Inainte, octombrie 1950 (Anul 7, nr. 1770-1795)

1950-10-14 / nr. 1781

La lupta pentru cel mai înalt cont de economii însuflețiți de a minunata pildă muncitorilor sovieticii oamenii muncii din țara noastră luptă zi de zi, ceas de ceas, pentru îndeplinirea Planului de Stat, care preiază condiții aplicării primului nostru Plan Cincinal, deschide largi perspective operei de construire a socialismului in Republica Populară Română. In cadrul luptei petitru Plan fi pentru pace, mișcarea patriotică a economiilor s’a extins și în întreprinderile din orașul Craiova. Ea demonstrează prin avântul pe care l-a luat, minunatul elan creator al celor ce luptă in întrecerea socialistă pentru plan și pace, exprimă clar conștiința înalt patriotică de care sunt însuflețiți muncitorii, că a fi un activ luptător pentru plan și pace înseamnă a contribui prin REALIZĂRI concrete la construirea socialismului in țara noastră. In drum spre îmbunătățirea nivelului de trai al oamenilor muncii, un factor de seamă este necontenita reducere a prețului de cost al produselor industriei noastre. Ori la reducerea prețului de cost nu se poate ajunge decât printr’o mai ridicată productivitate a muncii, dar mai ales printr'un sever regim de economii, printr-o luptă susținută împotriva risipei de timp, materiale etc. De aceea, importanța deosebită a contului personal de economii constă în faptul că luptând în mod organizat pentru economii, mobilizând la maximum resursele interne ale întreprinderilor se ajunge in primul rând la scăderea prețului de cost al mărfurilor și in același timp la mărirea volunului de acumulări socialiste, deci în sporirea uriașelor fonduri de investiție necesare aplicării și îndeplinirii Planului nostru Cincinal. La Depoul CFR Craiova de pildă, majoritatea mecanicilor și fochiștilor și-au deschis conturi personale de economii. Luptând pentru cel mai înalt cont de economii, mecanicii cincisutiști Băbeanu Marin și Iancovici Marin împreună cu fochiștii Corațiu Dumitru și Sârboiu Marin care formează brigada locomotivei 142.047 au depășit norma intre spălări de la 3200 km. la 22.784 km., realizând în felul acesta o economie de combustibil și uleiuri în valoare de 189.175 lei. In obținerea acestei frumoase economii, acești tovarăși au întrebuințat la maximum forța vie a locomotivei, au tratat apa cu dezincrustant, au făcut purjările la timp și au manipulat focul în cele mai bune condițiuni. La I. C. Frimu îmbrăcăminte muncitorii și muncitoarele au reușit să realizeze o economie de 453.000 lei prin întrebuințarea mai rațională a materialelor și a aței. Economii însemnate au mai fost realizate la metalurgica Lupta”, la St. U. C. și la alte întreprinderi din Craiova. Datorită deschiderii conturilor personale de economii, fiecare muncitor sau tehnician are posibilitatea să știe precis cu ce a contribuit zilnnic la sporirea avuției naționale, la sporirea fondurilor de care avem nevoie pentru construirea de nouă fabrici și Uzine, școli și spitale, cluburi, locuințe muncitorești, etc., pentru ridicarea necontenita a nivelului cultural și material al masselor muncitoare. Fapte ca. m... tovarășei lacob Plorica de la turnătoria fabricei Electro-Putere, care din proprie inițiativa a format o echipă de economii din eitrari și oameni de regie reușind să adime 200. kar cue de turnătorie în valoare de peste 20.000 lei, dovedesc avântul creator al oamenilor muncii educați de Partid, chibzuință lor in gospodărirea întreprinderilor, dragostea lor nețărmurită pentru Patrie, hotărîrea lor nestrămutată de a contribui PRIN FAPTE la întărirea luptei pentru pace, la construirea socialismului. Lupta pentru cel mai înalt cont de economii este strâns legată de lupta pentru introducerea unei evidențe clare și precise in fiecare întreprindere. Administrația unor întreprinderi, ca de pildă cea a fabricei