Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1980 (Anul 13, nr. 3143-3218)

1980-03-22 / nr. 3211

Sub conducerea tovarăşului NNICOLAE CEAUŞESCU , făurim viitorul strălucit al României socialiste Conştiinţa noastră, a harghitenilor, intră azi mai plenar în consonanţă cu conştiinţa patriei pentru a aduce omagiul Omului care s-a identificat cu Ţara, lui şi faptelor sale izvorînd dintr-o adîncă dăruire şi avînd pecetea unui cuget adînc-cuprinzător. Lumina acestui spirit deschis s-a aşternut peste chipul patriei, făcînd să rodească aspiraţiile sale cele mai nobile. Şi timpul de cînd il urmăm se rotunjeşte ca o pagină de istorie dintre cele mai glorioase, aureolată de măreţia muncii prin care fiecare dintre noi, in cinste şi demnitate, îşi împlineşte personalitatea. Acestui timp, numărat în 15 ani ii datorăm cele mai frumoase sentimente, timpului asupra căruia s-a gravat, cu filigran de recunoştinţă efigia unui mare conducător, călăuzit de gînd curat pentru ţară şi fiii săi, între care el este cel mai iubit. Este un timp fără precedent şi mărturie stă însăşi imaginea României socialiste, imaginea fiecărei localităţi care parcă a renăscut, găsind, în sprijinul direct, sfatul şi îndemnul său — şi noi ştim cel mai mult ce înseamnă acest sprijin — puterea necesară pentru o nebănuită devenire. O devenire care a acumulat prefaceri adinei, şi-n perspectiva cărora România îşi vede împlinirea destinului comunist. S-au acumulat prefaceri şi in acest proces cu profunde implicaţii, s-a desăvirşit unitatea poporului, a tuturor fiilor săi care, indiferent că sînt români sau nu, strîns uniţi in jurul partidului, fac din faptele lor garanţie şi temei pentru ca destinul de azi al României marcat de aura personalităţii secretarului general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu să vorbească grăitor întregii lumi de ce este capabil un popor independent şi suveran, iubitor de pace şi echitate. Atribute întărite prin munca neistovită a omului care azi este cinstit de întregul popor pentru dăruirea cu care i s-a devotat, pentru abnegaţia şi cutezanţa cu care îl călăuzeşte pentru a fi demn in rîndul popoarelor lumii. PROLETARI DIN TOATE TARILE, Mlfl-VA 1 'O3------------Mjttmnui HARt.htTAP Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. si al Consiliului popular judeţean Anul XIII., nr. 3211 4 pagini, 30 bani Simbătă, 22 martie 1980 Miercurea-Ciuc la confluenţa împlinirilor „ ... S-au construit mii de apartamente şi numeroase edificii social-culturale, ceea ce a contribuit la ridicarea condiţiilor de viaţă şi la transformarea acestei aşezări de la poalele Harghitei intr-un oraş modern, înfloritor, cu perspective de a deveni un oraş foarte frumos al României socialiste". Cuvintele secretarului general al partidului - rostite în iunie 1978, la Marea adunare populară din Miercurea-Ciuc , caracterizează succint ultimii ani din istoria contemporană a reşedinţei judeţului Harghita. Cuvinte cu valoare de simbol, rememorind munca deceniului în care, datorită preocupării şi îndrumărilor de înaltă competenţă ale celui mai iubit fiu al poporului nostru, Miercurea- Ciuc s-a transformat dintr-un orăşel cu iz patriarhal, fără importanţă în industria ţării, într-un oraş modern, împreună cu tot ceea ce înseamnă aceasta : cartiere cu blocuri noi, unităţi comerciale, reţele edilitare pentru canalizare, apă şi căldură, dotări social-culturale. Mîndria oraşului o constituie, firesc, cele două mari platforme cu întreprinderi ale industriei constructoare de maşini, uşoare, alimentare, miniere, de prelucrare a lemnului şi materialelor de construcţii. Intr-o perioadă deosebit de scurtă, dar deosebit de fertilă în toate domeniile, oraşul şi-a schimbat nu numai înfăţişarea, ci şi locul în geografia economică a patriei, aspiraţia locuitorilor săi spre un nou statut urban, fiind consfinţită în anul ce a trecut . Miercurea-Ciuc a devenit municipiu ! Iar în anii ce vor veni, municipiul din Depresiunea Ciucului va urca noi trepte pe scara dezvoltării. Preocupîndu-se constant de viitorul oraşului, de asigurarea unui înalt nivel de trai celor ce muncesc aoi, români şi maghiari, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a participat nemijlocit, alături de arhitecţi şi proiectanţi, la elaborarea schiţelor şi machetei zonei centrale, dînd indicaţii preţioase şi soluţii ingenioase pentru rezolvarea complexelor probleme solicitate de un proiect de anvergură. Iar proiectele au şi început să prindă viaţă . .. Palatul culturii va cuprinde sală de spectacole, cinematograf, golerii de artă, săli pentru expoziţii permanente, un club al (Contimjaf« in ncrq. o 2- o) Radu VECSLER Tractoare şi blocuri — imagine cotidicnă în Cartierul Spicului din Miercurea-Ciuc. Foto : AI. V. Szakács Topliţa — o localitate în plină dezvoltare Au trecut doar cîteva zile de cînd, alături de întregul nostru popor, şi noi, topliţenii, am trăit momentul solemn al prezentării în faţa urnelor, cu încredere şi mîndrie, că acest act politic cu adinei semnificaţii ne dă posibilitatea exprimării votului pentru candidaţii F.D.U.S. De altfel, rezultatele generale ale actului de la 9 martie atestă din nou, şi într-un mod care nu mai are nevoie de nici un comentariu, cît de mult este ataşat întregul nostru popor la politica generală — internă şi internaţională — a partidului şi statului nostru, cu cită dragoste neţărmurită înconjoară ţara întreagă pe cel mai stimat şi mai iubit fiu al naţiunii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ca unul care am crescut şi m-am format ca om în aceşti ani atît de încărcaţi în evenimente majore pentru poporul nostru, nu pot să nu admir bilanţul strălucit obţinut în dezvoltarea armonioasă a acestor meleaguri, multă vreme rămase în urmă. Astfel, Topliţa, cîndva oraş doar cu numele, şi-a aflat adevăratele rosturi de oraş în plină şi înfloritoare dezvoltare, abia în ultimii 15 ani, în mod special după vizita pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut-o aici, în locul vechilor construcţii dărăpăna(Continua*« In ora a 2-a) Prof. Dumitru DOBREANU