Inainte, septembrie 1982 (Anul 39, nr. 11643-11668)

1982-09-15 / nr. 11655

PnlitStramtoaletărîle? umtt-vs) ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXIX NR 11655 I MIERCURI 15 SEPTEMBRIE 1982 4 PAGINI 50 BANI Vizita oficială de prietenie în țara noastră a președintelui Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari Continuarea convorbirilor oficiale înalții oaspeți—în întreprinderi prahovene La Palatul Consiliului de Stat au continuat, marți, 14 septembrie, convorbirile oficiale între președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și președintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari. în timpul noii runde de convorbiri, membrii delegațiilor au informat pe președinții Nicolae Ceaușescu și Alhaji Shehu Shagari despre rezultatele întîlnirilor de lucru avute, în ziua precedentă, în cadrul cărora au discutat căile și modalitățile concrete de transpunere în viață a orientărilor și indicațiilor date de cei doi șefi de stat cu privire la intensificarea și diversificarea schimburilor comerciale, extinderea cooperării economice și tehnico-științifice, amplificarea colaborării în domeniul învățămîntului, al formării cadrelor și în alte sectoare de activitate, întări(Continuare in pag. a IV-a) Marți dimineață, președintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari și persoanele oficiale care îl însoțesc, au vizitat Combinatul petrochimic Brazi și întreprinderea „1 Mai“ Ploiești, prilej de a cunoaște în mod direct experiența și realizările colectivelor acestor reprezentative unități ale industriei românești. Directorul combinatului a prezentat oaspeților profilul (Continuare in pag. a IV-a) Azi, transmisiuni directe radio și televiziune . In jurul orei 11,00 solemnitatea semnării documentelor oficiale româno-nigeriene. La ora 11,45 ceremonia plecării președintelui Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari. SITUAȚIA realizării programului de însilozare a furajelor (în procente), Pe consilii unice agroindustriale Perișor — 69 ; Șimnic — 57 ; Bratovoești — 55 ; Amărăștii de Jos — 53 ; Dăbuleni — 52; Băilești — 42 ; Poiana Mare — 38; Filiași și Plenița — 36; Calafat — 34 ; Bechet și Catane — 33 ; Bîrca — 32; Moțăței — 30 ; Plopșor și Zănoaga — 29 ; Măceșu de Jos — 27 ; Segarcea și Vîrtop — 26; Seaești — 25 ; Melinești — 23 ; Predești, Robănești și Seaca de Pădure — 22 ; Murgași — 16 ; Cîrcea — 14. Fie zi, fie noapte, porumbul nu lasă acum indiferent pe nimeni Cooperatorii, mecanizatorii și specialiștii din Consiliul unic agroindustrial Birca au receptat cu deosebit interes chemarea la întrecere lansată de cei din Dăbuleni. Răspunsul lor e unul concret și optimist, știut fiind faptul că în orice întrecere, C.U.A.S.C. Bîrca nu cochetează decit cu locurile fruntașe. Ei sunt hotărîți ca, la finele acestei săptămîni, să finalizeze recoltatul porumbului pe întreaga suprafață. Toamna recoltei aici, în perimetrul Consiliului unic agroindustrial Bîrca, ars parcă o generozitate aparte. Mergi pe drumul de hotar, kilometri și kilometri, cite opt zecce, doar pe lingă lanuri de porumb; în mod inevitabil, ești dominat de o reală policromie de culori, de arome, de foșnete metalice, de sunete, ca într-o pădure, dar care în aceste priveliști este desenată nu de MIRCEA CANTAR (Continuare în pag. a III-a) La C.A.P. Dăbuleni, recoltatul porumbului a intrat în stadiul final. Porumbul este încărcat din cîmp cu mijloace mecanice (în stingă) și transportat operativ la baza de recepție (in dreapta). UN NOU AN DE ÎNVĂȚĂMÎNT Deschiderea noului an de învățământ, eveniment sărbătoresc ce marchează cu