Inainte, ianuarie 1983 (Anul 40, nr. 11748-11771)

1983-01-15 / nr. 11758

ANUL XXXIX NR 11 758 ! Proletari din toate tarile, un Stl v Stamte SIMBATA 15 IANUARIE 1983 4 PAGINI 30 Ji.WI Sub semnul înfăptuirii hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului 1983—an de vîrf al activității economice Am încheiat de curînd anul 1982 și, acum, după stabilirea punctajului general, cunoaștem fruntașii activității economice din județul nostru. Conducătorul „plutonului“ este merituosul colectiv de oameni ai muncii de la întreprinderea chimică Craiova, cel care, în mod sistematic, s-a situat pe primele locuri în întrecerea socialistă organizată atît pe județ, cit și în ramura în care activează. Merituos este și colectivul întreprinderii mecanice de material rulant Craiova — ocupant al locului doi, după cum, printr-o „zvîcnire“ de ultimă oră, cel de la întreprinderea de confecții Craiova a revenit puternic și s-a situat, prin adiționarea de puncte, pe locul 3. De menționat că, în genere, cei ce au demarat bine activitatea economică pe 1982 s-au menținut in clasamentele fruntașilor și au încheiat anul respectiv în primele rînduri. Dar, fără a mai comenta ierarhia fruntașilor, iată cum se înfățișează aceasta după ultima lună a anului trecut : I. INDUSTRIE — Pentru rezultatele la producția netă, producția marfă, productivitatea muncii pe baza producției nete, costumi de producție totale și materiale 1. întreprinderea chimică Craiova 2. întreprinderea mecanică de material rulant Craiova 3. întreprinderea de confecții Craiova , 4. întreprinderea de celule electrice prefabricate Băilești 5. întreprinderea electrocentrale Craiova 6. Combinatul chimic Craiova 7. întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova 8. întreprinderea piscicolă Calafat 9. întreprinderea de morărit și panificație Craiova 10. întreprinderea de bere Craiova 11. întreprinderea de ulei „Oltenia“ Podari 12. întreprinderea de textile „Independența“ Craiova 13. întreprinderea mecanică Băilești 14. întreprinderea „Tăbăcăria“ Bucovăț 15. întreprinderea de prefabricate din beton Craiova 16. întreprinderea de reparații auto Craiova 17. Unitatea forestieră de exploatare și transport Craiova 18. întreprinderea de producere a nutrețurilor combinate Băilești 19. întreprinderea de producere a nutrețurilor combinate Craiova 20. întreprinderea viei și vinului Dolj 21. întreprinderea poligrafică „Oltenia“ Craiova 22. întreprinderea de producere a nutrețurilor combinate Segarcea 23. întreprinderea metal-lemn Craiova 24. întreprinderea pentru cultivarea și fermentarea tutunului Craiova . Pentru realizările la export 1. Uniunea județeană a cooperativelor meșteșugărești Dolj 2. întreprinderea de celule electrice prefabricate Băilești 3. întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova 4. întreprinderea de textile „Independența“ Craiova 5. întreprinderea „Tăbăcăria“ Bucovăț II. CONSTRUCȚII-MONTAJ 1. Trustul de construcții Dolj 2. întreprinderea de construcții căi ferate Craiova 3. Trustul de construcții industriale Craiova III. ACTIVITATEA DE COMERȚ INTERIOR 1. Uniunea județeană a cooperativelor meșteșugărești Dolj 2. I.C.S. Metalo-chimice Craiova 3. I.C.S. Alimentație publică Craiova 4. Oficiul farmaceutic Dolj 5. Centrul de librării și desfacerea cărții Craiova 6. I.C.S.M. Filiași 7. I.C.S.M. Calafat 8. I.C.S.M. Băilești 9. Uniunea județeană a cooperativelor de producție, achiziții și desfacerea mărfurilor Dolj. Biroul Comitetului județean de partid adresează felicitări cîștigătorilor întrecerii, tuturor fruntașilor activității economice. Pornind de la rezultatele nemulțumitoare cu care s-au încheiat anii 1981 și (Continuare în pag. a III-a) Calitatea produselor, purtînd marca întreprinderii de celule electrice prefabricate Băilești, depinde și de realizarea cablajelor executate de lăcătușii montatori Silvia Miloș, Ioana Stănoi și Minodora Bistriceanu. Foto : S. Dan Importante realizări : Atenția deosebită care se acordă reducerii efortului valutar al țării este reafirmată, la începutul noului an, de acțiunile specialiștilor de la Centrul de cercetări și inginerie tehnologică „Electroputere“. Astfel, în atelierul de formatoare transse află în proiectare, în premieră națională, o instalație de redresare de 300 V 50 KA, destinată electrolizei electrozilor în cuptoarele de grafitare de la întreprinderile de cărbunoase de la Slatina și Titu. Noua realizare are la bază o concepție proprie, conducînd la evitarea importurilor de utilaje pentru asigurarea necesarului de electrozi în 1983 și în continuare, utilaje a căror valoare se ridică la peste 10 miloane dolari. Cu două zile în urmă, colectivele șantierelor nr. 4 și nr. 5 ale Trustului de construcții Dolj au predat beneficiarului Complexul de vaci de la Plenița, cu o capacitate de 680 capete. S-au evidențiat, prin contribuția adusă la finalizarea acestui obiectiv de investiții, formațiile conduse de maiștrii Gheorghe Mitroi și Iulian îmbucătură, precum și brigăzile conduse de Ștefan Tita, Vița Pădănoiu și îmbucătură Gheorghe, din