Inainte, octombrie 1973 (Anul 30, nr. 8884-8909)

1973-10-14 / nr. 8895

2 ÎNAINTE • 14 — x — 1973 Vizita tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în municipiul Tg. Mureș In frumoasa piață din fața noului teatru din Tg. Mureș s-a strâns un mare număr de cetățeni ai orașului și județ pentru a participa din la adunarea populară, organizată cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu. Mii și mii de muncitori, țărani cooperatori, intelectuali, tineri și vîrstnici, români, maghiari, germani, locuitori ai acestor străvechi meleaguri ale patriei, înfrățiți în muncă și idealuri, au venit la această nouă întîlnire cu conducătorul îndrăgit al poporului nostru pentru a-i raporta despre importantele realizări obținute în înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al X-lea și Conferinței Naționale ale partidului. La sosire la miting, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost întîmpinat cu nesfîrșite urale și aclamații. Mitingul a fost deschis de tovarășul Iosif Banc, primsecretar al Comitetului județean Mureș al P.C.R. Au luat apoi cuvîntul Teodor Spineanu, secretar al Comitetului de partid la Combinatul chimic Tîrnăveni, Lajos Szabó, rectorul Institutului de teatru din Tg. Mureș, Eroul Muncii Socialiste, Gheorghe Duma, președintele Cooperativei agricole de producție din comuna Șăulia, studenta Iudit Panczel, din anul IV al Institutului medico-farmaceutic, și Aurel Mîndru, muncitor la întreprinderea de prelucrare a lemnului „23 August“. Primit cu nesfîrșite urale și aclamații, a luat apoi cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea secretarului general a fost subliniată în repetate rînduri cu vii și puternice aplauze. Marea adunare populară ia sfîrșit într-o atmosferă de puternică însuflețire. De pretutindeni se aud urări înflăcărate pentru P.C.R., pentru secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Adunarea populară din fața noului teatru Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag- 1) actualul cincinal, demonstrează că stă în puterea oamenilor muncii din România socialistă să asigure mersul tot mai ferm înainte al patriei noastre pe drumul edificării societății socialiste multilateral , dezvoltate, pe drumul trecerii spre comunism, al făuririi bunăstării și fericirii întregului nostru popor. (Aplauze, urale. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Pentru rezultatele bune obținute de oamenii muncii din industria municipiului Tg. Mureș și din județul Mureș, doresc să adresez tuturor cele mai calde felicitări și urări de noi succese. (Aplauze, urale, ovații. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Au fost obținute, de asemenea, rezultate bune în dezvoltarea producției agricole — și, după cum s-a arătat aici, și județul dumneavoastră are în această privință o serie de rezultate pozitive. Aș dori de aceea să adresez și țărănimii cooperatiste, tuturor lucrătorilor din agricultura județului Mureș calde felicitări pentru rezultatele obținute, precum și urarea de a obține noi succese în activitatea viitoare.Aplauze puternice, prelungite, orale). Succesele pe care le-am înregistrat în realizarea planului în industrie și agricultură sunt, fără nici o îndoială, un motiv de mîndrie și de bucurie pentru toți oamenii muncii, pentru întregul nostru popor, dar nu trebuie să uităm că mai avem încă mult de făcut pentru a străbate drumul lung în vederea ridicării economiei țării noastre la nivelul țărilor dezvoltate, pentru a asigura un grad înalt de dezvoltare a industriei și agriculturii — condiție primordială pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, pentru trecerea la edificarea societății comuniste pe pămîntul patriei noastre. (Aplauze puternice. Se scandează „Ceaușescu și poporul“). Chiar în cursul vizitei de astăzi am discutat în întreprinderile respective asupra necesității de a se lua noi măsuri în vederea lichidării unor neajunsuri, pentru mai bună folosire a capacităților de producție, a mașinilor și utilajelor, pentru ridicarea calității producției, reducerea prețului de cost și creșterea eficienței întregii noastre activități. Trebuie să spun, la această adunare, că și în întreprinderile din Tg. Mureș și din județul Mureș mai sunt încă multe rezerve în acest domeniu. Sper că