Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1983 (Anul 16, nr. 4073-4147)

1983-01-15 / nr. 4083

PR PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ \ _ RtiPtimfiiami EMESHDTflEE ^Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Acţiuni eficiente pentru înfăptuirea Hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului La întreprinderea de confecţii Odorheiu Secuiesc : Trebuie să fim cu un pas înaintea exigenţelor beneficiarilor noştri Problema îmbunătăţirii calităţii produselor a constituit obiectul ultimei dezbateri ce a avut loc în cadrul consiliului oamenilor muncii de la întreprinderea de confecţii din municipiul Odorheiu Secuiesc. S-a arătat că, in cursul anului precedent, in ceea ce priveşte calitatea produselor executate în întreprindere, au fost întâmpinate o serie de greutăţi datorită nerespectării disciplinei tehnologice la elaborarea documentaţiei tehnice, anerespectării disciplinei tehnologice la recepţia materiei prime,in sala de croit, în secţiile de producţie, la finisaj. La acestea s-a adăugat şi materia primă necorespunzătoare livrată de furnizori. Toate aceste deficienţe — în detrimentul calităţii. Analiza făcută a scos în relief faptul că deficienţele de calitate înregistrate sunt urmarea unei slabe îndrumări a executanţilor de către maiştri şi ajutorii de maiştri, a unui insuficient control interfazic şi final prestat de organele C.T.C. Drept urmare, au fost penalizaţi 72 de maiştri şi ajutori de maiştri, petecişti şi peste 100 de muncitori. Trebuie făcută precizarea că aspectele relatate se referă la produse care au fost refuzate din punct de vedere calitativ înainte de a ieşi pe poarta întreprinderii. Acestea au fost retuşate pînă au îndeplinit condiţiile impuse de normele de calitate. Numai că s-a mai adăugat ceva manoperă... — In actualele condiţii, ne spunea tovarăşul Gerlérd Sándor, şeful compartimentului C.T.C., cînd exigenţele beneficiarilor externi au crescut, este necesar ca şi exigenţa noastră să sporească, mai ales in privinţa calităţii produselor pe care le executăm. Trebuie să fim cu un pas înaintea partenerilor, aceasta fiind una din condiţiile de bază pentru a ne putea menţine poziţia cucerită de-a lungul anilor pe diverse pieţe. Avînd în vedere faptul că întreprinderea noastră produce sută la sută pentru export, îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor este o (Continuare in pag . 4-a) C. RAHLITCH! C.E.P.L. Topliţa - secţia de montaj mobilă. Foto : AI. V. SZAKÁCS ’fvuimem, locuri, fapte Gînduri bune despre oameni destoinici nu . Oricum, Secţia de cherestea din Hodoşa poate fi comparată cu o platformă industrială. Deci, aici, să zicem aşa, nu intilneşti lucruri spectaculoase, dar poţi descoperi oameni care prin spiritul de iniţiativă şi hărnicia lor dau ... culoare faptelor lor de zi cu zi. Intr-un fel, hala gatere e inima secţiei. Şi la propriu şi la figurat. De aici pornesc mereu propuneri şi iniţiative izvorite din dorinţa acestor oameni de a contribui, după puterile şi capacitatea lor, la bunul mers al producţiei, la realizarea unor produse finite cu parametri calitativ superiori. Aici, la secţia de cherestea din Hodoşa sunt oameni care au crescut odată cu fabrica, trăiesc din plin fiecare moment al muncii. Şi tocmai din acest motiv nu le es(Continuare în pag. a 4-a) HOMPOTH Carol, maistru principal la hala gatere, Secţia de cherestea din Hodova LA ORDINEA ZILEI »I——■■■■, i z — ts; z,Ü 2 * m W — * ‘ rr~ ? • «~ -~= La C.A.P. Zetea : A Ingrăşămintele naturale — bine gospodărite! întreaga cantitate de gunoi existentă în stoc la Cooperativa agricolă de producţie din Zetea a fost transportată şi împrăştiată pe cîmp încă din toamnă, pentru culturile din primăvara acestui an. S-au fertilizat 20 hectare, folosindu-se 40 tone gunoi la hectar. In prezent, gunoiul rezultat de la ferma de bovine este transportat zilnic pe cîmp, în platforma de fermentare. Pentru transport se foloseşte un tractor cu