Inainte, octombrie 1960 (Anul 17, nr. 4856-4879)

1960-10-14 / nr. 4865

PROLEíTARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNTȚI-VA ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.M.R. ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL CRAIOVA ANUL XVI - NR. 48654 PAGINI 20 BANI VINERI 14 OCTOMBRIE 1960 Deputatul slujitor al intereselor poporului Cînd îl întîlnesc pe ulițe pe tovarășul Mateescu Gheorghe, deputat în circumscripția electorală raională nr. 16, cetățenii diny bicurești, raionul Oltețu, îl salută cu respect. Nu puțini sînt acei care îlĂspresc pe drum cerîndu-i un stat, o părere, un sprijin. La toate acestea, deputatul răspunde cu dragoste. Cum și-a căpătat stimă și prețuire din partea alegătorilor săi Aldreescu Gheorghe ? Simplu , deputatul la lel ia și alte mii de deputați ai sfaturilor populare și ai Marii Adunări Naționale — din patria și regiunea noastră care slujesc cu devotament interesele poporului muncitor, punînd mai presus de orice satisfacere a cerințelor juste ale alegătorilor, indrumîndu-i și mobilizîndu-i la îndeplinirea sarcinilor trasate de partid pe calea desăvîrșirii construcției socialismului, in primul rînd, el merge foarte des în circumscripție: stă <n vorbă cu oamenii pe ulițe sau în consfătuirile pe care le organizează ; îi pune la curent cu problemele discutate în sesiuni și-i antrenează la îndeplinirea sarcinilor trasate și ceea ce este mai interesant este faptul că dă socoteală de activitatea sa în fața alegătorilor, organizînd periodic adunări de dare de seamă. Este și firesc ca alegătorii să stimeze pe un asemenea deputat, care conștient de faptul că încrederea cu care a fost învestit trebuie răsplătită prin realizări concrete, cu ajutorul deputaților comunali Nicolae Ilie, Geamănu Ilie, Stoica Ilie cit și al altora cu care ține strînsă legătură, cu sprijinul maselor de cetățeni, a reușit să asigure terminarea școlii din satul Colelia la a cărei construcție s-au economisit ÎO.OCO lei. Și aceasta nu este decât una din numeroasele realizări ale acestui deputat conștient de menirea sa. Realizări asemănătoare, poate și mai frumoase, găsim în activitatea multor deputați ai sfaturilor populare din regiunea noastră. Aceasta înseamnă că principiul legăturii cu masele este înțeles tot mai bine de către deputați, care se dovedesc în marea majoritate demni de încrederea care le-a fost acordată atunci cînd au fost aleși ca reprezentanți ai maselor în organele locale ale puterii de stat. Cuă deosebire între deputații noștri de azi, muncitori, țărani muncitori, intelectuali cinstiți și deputații din trecut care smulgeau votul alegătorilor cu ajutorul traistei de minciuni sau al ciomegelor agenților electorali... Se știe ale căror interese le apărau deputații din vremea regimului burghezo-moșieresc. Ale oamenilor muncii, ale poporului în nici un caz. Alții își încheibau averi, își ridicau rînduri de case și se pricopseau de pe urma farselor electorale din trecut și aceștia erau cei din clasele exploatatoare și cozile lor de topor care se îmbuibau din truda poporului . Acum însă, în condițiile statului nostru democrat-popular, valoare nu au decit interesele oamenilor muncii, la a căror respectare și împlinire deputații sfaturilor populare sunt chemați să-și aducă una dintre cele mai prețioase contribuții. Alte lucruri frumoase se pot înfăptui de către deputați cu sprijinul alegătorilor săi! lată de pildă, deputatul Domnulete Nicolae din circumscripția electorală regională nr. 36, într-una din consfătuirile ținute cu alegătorii din Lăcusteni, raionul Oltețu, a discutat printre altele și despre întreținerea căilor de acces din comună. Oamenii s-au angajat cu entuziasm să participe la muncă voluntară și iată că în scurtă vreme după consfătuirea ținută cu deputatul, ei au transportat pe drumurile comunale 600 m. c. nisip și pietriș, au desfundat șanțurile pe o lungime de 4.000 metri și au reparat două poduri, fără a mai vorbi