Inainte, ianuarie 1985 (Anul 42, nr. 12368-12392)

1985-01-15 / nr. 12378

Proletari din toate târile. uvuti-vă Iainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ Ale P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLI NR 12 378 MARȚI 15 IANUARIE 1985 4 PAGINI 50 BANI Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu Ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, duminicii, 13 ianuarie, a avut loc, la Predeal, ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. In cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a examinat și dezbătut un PROGRAM PRIVIND ASIGURAREA PRODUCȚIEI DE ENERGIE ȘI FOLOSIREA RAȚIONALA A ENERGIEI ELECTRICE, TERMICE, A GAZELOR NATURALE, PRECUM ȘI REGIMUL DE LUCRU AL UNITĂȚILOR ECONOMICE ȘI SOCIALE PE PERIOADA DE IARNA. Elaborat pe baza indicațiilor și orientărilor secretarului general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, programul stabilește măsuri ferme și eficiente de organizare a producției și de utilizare cu maximum de spirit gospodăresc a energiei electrice, gazelor și căldurii, astfel incit să se asigure depășirea greutăților create de condițiile deosebit de grele ale acestei ierni, de gerurile extrem de mari , care au afectat, în ultimul timp, țara noastră și care au dus la Înghețarea Dunării și a riurilor interioare, ceea ce a determinat reducerea energiei electrice produsă in hidrocentrale, funcționarea necorespunzătoare a centralelor pe cărbune, diminuînd in mod simțitor de energie electrică producția necesară desfășurării normale a activității economice și sociale. Pornind de la această situație, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cerut guvernului și ministerelor, precum și comitetelor județene de partid, organelor și organizațiilor de partid să ia toate măsurile pentru ca toate centralele electrice să funcționeze la întreaga capacitate și să asigure livrarea de energie în conformitate cu prevederile planului. In mod deosebit, s-a indicat să se acționeze cu cea mai mare energie pentru ca marile centrale electrice pe cărbune — Mintia, Ișalnița, Paroșeni, Oradea, Rovinari, Turceni, Onești și altele — să funcționeze in bune condițiuni și să se asigure economiei cantități mult mai sporite de energie față de cele pe care le livrează in prezent. In același timp, s-a cerut Ministerului Minelor și tuturor comitetelor județene de partid, pe teritoriul cărora există mine de cărbune, să ia măsuri energice de a sa lucra zi și noapte pentru sporirea producției de cărbune in vederea aprovizionării cu cărbune, termocentralelor in cantitățile stabilite și de calitate corespunzătoare. Trebuie făcut în așa fel incit, prin sporirea producției de energie pe cărbune — la care se va adăuga și energia obținută pe hidrocarburi și în hidrocentrale — să se ajungă la o producție totală de energie care să asigure satisfacerea corespunzătoare a cerințelor producției, ale consumului public și populației. In acest scop, trebuie mobilizate toate forțele existente în Judee — muncitorii, tineretul, militarii — pentru a se asigura tot ce este necesar bunei functionări a sistemului energetic național. Odată cu măsurile pentru sporirea corespunzătoare a producției de energie, Comitetul Politic Executiv a stabilit reorganizarea regimului de lucru in Întreprinderi, prin eșalonarea mai rațională a schimburilor de producție, incit să se asigure desfășurarea normală a activității in toate unitățile economice, evitîndu-se consumurile mari de energie in perioade de vîrf In toate întreprinderile industriale cu foc continuu, precum și în cele care lucrează în trei schimburi complete, s-a indicat să se aplice măsuri ferme pentru reducerea consumului de energie electrică, combustibili și gaze, prin încadrarea strictă în normele de consum aprobate, care vor fi considerate maxime. Instalațiile cu foc continuu, care nu pot lucra la întreaga capacitate din lipsă de materii prime sau din alte cauze, vor fi programate să lucreze la întreaga capacitate, pe un timp limitat pe lună, în raport de condițiile pe care le au asigurate, sau vor fi oprite. Producția ce nu se va realiza în aceste instalații va fi preluată de alte unități sau secții similare din alte întreprinderi — stabilite de ministere împreună cu comitetele județene de partid — care vor lucra la întreaga capacitate. Celelalte întreprinderi sau secții organizate pe trei schimburi, care nu au materiile prime sau comenzile necesare, vor lucra în două schimburi sau într-un singur schimb prelungit, potrivit programului stabilit pentru astfel de unități. Se vor lua măsuri pentru efectuarea, în perioada de iarnă, a reparațiilor capitale la un număr mai mare de instalații, prin devansarea celor prevăzute pentru trimestrul II sau chiar trimestrul III, urmînd ca in perioada de vară — cînd erau prevăzute aceste reparații — să se lucreze și să se asigure realizarea integrală a producției planificate. S-a cerut ministerelor. (Continuare in pag. a IV-a) în pregătirea celui de-al lll-lea Congres al Frontului Democrației și Unității Socialiste Impuls puternic acțiunilor ce vizează viața localității și la Filiași, la climatul de efervescență politică generat de cel de-al XIII-lea Congres al P.C.R., s-au desfășurat lucrările conferinței de dare de seamă și alegeri a Consiliului orășenesc al F.D.U.S. Cu acest prilej delegații și-au manifestat încă o dată nețărmurita dragoste și satisfacție pentru reînvestirea tovarășului Nicolae Ceaușescu în funcția supremă de secretar general al partidului, chezășie a înaintării României pe drumul socialismului și comunismului. Participanții la conferință s-au angajat, totodată, să-și sporească eforturile astfel încât sarcinile economicosociale revenite localității să fe Îndeplinite in mod exemplar. Darea de seamă