de postav „Oltenia” a manifestat o tendință nesănătoasă de a tărăgăna introducerea conturilor personale de economii pe motiv că nu există o evidență precisă a prețului de cost și a materialelor. Această tendințăeste greșită și totodată dăunătoare, și acolo unde există ea trebuie combătută cu toată vigoarea. întrecerea pentru cel mai bogat cont de economii trebuie sprijinită cu toată hotărîrea. In întreprinderile noastre această mișcare va începe să se extindă de acum înainte, și de aceia ea va trebui îndrumată și coordonată spre o desvolitare pe scară tot mai largă. In acest sens Consiliului Sindical Regional Dolj ii revine sarcina de a iniția in toate întreprinderile lupta organizată pentru economii, lichidându-și lipsurile avute până in prezent de a lăsa ca mișcarea să se desfășoare la întâmplare. Din această cauză mai sunt întreprinderi ca de pildă fabrica metalurgică „Jiul” din Balș unde contul de economiî este complect necunoscut. Organizațiilor de Partid din fabrici și uzine le revine o însemnată sarcină in privința contului personal de economii. Ele trebuie să desfășoare o largă muncă de agitație în jurul acestei probleme, lămurind mansa muncitorească că fiecare economie în plus este o victorie în cinstea alegerilor deputaților în Sfaturile Populare, o victorie pe frontul păcii și al socialismului. Conducerile întreprinderilor și sindicatele trebuie să vegheze ca fruntașii luptei pentru economii, cei care obțin cele mai bogate conturi, să fie stimulați atât din punct de vedere moral cât și material. Membrii de Partid au datoria ca și de astă dată să dea exemplu fiind în fruntea luptei pentru cel mai bogat cont de economii. Ei trebuie să aibe conturile cele mai bogate, ei trebuie să fie aceia de la care să pornească inițiativele creatoare în lupta pentru un regim sever de economii. La luptă pentru cel mai bogat cont personal de economii! Să facem din fiecare kilogram de metal, din fiecare kilogram de cărbune, din fiecare kilogram de fier economisit, tot atâtea lovituri nimicitoare date monștrilor omenirii ațâțători la un nou război! Să întâmpinăm alegerile pentru deputați în Sfaturile Populare, cu noi succese în muncă. In felul acesta ne vom dovedi activi luptători ai păcii, libertății si democrației. Í • ■ = PROLETARI DE TOATE ȚĂRILE,UNIȚI V ORGAN I AL COMITETULUI REGIONAL 1 ȘI AL COMITETULUI PROVIZORIU DOLJ ; * ■ - — ■ —; ■ v---. • ANUL VII. NR. 1781 j 4 PAGINI 4 LEI 1 SÂMBĂTă 14 OCTOMBRie 1950 SA DESFĂȘURĂM LARG PREGĂTIRILE DE ALEGERI 16200 agitatori In regiunea Dolj selecționarea și confirmarea agitatorilor a fost făcută la timp, atât de organizațiile de bază de la orașe, cât și de cele dela sate. 4.100 agitatori dela orașe și alți 14.420 agitatori la sate au fost constituiți în colective și repartizați pe străzi, pe uliți și case. Ei trec acum pe rând prin seminariile de pregătire. Fără a aștepta rândul însă, agitatorii au început munca pe teren încă de Duminica trecută. In fiecare zi, ei merg din casă în casă, la orașe ca și la sate, lămurind pe alegători asupra rostului și însemnătății alegerilor de deputați în Sfaturile Populare, mobilizându-i la noi succese în muncă în cinstea alegerilor. Ei înșiși dau în această privință exemplu personal. Pe locul de Numai în cinci zile de la înființarea sa centrul de înscriere in registrul electoral din orașul Caracal a înregistrat un număr de 1636 alegători. Totuși cetățenii care se prezintă acest centru de înscriere nu-și pot da seama că aci este într’adevăr un centru de înscriere. In afară de o mică placardă la intrare nu se observă niciun fel de formă de agitație vizuală, lozinci, pavoazare, etc. Aceiași subapreciere a muncii de agitație vizuală se observă și în regiunea Dolj muncă, numeroși agitatori sunt în fruntea luptei pentru mărirea producției, iar la sate sunt fruntași la însămânțări. Pentru