Inainte, aprilie 1964 (Anul 21, nr. 5940-5965)

1964-04-08 / nr. 5946

Cu toate torțele la executarea lucrărilor agricole de primăvară !Pentru semănatul celor 3000 ha au porumb Animați de dorința de a întîmpina cea de-a XX-a aniversare a eliberării patriei cu succese deosebit de importante, harnicii lucrători de la G.A.S. Moțătei se străduiesc să execute însămînțările și celelalte lucrări agricole de primăvară în epoca optimă și la un înalt nivel agrotehnic. De îndată ce s-a putut lucra în cîmp, au trecut cu toate forțele la pregătirea terenului, executarea însămînțărilor din prima epocă și întreținerea semănăturilor de toamnă. Străduindu-se să folosească cu pricepere fiecare clipă bună de lucru în cîmp și întreaga capacitate de producție a utilajului agricol, lucrătorii de la G.A.S. Moțăței au însămînțat în cadrul epocii optime cele 182 ha. cu borceag 101 ha. cu lucernă și 500 ha. cu floarea-soarelui. De asemenea, au executat grăpatul pe cele 900 ha. cu grîu și 188 ha. cu lucernă veche. Acum ei dau zor cu pregătirea celor 3.000 ha. destinate culturii porumbului. In acest scop, au executat grăpatul pe mai bine de 2.000 ha. din cele 3.000 destinate culturii porumbului. In zilele ce urmează, lucrătorii gospodăriei vor trece cu toate forțele la semănatul porumbului. Cele mai de seamă succese la lucrările executate pînă acum au fost obținute de lucrătorii din brigada condusă de tov. Ion Nicolae. Mecanizatorii Ion Caranda, Dumitru Crăciunoiu, Gheorghe Ceaușu, Ștefan N. Ștefan, Ion Minciunescu și Ion Fluture s-au remarcat pentru ritmul și calitatea lucrărilor pe care le-au executat. FLOREA ACHIM, coresp. Plantează vii Rezultatele bune obținute în anii de pina acum la cultura viței de vie, a dat colectiviștilor din Grojdibod raionul Corabia îndemn pentru a valorifica în modul cel mai rațional terenurile nisipoase prin plantarea lor cu viță de vie. Astfel, în acest an gospodăria colectivă din Grojdibod, va însămînța so ha cu viță de vie nobilă și indigenă. Planul de perspectivă de valorificare a terenurilor nisipoase prevede ca în viitorii ani să se planteze noi suprafețe. In vederea asigurării materialului săditor, gospodăria colectivă de aici a organizat o pepinieră viticolă pe suprafața de 2 ha. Pînă în prezent lucrările de desfundare au fost executate. De citeva zile, colectiviștii din brigada condusă de Dumitru Sisoe au efectuat biloane pe suprafața de 17.000 mp fasonînd în același timp 160.000 butași care au fost stratificați și plantați în școala de viță. In același timp, terenul stabilit a se planta viță de vie în acest an, adică pe suprafața de 10 ha, s-a efectuat pichetatul, s-au săpat gropile și de cîteva zile a început plantatul viței de vie. La efectuarea lucrărilor amintite s-au evidențiat mulți colectiviști printre care amintim pe Avram Gîmban, Stelian Sîrbu, Vasile Petcu, Badea Gheorghe, Marin Caracudă și alții. C. SALCEANU, coresp. (Pentru concurs) Pe ogoarele gospodăriei colective „Unirea“ din comuna Țînțăreni, raionul Piliași, se seamănă ultima parcelă cu floarea-soarelui. 325 sortimente de artă culinară Conducerea TAPE Craiova, cu sprijinul Direcției comerciale regionale, a organizat timp de două zile la restau Secție pentru preparat răcoritoare Recent, în cadrul IOIL Tr. Severin a intrat în funcțiune o nouă secție pentru preparat băuturi răcoritoare. Pentru buna desfășurare a procesului tehnologic unitatea amintită este dotată cu utilajul necesar. In următoarele luni, în funcție de cererile de consum ale populației se va mai da în folosință încă o linie tehnologică sporindu-se astfel capacitatea de producție pentru lunile de vîrf. NICOLAE NACU, coresplantul „Minerva", o interesantă expoziție de artă