remorcă care deserveşte în paralel cele 4 grajduri cu evacuare mecanică a dejecţiilor. Gunoiul rezultat în actuala perioadă de stabulaţie este transportat şi depozitat in cîmp, în vederea folosirii lui pentru recolta anului 1984. Stocul existent în această platformă este de 350 tone. Din cite ne spunea tovarăşul Mészáros Ludovic, inginerul şef al cooperativei, cel mai mare necaz este, de fapt, lipsa unei cantităţi mai mari de gunoi care să asigure fertilizarea a cu mai multe hectare. Avem tot ceea ce iConlinuar* in pag. a 4-a) Ştefana DRAGHICI In pagina o 4-q : SPORT EDIŢIE _ DE PRÎNZ SÎMBĂTĂ, 15 IANUARIE 1983 Anul XVI., nr. 4083 Soarele a răsărit : 7,49 6 Soarele apune : 17,01 Zile trecute : 1, 9 Zile rămase : 350 4 pagini - 50 bani BILANŢUL ANUAL AL GĂRZILOR PATRIOTICE DIN JUDEŢ Ieri, la Miercurea-Ciuc, a avut loc şedinţa de bilanţ a activităţii de pregătire de luptă şi politică a statelor majore şi a gărzilor patriotice pe anul 1982 şi prezentarea sarcinilor ce revin acestora în anul 1983. De asemenea, a fost prezentat un raport privind activitatea de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. La şedinţă au participat tovarăşul Iosif Szász, primsecretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular judeţean, membrii ai secretariatului Comitetului judeţean Harghita al P.C.R., cadrele din statul major judeţean al gărzilor patriotice, comandanţi de gărzi patriotice, ofiţeri, activişti de partid şi de stat, ai U.T.C. In acest cadru au fost acordate diplome pentru merite deosebite in pregătirea pentru apărarea patriei unui număr de 13 gărzi patriotice de oraşe, comune şi întreprinderi. De asemenea, au fost înaintaţi un grad un număr de 34 ofiţeri în rezervă. In încheierea şedinţei de bilanţ, participanţii au adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, comandantul suprem al forţelor noastre armate. Cei mai buni crescători de animale din judeţul nostru, distinşi cu ordinul„Meritul Agricol“ Pentru depăşirea sarcinilor de livrare a produselor la fondul de stat, unor ţărani cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate, prin Decretul prezidenţial nr. 262 din 1982, le-au fost acordate distincţii. Pentru situarea pe locul I pe ţară la producţia de carne, crescătorul de bovine Bodor Ioan din comuna Lunca de Jos a fost distins cu Ordinul „Meritul agricol" clasa a lll-a. Pentru situarea pe locul II pe ţară la livrări de lapte vacă, crescătoarea de bovine Mădăraş Vilma din comuna Tulgheş, a fost distinsă cu Ordinul „Meritul Agricol" clasa a IV-a. Crescătorii de bovine Gavril Buzilă din comuna Subcetate şi Baliga Anna din comuna Lunca de Jos, care s-au situat pe locul III la livrări lapte de vacă, au fost distinşi cu Ordinul „Meritul Agricol" clasa a V-a. Distincţiile le vor fi înminate în aceste zile, în cadrul sesiunilor consiliilor populare comunale. Actualitatea 9 In zona centrală a comunei Sîncrăieni au început, în aceste zile, lucrările de realizare a unui patinoar avînd şi destinaţia de teren de hochei. Acest nou obiectiv, ce va fi dat în folosinţă încă în această iarnă, se preconizează a se realiza în întregime prin muncă patriotică. • Din cantitatea de lapte prevăzută a se livra fondului centralizat al statului pe anul in curs, gospodarii comunei Lunca de Jos au contractat pînă acum peste 9000 hectolitri lapte de vacă. • Ii informăm pe posesorii de autoturisme proprietate personală că mîine au dreptul să circule autoturismele proprietate personală cu număr de înmatriculare fără soţ. „ Miine seară, formaţia de teatru a Căminului cultural din Sînsimion, va fi prezentă pe scena Căminului cultural din satul Tuşnadul Nou. La Odorheiu Secuiesc, în vecinătatea fermei pomicole a întreprinderii agricole de stat, se află în curs de înființare o fermă apicolă. Au și fost comandate 10 remorci special amenajate pentru transportul albinelor in sezonul melifer. Ilustrate harghiteue contemporane XRS*. Panoramic din Miercurea-Ciuc. Foto : Al. VASS