Inainte, octombrie 1989 (Anul 46, nr. 13838-13863)

1989-10-14 / nr. 13849

---1—rmrwmn—irmuTB-intMn rin iwm^iiiunr—— in ■mm invnanw'*. ANUL XLVI NR 13 849 SIMBATA 14 OCTOMBRIE 1989 4 PAGINI 50 BANI In cadrul acțiunilor întreprinse pentru îmbunătățirea aprovizionării populației cu bunuri da larg consum, pentru creșterea necontenită a nivelului de trai al tuturor cetățenilor patriei Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a efectuat ieri o vizită de lucru în unități ale industriei alimentare din Capitală Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a efectuat, vineri, o vizită de lucru în unități ale industriei alimentare din Capitală, încadrîndu-se în seria analizelor efectuate în ultimele zile în legătură cu cele mai importante aspecte ale îmbunătățirii aprovizionării Capitalei, noul dialog de lucru al secretarului general partidului cu cadrele de conducere din ministerul de resort și Consiliul popular municipal, cu colectivele unităților vizitate, s-a axat pe problemele prioritare ale dezvoltării și modernizării Industriei alimentare, cu deosebire în sectorul producției de carne și preparatelor din carne. Sentimentele de aleasă dragoste și prețuire, pe care locuitorii Bucureștiului, asemenea întregii națiuni, a rțfdartă conducătorului paraile dului și statului nostru pentru grija deosebită manifestată față de sporirea continuă a nivelului de trai al tuturor cetățenilor patriei, și-au găsit o elocventă expresie în primirea călduroasă făcută tovarășului Nicolae Ceaușescu în întreprinderile vizitate O asemenea ambianță entuziastă a caracterizat întâmpinarea secretarului general al partidului la Complexul de industrializare a cărnii București, unde mii de oameni ai muncii au aplaudat și ovaționat cu însuflețire. O formațiune alcătuită din membri ai gărzilor patriotice a prezentat onorul. Tineri și tinere au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu buchete de flori. Cei prezenți au scandat cu putere numele partidului și al secretarului său general, ca și urarea, devenită expresie a voinței întregului nostru popor, ca la Congresul al XIV-lea al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu să fie reales în funcția supremă de secretar general al partidului. In cursul vizitării noului abator construit In cadrul complexului, secretarului general al partidului i-au fost înfățișate principalele caracteristici ale capacităților de producție: modul în care este organizat fluxul de prelucrare și procesul tehnologic, preocupările colectivului de oameni ai muncii pentru asigurarea unui înalt grad de mecanizare a lucrărilor. Pe parcursul vizitei s-a subliniat că toate utilajele sînt fabricate în țara noastră, că transportul cărnii se face în întregime mecanizat, prin linii de conveiere. Secretarul general al partidului a parcurs întregul flux de prelucrare, interesîndu-se îndeaproape de aspectele legate de sporirea productivității muncii, de modul cum sunt asigurate condițiile de igienă în care se desfășoară fiecare operație, de calitatea produselor ce vor fi realizate aici. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că se impune reorganizarea actualelor sectoare și folosirea mai eficientă a spațiului, instalarea unor noi mașini și utilaje, pentru a se putea realiza aici și o serie de preparate din carne. Pornind de la constatarea că în cadrul noului abator există spații ce nu sunt întrebuințate integral, tovarășul Nicolae Ceaușescu indicat să se amenajeze încă o linie tehnologică pentru tăierea porcilor și prepararea cărnii. Totodată, s-a cerut să se asigure sporirea capacității de tăiere a oilor, sector care să dispună de o linie specială, complet separată de sectoarele în care se prelucrează carnea de porc și cea de vită. Adresîndu-se oamenilor muncii prezenți, pe care i-a felicitat pentru moderna întreprindere construită aici, tovarășul Nicolae Ceaușescu le-a urat să obțină succese tot mai mari, să realizeze, în condiții de igienă desăvîrșită, produse de cea mai bună calitate, sporindu-și astfel contribuția la aprovizionarea corespunzătoare a populației. In aceeași arie de preocupări s-a înscris și dialogul conducătorului partidului și statului nostru cu colectivul întreprinderii de preparate și conserve din carne, unde in centrul atenției s-au situat problemele creșterii volumului și diversificării producției. Tovarășului Ceaușescu i-au fost Nicolae înfățișate măsurile