Graiul Sălajului, noiembrie 2019 (Anul 30, nr. 6947-6967)

2019-11-14 / nr. 6956

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro I ) |_________________Joi - 14 noiembrie 2019______________________________ e-mail: graiulsj@u^^r ^ GRAIUL SĂLAJULUI Reglare de conturi in stil PSD-ist ■ jigniri și excluderi vs. George Babiuc CEX-ul PSD-ului de marți, 12 noiembrie 2019, nu a fost doar o analiza a rezultatului primului tur al alegerilor prezidențiale, ci o reglare de conturi,in stil PSD-ist. Ședința Comitetului Executiv (CEX) al PSD s-a lăsat cu scandal și cu excluderi, presa centrală scrie că la acest CEX "s-a urlat atât de tare încât se auzeă din curtea partidului". Conform G4Media, Viorica Dăncilă ar fi fost extrem de deranjată de afirmațiile pe care le-ar fi făcut europarlamentarul Claudiu Manda, soțul Olguței Vasilescu, și șeful PSD Dolj. "Să spuneți că nu puteți să câștigați alegerile prezidențiale cu o proastă, nu vă face cinste. La europarlamentare ați avut alte interese", ar fi fostul reproșul lui Dăncilă pentru Manda. Din informațiile celor de la Libertatea, se pare că uma să apară în presa o înregistrare în care Manda o face proastă pe Dăncilă, astfel încât președinta PSD a simțit nevoia să reacționeze și să amenințe cu retragerea din cursa prezidențială. După scuzele lui Manda cu justificarea că nu s-ar fi exprimat chiar așa, că el a vrut doar să-i mobilize pe primarii PSD sa trecut la reglarea de conturi și la decapitări. Ana Birchall, fost ministru al Justiției, a fost exclusă din partid, pe motiv că în timpul mandatului de ministru nu a respectat agenda partidului. Aceasta a aflat din presă că a fost exclusă, motivul ar fi fost conform celor de la Adevărul că Birchall a criticat Secția Specială pentru procurori. Un altul care a fost dat afara, deși se întrosese in partid abia de două săptămâni, a fost Cozmin Gușă, in cazul lui motivarea a fost că afectează imaginea partidului prin faptul că e patronul televiziunii Realitatea TV, și că acest post ar fi critic cu PSD-ul. Totodată, a fost exclus primarul Bacăului, Cosmin Necula, căruia i s-a reproșat că nu a mobilizat suficient electorat la urne. Necula, confrom celor de la EuropaFm a fost întrebat dacă crede că pedeaspa vine în urma postării pe care a făcut-o pe contul său de Facebook, în care a menționat faptul că "multor PSD-iști le-a fost rușine să tragă pentru Dăncilă" acesta a explicat că nu este o surpriză faptul că nu este un personaj comod pentru conducerea PSD. Misiune din partea lui Dăncilă pentru Tiberiu Marc. Trebuie să obțină 50 plus unu din voturi in turul doi la Prezidențiale îsk Georgel Babiuc Marui, 12 noiembrie 2019, Comitetul Executiv Național (CEX) PSD s-a reunit la sediul central pentru a analiza și discuta rezultatele obținute în primul tur al alegerilor prezidențiale, dar și pentru a stabili strategia din turul al doilea. Viorica Dăncilă a declarat imediat după CEX-ul "normal", lasat cu excluderi, că fiecare organizație PSD din țară are ca și target în turul doi, atingerea de 50%+1 de procente din votul alegătorilor, în județele pe care le reprezintă. Atfel că, președintele PSD Salaj, Tiberiu Marc, este obligat de către președintele partidului și candidatul la alegerile prezidențiale, Viorica Dăncilă să obțină peste 50 % din voturile alegătorilor. Asta in condițiile în care in primul tur, Viorica Dăncilă s-a clasat abia pe locul al treilea, după Kelemen Hunor. In Sălaj, PSD a obținut 17,73%, adica 16.609 voturi dintr-un număr de 94.787 de persoane care șiau exprimat voturile. Dăncilă