organizațiile de partid, colectivele de conducere ale întreprinderilor, toți oamenii muncii vor acționa ori și mai multă fermitate pentru ridicarea întregii activități la nivelul cerințelor puse de Congresul al X-lea, de Conferința Națională ale partidului. (Aplauze puternice. Se scandează „Ceaușescu — P.G.BC). să Este necesar, de asemenea, acordăm o atenție mai mare realizării la timp a investițiilor, punerii în producție a capacităților la parametrii proiectați, pentru a obține maximum de eficiență din cheltuielile materiale și de muncă pe care le efectuăm pentru aceste investiții. In general, este necesar să depunem eforturi mai susținute pentru a obține o îmbunătățire a activității în agricultură: creșterea producției agricole, în vederea satisfacerii în condiții tot mai bune a necesităților poporului, a sporirii contribuției agriculturii noastre socialiste la creșterea avuției generale, la bunăstarea întregului popor .Aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Ținînd seama de ritmul înalt în care se dezvoltă economia națională, de construirea în fiecare an a noi și noi obiective industriale, trebuie să se acorde mai multă atenție pregătirii cadrelor necesare tuturor unităților noastre productive — atît industriale cît și agricole, în fiecare an mii și mii de oameni ai muncii din județul dumneavoastră — ca să nu vorbesc de sutele de mii din întreaga țară — intră în producție. Sînt necesare eforturi susținute pentru dezvoltarea învățămîntului și perfecționarea activității lui pentru pregătirea muncitorilor calificați, a tehnicienilor, a inginerilor, a cadrelor de conducere. Trebuie să înțelegem că înfăptuirea tuturor sarcinilor ce ne stau în față depinde de nivelul de pregătire a oamenilor, a cadrelor. Pînă la urmă, forța principală care garantează mersul nostru înainte este omul. De oameni trebuie să ne ocupăm, de pregătirea lor pentru a asigura înfăptuirea cu succes a programului nostru de dezvoltare a României socialiste. (Aplauze, urale). Fără îndoială că și în acest domeniu avem rezultate remarcabile. Sunt cunoscute aceste rezultate, nu doresc să mă mai refer acum la ele. în județul dumneavoastră, în municipiul Tg. Mureș, institutele de învățămînt superior, școlile tehnice, liceele în general, școlile profesionale au cunoscut o dezvoltare uriașă. Cu toate acestea trebuie să facem mai mult în această direcție și mai cu seamă în ce privește mai buna organizare și legare a învățămîntului cu producția, cu practica, cît și în privința ridicării nivelului general de calificare a celor care se află acum în producție. Consider că comitetul județean de partid, organele de partid, cadrele din învățămînt trebuie să-și intensifice eforturile pentru a îndeplini în mai bune condițiuni și această îndatorire de mare importanță, hotărîtoare pentru mersul nostru înainte. (Aplauze. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Vă este cunoscută, dragi tovarăși, preocuparea partidului și guvernului ca, pe măsura dezvoltării economiei noastre, a creșterii avuției naționale, să se înfăptuiască programul de creștere a bunăstării materiale și spirituale a poporului nostru. Se realizează în bune condițiuni prevederile privind creșterea salariilor. Anul viitor și în 1975 vom trece la realizarea celei de-a doua etape a majorării salariilor, în așa fel încît, pînă la sfîrșitul cincinalului, al anului 1975, să înfăptuim, chiar cu o anumită depășire, sarcinile puse de Congresul al X-lea cu privire la creșterea salariilor reale cu circa 20 la sută. După toate datele se va realiza probabil o creștere de 22 la sută sau chiar ceva mai mult. Aceasta demonstrează încă o dată grija și preocuparea partidului nostru pentru a asigura creșterea continuă a nivelului de trai al întregului popor. Legat de aceasta, vă sunt cunoscute celelalte măsuri privind alocațiile pentru copii, pensiile, precum și preocupările privind dezvoltarea construcției de locuințe, de așezăminte culturale, de spitale, îmbunătățirea condițiilor de sănătate — toate contribuind la crearea de condiții tot mai bune de viață și de muncă pentru întregul nostru popor. De altfel, tot ceea ce facem este îndreptat spre asigurarea bunăstării și fericirii omului. Aceasta este însăși esența socialismului, care pune in centru omul cu