de munca voluntară prestată la terminarea școlii din comună. La orașe, deputații sfaturilor populare și-au adus de asemenea contribuția la înfrumusețarea și buna gospodărire a localităților. Chiar și numai exemplul deputatei Croica Niculina din circumscripția electorală nr. 49 a orașului Craiova, care a determinat pe alegători să presteze 1.360 ore de munca voluntară la lucrări gospodărești și să adune 3.500 kg. fier vechi, este edificator în ceea ce privește posibilitățile pe care le au deputații de a antrena masele largi de cetățeni la diverse acțiuni obștești. O cerință obligatorie a deputaților este aceea de a se întîlni cu regularitate cu alegătorii și a discuta problemele din circumscripție. In majoritatea cazurilor, această cerință este respectată. Din păcate, se poate arăta că aceasta n-a intrat încă pe deplin în obișnuița unor deputați. Spre deosebire de raionul Caracal unde comitetele executive au insistat iar deputații au acordat atenția cuvenită organizării întîlnirilor cu alegătorii, sau de raionul Amaradia unde — spre exemplu — numai în trimestrul al II-lea 1960, deputații au ținut 801 consfătuiri la care au participat peste 13.000 alegători, în raionul Corabia lucrurile stau mai slab. Aici, în cursul trimestrului II, din deputați regionali n-au organizat consfătuiri cu alegătorii decit 2, din 63 deputați raionali nu s-au întîlnit cu alegătorii decit 24, iar din 610 deputați comunali n-au organizat întîlniri decit 279. O situație asemănătoare poate fi întîlnită și în alte raioane. Aceasta se datorește faptului că unii deputați ai sfaturilor populare nu manifestă suficient interes pentru această formă de strîngere a legăturilor cu masele, neglijînd organizarea consfătuirilor cu alegătorii. Așa au procedat regional Cocheri Teodor din deputatul circumscripția electorală regională nr. 130, deputatul raional Cîrligel Emanoil din raionul Gilort, deputații comunali Mateescu Dumitru, Bejan Maria din comuna Albeni, raionul Gilort și alții. Aceste deficiențe în activitatea unor deputați pot și trebuie să fie lichidate cît mai curînd. Sesiunile sfaturilor populare pot să oblige pe fiecare deputat să organizeze periodic consfătuiri cu alegătorii iar comitetele executive pot să sprijine mai eficient decit pînă acum organizarea acestor consfătuiri. Bine a procedat în acest sens sesiunea sfatului popular comunal Izbiceni, raionul Corabia, care a hotărît să se întocmească un plan concret de întîlniri cu alegătorii, comitetul executiv primind însărcinarea să urmărească îndeplinirea lui. Datorită acestui fapt, în comună n-a rămas circumscripție electorală unde deputatul să nu fi organizat consfătuiri cu alegătorii, prezentînd totodată Și dări de seamă în fața acestora. Dar cel mai important lucru este ca fiecare deputat să înțeleagă car că activitatea sa de bază trebuie să se desfășoare în circumscripția electorală și nu în afara ei, că legătura cu masele este un principiu fundamental de la care nu se poate abate sub nici un motiv. In consecință, acei deputați care au muncit mai slab în această direcție, au datoria de a face o cotitură în activitatea lor. La ajutorarea lor trebuie să-și aducă o contribuție însemnată comitetele executive ale sfaturilor populare, instructorii comitetelor executive, întregul aparat al sfaturilor populare. Deputaților, fie că sunt din Marea Adunare Națională, fie că sunt din sfaturile populare, le revin sarcini importante. Ei trebuie să mobilizeze pe oamenii muncii la îndeplinirea cu succes a sarcinilor ce rezultă din Directivele Congresului al III-lea al P.M.R. în industrie, agricultură și domeniul socialcultural. De pe șantierul Preajba-Tg. Jiu Pe șantierul complexului pentru industrializarea lemnului Preajba - Tg. Jiu, lucrările de construcții și amenajare a fabricilor de parchet și mobilă curbată au intrat în faza finală. La fabrica de parchet, lucrările de construcții sînt executate aproape sută la sută. Aici montorii și instalatorii