unde încă nu avem organizații locale. Săptămânal avem întâlniri în teritoriu și împreuna cu consilierii locali ALDE și colegii din BPT ALDE Sălaj am întocmit un calendar al constituirilor de noi organizații programate în tot județul. Fac un apel public în vederea implicării în viața politică atât a oamenilor care sunt deja în politică, precum și a celor care nu au făcut politică până acum, în scopul revigorării scenei politice atât la nivelul județului Sălaj, cât și la nivel național. Este îndeobște cunoscut că politica influențează viața socială, iar creșterea calității actului politic se poate face doar prin creșterea calității oamenilor care fac politică. Consider că, dacă votul ar fi fost obligatoriu în România, astăzi calitatea actului politic precum și calitatea multora dintre aleși ar fi fost net superioară. Apelul nostru se îndreaptă și către adevărații liberali, care astăzi sunt înregimentați, datorită conjuncturii jocului de alianțe politice în actualul PDL (PNL) și care nu se mai regăsesc în această structură sau au fost trecuți pe linie moartă, lăsând loc liderilor PDL să vină spre noi pentru a consolida o structură politică cu adevarat liberală. Toate aceste eforturi se fac pentru consolidarea ALDE Sălaj și, evident, pentru pregătirea viitoarelor alegeri. ALDE este primul partid care și-a stabilit ținta pentru europarlamentare, sperând la un scor electoral de peste 15 la sută, care ar asigura formațiunii noastre 6 mandate de europarlamentari, iar două femei vor fi în primii trei pe listă - Renate Weber și Norica Nicolai. Acest lucru arată faptul că ALDE are deschidere pentru menținerea și promovarea femeilor în politică", a declarat vineri Valeriu Crișan. Președintele interimar al OFLDE Sălaj, Mariana Rusu - care a participat în perioada 17-18 noiembrie în Poiana Brașov la lucrările din cadrul evenimentului „Cariera politică a femeilor ALDE”, realizat de europarlmentarul Renate Weber cu sprijinul Grupului ALDE din Parlamentul European a subliniat vineri importanța prezenței femeilor în prima linie a ALDE. "In momentul de față, din punct de vedere profesional femeile sunt bine reprezentate, femeile au performat în profesiile lor și de multe ori le regăsim în funcții de conducere, fie că vorbim de mediul privat sau instituțiile statului. Din punct de vedere politic însă, femeile sunt încă dezavantajate și nu numai la noi, ci peste tot în lume. La nivel mondial mai puțin de 24% dintre parlamentari sunt femei. In Parlamentul European, în 2018, 63,5% sunt bărbați și 36,5% sunt femei. Aceeași situație se regăsește și în Comunitatea Europeană, unde 68% dintre parlamentari sunt bărbați și doar 22% sunt femei. Din păcate, la nivel de județ, în prezent avem doar trei doamne consilieri locali: în comuna Someș Odorhei, Man Rodica, și în comuna Zalha, Pușcaș Viorica și Petruș Cristina. Ca să punem în aplicare directiva europeană care reglementează reprezentarea femeilor la nivel de decidenți politici, în 2020, pe listele de candidați la alegerile locale la nivel de județ Sălaj, 30% vor fi femei (...) Sunt o susținătoare a organizației de femei, dar în strânsă colaborare cu organizația de bază a unui partid. Invit toate femeile care doresc să se implice în activitatea OFLCE, să vină spre noi și împreună să contribuim la schimbarea societății în care trăim. Așa cum spunea Margaret Thatcher, "dacă ai nevoie în politică să se spună ceva, apelează la un bărbat, dacă ai nevoie în politică să se facă ceva, apeleză la o femeie". Cred că femeile ALDE sunt O Forță Liberal Democrată, a condus Mariana Rusu, președinte interimar OFLDE Sălaj. (Delia Sibian) Cei mai mulți emigrează pentru a se pune în valoare în alte țări din Europa es Delta Sibia. Sute de profesori titulari demisionează în fiecare an școlar din sistemul de învățământ preuniversitar, conform datelor de Ministerul Educației, centralizate de la inspectoratele școlare. Potrivit datelor Ministerului Educației Naționale (MEN), în anul școlar 2017-2018 au părăsit sistemul de învățământ preuniversitar, prin demisie, 424 de cadre didactice cu statut de titular. Și în anul școlar 2016-2017, aproximativ 550 de profesori titulari și-au dat demisia din învățământ. Se poate constata totuși o diminuare a numărului demisiilor, dar aceasta vine în aceeași perioadă cu scăderea numărului de posturi din învățământ. în anul școlar 2007-2008,1.263 de profesori titulari își depuneau demisiile. în anul școlar următor, 2008- 2009, 802 dascăli titulari abandonau cariera la catedră, în anul școlar 2009- 2010, 573 de profesori părăseau sistemul. Numărul demisiilor creștea din nou în anul școlar 2010- 2011, ajungând la 701. în Sălaj, în anul școlar 2017- 2018, au demisionat 10 cadre didactice, potrivit lui Marcel Lucaciu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sălaj. Dascălii sălăjeni demisionari sunt 5 educatoare, 4 profesori și un logoped. Motivele invocate sunt "personaleî (4), îplecarea în străinătateî (3) îmedicareî (2) și îschimbarea domeniului de activitate" (1). Faptul că unul din principalele motive de demisie este "plecarea în străinătate", este o confirmare a datelor raportului Comisiei Europene care arată că dascălii români pleacă și ei masiv în străinătate, să se pună în valoare, alături de medici și asistente Un raport recent al Comisiei Europene arată că 6.575 de dascăli români au cerut recunoașterea profesiei peste hotare în ultimii 20 de ani. Dăscălii au cerut și recunoașterea profesiei pentru a putea preda la catedră în alte state, iar țara care a adoptat jumătate dintre profesorii plecați este Marea Britanie, notează portalinvatamant.ro. Mai mult de o mie au plecat în Italia, iar aproape 700, în Germania, în calcul nu sunt profesorii plecați peste hotare care nu au cerut recunoașterea profesiei. Raportul Comisiei Europene arată că pe primele locuri în topul solicitărilor de exercitare a profesiei peste hotare se află cadrele medicale, profesorii, medicii stomatologi, electricienii, farmaciștii și medicii veterinari. Alarmă în sistemul de educație /