preocupările sale, crearea celor mai bune condițiuni, atît de bunăstare materială și spirituală, cit și de manifestare deplină a personalității umane. Omul este factorul hotărîtor al construcției socialiste, el fiind acela care trebuie să se bucure din plin de această măreață realizare, de socialism și comunism. (Aplauze. Se scandează : „Ceaușescu și poporul“). Ne preocupă continua perfecționare a întregii noastre activități de conducere nomică-socială, de creare ecocadrului corespunzător în vederea participării tot mai active a maselor populare, a întregului popor la conducerea întregii noastre activități, pornind de la faptul că socialismul și comunismul trebuie să fie opera conștientă a poporului însuși, care, stăpîn pe destinele sale, își făurește prezentul și viitorul așa cum își dorește el. Asigurăm toate condițiile ca întregul popor să fie participant activ la elaborarea și înfăptuirea întregii politici interne și externe a partidului și statului nostru, să ia parte, cu toate forțele, la făurirea minunatului vis al omenirii — societatea fără clase, în care omul va fi pe deplin stăpîn asupra întregii activități sociale și, din ce în ce mai mult, stăpîn al însăși naturii. (Aplauze puternice, prelungite, se scandează : „Ceaușescu — P.C.R.“). Pe meleagurile acestea muncesc și trăiesc de veacuri laolaltă români, maghiari, germani și alte naționalități. Ei au construit împreună tot ceea ce s-a realizat pe aceste pămînturi, au îndurat împreună asuprirea și exploatarea, au dus lupte comune împotriva asupritorilor. Tot împreună, în anii de la eliberarea patriei, oamenii muncii de pe aceste meleaguri, fără deosebire de naționalitate, activînd în strînsă unitate, sub conducerea comuniștilor, au înfăptuit tot ceea ce s-a realizat în industrie, agricultură, știință și cultură, în ridicarea orașelor și satelor. Se poate, spune că această frăție și unitate în lupta și munca pentru socialism și comunism constituie o uriașă forță creatoare care asigură mersul înainte, înfăptuirea programului trasat de Congresul al X-lea și Conferința Națională, edificarea comunismului pe pămîntul României. (Aplauze puternice, orale, se scandează: „Ceaușescu — P.C.R.“), însăși dezvoltarea economiei județului, a întregii noastre țări, amplasarea teritorială a industriei, dezvoltarea agriculturii, a institutelor de învâțămînt, de cultură, de sănătate, dezvoltarea orașelor și satelor noastre, — sînt mărturii elocvente, grăitoare, ale politicii naționale marxist-leniniste a partidului nostru care pornește de la faptul că egalitatea începe în primul rînd cu egalitatea în domeniul economic, cu democrația economică. Nu poate exista egalitate acolo, unde există asuprire, unde există înapoiere economică. Or, tocmai principala direcție în care a acționat și acționează partidul nostru este crearea condițiunilor economice corespunzătoare ca omul muncii, indiferent de naționalitate, să-și poată pune pe deplin în valoare capacitățile sale creatoare, să poată contribui la dezvoltarea armonioasă a întregii noastre țări. (Aplauze puternice, prelungite. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R."). Am inaugurat cu puțin înainte Teatrul de stat din Tîrgu Mureș. Acest minunat edificiu are și o arhitectură frumoasă și este executat în bune condițiuni. Doresc să adresez felicitări proiectanților și constructorilor pentru ceea ce au realizat, să felicit pe toți cei care au contribuit la realizarea lui, pe toți oamenii muncii din municipiul Tîrgu Mureș și din județul Mureș, care vor fi beneficiarii acestui minunat lăcaș de artă și cultură. (Aplauze puternice). Desigur, este un lucru bun că avem un asemenea teatru. Fără îndoială, acesta constituie o mîndrie pentru cetățenii din Tîrgu Mureș. Dar aceasta incumbă celor care sunt chemați să lucreze in cadrul teatrului, artiștilor, conducerii teatrului, precum și conducerii municipiului și județului, sarcini deosebit de mari, pentru a face ca această construcție să servească în cele mai bune condițiuni scopului pentru care a fost edificată — și anume educării într-un spirit nou, socialist, a oamenilor muncii, propagării artei și culturii socialiste, înaintate. Acest lăcaș trebuie să aibă o activitate culturală multilaterală, să pună la îndemîna locuitorilor piese de teatru