Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1985 (Anul 18, nr. 4694-4768)

1985-01-15 / nr. 4704

Anul XVIII. Nr. 4704 4 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE TARILE UNITI VA I Şedinţa Comitetului Politic Executiv ei Ci Ciel PiCiRi Sub preşedinţia tovarăşului Nicolas Ceauşescu, secretar general al Partidul Comunist Român, duminică, 13 ianuarie, a avut loc, la Predeal, şednţa Comiteului Politic Executiv al Comitetului Cental al Partiului Comunist Român. În cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a examinat şi dezbătut un PROGRAM PR VND ASIGURAREA PRODUCTIEI DE ENERGIE SI FOLOSIREA RAIONALA A ENERGIEI ELECTRE, TERMCE, AGAN,CS NATURALE, PRECUM SI REGMUL DE LUCRU AL UNITĂTILOR ECONOMICE SI SOCIALE PE PERIOADA DE IARNA. . Naborat pe baza indicaţiilor şi crienarilor secretarului general al partideî, preşedintelel Repulicii Socialiste România, tovarăşul Kitonia Ceauşescu, programul stabileşte masuri ferme şi eficiene da organizare a producţiei şi de utlizare cu maxmum de spirit gospodăresc a energiei denize, gazelor şi foldurii, asif I îneît să se asigure dsnăsTsa greu ătar create de condiţiile deosebit de grele ale acestei ierni, de gerurile extrem de mari care au afectat. « ui imui timp, ţara noastră şi care au dus la îngheţa ea Dunării şi a rîuriior interioare, ceea ce a dieterminat reducerea energiei electrice produşi în hidrocentrale, funcţi marea necorespunzăoare a centralelor pe cărbune, diminuînd în mod simţitor produsa de energie electrică necesară desfăşurării normale a acivităţii econoliee şi socire. Pornind de la această cHoafie, seretorul general al partidului, tovarăşul Nîc'ho Ceauşescu, a cerut guvernului şi n.in'sterelor, pre i.m s' romi e «lor rd t’ue de partid, organz or şi orga-.izajii.or de par» d să ia toaie măsuri,e pentru ca toate centralele e'eer'ce să funcţioneze la îr.treaga capatiae şi să assure livrarea de energie în conformiate cu prevederile planului. In mod deosebit, s-a i d cat să se acţioneze cu cea mai mare energie pet.ru ca marile centre It electrice pe cărbune - Mintia, Işahrţu, Poroşani, Oradea, Rovinari, Turceni, Oneşi şi diele - să funcţioneze în bune condţiuni şi să se asigure economiei centrări mult mai sporite de energie frată de ce e pe ceel livrează în prezent. In acelaşi timp, s-a cerut Minisen 1,5 Minder şi tuturor contetelor , ad amine da partid, pe teritoriul cărora există mine de cărbune, să ia măsuri energice de a se lucra zi şi noapte pentru sporirea producţiei de cărbune în vederea aprovizionării termocentralelor cu cărbune, în cantăţile stabilite şi de calitate corespunzătoare. Trebuie făcut în aşa fel încît, prin sporirea producţei de energe pe cărbune la care se va adăuga şi energia obţinută pe hidrocarburi şi în hidrocentrale - să se ajungă la o producţie totală de energia care să asigure satifacerea corespunzătoare a cerinţelor producţiei, ale consumului public şi populaţiei. In acest scop, trebuie rmobilizeze trece forţele existente în judeţe - munciorii, tinerelui, miliarii - pentru a se asigura tot ce este necesar bunei funcţionări a sistemului energetic naţional. Odată cu măsurile pentru sporirea corespunzătoare a producţiei de energie, Cometul Politic Executiv a stabilit reorganizarea regimului de lucru în înreprinderi, prin eşalonarea mai raţională a schimburilor de producţie, încît să se asigure desfăşurarea normei, a activităţii în toate unităţile economie, evitîndu-se consumurile mari de energie în perioade de vîrf din toate întreprinderile industriale cu foc continuu, precum și în cele care lucrează în trei schimburi complete s-a indicat să se aplice măsuri ferme pentru reducerea consumului de energia electrică, combustibili și gaze, prin încadrarea strictă în norme de consum aprobata, care vor fi considerat maxime. Listei.iţîile cu foc continuu, care nu pot lucra la tivtreaga capaciate din lipsă dar a erii prime sau din alte ecluze vor fi programate să lucreze la întreaga capacitate, pe un timp limitat pe lună, în raport de cord:ţ:le pe care le au asigurat, sau vor fi oprite. Producţia ce nu se va realiza în acese instalaţii, va fi preluată de tip unităţi sau secţii similare din alte întreprinderi stabilite de ministere împreună cu comitetele judeţene de partid care vor lucra la în frectora capacitate. Cele de întreprinderi sau secţii organizate pa trei schimburi, care nu au materiile prime sau comenzile necesare, vor lucra în două schimburi sau