lucrează intens la montarea utilajelor, iar la fabrica de mobilă curbată se execută în prezent lucrările de finisare interioară. O nouă lucrare de electrificare La Rovinari, raionul Tg. Jiu, progresează de la o zi la alta construcția liniei electrice de înaltă tensiune (35 Kw), care va lega bazinul carbonifer Rovinari de un nou așezămînt industrial carbonifer din Valea Motrului. Lucrarea va fi dată în folosință înainte de sfîrșitul anului curent. Din linia principală se vor ramifica alte linii cu care se vor electrifica satele din împrejurimi. Pentru aprovizionarea populației cu legume și zarzavaturi Oficiul de aprovizionare și desfacere a legumelor și fructelor din orașul Craiova are în centrul preocupării sale aprovizionarea pentru iarnă a populației cu legume și fructe. Numai de cîteva zile, de cînd s-a început însilozarea și pînă în prezent, O.A.D.S.F. Craiova a realizat 70 tone cartofi și 20 tone mere. Pînă la 1 noiembrie a.c., acest oficiu are de însilozat 1.455 tone cartofi și 200 tone fructe etc. Premieră la Teatrul Național Ieri, la orele 20, colectivul Teatrului Național din Craiova a prezentat prima dintre premierele programate în stagiunea 1960—1961. Noua piesă realizată de artiștii, tehnicienii și muncitorii teatrului craiovean este comedia în trei acte „Scrisori de dragoste“ de Virgil Stoenescu. Regia spectacolului este semnată de Radu Nicolae și Georgeta Tomescu. Toate forțele pentru grabnica terminare IMMI tttlMIHIdIimmiHmMIMIMMMMMIMtMMdMI ți-t- t» W** t -t »4f, t trt f ■ ■ ■ » ■» a a lucrărilor agricole de toamnă! In ultima vreme, timpul a fost prielnic pentru intensificarea ritmului însămînțarilor de toamnă. In raioanele unde s-a privit cu simț de răspundere soarta recoltei de grîu, organele de partid, de stat și agricole au luat toate măsurile pentru a folosi din plin întreaga capacitate de lucru a mașinilor și tractoarelor S.M.T. cît și a atelajelor proprii existente în fiecare gospodărie, agricolă colectivă cooperativă agricolă de producție și întovărășire agricolă. Astfel, în raionul Gura Jiului s-a realizat 78 la sută din planul însămînțărilor de toamnă, în raionul Strehaia 74 la sută, în raionul Corabia 61 la sută și în raionul CujmiT fruntașe la însămînțări Ia alte raioane planul însămînțărilor de toamnă a fost îndeplinit în proporție de 55 la sută în raionul Caracal, 52 la sută în raionul Filiași și 47 la sută in raionul Calafat In restul raioanelor, lucrările agricole de toamnă și îndeosebi însămînțatul se desfășoară cu foarte mare încetineală. Nefolosirea întregii capacități de lucru a mașinilor și tractoarelor, precum și a atelajelor proprii a făcut ca să nu se realizeze viteza medie zilnică planificată la însămînțări. Acest lucru a dus la situația ca însămînțările să întîrzie și să se însămînțeze suprafețe ce nu corespund nici pe departe posibilităților existente. Pînă la data de 13 octombrie a.e. planul însămînțărilor de toamnă a fost realizat în proporție de 45 la sută în raionul Tg. Jiu, 43 la sută în raionul Segarcea, 42 la sută în raionul Craiova, 41 la sută în raionul Plenița, 40 la sută în raionul Băilești, 34 la sută în raioanele Oltețu, Balș și Tr. Severin, 29 la sută în raionul Amaradia, 26 la sută în raionul Vînju Mare, 23 la sută în raionul Novaci, 21 la sută în raionul Gilort și 19 la sută în raionul Baia de Aramă. Pe întreaga regiune, însămînțările au fost executate în proporție de 46 Icicliiäu FAȚA DE MERSUL LENT IN CARE SE DESFAȘOARA INSAMANTARILE IN REGIUNEA NOASTRA, SE IMPUNE CA ORGANELE ȘI ORGANIZAȚIILE DE PARTID DE LA SATE SA IA CELE MAI CORESPUNZĂTOARE MASURI PENTRU MOBILIZAREA ȘI FOLOSIREA INTREGEI CAPACITĂȚI DE LUCRU A TRACTOARELOR, MAȘINILOR ȘI ATELAJELOR EXISTENTE ȘI A FIECĂREI CLIPE BUNE DE LUCRU, ASTFEL CA SA SE TERMINE GRABNIC ÎNSĂMÎNȚĂRILE DE TOAMNA, 55 la sută situîndu-se astfel ca: Filiași, Caracal și Calafat, Alb — avansate Hașurat — cu realizări medii Negru — rămase în urmă Insemnate de pașiri de pian