culinară cu vînzare. In cadrul expoziției, la care și-au concursul cei mai buni bucătari dat ai comerțului de stat din regiunea noastră, au fost prezentate consumatorilor 325 sortimente de artă culinară. In afară de faptul că expoziția respectivă s-a bucurat de aprecierea unanimă a publicului consumator, ea a constituit în același timp un valoros schimb de experiență între maiștrii bucătari din unitățile de alimentație publică din Craiova, Tr. Severin și Tg. Jiu. La sectorul I al minei Horăști din Valea Motrului, vagoanele sunt încărcate cu cărbune. Foto : DARJOCA Au terminat însămînțările din epoca . Imediat ce timpul a permis, colectiviștii din Urzica Mare, raionul Băilești au și început însămînțările din epoca I. Pînă în prezent ei au însămînțat 100 ha. cu sfeclă de zahăr, 40 ha. cu floarea-soarelui, 20 ha. cu mazăre, 13 ha. cu borceag și 15 ha. cu lucerna. Cu aceasta colectiviștii din Mare au terminat însămînțările Urzica din epoca I. Acum, colectiviștii și mecanizatorii efectuează lucrările de pregătire a terenului în vederea însămînțării porumbului. La lucrările de pînă acum s-au evidențiat în mod deosebit colectiviștii din brigada 1 cum stat! Ion T. Han, Ilie Mateucă, Nicolae Poenaru, Nicolae Pană, Marin Ștefan, Marin Stoian și alții. DOBRE D. ION coresp. însămînțările din epoca I au fost terminate la gospodăria colectivă „8 Martie" din Giorocul Mare, raionul Craiova încă de acum o săptămînă. Acum, colectiviștii din Giorocul Mare sînt pe terminate și cu pregătirea terenului în vederea însămînțării porumbului și cu celelalte culturi din epoca a doua. In mod deosebit s-au evidențiat colectiviștii din brigada nr. 1 condusă de Marin Anghel. M. POSTOLACHE, coresp. ★ Vești despre terminarea însămînțărilor din epoca 1 ne-au trimis și alți corespondenți voluntari. Tov. Marin din Corabia, spre exemplu Dicu ne informează că colectiviștii din comuna Vădastra, înfrățiți în muncă cu mecanizatorii din brigada nr. 9 a S.M.T. Corabia, au pregătit din timp terenul destinat însămînțărilor din epoca Astfel, ei au reușit să însămînțeze 10. ha. cu borceag, 5 ha. cu ovăz, 30 ha cu mazăre, 10 ha. cu lucernă, 70 ha. cu sfeclă de zahăr și 35 ha. cu in pentru ulei. Continuînd relatările sale, tov. Dicu Marin scrie în continuare : „Și colectiviștii din comuna Orlea au terminat însămînțările din epoca I. Cu sprijinul mecanizatorilor din brigada nr. 5 de la S.M.T. Corabia, colectiviștii din Orlea au terminat de însămînțat 10 ha. cu ovăz, 20 ha. cu borceag, 35 ha. cu mazăre, 10 ha. cu lucernă și 150 ha. cu sfeclă de zahăr. In mod deosebit s-au evidențiat colectiviștii Ion Ciupitu, Florea Popa, Florea Postelnicu, Constantin Bîțu, Florea Gîscă și alții. In prezent, colectiviștii din Vădastra și Orlea lucrează pe întrecute la pregătirea terenului pentru însămînțatul porumbului". Pe ogoarele raionului Balș îndrumați de organizațiile de partid, mobilizați de consiliile de conducere, avînd la îndemînă sprijinul specialiștilor, colectiviștii din raionul Balș au pornit în această primăvară cu toate forțele la însămînțările din epoca I, la pregătirea terenului în vederea însămînțărilor din epoca a II-a. Ca urmare a măsurilor tehnico-organizatorice luate din timp, a folosirii timpului prielnic și întregii capacități de lucru a utilajelor de lucru existente, gospodăriile colective din raionul Balș au reușit ca pînă acum cîteva zile să însămînțeze 3.000 ha. cu culturi din epoca 1, ceea ce reprezintă 70 la sută. Astfel a fost însămînțată suprafața de 171 ha. cu ovăz, lucrare care s-a terminat în întregime. De asemenea au fost însămînțate 352 ha. cu mazăre, 100 ha cu muștar, 160 ha cu in pentru ulei, 1028 ha cu floarea-soarelui, 222 ha cu sfeclă de zahăr, 