inspirate din eroismul poporului nostru, din munca Unită a oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, din realizările socialiste ale patriei noastre. Sperăm că oamenii de teatru și de cultură din Tîrgu Mureș vor face ca la această minunată construcție să se adauge și o activitate culturală minunată, care să dea cu adevărat o dimensiune nouă, să facă să strălucească și mai mult acest edificiu de artă și cultură. (Aplauze puternice). După cum este cunoscut, tot ceea ce facem pentru dezvoltarea patriei noastre socialiste constituie și o contribuție activă a poporului nostru la cauza generală a socialismului, la lupta pentru o politică nouă, de colaborare și de pace în lume. Tocmai pornind de la această strînsă unitate dialectică între politica națională și cea internațională, partidul și statul nostru socialist desfășoară o intensă activitate pentru lărgirea colaborării cu toate țările socialiste, cu țările care luptă pentru dezvoltarea lor economico-socială independentă, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Pornim de la faptul că trebuie să fim participanți activi la diviziunea internațională a muncii, la schimbul de valori materiale și spirituale, la edificarea pe noastră a unei lumi planeta mai drepte, mai bune, a unei lumi a colaborării și păcii între toate popoarele. (Aplauze puternice, prelungite). Vizita pe care am făcut-o în mai multe țări din America Latină, ca și alte vizite din Africa, din Europa și în țări de pe alte continente, efectuate în ultimii ani, constituie o expresie a politicii consecvente a partidului nostru de dezvoltare a colaborării cu toate țările lumii. Am putut constata, în America Latină, precum și în toate țările vizitate, de cît prestigiu și de ce mare apreciere se bucură realizările României pe calea dezvoltării economico-sociale, a făuririi societății socialiste, a ridicării bunăstării generale a poporului nostru, politica sa internațională de pace și colaborare. Așa cum am menționat la sosirea în țară, ne-a produs o mare satisfacție să constatăm că munca poporului român, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră este cunoscută, este apreciată ca o contribuție de mare importanță la cauza colaborării și păcii în lume. (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu P.C.R.“). România a acționat și acționează consecvent pentru a asigura dezvoltarea noului curs în viața internațională, de destindere și colaborare, pentru înfăptuirea securității europene, pentru a face ca pe continentul nostru să se instaureze relații noi, de deplină egalitate și respect, care să asigure fiecărei națiuni posibilitatea de a-și concentra eforturile spre dezvoltarea economico-socială, fără teama unei agresiuni sau intervenții în treburile sale interne, să contribuie la crearea unei Europe noi, a colaborării și păcii. Sintem ferm hotărîți să totul pentru triumful facem Conferinței general-europene, considerînd că aceasta corespunde atît intereselor tuturor națiunilor europene, cît și cauzei păcii și colaborării din întreaga lume. (Aplauze prelungite). Fiind preocupați de a realiza această politică, ne-a produs o mare îngrijorare reluarea ostilităților și desfășurarea acțiunilor militare din Orientul Mijlociu. Este cunoscut că România s-a pronunțat în mod constant pentru o soluție politică. Ea a declarat, nu o dată, că menținerea sub ocupație de către Israel a teritoriilor arabe, ocupate prin forță în cadrul războiului din 1967, constituie o permanentă sursă de conflict și poate duce oricînd la un nou război. Din păcate, acestea s-au adeverit. De aceea, dorim din nou să reafirmăm poziția guvernului și a poporului român de a se pune capăt războiului, acțiunilor militare, de a se aplica rezoluția Consiliului de Securitate, de a se elibera, de către Israel, teritoriile arabe ocupate în urma războiului din 1967, de a se asigura o pace dreaptă, justă, în care toate națiunile din această parte lumii să se bucure de suveranitate, să aibă garantată integritatea teritorială, să-și poată concentra forțele în direcția dezvoltării lor economico-sociale. Considerăm, de asemenea, că trebuie să se țină seama și de necesitatea de a se asigura soluționarea problemei populației palestiniene în conformitate cu năzuințele sale. Suntem ferm hotărîți