partea constructorilor. La C.A.P. Galicea Mare al cui buzunar vor fi plătiți oamenii pentru lucrări suplimentar executate? I Deficiențe deosebit de grave scoase la iveală cu prilejul unui control făcut de la nivelul județului. ^ Pe suprafețele unde recoltatul porumbului s-a făcut mecanizat — g și unde obligatoriu trebuiau strinse concomitent toate resturile vegetale — cocenii au fost lăsați pe cîmp în loc să fie aduși în aria de furaje. g Acționîndu-se energic, în consens cu indicațiile date și măsurile luate, peste 600 de cooperatori se află in aceste H zile în timp la strinsul cocenilor, al celorlalte resturi vegetale. Este imperios necesară ca in întreg județul să se inițieze o amplă acțiune de masă pentru ca, acolo unde mai există în cîmp , toți cocenii să fie strînși, suprafețele perfect eliberate și corespunzizător arate. Faptele reprobabile care fac obiectul rîndurilor de față aruncă de departe o umbră cu totul nefavorabilă asupra tradiției de oameni vrednici și gospodari, de iscusiți lucrători ai pământului, așa cum sunt cunoscuți locuitorii comunei Galicea Mare. Dar iată succint despre ce este vorba. Undeva în tarlaua „Parcare“ din Valea Galiciuicii, privirea îți era atrasă în mod neplăcut, cu cîteva zile în urmă, de o mostră a neglijenței, nepăsării și dezinteresului față de soarta recoltei, de îndeplinirea normelor tehnice legale. Pe circa 20 ha, din tarlaua amintită, care anul trecut a fost cultivată cu porumb, s-a încălcat flagrant tehnologia executării unor importante lucrări de sezon și, în principal, a eliberării completă a terenului de resturi vegetale și a efectuării arăturilor actinei în condițiile de calitate prevăzute în tehnologii. Mai exact, după ce porumbul a fost recoltat mecanic pe întreaga suprafață, un important volum de masă vegetativă, predominind tulpinele și frunzele de coceni, care — obligatoriu, așa cum a indicat în repetate rînduri Comandamentul județean pentru co- EMIL LAZARESCU (Continuare în pag. a III-a) 1 fljatinü* sssaitiik ( %*t ) ) Pe șantierul nr. 8 al Trustului județean de construcții , dulgherii Năstase Avram, Nicolae Bălăceanu și Petre Staicu asamblează cofragul pentru turnarea tetenului în stîlpi, la blocul 2 Horezu. Foto : Dan Stănescu VIn depozitele comerțului de stat din Craiova Ordinea și disciplina, grija pentru gospodărirea fondului de marfă au fost repuse în drepturi Cu aproape o jumătate de an în urmă, la unele depozite ale comerțului de stat din Craiova, în special la I.C.R.A., s-au constatat grave deficiențe în păstrarea corespunzătoare și repartizarea judicioasă a fondului de marfă, nepermise abateri de la normele de ordine și disciplină precum și de la cele de etică și echitate socialistă, cu consecințe negative asupra bunei aprovizionări a populației, aspecte care au făcut, de altfel, obiectul unor măsuri organizatorice stabilite de biroul Comitetului județean de partid și publicate la vremea cuvenită în coloanele ziarului nostru. Ce s-a intîmplat în acest răstimp ? In primul rînd, noua conducere a I.C.R.A. (director Ion Ivan), cu sprijinul și sub îndrumarea organizației de partid din unitate și a comitetului municipal de partid, a trecut cu toată hotărîrea și răspunderea la îndeplinirea întocmai a sarcinilor și indicațiilor stabilite cu acel prilej. De altfel, acest lucru se observă de cum intri în incinta depozitelor de pe strada Caracal. Au dispărut, spre exemplu, ambalajele de tot felul aruncate vraiște prin curte, grămezile de geamuri sparte, de resturi de materiale și menajere. Toate depozitele au fost igienizate, s-au văruit pereții exteriori și interiori de pe casele scărilor și din birouri și continuă acțiunea în camerele frigorifice ; s-au reparat rampele din beton, ușile și ferestrele, s-au completat geamurile sparte și se lucrează la AUREL POPESCU (Continuare în pag. a II-a) O Moment etic Un gest mic, corigență mare... Am fost, intr-una din zilele acestei toamne, martor ocular involuntar al unei întimplări în aparență măruntă, dar cu implicații deloc neglijabile in comportamentul civic al unor semeni ai noștri. Mă aflam in autobuzul de pe traseul Electroputere — 1 Craiovița Nouă și un sta  în (Continuare in pag. a II-a) ^ Pe programele centrale de radio Experiența unor consilii populare din cîmpia Doljului Ascultătorii din întreaga țară vor fi prezenți astăzi pe calea undelor în comunele Bîrca și Goicea, de la ora 13,00 la ora 15,00, prin transmisia în direct pe programele I și III ale posturilor centrale. Programul, care inaugurează un ciclu complex dedicat creșterii rolului consiliilor populare, va înfățișa experiențe, inițiative, preocupări în spiritul Conferinței Naționale a partidului. Dezvoltarea agriculturii, autoconducerea și autoaprovizionarea, autofinanțarea, valorificarea resurselor locale, gospodărirea și înfrumusețarea, creșterea calității vieții, afirmarea spiritualității socialiste, iată cîteva repere din bogatul program despre care vor vorbi reprezentanții organelor locale, sătenii, nn transmisia directă realizată de Studioul de radio Craiova.