In întrecerea socialistă ce se desfășoară în cinstea zilei de 7 Noiembrie, colectivul de muncă din cadrul întreprinderii forestiere — Tr. Severin, prin buna aprovizionare cu materia primă necesară procesului de producție, a reușit să obțină importante succese. Așa se face că în luna septembrie planul producției globale a fost depășit cu 14,4 la sută iar al producției marfă cu 8,2 la sută. In această perioadă au fost executate peste plan 190 m.c. lăzi din fag, 17.000 m.c. margini de fag, budane cu o capacitate de 2.444 litri și 80 m.c. cherestea de diferite esențe. Succese tot atît de frumoase, în ceea ce privește îndeplinirea sarcinilor de plan a obținut și colectivul de muncă al fabricii de ciment din Gura Văii. Muncitorii, tehnicienii și inginerii de aci au îndeplinit sarcinile ce le reveneau în cel de-al III-lea trimestru după cum urmează: planul producției globale în procent de 108,8 la sută iar al producției marfă, în procent de 100,5 la sută. N. SIMIONESCU coresp. Artiști amatori pe scenă Zilele trecute, în sala „I. C. Frim" din Tr. Severin faza regională a celui s-a desfășurat de-al doilea festival bienal de teatru de amatori,I. L. Caragiale“. In general această fază s-a distins — față de precedentele ce au avut loc la Băilești, Balș, Filiași și Corabia — printr-o participare mașivi r tuturor echipelor promovate la i -a regională. Au participat noi cămine culturale sătești, colțuri roșii din G.A.C, echipe sindicale și case raionale de cultură din raioanele Strehaia, Caracal și Tr. Severin. E un lucru lăudabil desigur, faptul că absolut toate echipele programate s-au prezentat la faza regională de la Tr. Severin. Dintre căminele culturale sătești ce au luat parte la această fază, s-a remarcat îndeosebi echipa colțului roșu al G.A.C. din satul Zvorsca, comuna Amărăștii de Sus, raionul Caracal, care s-a prezentat cu cunoscuta piesă într-un act a lui Ernest Maftei „îndoiala“. A plăcut și punerea în scenă a spectacolului și decorul simplu, și costumația personajelor. Interpreții au avut o frumoasă participare la acțiunea piesei. Spectacolul ar fi fost unitar dacă ar fi avut o distribuție pe măsura exigențelor piesei. Astfel, pe lângă personaje ca Luca Zoia în rolul Catincăi și Dumitru Eugen în rolul lui Costache Corubăț, care au jucat frumos rolurile încredințate, au fost unele cu o slabă participare în scenă : Matei Victor și Păunescu Ecaterina. Cu aceeași piesă s-a prezentat și carginul cultural din comuna Valea Hoțului, raionul Tr. Severin. curător este faptul că în presă îmbiiau fost distribuiți numai țărani muncitori, care au reușit să fie naturali în rolurile ce le dețineau, dar in ceea ce privește interpretarea artistică, aceasta a lăsat mult de dorit din cauză că nu au fost îndeajuns de bine instruiți. Din raionul Caracal s-a mai prezentat și piesa lui Ghelu Destelnica „Fata tatii cea frumoasă“, în interpretarea căminului cultural din comuna Celaru, care a reușit numai în parte să ne aducă în scenă personaje autentice. In general, s-a constatat neomogenitate în ceea ce privește diferitele părți ale piesei : după o creștere vertiginoasă a acțiunii, s-a observat o bruscă scădere. (Continuare in pag. 2 a) Crăliesc. Inserările Sprijiniți în permanență în acțiuni și îndrumați atît de biroul raional de partid Gura Jiului, cît și de către organizațiile de partid, membrii celor două gospodării agricole colective „Octombrie Roșu” și „Drumul belșugului’’ din comuna Mîrșani, au pornit cu toate forțele hotărîți să termine recoltatul culturilor tîrzii de toamnă cît mai grabnic in vederea pregătirii terenului și însăranțării în timpul optim, fiindcă numai în felul acesta vor asigura baza recoltei anului viitor. Pînă în prezent la cele două G.A.C. s-a recoltat porumb de pe suprafața de 1680 ha. din 1747 ha. cultivate și întreaga suprafață de 150 ha. cultivată cu orez. Fruntași în aceste munci, sunt comuniștii Lunăr Ștefan, Sava Elena, precum și brigadierii Neamțu