nu a precizat ce se va întâmpla cu președinții de organizație care nu vor putea să atingă pragul de 50+1, la alegerile care au loc peste două săptămâni. Tinerii de 18 ani, pot călători gratuit prin Europa, cu trenul. înscrierile se pot face până pe 28 noiembrie îs. Delia Sibian înscrierile pentru cea de-a patra rundă a programului Discover EU au început joi, 7 noiembrie 2019, ora 12:00 (CET) și se vor încheia joi, 28 noiembrie 2019, ora 12:00 (CET). Astfel, pentru a fi eligibil, trebuie să te fi născut între 1 ianuarie 2001 (inclusiv) și 31 decembrie 2001 (inclusiv). De asemenea, să ai cetățenia uneia din țările fac parte din Uniunea Europeană la data luării deciziei de atribuire și să completezi corect formularul de înscriere online, indicând numărul cărții de identitate sau al pașaportului. Apoi va trebui să răspunzi la un qusz (cu excepția cazului în care teai înscris ca membru al unui grup). Dacă ești selectat, poți călători pe o perioadă de cel puțin o zi și cel mult 30 de zile, între 1 aprilie 2020 și 31 octombrie 2020. Dacă suferi de un handicap sau de probleme de sănătate care îți îngreunează călătoria, vei primi asistență și sprijin. Comisarul pentru educație, cultură, tineret și sport, Tibor Navracsics: "De peste un an și jumătate, Discover UE oferă noi posibilități tinerilor din Europa de a-și descoperi continentul. Sunt foarte mulțumit să constat entuziasmul cu care au răspuns tinerii, care formează o adevărată comunitate împreună cu tovarășii lor de călătorie și cu alții. Invit tinerii din fiecare regiune a Europei să profite de această șansă de a experimenta libertatea de mișcare în Uniune, de a-și dezvolta aptitudini importante, de a descoperi bogatul nostru patrimoniu cultural și de a-și face noi prieteni". Persoanele interesate de inițiativa Discover UE pot participa, de asemenea, la o serie de întâlniri și evenimente în timpul călătoriei și pot primi un jurnal de călătorie pentru a-și nota experiențele. In fiecare an, activitățile Discover EU sunt organizate în jurul unei teme specifice legate de prioritățile Uniunii Europene. Tema pentru 2019 este "Să învățăm despre Europa", iar tema pentru 2020 va fi "O Europă verde și durabilă". Ce înseamnă Discover EU? Discover EU este o inițiativă a Uniunii Europene care îți dă posibilitatea de a descoperi Europa prin intermediul unor experiențe inedite. Călătorind în special cu trenul (există și excepții pentru a permite participarea tinerilor care locuiesc pe insule sau în zone îndepărtate), vei putea admira varietatea nesfârșită a peisajelor și orașelor europene. Tinerii interesați au la dispoziție două runde de înscrieri în fiecare an. Solicitanții selectați vor primi un permis de călătorie. De la lansarea Discover EU, în iunie 2018, aproape 50.000 de tineri au primit permise de călătorie. Din România, aproape 2.000 de tineri au primit permise de călătorie. Comisia a lansat inițiativa Discover EU în iunie 2018, în urma unei propuneri a Parlamentului European pentru o acțiune pregătitoare cu un buget inițial de 12 milioane de euro, bugetul pentru 2019 este de 16 milioane EUR, iar bugetul estimat pentru 2020 este de 25 milioane de euro. DiscoverEU reunește mii de tineri, care formează o adevărată comunitate în întreaga Europă. Participanți care nu se cunoșteau până atunci au intrat în contact pe platformele de comunicare socială, au făcut schimb de informații sau au oferit sfaturi privind atracțiile locale, au format grupuri pentru a călători dintr-un oraș în altul sau au locuit acasă la alți participanți.