prezentată, ca și luările de cuvânt au abordat o gamă largă de probleme, au evidențiat rezultatele, ca și deficiențele, făcîndu-se propuneri ca fiecare organizație componentă a F.D.U.S., prin forme specifice, să acționeze tot mai susținut pentru mobilizarea oamenilor muncii la înfăptuirea tuturor sarcinilor trasate de partid. Avînd sprijinul direct al comitetului de partid, Consiliul orășenesc al F.D.U.S. și-a orientat activitatea spre îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare economico-socială a localității. Sub conducerea nemijlocită a Consiliului orășenesc al F.D.U.S., fiecare organizație componentă, in special cele de tineret, ale femeilor, de sindicat — așa cum au subliniat mai mulți delegați la conferință, între care Eustațiu Vasilescu, Ion Petrescu, Ana Dumitrănoiu, Constantin Goga, Ion Iana — au popularizat și dezbătut temeinic sarcinile desprinse din planul economic în profil teritorial, evidențiind în mod deosebit necesitatea descoperirii și punerii în valoare a unor noi resurse, obținerii M. PACURARU (Continuare te pag. a tl a) Primele livrări la export Preocuparea constructorilor craioveni de tractoare pentru onorarea la timp și cu produse de bună calitate a contractelor încheiate cu beneficiarii externi se menține la cote ridicate și în acest început de an. Ca urmare, recent a fost livrat în R.D. Germană primul lot de echipamente suplimentare pentru tractoarele de tip T.I.H.-445 D.H. De asemenea, acordând prioritate produselor destinate partenerilor comerciali de peste hotare, colectivul de lucrători de la I.T.M.A. Craiova a acționat cu hărnicie și înaltă răspundere profesională în vederea finalizării a noi loturi destinate exportului. Efectul este evidențiat de fabricarea a 50 de tractoare care vor fi livrate în cursul acestei săptămîni tot în R.D. Germană. In continuare, in atelierele și secțiile întreprinderii amintite se desfășoară o activitate susținută în vederea realizării exemplare a producției pentru export. (E.C.) Cerință de maximă importanță a acestor zile de iarnă aspră, C.E.T. Ișalnira, puternică unitate energetică a țării, să funcționeze continuu, să producă mai mulți Recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., în care au fost analizate măsurile ce se impun pentru buna desfășurare, în condițiile unei ierni aspre, a activității economico-sociale, a scos în evidență sarcina deosebită ce revine colectivelor muncitorești din exploatările miniere și întreprinderile producătoare de energie electrică de a acționa cu eforturi sporite, cu maximă angajare și răspundere în vederea funcționării centralelor la întreaga lor capacitate. Pornind de la această cerință de maximă importanță, oamenii muncii de la Centrala termoelectrică Ișalnița acționau, ieri, cu forțe sporite în vederea aprovizionării neîntrerupte a cazanelor cu cărbune, a descărcării operative a navetelor feroviare, a repunerii in funcțiune a instalațiilor de descărcare defecte. Un comandament special instituit in scopul organizării, dirijării și impulsionării întregii activități desfășurate la puternică unitate energetică doljeană a stabilit un program concret de acțiune, antrenînd forțe sporite în zona primei linii a bătăliei — gospodăria de cărbune. „În prezent — ne spunea, ieri, la orele dimineții, șeful secției combustibil, inginerul Nicolae Șerbănică — centrala funcționează cu nouă cazane din zece. Unul este defect și echipele operative de reparații lucrează la el. Obiectivul central al acțiunilor il constituie gospodăria de cărbune, unde sunt concentrați acum 200 de oameni la descărcări. Este vorba de lucrători ai întreprinderii noastre și militari. Se lucrează in schimburi prelungite de 12 și 16 ore, astfel incit situația dificilă prin care trecem să fie depășită Ritmul descărcărilor este de 5—6 000 tone zilnic. Restul pina la 24 000 tone, cit trebuie pentru alimentarea cazanelor, îl preluăm din depozite. Stocul actual se ridică la 328 000 tone de cărbune. Cărbunele pe care îl primim este înghețat, dar se depun eforturi susținute pentru ca ritmul descărcărilor să crească in zilele următoare“. C.E.T. Ișalnița — puternică unitate energetică țării — trebuie să funcțioaneze continuu, să producă tot mai multă energie electrică pentru a contribui din plin la desfășurarea normală a activității productive in unitățile economice, pentru a asigura energia necesară consumului casnic și instituțiilor social-culturale . Totul trebuie pus în slujba acestei cerințe de maximă importanță, acum cînd rigorile iernii de excepție sînt tot mai aspre. Iar energeticienii de la Ișalnița, care au înțeles deplin sarcinile de mare răspundere ce le revin, au dovedit încă de a doua , după ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. că hotârîrea lor este de a produce cât mai multă energie electrică, de a menține întreprinderea lor printre unitățile mari producătoare de energie. EMIL CALOTA Cetățeni de la orașe și sate! Este o înaltă îndatorire patriotică a fiecăruia ca, în aceste zile, acasă și la locul de muncă, să gospodărească cu maximă grijă, energia și combustibilii, să dea dovadă de spirit civic în utilizaea oricărei forme de energie, contribuind astfel la economisirea resurselor energetice ale țării! în condicile deosebite create de zăpada abundentă cu abnegație și fermitate pentru asigurarea desfășurării normale a activității în toate domeniile! Prima jumătate a iernii ’85 se înscrie în evidențele meteorologilor nu numai cu straturi de zăpadă deosebit de mari, dar și cu temperaturi dintre cele mai scăzute, la Calafat și Băilești erau alaltăieri minus 28 de grade Celsius. După prognoza meteorologului craio-ION DIACONU Continuare în pag a IV-a> Lucrători comerciali de la magazinul „Lumea copiilor“ din Craiova dezafectează trotuarul de zăpadă.