să acționăm, să facem tot ceea ce depinde de noi pentru a contribui la restaurarea păcii, la instaurarea unei păci trainice în Orientul Mijlociu. (Aplauze puternice). Pornind de la răspunderea față de poporul nostru și față de cauza socialismului, de la îndatoririle noastre internaționaliste față de forțele păcii, de forțele progresiste de pretutindeni, vom sprijini activ mișcările de eliberare națională, pentru a se pune cu desăvîrșire capăt asupririi unui popor de către altul, pentru: lichidarea politicii imperialiste de forță și dictat, a colonialismului, neocolonialismului, pentru a asigura tuturor națiunilor lumii dreptul la o dezvoltare liberă,independentă, corespunzător voinței fiecărei națiuni. (Aplauze puternice, prelungite). Evenimentele internaționale — atît cursul destinderii, soluționarea în ultimii ani a unor probleme, începerea Conferinței generaleuropene, cît și evenimentele recente privind reluarea ostilităților militare din Orientul Mijlociu — demonstrează o dată în plus cît este de necesară unirea eforturilor tuturor forțelor antiimperialiste și progresiste pentru a asigura pacea trainică și soluționarea problemelor dintre state pe cale pașnică, pentru a exclude războiul de pe planeta noastră. (Aplauze puternice). Toate aceste evenimente demonstrează cu putere necesitatea creșterii și rolului O.N.U. în soluționarea diferitelor probleme dintre state, în asigurarea unei colaborări și păci trainice, iată de ce România va acționa cu și mai multă fermitate în vederea creșterii rolului Organizației Națiunilor Unite, al altor organisme internaționale, pentru participarea activă a tuturor statelor, indiferent de mărime, la soluționarea problemelor internaționale. Mai mult ca oricînd considerăm că nici o problemă internațională nu poate fi soluționată de cîteva țări, că problemele mari, care interesează colaborarea și pacea între popoare, pot fi soluționate numai cu participarea tuturor statelor lumii. Mai mult ca oricînd considerăm că țările mici și mijlocii trebuie să participe mai activ, să aibă un cuvînt mai greu în soluționarea marilor probleme internaționale. Numai pe această cale vom asigura mersul înainte spre destindere, spre o pace trainică între popoare. (Aplauze puternice, prelungite). Tot ceea ce s-a înfăptuit în viața internațională este în primul rînd rezultatul luptei forțelor înaintate ale omenirii, a țărilor socialiste, mișcării revoluționare, comuniste și muncitorești, mișcării de eliberare națională, a tuturor forțelor antiimperialiste, a popoarelor din întreaga lume, care se pronunță tot mai ferm pentru a se pune capăt vechii politici. De aceea, considerăm că asigurarea cursului nou, de colaborare și destindere, soluționarea problemelor mari care confruntă astăzi omenirea, cere intensificarea solidarității tuturor acestor forțe, participarea tot mai activă a opiniei publice mondiale, a tuturor popoarelor la viața internațională. Problemele mari pot fi soluționate de popoarele înseși ; acționînd, popoarele vor impune guvernelor o politică nouă. Poporul român se adresează tuturor popoarelor pentru a ne uni eforturile, pentru a asigura triumful politicii de și colaborare în lume, pace (Aplauze puternice, se scandează : „Ceaușescu—P.C.R.“). Dragi tovarăși. Doresc, în încheiere, să exprim cele mai calde mulțumiri pentru primirea călduroasă ce ni s-a făcut în orașul dumneavoastră, pentru aprecierile ce au fost rostite aici la adresa politicii partidului și guvernului, în toate aceste manifestări văd o expresie a adeziunii depline a locuitorilor de pe aceste meleaguri, a întregului popor la politica marxist-leninistă a partidului nostru, a hotărîrii de a înfăptui neabătut această politică, care corespunde pe deplin intereselor vitale ale întregii noastre națiuni, cauzei socialismului și comunismului, păcii și colaborării internaționale.Aplauze. Se scandează: „Ceaușescu și poporul“). Mai avem doi ani și trei luni pînă la încheierea cincinalului, dar știu că v-ați luat angajamentul să-l realizați mai devreme, deci nu mai aveți chiar doi ani și trei luni. Nu știu cu cîte luni mai devreme veți realiza cincinalul — aceasta urmează să o hotărîți dumneavoastră, eu nu vreau să mă amestec în hotărîrile comitetului județean și ale oamenilor muncii din Tg. Mureș, le dau deplină independență să realizeze cincinalul în cît mai scurt timp. (Animație, aplauze prelungite). Vă urez să realizați în cele mai bune condițiuni, cu rezultate cît mai bune, sarcinile mari ce Vă revin în acest cincinal, sa aduceți o contribuție tot mai însemnată la dezvoltarea generală a patriei noastre socialiste. Vă doresc multă sănătate, multă fericire, dragi tovarăși.Urale, aplauze prelungite, se scandează: „Ceaușescu — P.C.R.