62 ha. cu cartofi, 454 ha cu lucernă, 411 ha. au fost însămînțate cu plante de nutreț iar pe suprafața de 52 ha. au fost însămînțate legume. Folosindu-se din plin tractoarele S.M.T. pe terenurile nearate din toamna anului trecut, au fost efectuate arături pe suprafața de 867 ha. Dar, gospodăriile colective din raionul Balș folosesc din plin și atelajele proprii, astfel că pînă la data de 4 aprilie a.c. în întregul raion au fost efectuate arături numai cu atelajele gospodăriilor colective pe o suprafață de 1.200 ha. In total, în întregul raion au fost efectuate arături pe o suprafață de 2067 ha. Concomitent cu aceste lucrări au fost efectuate grăpări pe ogoare. Pe raion au fost grăpate 3300 ha. de ogoare, pregătindu-se în același timp în vederea însămînțărilor suprafața de aproape 4.000 ha. Pînă în seara zilei de 4 aprilie a.c., gospodăriile colective din Balș și Bîrza au terminat însămînțările din epoca I, iar alte opt gospodării colective au efectuat însămînțările din prima epocă în proporție de 80—90 la sută In general marea majoritate a gospodăriilor colective din raion sînt avansate cu lucrările din prima epocă. Pe terminate cu însămînțările, din prima epocă sînt și gospodăriile colective din Șopîrlița, Bobicești, Robănești, Pîrșcoveni, Mărgăritești, Pielești, Vulpeni și altele. N. RIPEANU coresp. Distinși cu insigna „Pentru merit ceferist“ Zilele trecute, a avut loc o adunare festivă cu care prilej, unui număr de 50 de ceferiști din cadrul regionalei Craiova care au adus o contribuție de seamă la asigurarea unui transport de calitate pe calea ferată, li s-a înmînat insigna „Pentru merit ceferist“. Printre cei care au primit asemenea prețioase distincții se numără ceferiștii Marin Vasile, montator locomotive depoul Roșiori, Matei Dumitru — impiegat de mișcare stația Craiova, Constantin Stăvaru operator R.C. Craiova, Ion Vochin, picher, Nicolae Jianu — revizor de cale, Ion Trandafir — inginer și alții. Cei distinși s-au angajat să depună în continuare eforturi susținute și neprecupețite pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin privind siguranța circulației la calea ferată. Corul și formația de muzică ușoară și populară a Direcției regionale CFR Craiova au prezentat cu acest prilej în cinstea celor distinși un bogat program artistic. D. GOLOPENȚA, C. MOȚOC, corespondenți Sărbătoarea succeselor Elevii Școlii medii din Dabuleni, raionul Corabia, au organizat recent „Sărbătoarea succeselor". Cu acest prilej au fost prezentate realizările obținute de colectivul acestei școli pe primele două trimestre ale anului și a avut loc și un bogat program artistic. I. IVANUȘ, coresp. Noi unități de deservire Recent, în orașul Tg. Jiu s-a deschis patiseria „Doina“. Acest nou local va deservi cu gustări și băuturi pe muncitorii din cadrul întreprinderii de transporturi și bază tubulară, pe cei de la baza de aprovizionare a petrolului și de la alte unități Tot la Tg. Jiu se amenajează un atelier de croitorie ce aparține cooperativei de invalizi „Drum nou“. In curînd, acest local se va da în folosință. Toate echipele cu planul îndeplinit Tovarășii MARIN BARBU, DAN NICOLAE și ȘTEFANIA DOBRIDOREANU din postul de corespondenți voluntari de la Depoul CFR Craiova, ne informează că în întrecerea socialistă ce se desfășoară cu succes în cadrul depoului, echipele de muncitori obțin rezultate dintre cele mai bune. Astfel, dintre cele mai bune , echipe se remarcă cea condusă de Padeș Breșteanu și cea condusă de Ilie Delcea. Cele două echipe au obținut însemnate depășiri de plan, executînd numeroase lucrări peste prevederile inițiale. Echipa condusă de Breșteanu Padeș de exemplu a executat în plus lucrări de reparații la