Inainte, mai 1976 (Anul 33, nr. 9680-9705)

1976-05-29 / nr. 9704

ANUL XXXII NR 9704 SÎMBATA 29 MAI 1976 4 PAGINI 30 BANI întreprinderea „Electroputere“. O nouă bobină, pentru transformatoarele mari, se introduce în autoclava de uscare. Foto: FI. Roșoga 1000 de modele noi Lucrătorii compartimentului de concepție de la întreprinderea de confecții Craiova au elaborat, în perioada care a trecut de la începutul anului curent, 1000 de articole și modele noi de îmbrăcăminte pentru bărbați, femei și copii. Datorită liniei moderne și înaltei calități a execuției, acestea au fost contractate aproape în totalitate de către beneficiarii interni și externi, unde se expeută trei sferturi din producție. In acest prim an al cincinalului revoluției tehnicoștiințifice, întreprinderea de confecții, unitate care ocupă locul secund în industria de profil a țării, și-a propus să introducă în fabricație peste 2000 de articole și modele noi. Avancronică fotbalistică Dispute dîrze pentru evitarea locurilor 16, 17 Ce elemente noi ne va aduce cea de-a 31-a etapă ? Mai întîi, desemnarea, cu trei etape înainte de final, a echipei campioane. O victorie sau chiar un meci egal (avînd in vedere golaverajul foarte bun) vor face ca Steaua să nu mai poată fi ajunsă de Dinamo, indiferent de rezultatele viitoare. In al doilea rînd, restringerea numărului de echipe din care se vor alege ocupantele locurilor 16 și 17. La București, Steaua va juca cu F.C. Bihor. Rezultatul nu poate fi altfel decit favorabil steliștilor. Rămine de văzut doar la ce scor, deoarece Iordănescu a simțit că Dudu Georgescu poate fi ajuns... REPORTER (Continuare In pag. a IV-a) CU ÎNFLACARAT AVINT PENTRU ÎNDEPLINIREA CINCINALULUI! Cu planul pe cinci luni îndeplinit Combinatul chimic Colectivul Combinatului chimic Craiova a reușit sa onoreze integral prevederile planului revenit pe primele cinci luni ale acestui an, cu cinci zile mai devreme. Pînă la finele lunii curente, harnicii chimiști vor obține o producție globală suplimentară evaluată la 45 milioane lei, precum și un spor valoric la producția marfă de 37 milioane lei, concretizat, printre altele, în 10 000 tone îngrășăminte sută la sută substanță activă, livrate suplimentar beneficiarilor. Trebuie menționate, pentru eforturile depuse, formațiile conduse de maiștrii D. Simionescu, C. Sullman, M. Constantinescu, M. Fratoștițeanu și I. Horăscu. Direcția de drumuri și poduri In planul pe acest an al Direcției de drumuri și poduri Craiova sunt prevăzute printre altele consolidarea îmbrăcăminților asfaltice pe 20 km pe traseele Craiova — Calafat, Craiova — Caracal și Bechet — Calafat, precum și modernizarea a 60 km pe drumul Transfăgărășan, de la barajul Vidraru pînă la Tunel. Planul pe cinci luni, la forțe proprii, a fost realizat cu 20 de zile mai devreme. Pînă la sfîrșitul lunii mai se va obține o producție suplimentară în valoare de peste un milion lei. JURNAL DE CAMPANIE JURNAL DE CAMPANIE în sistemele de irigații Programele de udări cît mai riguros respectate Ploile din ultimele zile au fost neuniforme sub aspectul cantităților de apă care au căzut. La ora actuală, rezervele de umiditate la grîu și la alte culturi se mențin la un nivel nesatisfăcător. Iată de ce, nu intîmplător, centrele de avertizare din sistemele de irigații din județul nostru, valizind umiditatea existenată în fiecare sală în parte, au prevăzut pentru udări următoarele culturi: grîul pe majoritatea suprafețelor, cu excepția celor aprovizionate freatic; culturile de legume și cartofi pe toate suprafețele, lucernierele cosite, culturile de floarea-soarelui și sfecla de zahăr; suprafețele plantate cu pomi și vii, îndeosebi de pe nisipuri. Potrivit programelor elaborate, în săptămîna precedentă urmau a se uda 18 489 ha. Ținind seama de nevoia de umiditate a