iun schimb de experiență in munca agitatorilor în raioanele Craiova și Corabia, au fost organizate consfătuiri cu agitatorii pe grupe de comune. Comitetul regional de partid Dolj s’a ocupat îndeaproape și de organizarea „Casei Alegătorului”. Numai in Craiova au fost inaugurate 12 „Case ale alegătorului”. Alegătorii primesc aici consultații privitoare la chestiunile care nu le sunt clare, găsesc diferite broșuri și materiale în legătură cu campania electorală, asistă la diferite consfătuiri sau la prezentarea de programe artistice, la cele două „Case ale alegătorului” din Caracal. Una din aceste case are lacătul pus în tot cursul zilei, iar cealaltă nu cuprinde nicio broșură de unde cetățenii să poată citi pentru a se lămurii despre însemnătatea alegerilor de deputați in Sfaturile Populare. Comitetul raional PMR Caracal, trebuie să lichideze aceste lipsuri organizând o puternică agitație vizuală în jurul campaniei electorale și pregătind temeinic agitatorii in vederea lămuririi oamenilor muncii. Să lichidăm subaprecierea agitației vizuale Mai multă atenție ,,Colțului alegătorului“ din întreprinderi Deși termenul organizării colțului alegătorului în întreprinderi a trecut de câteva zile, nu in toate întreprinderile s’a îndeplinit această sarcină. La „Pompiliu Ștefu” colțul alegătorului este în curs de organizare, iar la „Desrobirea” nici nu s’a început măcar instalarea lor. Este sarcina organizațiilor de Partid 1 de a lichida grabnic această lipsă mobilizând totodată agitatorii, de a duce muncă de lămurire în rândurile muncitorilor in cadrul colțului alegătorului. Pentru înflorirea orașelor noastre IV, Noi realizări Sub lozinca: „Pentru înflorirea orașelor noastre”, și în întâmpinarea alegerilor de deputați în Sfaturile Populare, Comitetul Provizoriu al orașului Craiova a început o serie de lucrări edilitare, menite să schimbe fața orașului nostru. Astfel pentru montarea grupului electrogen de 500 H.P., s’au început la uzina electrică lucrările de montare în ziua de 12 Octombrie. Din lucrările de revizuire a motorului de 800 H.P. s’au executat până in prezent lucrări în proporție de 90 la sută. S au început deasemeni și s’au la Craiova executat în parte o serie de lucrări pentru amplificarea instalațiunilor necesare apei de răcire de la uzina electrică. Totodată s’au realizat 80 în sută și din lucrările de amplificare a surselor de apă de la Gioroc. Lucrările pentru construirea unei băi necesară salariaților uzinei electrice s’au executat in proporție de peste 50 la sută aducându-se 40.000 cărămizi. In același timp s’au instalat patru elemente de calorifer în sala Nr. 1, iar pentru încălzirea localurilor s’au adus 20.000 kgr. cărbune. Bătălia însămânțărilor de toamnă Au terminat însămânțările . Țăranii săraci și mijlocași din comuna Căciulatu au terminat la timp arăturile de toamnă. Datorită îndrumărilor date de organizația de bază cât și muncii de lămurire dusă de agitatori, țăranii săraci și mijlocași în frunte cu comuniștii, au pornit cu avânt la însămânțări, pe care le-au terminat înainte de termen. S’au evidențiat în muzirile de toamnă tov: Sache Alexandrescu, președintele Comitetului Provizoriu, Dumitru Bercea, secretarul organizației de bază, Bărbulescu Constantin, Călin Ștefan, Eme Petre și Dinache Marin, membri de Partid precum și un număr de țărani săraci și mijlocași fără de parad. barbulesci a Doi»«p. Dela Cabinetul de Partid Cabinetul de Partii de pe lângă Corni, slotul Regional, de Partid Dolj, organizeazâ în ziua de Luni 16 Octombrie orele 18 d.a., Conferința tov, prof. I« Sehinte» despre: „Importanța raionării administrative economice a RPR. și alegerile de deputați în Sfaturile Populare”. Toți tovărășii propagandiști sunt chemați a lua parte la această conferință eât se va ține la sediul Cabinetului de Partid cin Calea Lenin 22, Telegrama