Graiul Sălajului, iunie 2020 (Anul 31, nr. 7084-7103)

2020-06-05 / nr. 7087

EVENIMENT GRAIUL SĂLAJULUI Q www.graiulsalajului.ro Vineri - 5 iunie 2020 e-mail: graiulsj@unisys.ro O Cele mai bune daruri! îs. Ioana Deac "Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelung răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credința, blândețea, împăcarea, curăția; împotriva unora ca acestora nu este lege." (Galateni 5:22,23) Bună să vă fie inima, dragilor! Pentru că suntem în apropierea sărbătorii Rusaliilor, astăzi aș vrea să vă împărtășesc câteva cuvinte despre Duhul Sfânt sau Spiritul Sfânt (este același lucru) și însemnătatea dar mai cu seamă necesitatea Lui în viețile noastre. Duhul Sfânt este prezent în viața noastră încă de la începuturile Creației, El fiind principiul vieții: "Duhul lui Dumnezeu se purta pe deasupra apelor"(Facerea 1.2). După ce au fost create cerurile și pământurile, Duhul a grăit prin prorocii și prin drepții Vechiului Testament, săvârșind minuni prin aceștia și conducând poporul ales pe căile cele bune. în Noul Testament, Duhul Sfânt ia parte la întruparea Fiului, care s-a născut după trup de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria. II întâlnim mai apoi coborându-se peste Isus în chip de porumbel la botezul săvârșit de loan Botezătorul la râul Iordan și, ulterior, la sărbătoarea Cincizecimii (Rusaliile), unde se coboară sub forma unor limbi de foc asupra apostolilor și Fecioarei Maria aflați în rugăciune în cenaclu. Iisus ne vorbește adesea despre Duhul Sfânt, Mângâietorul, Făgăduința Tatălui Ceresc: "Eu voi ruga pe Tatal și El vă va da vouă un alt Mângâietor, care să rămână cu voi în veac: Duhul Adevărului". "Când va veni Mângâietorul, Duhul Adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul." Dragilor, Duhul Sfânt este Iarul- Persoană, este a treia Persoană a Sfintei Treimi, El nu este ceva vag, o umbră diafană sau o forță impersonală...este forța activă a lui Dumnezeu, invizibil ochiului dar care produce efecte vizibile. Noi tratăm de multe ori cu superficialitate această a treia Personă a Trinității Divine, dar Ea este atât de esențială pentru viața și existența noastră: întreg universul, Sfânta Scriptură, miracolele înfăptuite de proroci și de apostoli, toate au fost săvârșite prin puterea și călăuza Duhului Sfânt. El este principiul iubirii, impulsul de a ne schimba viața, de a face binele...El este imboldul și forța oricărei acțiuni bune! Nu există daruri mai mărețe, mai sănătoase, mai prielnice pentru trup și suflet decât cele pe care le putem primi în mod gratuit de la Duhul Sfânt. Valeriu Gafencu, sfântul închisorilor (după cum a fost denumit de Steinhardt), transfigurat și renăscut la o viață nouă în închisoare, prin puterea Duhului Sfânt, spunea: "Pacea oamenilor depinde de măsura în care ei se regăsesc în Duhul Adevărului, este deci înainte de toate o problema spirituală, chiar dacă ea se manifestă pe plan politic, social, economic, cultural, educativ ori moral. Toate problemele oamenilor sunt probleme de conștiință, iar conștiința nu-și află pacea decât în domeniul religiosului." Să încercăm astăzi să privim cu inimi de copii și plini de credință această a treia Persoană a Sfintei Treimi...și Ea ni se va dezvăluii în taina sufletului...să încercăm să trăim cu inima mărturisirea Crezului nostru creștin : "Cred în Duhul Sfânt, Domnul de viață, Făcătorul, Iubire care purcede de la Tatăl și de la Fiul." Să nu uităm că am fost creați "temple ale Duhului Sfânt” și aceasta ar trebui să se reflecte în viața pe care o avem. Pentru a atinge apogeul oricărui bine, al bucuriei, al păcii, al plinătății iubirii, trebuie să ne lăsăm "aprinși" de Duhul Sfânt, pătrunși, transfigurați, renăscuți...nu este bucurie mai mare decât aceasta! Dacă nu ar fi fost Rusaliile, dacă Duhul Sfânt nu s-ar fi coborât asupra apostolilor, aceștia nu ar fi fost capabili să ducă la bun sfârșit, într-un mod supranatural, misiunea lor pe acest pământ. Sfânta Scriptură nu s-ar fi putut scrie fără inspirația și focul Duhului Sfânt: "Fiindcă nu voi veți vorbi, ci Duhul Tatălui vostru va vorbi în voi" (Matei 10,19-20). Iisus ne spune înainte de coborârea Duhului Sfânt să rămânem "în cetate,până voi trimite peste voi făgăduințele Tatălui ceresc și