plantelor, numeroase unități agricole și-au organizat în așa fel munca, încît au reușit nu numai să îndeplinească, ci și să depășească sensibil programul de udări. Astfel, I.A.S. Băilești, C.A.P. Băilești, Goicea Mare din sistemul Băilești; C.A.P. Basarabi, Hunia, Tunarii Vechi din sistemul Calafat; I.A.S. Dăbuleni, I.A.S. Sadova, C.A.P. Dăbuleni, Călărași, Sadova din sistemul Dăbuleni; C.A.P. Amărăștii de Jos, Amărăștii de Sus, Dobrești, Dobrotești, Locusteni, Marotinu, Praporu din sistemul Amărăști. C.A.P. Cetate, Unirea, Izvoare, Galicea Mare, Caraula, Cornu, Vîrtop din sistemul Cetate-Galicea Mare, au aplicat udări pe suprafețe mult mai mari decit cele programate. In alte unități, însă, între care C.A.P. Afumați, Bistreț, Catane, Plosca, Urzica Mare, I.A.S. Moțăței, C.A.P. „Steagul roșu“ și „1907“ — Moțăței, Piscu Vechi, Seaca de Cimp, Smîrdan, Desa, Lișteaua, Fîntîna Ostroveni, Banului, Dobridor, Giubega, Perișor, Galiciuica, Cioroiași, Siliștea Crucii, programul de Continuare în pag. a III-a) Formațiile mixte la lucru Colectivul sectorului unic de mecanizare Bratovoiești, condus de Nicolae Vrăjitoru, a efectuat pînă în prezent două prașile mecanice la cultura de porumb pe suprafața de 1017 ha, iar la sfecla de băr pe 70 ha. HaÎn prezent, brigăzile mixte de cooperatori și mecanizatori de la cooperativa agricolă din Bratovoiești lucrează la plantatul tutunului pe o suprafață de 220 ha. După recoltarea orzului și secarei pentru masă verde de pe 200 ha, mecanizatorii au arat și pregătit terenul unde au însămînțat culturi duble. In următoarele zile , a precizat șeful unic de sectorului mecanizare — va începe recoltatul cartofilor de pe suprafața de 100 ha. Pe suprafața respectivă se vor însămînța, apoi culturi duble. Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a primit pe ministrul comerțului exterior al Belgiei Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, vineri 28 mai, pe Michel Toussaint, ministrul comerțului exterior al Belgiei. Abordîndu-se unele probleme privind dezvoltarea relațiilor economice româno-belgiene s-a relevat că rezultatele obținute în acest domeniu, potențialul celor două țări, deschid largi perspective de intensificare și diversificare în continuare atît cooperării economice dintre România și Belgia, cît și pe terțe piețe, precum și schimburilor cu(Continuare In pag. a IV-a) Lucrările celui de-al V-lea Congres al cooperației meșteșugărești din Republica Socialistă România Vineri dimineață au început în sala Ateneului Român din Capitală lucrările celui de-al V-lea Congres al cooperației meșteșugărești din Republica Socialistă România. La lucrările congresului (Continuare in pag a IV.» CURIER COTIDIAN NOI FILIALE DE VINATOARE ȘI PESCUIT In vederea unei mai bune gospodăriri și măririi fondurilor de vinătoare și pescuit, în șapte centre din Județul nostru, printre care Melinești, Filiași, Segarcea, pe lingă ocoalele silvice au luat ființă filiale de vînătoare și pescuit. Membrii filialelor se vor preocupa, de asemenea, de protecția și diversificarea faunei pădurilor și a apelor de pe raza lor de activitate. MATERIALE DOCUMENTARE In cadrul bibliotecii orășenești Filiași, între alte materiale documentare s-au creat și colecții speciale de ziare și reviste în care sînt prezentate faptele, viața și activitatea dinamică a acestei așezări urbane in plin proces de înnoire. Colecțiile sînt însoțite de fișiere cu articolele publicate pe probleme și sectoare de activitate din orașul respectiv. Intîlnire REBUSISTA La Clubul C.F.R. din Craiova a avut loc o întâlnire de lucru a membrilor cercului rebusist „Feroviarul“ cu Alexandru Păsărin, tov, secretar responsabil de redacție, și Ion Pătrașcu, redactor al revistei „Rebus“. Discuțiile s-au purtat pe marginea regulilor de metodologie modernă ce