reverberații jumătatea lui septembrie, are loc în contextul în care oamenii muncii din toate domeniile de activitate se află profund angajați în înfăptuirea mărețelor sarcini reieșite din magistrala Expunere a secretarului general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la istorica Plenară lărgită a C.C. al P.C.R. din 1-2 iunie 1982, din Cuvîntarea de excepțională însemnătate teoretică și practică prezentată în încheierea lucrărilor celui de-al doilea Congres al educației politice și culturii socialiste. Slujitorii școlii ealiene, elevii și studenții încep noul an de învățămînt animați de nobile idealuri, sub semnul major al înfăptuirii unei noi calități în munca de formare a omului nou, în consens cu imperativele etapei actuale, avînd create toate condițiile în acest sens. Toate cele 783 unități școlare și grădinițe de copii din perimetrul județului nostru au fost pregătite din timp, acestea prezentîndu-se azi în „haină“ nouă și cu tradiționalul „Bun venit!“, adresat tuturor celor ce intră în lumea mirifică a cunoașterii. Din cei peste 150 000 de elevi, 10 800 vor trece pragul școlii cu emoția celei dintîi întilniri cu învățătoarea sau învățătorul care-i vor familiariza cu a.b.c.-ul lungului drum al pregătirii pentru muncă și viață. Să fim alături de ei cu sentimentul încrederii în primul pas, deschizător de orizonturi fertile, pe frontul pașnic desfășurat sub deviza : „învățați, învățați, învățați !“. Un mare „contingent“ îl reprezintă și elevii din clasa a IX-a — 16 500 — în noul an extinzîndu-se treapta I de liceu în mediul rural. în acest sens, menționăm că din cele 87 de unități cu 10 clase (școli generale), cu treapta I, 82 ființează în comune, majoritatea fiind organizate în profil industrial agricol, răspunzîndu-se astfel cerinței prioritare de pregătire a cadrelor necesare înfăptuirii noii revoluții agrare. Mai mult, Școala profesională agricolă Cîrcea, începînd cu PAICA MONDOC (Continuare în pag. a II-a) AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA • Respectarea riguroasă a vitezei zilnice la strînsul recoltei, arături și pregătirea terenului — sarcină absolut obligatorie, nu facultativă! RĂSPUNSURI la chemarea cooperatorilor și mecanizatorilor din Dăbuleni DOBREȘTI. Cooperatorii, mecanizatorii, toți locuitorii comunei Dobrești se angajează să participe întreaga zilumină la recoltarea manuală a porumbului, iar noaptea la tăiatul cocenilor. In această perioadă, vor participa efectiv la muncă aproape 800 de cooperatori și mecanizatori, vor fi folosite la transportul producției mijloacele de care dispune cooperativa agricolă, inclusiv cele 118 atelaje existente pe teritoriul comunei. în felul acesta vom încheia recoltatul și transportul porumbului, de pe cele 575 ha, cel tîrziu pînă în seara zilei de 18 septembrie a.c. Acordăm prioritate eliberării terenului și executării arăturilor pe cele 420 ha ce urmează a fi însămînțate cu grîu după porumb. Totodată, prin repartizarea rațională a forței de muncă ne propunem să culegem la (Continuare în pag. a III-a) Campania agricolă — un nou și mare... examen pentru consiliile populare Acordîndu-li-se de către partid încrederea de a deveni titulare de plan în teritoriul pe care își desfășoară activitatea, cele mai multe dintre organele puterii și administrației locale de stat dovedesc maturitate și spirit revoluționar în mobilizarea colectivelor de muncă la înfăptuirea sarcinilor ce le revin, precum și în ceea ce privește crearea unor ce mai bune condiții de viață maselor de oameni ai muncii. Experiența arată cu prisosință faptul că rezultatele obținute de consiliile