“. Cei prezenți la adunare ovaționează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu). Cu privire la deficiențele în dotarea tehnică a Combinatului „Azomureș“ și măsurile de înlăturare a lor în cadrul vizitei efectuate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, general al Partidului secretar Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, în județul Mureș, în ziua de 13 octombrie 1973, la Combinatul de îngrășăminte chimice „Azomureș“, s-a constatat faptul că Uzinele de utilaj chimic din Ploiești au livrat combinatului instalații executate necorespunzător din punct de vedere calitativ și fără a fi supuse în uzină controlului privind condițiile de funcționalitate și calitate, în felul acesta au fost încălcate prevederile Decretului Consiliului de Stat nr. 398 care stabilește obligația uzinelor furnizoare să efectueze înainte de livrarea utilajelor toate probele, în modul cel mai exigent, privind buna funcționare a acestora. Constatîndu-se aceste grave abateri de la legislația economică în vigoare, au fost chemați la fața locului ministrul industriei construcțiilor de mașini grele, directorul centralei industriale de utilaj chimic și directorul întreprinderii furnizoare din Ploiești, precum și primul secretar al Comitetului județean de partid Prahova. Analizîndu-se cauzele care au determinat această stare de lucruri negativă la Combinatul chimic Mureș și criticîndu-se lipsa de răspundere și superficialitatea dovedite de uzinele furnizoare de utilaj tehnologic, s-au stabilit măsuri hotărîte pentru remedierea deficiențelor constatate. Totodată, s-a hotărît ca toate uzinele producătoare de utilaj să asigure condițiile aplicării Integrale, pînă sfîrșitul acestui an, a tutururor prevederilor Decretului Consiliului de Stat nr. 398. In acest scop vor trebui realizate standuri de probă în toate uzinele producătoare de utilaj, pentru a se evita cu desăvîrșire livrarea de instalații tehnologice nesupuse controlului tehnic, înaintea livrărilor către beneficiari. De asemenea, s-a subliniat din nou obligativitatea beneficiarilor de a nu mai recepționa nici un fel de utilaje care nu corespund sarcinilor tehnologice stabilite în documentații și care nu au fost supuse în uzinele producătoare probelor mai severe de calitate, cele potrivit dispozițiilor legale. Pentru încălcarea legislației economice în vigoare, a prevederilor Decretului nr. 398, pentru executarea necorespunzătoare din punct de vedere calitativ a utilajelor și livrarea lor fără a fi verificate și probate în uzinele producătoare, pentru lipsuri grave în executarea controlului de calitate și pentru primirea de către beneficiar în condiții necorespunzătoare a utilajului, au fost stabilite următoarele sancțiuni: — avertisment sever conducerii Uzinelor de utilaj chimic din Ploiești, directorului și inginerului șef al întreprinderii ; — avertisment conducerii Centralei industriale de utilaj chimic și directorului general al acesteia, precum și controlului de calitate al Uzinelor de utilaj chimic din Ploiești ; — observație conducerii Ministerului Industriei Construcțiilor de Mașini Grele ; — observație conducerii Ministerului Industriei Chimice și conducerii Combinatului „Azomureș“ ; — observație conducerii Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calității Produselor. S-a stabilit ca toate constatările făcute, concluziile analizei întreprinse și măsurile stabilite să facă obiectul dezbaterii conducerilor tuturor uzinelor de utilaj tehnologic și să fie aduse la cunoștința colectivelor atît din uzinele constructoare de mașini, cît și din întreprinderile beneficiare. fi Toate aceste probleme vor dezbătute, de asemenea, cu activul de partid al Comitetului județean Prahova al P.C.R., precum și cu toți salariații Uzinelor de utilaj chimic din Ploiești. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, a adresat un apel către toți comuniștii, către toate organizațiile de partid, către toți oamenii muncii din industria producătoare de utilaje tehnologice, ca de altfel către toate colectivele întreprinderilor industriale din țară să acorde cea mai mare atenție asigurării unei producții de înaltă calitate, care să satisfacă exigențele actuale ale economiei noastre în plină modernizare, cerințele revoluției tehnico-științifice și să intensifice eforturile pentru îndeplinirea, în cele mai bune condițiuni și la termenele stabilite, a tuturor sarcinilor prevăzute în plan. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și-a exprimat convingerea că măsurile stabilite cu prilejul analizei la Combinatul „Azomureș“ vor duce la lichidarea grabnică a neajunsurilor constatate, iar dezbaterile, care vor avea loc în rîndul colectivelor oamenilor muncii, vor determina o creștere a exigenței și responsabilității în realizarea prevederilor înscrise în planul cincinal, vor genera un nou avînt în activitatea generală pentru îndeplinirea cu succes a mărețelor obiective stabilite de Congresul al X-lea și Conferința Națională ale partidului. (Urmare din pag. 1) La ora 9,00, avionul cu care a călătorit conducătorul partidului și statului aterizează la Tg. Mureș: „Bine ați venit la noi, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu!“. Aceste cuvinte înscrise pe un mare panou, pe frontispiciul aerogării, sunt în inimile tuturor. Mureșenii au ținut să facă o primire sărbătorească tovarășului Ceaușescu. La coborîrea din avion, secretarul general al partidului a fost salutat de tovarășul Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv, al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Mureș al P.C.R. în numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor județului Mureș, români, maghiari și germani, secretarului general al partidului îi sunt adresate cuvinte calde de bun sosit. O gardă militară, alcătuită din ostași, luptători ai gărzilor patriotice și tineri din detașamentele de pregătire pentru apărarea patriei, prezintă onorul. Se intonează Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarășul Nicolae Ceaușescu trece în revistă garda de onoare. După străvechea tradiție, de deosebită stimă față de cei mai îndrăgiți oaspeți, tovarășului Nicolae Ceaușescu i se oferă pîine și sare, se dă să guste dintr-o ploscă cu vin. Pionierii îl înconjoară apoi pe conducătorul partidului și statului, îi oferă flori. Mulțimea aclamă entuziast. Tovarășul Nicolae Ceaușescu le răspunde tuturor cu multă prietenie. Părăsind aeroportul, însoțit de uralele puternice ale celor veniți în întîmpinare, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat care îl însoțesc se îndreaptă spre cîteva dintre obiectivele industriale ale orașului, spre acele însemne care-i conferă așezării de pe Mureș, județului însuși, noi țe, noi perspective de valonprogres. Primul obiectiv care primește Vizita secretarului general al partidului este de fapt și cea mai mare unitate industrială a orașului Combinatul de îngrășăminte chimice „Azomureș“. La intrarea în incinta unității și pe alți, miile de operatori chimiști, laboranți, ingineri și tehnicieni, veniți să-i întîmpine pe înalții oaspeți, fac o caldă și entuziastă primire secretarului general al partidului, în fața unei machete și a unor panouri de fotografii, directorul general al combinatului, ing. Popa Dorel, înfățișează pe larg etapele dezvoltării acestei mari unități chimice. Directorul combinatului raportează că, potrivit indicațiilor secretarului general al partidului, costul întregii platforme a fost recuperat pe baza beneficiilor, cu un an înainte de termen. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este informat despre stadiul de construcție al fabricii de îngrășăminte complexe, prima unitate de acest fel din țară, proiectată exclusiv de specialiștii noștri, în contextul unui dialog de lucru, de examinare atentă a fiecărei laturi a producției și eficienței economice, tovarășul Nicolae Ceaușescu se interesează de stadiul realizării investițiilor. Secretarul general al partidului este informat apoi despre preocupările pentru transformarea actualei secții de materiale fotosensibile într-o fabrică modernă, despre locul în care va fi amplasat noul obiectiv. Constatînd că pe șantierul Fabricii de acid azotic utilajele livrate n-au corespuns la montaj, datorită unor defecțiuni de fabricație, cum și lipsei de control preal calității lor — utilajele vrate n-au fost executate șiși nici probate corespunzător de fabricile furnizoare — secretarul general al partidului a hotărît convocarea, chiar în cursul aceleiași zile, a gultei ședințe cu factorii răspunzători de aceste deficiențe, luîndu-se măsurile ce se impun, în același timp, tovarășul Nicolae Ceaușescu a atras serios atenția asupra întăririi controlului muncitoresc și activității inspectoratului de controlul calității pentru ca produsele să corespundă normelor tehnice prevăzute în toate fazele de fabricație și în final cerințelor beneficiarilor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a trasat sarcină Ministerului Industriei Construcțiilor de Mașini Grele să ia măsuri categorice pentru ca utilajele destinate obiectivelor de investiții industriale sa fie montate în fabricile producătoare și încercate la bancul de probă; în acest sens, s-a indicat urgentarea programului de creare a bancurilor de probă, în toate unitățile Constructoare de mașini grele, astfel ca nici un utilaj să nu fie trimis beneficiarilor înainte de a fi verificat din toate punctele de vedere. Sînt vizitate apoi cîteva instalații moderne, de mare productivitate, din cadrul Fabricii de amoniac , turbocompresoare și coloane de sinteză. în discuțiile cu conducătorii combinatului, cu ministrul industriei chimice și ministrul construcțiilor industriale, secretarul general al partidului se interesează de măsurile luate pentru realizarea investițiilor în chimie, de acțiunile întreprinse în vederea recuperării întîrzierilor existente pe șantierele unor obiective. Secretarul general al partidului este informat că pretutindeni se desfășoară o activitate deosebit de susținută pentru realizarea la timp a sarcinilor în această ramură. Următorul obiectiv al vizitei îl constituie întreprinderea de utilaje pentru industria ușoară. Colectivul tinerei unități industriale face conducătorului partidului și statului o vibrantă primire, oferindu-i flori, înconjurîndu-i cu dragoste. Directorul întreprinderii, ing. Mircea Codreanu, invită pe oaspeți să viziteze cîteva dintre sectoarele fabricii: în fața unei machete, el prezintă activitatea actuală și perspectivele unității, considerată pilot al producției naționale de mașini, utilaje și piese de schimb pentru toate sectoarele industriei ușoare. Sunt apreciate pozitiv contribuția majoră a fabricii la dotarea industriei ușoare naționale, la calificarea cadrelor de montori și reglomi de specialitate pentru diferitele unități din întreaga țară, hotărîrea întregului colectiv al unității de a îndeplini prevederile cincinalului înainte de termen. Parcurgînd sectorul de magazinaj al pieselor necesare montajelor generale, secretarul general al partidului apreciază modul ingenios în care a fost rezolvată depozitarea diferitelor repere, prin folosirea spațiilor pe verticală, fapt care asigură alimentarea ritmică, operativă a liniilor de montaj. Tovarășul Nicolae Ceaușescu urmărește apoi modul de funcționare a unor mașini de țesut, gata pentru a fi livrate unităților beneficiare , examinează cîteva eșantioane de țesături de lină și bumbac, care ilustrează elocvent posibilitățile tehnice, performanțele la nivel mondial ale mașinilor. — Trebuie să vă propuneți — indică tovarășul Nicolae Ceaușescu — și realizarea unor războaie pentru calea țesăturilor late, falorinecesare obținerii unor tități sporite de țesături canîn dimensiunile cerute de populație. în continuare, în cîteva standuri sînt prezentate serie de repere produse din 6 înlocuitori ai metalului, cu excelente însușiri, realizate în cooperare cu ICECISIM din București. Specialiștii arată că piesele respective au dovedit un grad de mult mai redus decât uzură cele similare din bronz. Secretarul general al partidului recomandă accelerarea studiului în vederea perfecționării a numeroase piese și a producerii unor utilaje cu un grad tot mai înalt de funcționare. Conducătorii întreprinderii se angajează, în numele întregului colectiv, să îndeplinească, la nivelul (Continuare în pag. a VI-a)