vă veți îmbrăca cu putere de Sus"... Dragilor, aceste făgăduințe nu sunt altceva decât darurile Duhului Sfânt, daruri de neprețuit și atât de necesare pentru societatea noastră de astăzi...daruri care îndestulează, daruri care copleșesc, transformă, vindecă, înnoiesc...daruri care îmbogățesc într-o manieră supranaturală inima omului...fără de care noi suntem săraci, "dezbrăcați", lipsiți...pustii..."Cetatea" este inima noastră, este biserica, este Cuvântul lui Hristos care a fost, este și va fi același, chiar dacă vremurile și intemperiile s-au străduit mereu să-L nimicească... Așadar dragilor, să ne pregătim cum se cuvine inimile pentru sărbătoarea Rusaliilor! Să cerem darul de a crede cu tărie și dorință arzătoare în Duhul Sfânt și în darurile Sale! Astfel, această însemnată sărbătoare va putea trăi perpetuu în sufletul nostru! Sărbători binecuvântate și cât mai rodnice! Pace și bine! Mare atenție cu cine plecați la muncă în străinătate! Din neglijență sau lipsă de informare, puteți deveni victime ale traficului de persoane "I. G.S. Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane face un apel către toți românii care doresc să muncească în străinătate și le recomandă să fie foarte atenți la firmele sau persoanele care le intermediază plecarea. Verificați temeinic, utilizând mai multe surse de informare (siteuri, Facebook - grupuri destinate locurilor de muncă, Registrul Comerțului) firma la care urmează să vă angajați, precum și agenția de plasare a feței de muncă, atunci când este cazul, înainte de părăsirea țării, semnați un contract de muncă în limba română sau într-o limbă pe care o cunoașteți foarte bine. Contractul trebuie să conțină clauze clare referitoare la activitățile pe care urmează să le desfășurați, programul de muncă, drepturile salariale, etc. Refuzați orice angajament care ar putea duce ulterior la șantajarea dumneavoastră (plata unor servicii, a transportului, oferirea unor bani cu împrumut etc.). Anunțați persoanele de încredere când, unde și cu cine urmează să plecați și stabiliți o parolă de urgență pe care să o folosiți în caz de pericol. Notați coordonatele Ambasadei sau ale misiunii diplomatice a României în țara de destinație sau datele de contact ale unei organizații anti-trafic din țara respectivă. Dacă pe timpul călătoriei aveți suspiciuni, rețineți orice detalii privind traseul efectuat și persoanele care vă însoțesc, în cazul în care ajungeți într-o împrejurare periculoasă, anunțați autoritățile (poliție, ambasadă) și informați orice persoană cu care intrați în contact despre situația în care vă aflați. Suntem pregatiti pentru intervenției Dragi prieteni, va anunțam in mod oficial deschiderea terasei Fabricii de Bere TOMBEER din Zalau începând de marti 02.06.2020, ora 1âOO. hdi așteptam cu drag la o bere proaspata si rece 100% naturala! Ne găsiți in Dumbrava, in spatele fabricii Uniconf! Peste 400 de amenzi date de polițiști în cinci zile prin satele din județ t. Alma Rad Timp de cinci zile, în perioada 29 mai -2 iunie, polițiștii de la structurile de ordine publică au desfășurat, la nivel județean, o acțiune pentru siguranța cetățenilor și prevenirea faptelor antisociale. Peste 400 de sancțiuni au fost aplicate și aproape 20 de permise de conducere au fost reținute. Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat 426 de sancțiuni contravenționale, din care 351 la regimul circulației rutiere, 50 la Legea 61/1991 privind sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, 4 la Legea 12/1990 privind protejarea populației împotriva unor activități comerciale ilicite, trei la Legea 333/2003 privind paza obiectivelor și bunurilor, iar diferența pentru alte fapte constatate. Valoarea totală a sancțiunilor aplicate ajunge la 151.350 lei. In cadrul aceleiași acțiuni, au fost constatate 16 infracțiuni, din care 8 de natură judiciară, 5 la regimul circulației rutiere , iar 3 au făcut obiectul altor fapte de natură penală. Polițiștii au reținut 18 permise de conducere și au retras 22 de certificate de înmatriculare. La activitățile desfășurate prin satele din județ au participat și jandarmi. Societate Comerciala VINDE 1.05 hectare de teren intravilan,cu utilități, cu p=> în spate la RAR, Zalău Mai multe informații: 0744533778; 0740882422