N. Petre, Cristina Ștefan și alții. Paralel cu recoltatul se duce o muncă susținută în vederea pregătirii terenului pentru însămînțări, totodată efectuîndu-se și însămînțatul. Astfel, la cele două gospodării colective s-au însămînțat pînă în prezent 400 ha. cu grîu din suprafața de 600 ha. planificate, 480 ha. secară pentru boabe din 653 ha., 43 ha. cu orz și 23 ha. secară masă verde. In această acțiune s-a remarcat tov. Păstae Dumitru brigadier. De asemenea s-au obținut rezultate frumoase și la grădina legumicolă condusă de brigadierul Săndoi Dumitru. Prin valorificarea pe piața liberă a diferitelor produse legumicole,s-a adus în ca a gospodăriei suma de 47.000 lei GUGU I. ION colectivist Fapte de oameni harnici Sînt cunoscute slabele rezultate obținute în ultimii ani de către colectiviștii din comuna Greci, raionul Balș. Cauzele? Sînt mai multe, întîi că au semănat în teren slab pregătit, apoi că odată cu arătura de bază și în timpul vegetației, n-au aplicat îngrășăminte și ceea ce a fost mai esențial, a fost faptul că însămînțările le-au efectuat cu întîrziere. Deci, epoca optimă a fost depășită. Acestea au fost cauzele și din aceste greșeli colectiviștii din comuna Greci au tras învățăminte. Și acum, iată că în acest an s-a dus vestea in tot raionul Balș despre gospodăria colectivă „Vasile Roaită“ din comuna Greci, pentru că a obținut cele mai bogate recolte la culturile de grîu și porumb. Aveau pentru ce să se bucure harnicii colectiviști. Recoltele medii de peste 2.200 kg. grîu și peste 3.000 kg porumb boabe la hectar sînt realizări demne de laudă, mai mult pentru că cele două Aceasta întovărășiri din comună au rămas cu ceva mai în urmă față de succesele colectiviștilor. Saltul calitativ în obținerea de recolte îmbelșugate ale colectiviștilor din Greci nu este un fapt întîmplător. Atît la cultura griului, cît și la cea a porumbului, ei au aplicat „ca la carte“ toate regulile agrotehnice, au ales semințe din soiurile cele mai productive și care sînt adaptate pentru terenul lor. Cele aproape 100 hectare semănate cu grîu B.-301 și cele peste 50 hectare cu porumb de soi, îngrijite , cu pricepere și hărnicie de colectiviști, au dat rod bogat. Organizați într-o brigadă și pe echipe conduse de oameni destoinici și buni gospodari așa cum este de exemplu comunistul Eugen Bulgaru, responsabilul brigăzii, colectiviștii au efectuat la timp și în bune condiții toate lucrările agricole. Dînd dovadă de mai multă putere de muncă, fruntașă pe gospodărie s-a situat echipa nr. 3 condusă de Georgeta Manda împreună cu cei 18 tovarăși ai săi. Este greu să apreciezi — a spus tovarășul Ștefan Stănescu președintele gospodăriei colective — care din ei au muncit mai bine. Dar nu numai atît: colectiviștii echipei nr. 3 nu s-au mulțumit doar cu frumoasele lor realizări în muncă. Ei au venit deseori în sprijinul echipei nr. 1 ajutînd-o să se situeze printre echipele fruntașe. Sporesc angajamentele In cinstea celei de-a 43-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie și pentru realizarea sarcinilor ce revin sectorului forestier trasate de cel de-al III-lea Congres al P.M.R., colectivul întreprinderii forestiere Caracal și-a luat noi angajamente în întrecerea socialistă. Astfel muncitorii, tehnicienii și inginerii de aici s-au angajat să realizeze integral sarcinile la cultura și refacerea pădurilor pe acest an pînă la data de 5 noiembrie; realizarea completă a împăduririlor în campania de toamnă; asigurarea unui nivel calitativ ridicat la toate lucrările de pepiniere și împăduriri. Colectivul de aici s-a angajat ca prin măsurile ce le va lua în toamna acestui an să asigure materialul de împăduriri necesar penru realizarea a 50 la sută din planul de împăduriri pe anul 1961, executarea de semănături în pepiniere din toamna aceasta astfel încît să se asigure material de împădurit pentru realizarea integrală a planului pe anul 1961 plus 50 la sută din planul anului 1962. OO Utilajul