populare sînt în strînsă legătură cu perfecționarea stilului lor de muncă, cu modul în care reușesc să polarizeze interesul maselor de oameni ai muncii și al celorlalți cetățeni, atît la elaborarea măsurilor și programelor de activitate, cit, mai ales, la îndeplinirea acestora. în aceste zile, consiliile populare se află din nou în (Continuare în pag. a III-a) fața unui mare examen ; sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, lor le revine, în spiritul legilor țării, a tuturor actelor normative în vigoare, sarcina strîngerii la timp și fără pierderi a întregii recolte a acestei toamne și, totodată, a asigurării unei baze solide a producției agricole a anului viitor. Principala direcție de acțiune a consiliilor populare, în această campanie, trebuie să fie urmărirea și impulsionarea înfăptuirii în cele mai bune condiții a deciziilor privind mobilizarea exemplară a întregii populații apte de muncă la lucrările agricole de sezon, precum și în legătură cu respectarea programului de lucru, în această perioadă, birourile și comitetele executive ale consiliilor populare, toți deputații și delegații să- Sus, pe dealurile Vîrtejului, se află tot timpul la datorie SONDORII Acolo, în nordul județului, pe dealurile de la Vîrteju, munca nu încetează. Acolo, sondorii forțează pămîntul să cedeze una din marile sale bogății — țițeiul — pentru a asigura, într-o perspectivă nu prea îndepărtată, independența energetică a țării. Prin munca lor, cel mai adesea eroică, oamenii șantierului situat la confluența a trei văi — Valea Ploscăi, Valea Boierească și Valea Satului — înnobilează un ținut bogat și în țiței, dar și în fapte de muncă de aleasă cinstire. Să-i amintim dintre ei pe Ion Diaconescu, Nicolae Bîgiu, Cornel Iordache, Cornel Georgescu, Virgil Ropotan, Mișu Dincă, Tudor Duță. Iar alături de ei, pe cei ce au participat la acțiunea, de mare răspundere, de salvare parțială a instalației F-200, avariată la sonda 4023 , buldozeriștii Vasile Băloi, Constantin Barbu, Iulian Liciu, macaragiii Virgil Mogoșanu și Florea Ruscu, lăcătușii de montaj Mihai Dogaru, Ștefan Renghea și Ion Purcarii, tractoristul Stelian Gaiță, maistrul Constantin Stroe, șeful atelierului de transporturi, Nicolae Ungureanu. Cu toate că în multe cazuri, la sonda 4023, accidentată, concentrația de gaze creștea pînă la limita exploziei, acești oameni și mulți alții n-au părăsit frontul de luptă cu stihia dezlănțuită din adîncuri, cu erupțiile din craterele deschise , au luptat și au învins, în toate încercările, exame MARGARIT olteanu GH. FLOREA, coresp. (Continuare in pag. a III-a) SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT Astăzi, cu începere de la orele 17, pe stadionul „Central1”, un important eveniment sportiv Partida „U11 Craiova — A.C. Florentina, din cadrul primului tur al Cupei U.E.F.A. Cetatea Băniei trăiește din nou febra specifică marilor evenimente sportive. Universitatea Craiova — formație de prim-plan a fotbalului românesc, alintată, pînă nu demult, cu sintagma „echipa fanion“, teampe cit de valoros, pe atît de controversat in ultima vreme — debutează astăzi într-o nouă „campanie“ europeană. Ea întîlnește, cu începere de la orele 17, pe stadionul „Central“, cunoscuta formație italiană A.C. Fiorentina, a cărei carte de vizită a căpătat parcă un plus de strălucire o dată cu cucerirea titlului mondial de către reprezentativa peninsulară. De fapt, iubitorii sportului cu „balonul rotund“ au posibilitatea să urmărească la lucru, pe ...viu, doi deținători ai titlului suprem interțări — Antognoni, conducătorul DAN LUPESCU (Continuare în pag. a II-a)