trebue respectate de membrii cercurilor rebusiste. DOTĂRI CU UTILAJE COMERCIALE în scopul diversificării preparatelor culinare calde și reci, respectării normelor igienicosanitare, unitățile de alimentație publică ale cooperației de consum din județul nostru au fost dotate, de la începutul anului și pînă în prezent, cu diferite utilaje comerciale (vitrine și agregate frigorifice, mese „Inox“ pentru bucătării etc) în valoare de aproape un milion lei. * SIMPOZION „Personalități din Oltenia în istoria medicinii“, s-a intitulat pozionul ce a avut simbc la Universitatea din Craiova în organizarea filialei din localitate a Comitetului Român de Istorie și Filozofia Științei, din cadrul Academiei Republicii Socialiste România. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de academicianul St Milcu. SERA PENTRU FLORI Elevii Școlii generale nr. 2 din comuna Moțăței au amenajat o seră pe suprafața de 80 mp. Aici se va produce material săditor floral necesar la înfrumusețarea localității. t» Controlul obștesc poate și trebuie să devină mai activ Formă de manifestare concretă a democratismului orînduirii noastre socialiste, controlul obștesc își aduce o tot mai mare contribuție la perfecționarea vieții sociale, la respectarea legalității socialiste și instaurarea unui climat de ordine și disciplină în sfera serviciilor publice. Un recent sondaj întreprins prin unitățile comerciale și de servire din orașul Băilești ne-a permis să constatăm că, în general, și aici, membrii echipelor de control obștesc, precum cele conduse de Petre Săceanu, muncitor la întreprinderea locală, C. Marin, asistent principal la spital, Ion Ghiță, profesor la Școala generală nr. 1, Florea Marinaș, angajat la S.M.A. și alții și-au spus cuvîntul în soluționarea unor probleme de larg interes cetățenesc. „Cei aproape 200 de membri ai echipelor noastre de control obștesc, care activează sub egida Consiliului local al Frontului Unității Socialiste — a ținut să ne precizeze tov. Stan Neacșu, președintele Consiliului local al sindicatelor, au făcut numai in ultimele luni peste 80 de propuneri interesante, utile, factorilor de răspundere din cooperația de consum, meșteșugărească și din alte instituții sociale, privind aprovizionare și mai buna servirea civilizată a populației. Aș aminti, în acest sens, creșterea și diversificarea sortimentelor de panificație, înființarea a trei centre de pîine, a unui magazin de prezentare și desfacere preparatelor de carne, administrat de MC Dolj, a unui atelier de reparații TV și altele“. Cu toate acestea, unele echipe de control obștesc desfășoară o activitate sporadică sau, pur și simplu, există numai cu... numele. Răsfoind registrul unic de control din peste 20 unități AUREL POPESCU (Continuare In paga 111 a) SONDAJE ÎN COTI DJ AN Surîs pe chipul țării In sute de localități ale țării există un anumit loc spre care își îndreaptă cu drag pașii mii de purtători ai cravatelor purpurii cu tricolor, unde visul și speranța înfloresc ca o superbă primăvară. Este vorba de Casele pionierilor, în a căror existență și activitate multilaterală se dovedește, încă o dată, permanenta grijă a partidului și statului nostru pentru creșterea și formarea tinerelor generații. I-am vizitat, din pe micii constructori nou, de la Casa pionierilor Craiova și am adresat, în mai multe cercuri, întrebarea : — Ce pregătiți pentru „Minitechnicus ’76“ ? Răspunsurile primite m-au pus intr-o reală dificultate — prin numărul și amănuntele de mare interes pe care le conțin. Dintre acestea voi alege, aproape la întîmplare, cîteva. Andrei Aurel, de la aeronave-rachetomodele, iși manifesta, vizibil, satisfacția pentru realizarea „hidrobuzului autopropulsat, electric și telecomandat" și vorbindu-mi despre colegii Prof. VICTOR SANDU (Continuate in pag a IV-a)