agricol nu este folosit rațional Cel de-al IlI-lea Congres al P.M.SL a trasat ca sarcină sporirea considerabilă a producției de cereale prin cultivarea de suprafețe cît mai mari cu soiuri de inaltă productivitate. Organele locale din comuna Oprișor, raionul Plenița nu au luat cele mai eficiente măsuri să traducă în fapta această sarcină și să respecte recomandările reieșite din Consfătuirile pe țară și regiune privind cultura griului. Deși au căutat să popularizeze importanța însămînțărilor la timp și cu soiuri de înaltă productivitate se constată că lucrările agricole pentru fsămînțări se execută superficial, datorită lipsei de control și într-un ritm recorespunzător. S-au luat măsuri și s-au procurat prin schimb de la baza de recepție Plenița 105000 kg. grîu din soiurile B-301 și Wichita dar pentru a se obține producții mari la hectar este necesar să se efectueze lucrări de bună calitate și însămînțatul să fie executat în timpul optim. Or, la întovărășirile agricole din comuna Oprișor arăturile se fac de proastă calitate și sămînța de grîu nu se tratează. Ce zic tehnicienii agronomi Vîlcea Nicolae și Popa Constantin? Ce producții de grîu va obține întovărășirea „1 Mai” dacă va însămînița așa cum a însămînțat anul trecut în teren arat din vară la adîncime de 5—7 cm? Dacă va îrsămînța și în acest an tot la fel, desigur, producția va fi cu mult mai scăzută decit atunci cînd ar aplica un întreg complex de măsuri agrotehnice. In această comună, din suprafața de 2.720 ha, au fost arate numai 785 hectare și însămînțate numai 574 hectare. Lucrările de însămînțări de toamnă puteau fi mai avansate în această comună dacă s-ar fi folosit toate atelajele existente și dacă brigada nr. 1 de la S.M.T. Plopșor ar fi funcționat în întregime. Inginerului mecanic de la S.M.T. Plopșor cît și mecanizatorilor din brigada nr. 1 care au fost repartizați ca să lucreze la gospodăria colectivă din Oprișor trebuie să le dea de gîndit acest lucru. Cu trei tractoare defecte iar celelalte funcționînd în mică măsură au făcut în unele cazuri să lucreze numai o singură semănătoare din cele trei, și aceasta s-a întîmplat din lipsă de tractoare. Dacă tractoarele din comuna Oprișor vor funcționa, așa defectuos, cu siguranță că mecanizatorii de aici nu vor putea să-și respecte angajamentul luat de a termina însămuițările pînă la 20 octombrie a.c. Deci, conducerea S.M.T.1 Plopșor trebuie să ia măsuri urgente pentru ca tractoarele să fie puse în funcțiune și să fie folosite cu întreaga lor capacitate de lucru, încît să se poată executa lucrările agricole de toamnă în timpul cel mai scurt. ION B. coresp Stațiunile de mașini și tractoare sînt chemate să acorda unităților agricole socialist-cooperatiste un sprijin permanent în sporirea producției agricole la hectar. Colectiviștii, cooperatorii și întovărășiții din regiunea noastră așteaptă ca mecanizatorii celor 18 stațiuni de mașini și tractoare să participe alături de ei la succesul campaniei de însămînțări de toamnă. In actuala campanie de însămînțări de toamnă, S.M.T. și-au planificat să execute pe ogoarele unităților agricole socialist-cooperatiste un volum de 478.339 ha. a.n., volum de lucrări ce va fi acoperit prin executarea arăturilor pentru însămînțările de toamnă, semănat și arături pentru însămînțările de primăvară. Față de aceste sarcini de plan, mecanizatorii din S.M.T. au pornit să desfășoare larg bătălia pe ogoare astfel că în decursul lunii septembrie și prima decadă a lunii octombrie a fost realizat 39 la sută din totalul volumului de lucrări planificate. Această realizare însă este sub posibilitățile existente în stațiunile de mașini și tractoare și mai ales față de forța parcului de mașini și tractoare de care dispune fiecare S.M.T. Nu putem fi de acord cu realizările obținute în decurs de 40 de zile de către mecanizatorii de la S.M.T. Poiana Mare. Realizarea planului de producție în campania de toamnă numai în procent de 40,1 la sută nu