patru locomotive, revizii tehnice la două locomotive, iar reparații accidentale la o locomotivă. Lucrări peste plan a executat și echipa condusă de Ilie Delcea, ambele străduindu-se să execute reparații de bună calitate. Fiecare utilaj bine folosit Bilanțul primului trimestru din acest an a adus bucurii colectivelor de muncă ale întreprinderii de mecanizare și transporturi forestiere Craiova, deoarece sarcinile de plan au fost îndeplinite în bune condiții. Printre cele mai de seamă realizări merită să evidențiem cea referitoare la creșterea productivității muncii pe fiecare utilaj în parte, ca urmare a măsurilor luate privind reducerea imobilizărilor pentru reparații, creșterea calificării muncitorilor și totodată a răspunderii acestora față de buna funcționare a utilajelor ce le-au fost încredințate. Trebuie remarcat de asemenea că în trimestrul 1 al acestui an procentul de mecanizare a lucrărilor la încărcat a crescut de circa 10 ori, față de anul 1963. Dacă anul trecut pentru executarea mecanică a încărcatului erau folosite numai șapte trolii, acum se folosesc 40 de trolii, deoarece a crescut înzestrarea tehnică în acest domeniu. Colectivele din sectoarele întreprinderii s-au străduit să-și îndeplinească angajamentele, manifestînd astfel o preocupare deosebită pentru folosirea tuturor utilajelor cu randamente sporite. Seö-nö-ntiL de materiale Muncitorii, inginerii și tehnicienii fabricii de confecții „Porțile de Fier" — Tr. Severin desfășurînd cu avînt sporit întrecerea socialistă în întîmpinarea celei de-a XX-a aniversări eliberării patriei, au reușit să realizeze a planul de producție pe primul trimestru cu trei zile înainte de termen. Paralel, s-a acordat o deosebită atenție reducerii consumurilor de materiale, reușindu-se să se obțină economii la prețul de cost peste sarcina planificată în valoare de 157.000 lei. In fruntea întrecerii socialiste au continuat să se situeze Ana Popescu, Eugenia Mîtu, Elena Boștină, Natalia Ghiță, Jana Udrescu și altele, deținătoare a titlului și insignei de „Fruntaș în întrecerea socialistă" pe anul 1963. ' N.NACU coresp. CHEILE OLTEȚULUI FotO , F. ROȘOGA Ritm susținut In cursul lunii martie a.c. echipa de confecționat bobine de reactanță de la fabrica de aparataj a Uzinelor „Electroputere“ Craiova s-a străduit să asigure un ritm susținut de producție în fiecare zi. Șeful de echipă Ion Oacă, a organizat bine munca și a asigurat o bună aprovizionare cu materiale. Și ceilalți muncitori au dat dovadă de pricepere și hotărîre în îndeplinirea sarcinilor de plan și a angajamentelor luate. Așa se face că în cursul lunii martie planul a fost îndeplinit înainte de termen, ceea ce a permis ca în ultimele zile ale lunii, muncitorii să poată face pregătiri temeinice în vederea realizării planului pe luna aprilie. In mod deosebit s-a evidențiat pentru activitatea depusă muncitorii Ilie Nuță, Iordan Deteșanu, Nicolae Dumitru și alții. UTA LEONIDAt coresp. Succesele obținute lună de lună de harnicul colectiv de muncă al atelierului accesorii mecanice de la fabrica LDE a Uzinelor „Electroputere“, au creat premisele realizării planului pe trimestrul 1 înainte de termen. Astfel, la data de 30 martie a.c. colectivul atelierului condus de maistrul Petre Oană a raportat că angajamentul a fost depășit. S-au dat peste plan — pentru două locomotive Diesel-electrice — accesorii electrice post-conducere, carcase, capace arcuri purtătoare etc. In realizarea sarcinilor de plan și a angajamentelor luate s-au evidențiat lăcătușii Ion Tudose, Ion Vărgatu, Constantin Ungureanu, Marcel Gioroceanu Petre Gherghina, N. Popa și alții. ST. TELMAN, coresp. Faptele au mare putere de convingere In centrul comunei