aplicate în vederea îndeplinirii în condiții cît mai bune a sarcinilor ce revin acestei unități, în conformitate cu prevederile programelor de autoaprovizionare. Apreciind că și la această întreprindere există suficiente rezerve de sporire a producției, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că trebuie să se acționeze pentru mai buna organizare a procesului tehnologic, atît la recepționarea cărnii și la tranșare, cît și în secțiile de preparare. S-a cerut ca, prin folosirea cu mai mult spirit gospodăresc a spațiilor existente, să se creeze posibilitatea montării unei linii suplimentare de conveiere, care să asigure sporirea simțitoare a capacității de producție. In legătură cu diversele preparate din carne fabri(Continuare în pag. a IV-a) Ultimul trimestru al anului — o perioadă a rezultatelor maxime în activitatea productivă . Finalizarea optimă a reparațiilor în termocentrale — o acțiune de primă răspundere pentru asigurarea unor producții energetice înalte, care solicită efort susținut, profesionalitate, calitate și receptivitate sporită din partea forurilor tutelare, furnizorilor de materiale și echipamente . Creșterea substanțială producției energetice pe bază de cărbune, gospodărirea tuturor resurselor de energie electrică și combustibili sunt factori determinanți pentru realizarea ritmică și integrală a planului în toate domeniile — așa după cum a atras atenția tovarășul Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de lucru pe probleme economice de la Comitetul Central, precum și la recentele ședințe ale Comitetului Acum, în Politic Executiv, ultimul trimestru al anului, trebuie ca pentru buna funcționare a Sistemului Energetic Național să fie luate cele mai operative măsuri pentru creșterea gradului de disponibilitate a agregatelor și utilajelor din centralele electrice de termoficare, finalizarea în bune condiții a reparațiilor planificate, cît și a celor curente, asigurarea integrală a stocurilor de cărbune prevăzute. Centrala Electrică de Termoficare Ișalnița deține o pondere însemnată în cadrul Sistemului Energetic Național, fiind una din marile unități energetice care funcționează pe bază de cărbune. In această perioadă, cînd anotimpul rece își intră în „drepturi“, am întreprins o investigație dorind să aflăm care este stadiul reparațiilor. Așa cum ne-a informat ing. Vasile Manesscu, director adjunct tehnic al întreprinderii Electrocentrale Craiova, pînă în prezent s-au efectuat reparații curente la grupul nr. 2 de MARIN DUMITRU (Continuare în pag. a IlI-a) , C Creionări Un buchet de crizanteme hemindu-ne gindul spre o zină a melopeelor, toamna se plimbă pe la margini de podgorii inveșmintată in vechea haină iluzorie țesută din rimele lui Topîrceanu. Cînd ajunge pe bulevardele orașului, are coșul plin cu flori ca Safta florăreasa din mirifica priză a lui Ștefan Luchian. Pe cei grăbiți îi ocolește, femeilor le oferă trandafiri, bărbaților crizanteme, iar copiilor le trimite in intîmpinare cite o castană lovită cu virful pantofului de argint. Aiuri de aur curg din lanurile de porumb spre silozurile transformate în vis- LUCIAN ZATTI (Continuare în pag. a IV-a! Cooperativa „Voința" Craiova. Imagine cotidiană de muncă din atelierul tricotaje. Foto : Ilie Alex. c PROIECTUL PROGRAMULI-DIRECTIVA ȘI TEZELE PENTRU CONGRESUL AL XIV-LEA AL P.C.R. în dezbaterea comuniștilor, a întregului popor. „Puterea răspunderii colective stă în dăruirea personală, totală a fiecăruia I“ Expresia reținută drept titlu al prezentului colocviu din suita consacrată de Ziarul „înainteaa dezbaterii istoricelor documente programatice pentru cel de-al XIV-lea Congres al partidului s-a sublimat din substanța comună a opiniilor exprimate de interlocutorii noștri de la întreprinderea „Electroputere" — oameni ai muncii obișnuiți, cum înșiși se consideră, altfel, spunem noi, aleși din rîndul Indeobște-numiților oameni de inițiativă ai colectivului, fruntași în Întrecerea socialistă, animatori ai „cercurilor calității“, ai mișcării de creație tehnico-științifică. I-am invitat pe acești fii devotați ai marii unități industriale craiovene să privim împreună, din multiple unghiuri, problema răspunderii muncitorești, a răspunderii omenești în general —, ca valoare superioară a moralei muncii —, pornind de la adevărul esențial, subliniat în Tezele pentru apropiatul Forum Comunist al țării, în întreaga operă