corespunde nici pe departe parcului de mașini și tractoare care după cum se știe tractoarele fizice întrec cifra de 180. La această stațiune de mașini și tractoare datorită lipsei de orientare a conducerii S.M.T., de a îndeplini planul cu orice preț, se execută lucrări care nu sînt legate direct de sporirea producției la hectar. Așa de exemplu, cele 180 de tractoare fizice au lucrat în 40 de zile ,un volum de lucrări numai la arăturile pentru însămînțări de 14.704 ha. a. n. Aceasta înseamnă că zilnic s-a realizat pe fiecare tractor fizic o normă de ha. a. n., folosindu-se forța de lucru 2 numai în proporție de 50 la sută. Dacă privim realizarea planului sub aspectul diverselor lucrări efectuate, se contată că la această stațiune s-au executat mai multe ha. a. n. la alte lucrări decit la semănat. In timp ce la alte lucrări se realizează 2970 ha. a. n. la semănat se realizează numai 1652 ha. a. n. i Aceeași situație o întîlnim și la S.M.T. Vînju Mare unde pînă la aceeași dată a realizat numai 25,1 la sută din planul campaniei de vară. Aci, volumul lucrărilor efectuate la semănat în brazdă este de aproape trei ori mai mic decit volumul de lucrări executate la transporturi și alte lucrări. Nefolosirea întregei capacități de lucru a tractoarelor și mașinilor agricole la executarea lucrărilor ce sînt direct legate de sporirea producției agricole la hectar grevează foarte mult asupra neîndeplinirii planului de producție. Plimbările fără rost pe care adesea le fac mecanizatorii de la S.M.T. Bibești au făcut ca la această stațiune să nu se îndeplinească planul de producție pe campanie decît în proporție de 26,6 la sută. Din realizările obținute pînă acum la această S.M.T. se vede clar dezinteresul conducerii și chiar al mecanizatorilor față de sprijinul pe care trebuie să-l acorde unităților socialist-cooperatiste în aceste zile. In timp ce la S.M.T. Bibești s-au executat numai 948 ha. a. n. la arăturile pentru însămînțările de toamnă și 45 ha. a. n. la însămînțări, la capitolul alte lucrări se înregistrează 1233 ha. a. n., adică cu 80 la sută mai multe lucrări executate decît la arături și însămînțări luate la un loc Realizările obținute pînă acum la arăturile pentru însămînțările de toamnă și la însămînțat de către toate cele 18 stațiuni de mașini și tractoare dovedesc cu prisosință că nu se depune tot interesul pentru a se folosi întreaga capacitate de lucru a tractoarelor și mașinilor agricole. Executarea numai a 79.499 ha. a.n. la arăturile pentru însămînțări și 15.096 ha. a.n. la semănat sînt indicii de bază de netăgăduit că viteza de lucru nu se folosești decît în proporție de 50 la sută. Așteaptă oare S.M.T. Corabia, Laloș, Olari, Șimian, Zănoaga și altele să îndeplinească planul campaniei agricole de toamnă executînd alte lucrări în afară de arături și însămînțări? De ce oare nu este folosit exemplul pozitiv al mecanizatorilor de la S.M.T. Bechet, Strehaia și altele care muncesc fără răgaz pentru a executa la timp arăturile și însămînțările? în aceste raioane, unitățile agricole socialist-cooperatiste primesc un adevărat sprijin, lucru ce este vădit în realizarea planului la însămînțările de toamnă în procent de 78 și respectiv 74 la sută. A mai rămas puțin timp pînă cînd va expira perioada optimă de însămințare a griului. In acest interval de timp, conducerile S.M.T. să ia toate măsurile pentru ca întreaga forță a parcului de mașini și tractoare să fie folosită cu randament, să se organizeze schimbul doi de lucru la tractoare și să se folosească cît mai multe cupluri de semănători și agregate, să se execute lucrări de calitate, iar însămînțările să se facă la un înalt nivel agrotehnic. Numai în felul acesta, mecanizatorii vor justifica încrederea ce le-a fost acordată, iar colectiviștii, cooperatorii și întovărășiții,atunci cînd vor culege rod bogat vor lăuda hăr- Skria MPStetft LA ORDINEA ZILEI Tractoarele și mașinile agricole sa lucreze cu întreaga lor capacitate!