Romanești, cetățenii, prin muncă voluntară, au ridicat anul trecut cea mai impunătoare și frumoasă clădire. E școala de opt ani în corpul căreia se află cinci săli de clasă, o sală de laborator, o bibliotecă și alte încăperi. Tot aici, cu cîțiva ani în urmă, cetățenii au construit un nou sediu pentru sfatul popular comunal, în jurul căruia au amenajat în ultimul timp un părculeț. Șoseaua care împarte satul în două arată azi ca-n palmă, fiind întreținută cu grijă. Șanțurile de pe marginea șoselei sunt de asemenea întreținute într-o curățenie desăvîrșită. Dar nu ne propunem să arătăm întrutotul ceea ce au înfăptuit anii trecuți locuitorii comunei Romanești, comună situată în partea de nord a raionului Oltețu, ci oprindu-ne în această parte a regiunii, să vedem cum prind viață obiectivele, angajamentele cetățenilor luate în cinstea marii sărbători a poporului nostru — aniversarea a 20 de ani de la eliberarea patriei. Fără a aminti de numele deputaților Ilie Păsărelu, Marin Gh.ioana, Elena Pîrvu, Gheorghe Spătărelu, Nicolae Lupu sau de cele ale colectiviștilor fruntași în acțiunea de gospodărire și înfrumusețare a satelor, Constantin Florea, Avram Ancuta, Gheorghe Ilie și alții, ar fi greu să vorbim de importantele realizări desprinse din planul de acțiune al comitetului executiv al sfatului popular comunal. In primul trimestru al anului în curs, ca urmare a participării masive a cetățenilor la acțiunile patriotice inițiate și organizate de deputați, de comitetele de cetățeni, au fost realizate două podețe, au fost construite patru fîntîni pentru apă potabilă și circa 200 podețe în fața curților cetățenilor pe marginea șoselei principale. De asemenea, s-au plantat 625 bucăți tei și s-a pregătit materialul care va fi folosit la construcția unui pod de circa 20 metri lungime peste apa Șasa. Valoarea tuturor lucrărilor realizate pe primele trei luni din acest an prin munca patriotică a cetățenilor se ridică la peste 20.000 lei. In următoarele zile, locuitorii comunei Romanești vor împrejmui cu gard școala de opt ani, nou construită și vor amenaja curtea acesteia unde vor planta flori și arbuști ornamentali. Succesele înregistrate de către cetățenii comunei Romanești în acțiunea de gospodărire și înfrumusețare a satului lor vor fi și mai mari, pe măsură ce se va apropia ziua de 23 August — dată în cinstea căreia comitetul executiv al sfatului popular comunal va raporta realizarea unor importante lucrări de folos obștesc. In satul Zgubea va începe în următoarele luni construirea unei școli elementare la care vor fi folosite cărămizi, confecționate pe plan local. Pentru aceasta fiecare familie din comună s-a angajat să confecționeze cîte 1.000 bucăți cărămizi. „Mai multi cetățeni ai comunei noastre au propus să organizăm în perimetrul satului o pepinieră proprie din care să ne procurăm materialul săditor necesar — arătatov. Emilian Tudor, președintele sfatului popular. In acest scop s-au și început lucrările de amenajare a pepinierei. Este deocamdată un început promițător. , Oamenii noștri sunt săritori la treabă, manifestă pasiune și dragoste de muncă. In viitorii ani vom extinde mult pepiniera". „Avem într-adevăr cetățeni harnici Vom realiza și depăși cu mult angajamentele ce ni le-am luat în cinstea aniversării a 20 de ani de la eliberarea patriei" — ne asigura tov. Alexandru Zorocliu — secretarul comitetului de partid al gospodăriei colectivei din localitate. Privind la „haina" nouă a satului discutînd cu cetățenii comunei, făcînd o vizită la sediul gospodăriei agricole colective, călătorind pe șoseaua ce împarte comuna în două, ni se părea că asigurările erau de prisos. Faptele aveau cea mai mare putere de convingere. b. T.