de răspuns a tovarășului Stalin la telegrama lui Kim Ir Sen Moscova 13 (Agerpres). —■ Tass transmite: Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Democrate Coreene, Iim Ir Sen, a trimis următoarea telegramă președintelui Consiliului de Miniștri al URSS, L V. Stalin. Președintelui Consiliului de Miniștri al URSS., Generalissimului Iosif Vissarionovici Stalin Moscova. Kremlin Permiteți-mi să vă transmit, mult stimate Generalissime Stalin, și în persoana Dvs. întregului popor sovietic, un sincer salut și cele mai bune urări în numele poporului coreean, al guvernului RPD Coreene și în numele meu personal, cu prilejul celei de a 2-a aniversări a stabilirii relațiilor diplomatice dintre Republica Populară Democrată Coreeană și Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice. Poporul coreean simte în permanență, cu fierbinte recunoștință, sprijinul prietenesc dat de Uniunea Sovietică poporului nostru în lupta pentru unificarea și independența patriei noastre.. Mulțumită ajutorului dezinteresat acordat nouă de Uniunea Sovietică în cadrul acordului privitor la colaborarea economică și culturală, încheiat între cele două țări în luna Martie anul trecut, poporul coreean a obținut uriașe succese în desvoltarea Republicii noastre. Politica externă a Uniunii Sovietice, care luptă consecvent pentru democrație, libertate și independența națiunilor mari și mici, întărește încrederea poporului nostru în terminarea victorioasă a războiului sfânt de eliberare împotriva invadatorilor americani și a lacheilor lor — clica trădătoare a lui Io S&a Metru Noi știm că în acest război, sprijinul și simpatia popoarelor iubitoare de pace din întreaga lume, în frunte cu marea Uniune Sovietică sunt de partea poporului coreean. De ziua celei de a 2-a aniversări a stabilirii metaploi diplomatice între Coreea și Uniunea Sovietică, poporul coreean văurează din toată inima. Generalissime Stalin, cm? îndelungați de viață și muncă srodnică pentru texistșci ț^emnijuni, % numele păcii șî lâmae ®t&.t pop.QdresS». , KIM IR SEN Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Phenian, 10 Octombrie 1950. Democrate Coreene. Textul răspunsului lui L V. Stalin Președintelui Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Democrate Coreene, Domnului Kim Ir Sen Phenian Vă mulțumesc, domnule președinte, pentru bunele sentimente și urări exprimate de Dumneavoastră cu prilejul cetei de a 2-a aniversări a stabilirii relațiilor diplomatice între Republica Populară Democrată Coreeană și Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice. Urez poporului coreean, care apără eroic independența țării sale, încheierea cu succes a luptei sale de mulți ani pentru crearea unei Coree unite, independente, democrate. I. SÎAUN Președintelui Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române Prof. Dr C. I Parhon București !Vă rog să primiți în numele Guvernului Central Popular al Republici Populare Chineze și în numele poporului chinez cele mai sincere mulțumiri pentru caldele Dvs, felicitări cu ocazia primei aniversări a înființări Republicii Populare Chineze. Președintele Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze MAO TSE DAN Președintelui Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române Dr Petru Groza București Vă mulțumesc sincer pentru călduroasele Dvs. felicitări cu ocazia primei aniversări de la înființarea Republicii Populare Chineze. Președintele Consiliului Administrativ de Stat și ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze au ENSAI Ministrului Afacerilor Externe al Republicii Popular. Armăne Ana Pauker București Vă mulțumesc sincer pentru Leicestorile Dvs. cu ocazia primei inversări de la înființarea Republicii Populare Chineze. Președintele Consiliului Administrativ De Stat și ministrul Afacerilor Externe la Rublici Populare (34es«*s cm on M)