Graiul Sălajului, aprilie-iunie 2022 (Anul 33, nr. 7546-7605)

2022-04-08 / nr. 7551

3 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsjiaunisys.roVineri - 8 aprilie 2022 's. Andreea Muresan Șantierele din Sălaj se redeschid și contructorii au scos utilajele și muncitorii pe drumurile județului. Sălăjenii care circulă pe ruta Zalău-Crasna trebuie să știe că, la intrare în Aghireș, circulația este dirijată pe o trecere provizorie, chiar la intersecția cu șoseaua ocolitoare a Zalăului, pentru executarea lucrărilor la pod. De asemenea, se circulă cu dificultate și pe porțiunea de drum județean care tranzitează satul Aghireș deoarece au fost reluate lucrările pentru stabilizarea versantului și pentru lărgirea drumului. De la Aghireș spre Crasna, angajații constructorului montează parapete, sapă șanțuri și stabilizează acostamentul drumului. Ordinul de reluare a lucrărilor a fost emis în a doua parte a lunii martie, iar contructorul lucrează în mai multe zone. ’’Ordinul de reluare a lucrărilor pe DJ 191C Nușfalău - Crasna - Zalău - Creaca a fost dat în 21 martie, în tot acest timp, constructorul a intervenit pentru lărgirea drumului, pe o porțiune de 1,5 km, între km 25+000 și 29+500, în localitatea Aghireș, și pentru refacerea/ realizarea accesurilor la proprietățile de pe marginea drumului în localitatea Crasna, în perioada următoare, vor fi executate lucrări în vederea finalizării zidurilor de acostament, pe un tronson de 8 km, între km 6+693 și 14+946, în localitățile Huseni și Ratin, se va continua montarea parapetelor de siguranță între Crasna și Meseșenii de Jos și vor continua lucrările pentru asigurarea scurgerii apelor (amenajarea și reprofilarea șanțurilor și a podețelor)”, a precizat purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Sălaj, Andreea Vilcovschi Marton, pentru Graiul Sălajului. Tronsonul dintre Crasna și Aghireș face parte parte din Drumului Județean 191 C, lucrările de reabilitare și modernizare fiind începute în anul 2020. Este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutieră derulate de administrația județeană, al cărui termen de finalizare este luna iulie 2023, întregul tronson de drum județean 191C are o lungime de 37 de kilometri, de la Nușfalău-Crasna-Zalău- Creaca. Investiția ajunge la peste 65 milioane de lei, fonduri accesate prin Programul Operațional Regional 2014-2021 de Consiliul Județean Sălaj. Casa de Asigurări de Sănătate Sălaj organizează sesiune de contractare pe domenii de asistență medicală, în perioada 08 -29 aprilie 2022. Furnizorii interesați vor consulta site-ul CAS Sălaj - www.cnas.ro/classj/sau la telefon:0260613242 ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Autorecenzarea sălăjenilor merge mai cu spor în mediul rural Alma Rad Autorecenzarea sălăjenilor în cadrul Recensământului Populației și Locuințelor se desfășoară într-un ritm mai alert în mediul rural. Potrivit datelor furnizate de Direcția Județeană de Statistică, în perioada 14 martie -6 aprilie, în județul Sălaj au fost completate prin autorecenzare și autorecenzare asistată 32.393 de chestionare, din care 10.748 chestionare, reprezentând 33,2% din total, în mediul urban și 21.645 chestionare (66,8%) în mediul rural. Din totalul chestionarelor, 69,7% au fost completate de persoane asistate în locațiile special amenajate de primării pentru autorecenzare asistată. Cel mai mare număr de chestionare completate la nivelul județului Sălaj, s-au înregistrat în municipiul Zalău (7.052 chestionare), urmat de orașul Cehu Silvaniei (1.720 chestionare), comuna Sărmășag (1.311 chestionare), comuna Meseșenii de Jos (1.298 chestionare) și orașul Șimleu Silvaniei (1.111 chestionare). Cel mai mic număr de chestionare completate s-au înregistrat în comunele Bănișor (67 chestionare), Fildu de Jos (79 chestionare), Băbeni (88 chestionare) și Zimbor (96 chestionare). Perioada de autorecenzare și autorecenzare asistată continuă până în data de 15 mai 2022, aceasta fiind prima etapă de colectare a datelor pentru Recensământul Populației și Locuințelor (RPL 2021). Fiecare persoană, indiferent de cetățenie, cu reședința obișnuită în România (care trăiește pe teritoriul României pentru o perioadă de cel puțin 12 luni) se poate autorecenza în doi pași. Primul pas presupune accesarea Platformei de autorecenzare și completarea formularului de preînregistrare pentru ea însăși și pentru membrii gospodăriei din care face parte, în cel de-al doilea pas, persoana care a făcut pre-înregistrarea sa și a membrilor gospodăriei sale (pe care i-a trecut în formularul de preînregistrare) vor primi un link la adresa sau adresele de e-mail indicate, fiecare link conducând la chestionarul individual de recensământ. La finalul chestionarului, după completare, se apasă butonul „Finalizare” și chestionarul completat este transmis în baza de date a recensământului. Toate persoanele care se autorecenzează trebuie să completeze chestionarul în funcție de situația avută la momentul de referință al recensământului care este ora „00:00” din ziua de 1 decembrie 2021. Autorecenzarea este disponibilă populației în perioada 14 martie-15 mai 2022 și se poate realiza de pe orice dispozitiv electronic (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, desktopuri etc.). Autorecenzarea online asistată se poate face în spațiile special amenajate de fiecare primărie fie pe tabletele recenzorilor ARA, fie de pe propriile dispozitive electronice, cu sprijinul unui recenzor, în situația în care nu vă autorecenzați, în perioada 16 mai - 17 iulie 2022, veți fi recenzați la domiciliu, prin interviu față în față cu un recenzor care va înregistra datele dumneavoastră pe tabletă. Recenzarea este obligatorie, iar cei care optează pentru autorecenzare beneficiază de o zi liberă de la serviciu. Anunț public pentru solicitarea autorizației de mediu SC CASA 9 SRL, cu sediul social în Cluj Napoca, str. Dimitrie Comsa , Nr. 37, Jud. Cluj, P.L. sat Ciumărna, Comuna Românași, Nr. 197/N, Județ Salaj, având CUI 15578577, și nr. de înregistrare în registrul comerțului J12/1894/2003, Telefon: 0745912434, mail. contact@hotelary.ro. Anunță solicitarea autorizației de mediu, pentru activitatea: „ Hotel-Restaurant Popasul Romanilor ” Cod CAEN 5610 - Restaurante Cod CAEN 5510 - Hoteluri și alte facilități de cazare similare Cod CAEN 5210 - Depozitari Cod CAEN 3511 - Producție de energie electrica Amplasament obiectiv : sat Ciumărna, Comuna Românași, Nr. 197/N, Județ Salaj Informațiile privind impactul activității asupra mediului pot fi consultate la sediul APM Salaj, str Parcului, nr. 2, luni- joi intre orele 8.30-16.00 , vineri intre orele 8:30-13.00. Observațiile publicului se primesc la sediul APM Sălaj pe toata durata procedurii de autorizare.