a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, potrivit căruia munca, nivelul ei calitativ, constituie proba de joc a devotamentului față de societatea socialistă, a angajării plenare la înfăptuirea politicii partidului. Am conchis împreună că, prin această încărcătură morală a muncii, a creației, fiecare își dovedește spiritul său revoluționar, patriotismul. Dintr-o astfel de perspectivă, răspunderea apare ca un fapt profund de conștiință, care se naște din lupta fiecărui om și a fiecărui colectiv cu propriile limite și care înseamnă mult mai mult decît îndeplinirea întocmai a sarcinilor de serviciu, înseamnă permanentă inițiativă personală și colectivă în punerea în valoare la cote tot mai înalte a resurselor materiale și umane, în căutarea necontenită a noului, in perfecționarea cadrului organizatoric al activității. Strungarul Dumitru Anuța (de la Fabrica de mașini electrice rotative) considera de domeniul obișnuitului faptul că, din 1985, se situează pe locul întîi în întrecerea socialistă și ne spunea : „Fruntașul în producție nu trebuie văzut ca o „pasăre rară“, ci ca un om al muncii conștient de misiunea ce-i revine, pătruns de idealurile societății socialiste, stăpîn deplin pe meserie, disciplinat și hotărît să scoată din mîna lui numai lucru bine făcut. In ce mă privește, nu mi-am propus cu tot dinadinsul să ^ajung pe primul loc. Mi-am propus însă și-mi propun întotdeauna să-mi folosesc judicios timpul de lucru — de aceea, știu mereu astăzi ce voi face mîine, să-mi mențin strungul în perfectă stare de funcționare — de aceea, mașina mea n-a suferit niciodată defecțiuni accidentale; să nu-mi admit executarea unui produs de FLORIN STAMA (Continuare in pag a III-a) Conferințele de dări de seamă și alegeri — moment important în întărirea unității și spiritului de partid Sîndirea revoluționară să se reflecte fidel în acțiuni și fapte revoluționare! Moment de referință, de autentică reverberație în conștiințe, in gîndire și acțiune, conferința de dare de seamă și alegeri a organizației comunale de partid Carpen a constituit un prilej deosebit pentru analizarea temeinică, aprofundată, în Spiritul înaltei exigențe comuniste, revoluționare, a întregii activități, a stilului și metodelor de muncă ale organizațiilor de partid, vizind o reală cotitură în direcția descoperirii și punerii cît mai eficiente în valoare a întregului potențial economic și uman existent în fiecare din cele trei sate ale comunei.Este meritul dării de seamă — prezentată de tovarășa Elvira Tună, secretarul comitetului comunal de partid — de a fi evidențiat nu numai realizările notabile din ultimii doi ani, ci de a fi scos la iveală deficiențele, neîmplinirile, neajunsurile, cauzele și factorii care le-au generat. Dat fiind faptul că unitatea economică cu ponderea cea mai mare este cooperativa agricolă, atît darea de seamă cît și dezbaterile au insistat asupra complexului de măsuri politico-organizatorice și tehnice care au fost întreprinse pentru ridicarea potențialului de producție al pămîntului, promovarea tehnologiilor moderne, de înaltă eficiență și randament, folosirea cît mai judicioasă a bazei tehnico-materiale, întărirea ordinii și disciplinei la nivelul unității, al fiecărei forme și formații de lucru. și Pornind de la indicațiile orientările secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de la măsurile și acțiunile întreprinse de organul județean de partid —, comitetul comunal, organizațiile de bază, consiliul popular, organizațiile de masă și obștești au acționat cu mai multă răspundere și pasiune revoluționară pentru sporirea producțiilor la unitatea de suprafață și pe cap de animal. Este edificator, în acest sens, faptul că în 1989, față de 1988, producțiile medii la hectar au crescut la grîu cu 3584 kg, iar la orz cu 3250 kg. Sporuri concludente la unitatea de suprafață s-au înregistrat și la floarea-soarelui, rapiță, soia, in pentru ulei, fasole și altele. Numeroși participanți la dezbateri au supus însă unei ascuțite critici faptul că gîndirea revoluționară nu se reflectă intrutotul în mod fidel în acțiuni și fapte revoluționare. Deși în repetate rînduri, factorii cumunei de răspundere, comuniștii din cooperativa agricolă s-au angajat să-și amplifice eforturile, să descopere și să pună în valoare toate rezervele de sporire a producției zootehnice, programul creșterii efectivelor și AUREL FRIGIOIU (Continuare in pag. a III-a) *