îrrtr-un singur schimb prelungit, potrivit programului stabilit, pentru astfel de unităţi. Se vor lua măsuri pentru efectuarea, în perioada de iarnă, a reparaţiilor capitale la un număr mai mare de instalaţii, prin devansarea celor prevăzute pentru trimestrul II sau chiar trimestrul II, urmând ca în perioada de vară - cînd erau proventre aceste reparaţii - să se lucreze şi să se asigure realizarea integrală a producţiei planificate. S-a cerut minşeelor, comitetelor judeţene de partid să analizeze cu toată răspunderea problema reprogramăriie paraţiilor comitale, astfel inert eşalonarea şi organizarea acestora să nu afecteze, în nici un fel, desfăşurarea normală a producţiei. Atelierul de reparaţii şi întreţinere, sectoarele nuxtare şi orice alte secţii şi subunităţi, care nu sînt direct legate de funcţionarea instalaţiilor tehnologice cu foc continuu, vor lucra în două schimburi sau chiar într-un singur schimb prelungit, în aşa fel încît-să se evite consumul de energie în perioada de vîrf. întreprinderile industriale care lucrează în două schimburi de cîte 3 ore și cu sectoare rolda, vor trece la regim de lucru de două schimburi de cîte 6 ore, organizate continuu, astfel încît să se realizeze o perioadă de lucru de 12 ore pe zi, timp de 7 zile pe săptămînă, respectiv 42 de ore de lucru săptămlnal. Programul de lucru al întreprinderilor care vor lucra în regim de două schimburi a cîte 6 ore va fi organizat, alternativ cu alte întreprinderi astfel încît să se asigure un consum energetic uniform în cele 24 de ore ale fiecărei zile. In sectoarei calde ale acestor unităţi, cum sînt turnătorii, tratamente termice, forjele, acoperirile metalice şi alte subunităţi se va trece la organizarea producţiei într-un ciclu de 3-5 zile pe săptămînă, în regim de lucru de trei schimburi de cîte 8 ore pe zi, în cadrul căruia să se realizeze producţia de piese turnate, forjate, semifabricate necesare pentru întreaga căpră(Continuate in pcg. a 3-a) Alegerile - moment cu semnificaţii majore în activitatea maselor de femei In conformitate cu hotârîrea Secretariatuli C.C. af P.C.R. şi cu planul de măsuri al Consiliului Naţional al Femeilor, în perioada 15 ianuarie - 15 februarie, vor avea loc adunările pentru dare de seamă şi alegeri ale comisiilor de femei din cooperativele agricole şi cele meşteşugăreşti, ale celor din sate şi camere, precum şi conferinţele pentru alegerea comitetelor comunale, orăşeneşti şi municipale ale femeilor, în întreprinderi unde comisiile de femei au fost alese în adunările de dare de seamă şi alegeri ale sindicatelor urmînd a se ţine adunări ale femeilor, cu care ocazia se vor completa comisiile, se vor alege delegate şi se vor desemna candidate pentru organele imediat superioare. Pentru succesul deplin al adunărilor şi conferinţelor, comitetele şi comisiile de femei vor acorda atenţie deosebită conţinutului politic al acestora, asigurării unui pronunţat caracter de lucru, de dezbatere în spirit de înaltă exigenţă şi răspundere a activităţii desfăşurate, ca şi a sarcinilor ce stau în faţa maselor de femei de la oraşe şi sate în înfăptuirea Programului partidului, a hotărîrîlor Congresului al Xlll-lea, a obiectivelor dezvoltării economico-sociale în profil teritorial. Adunările şi conferinţele vor adopta, cu acest prilej, măsuri chibzuite, eficiente, de continuă perfecţionare a stilului şi metodelor de muncă, de îmbunătăţire a întregii activităţi a tuturor organizaţiilor de femei, pentru mobilizarea maselor de muncitoare, ţărance, intelectuale, a tuturor femeilor harghitene, fără deosebire de naţionalitate, la îndeplinirea exemplară a sarcinilor la locul de muncă şi în activitatea obştească. Adunările şi conferinţele de dare de seamă şi alegeri vor reprezenta un vrou prilej de manifestare a devotamentului, a nemărginitei dragoste şi recunoştinţă a femeilor harghitene faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru înalta apreciere ce o acordă muncii femeilor, pentru preocuparea constantă în vederea creşterii rolului lor la viaţa economică, politică şi social-culturală, în conducerea societăţii. Totodată, vor constitui un nou prilej de exprimare a sentimentelor de dragoste, de aleasă preţuire faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru activitatea sa neobosită în conducerea partidului şi statului, în îndrumarea ştinţei şi culturii româneşti, în vederea sporirii continue a rolului femeii în întreaga viaţă a noii noastre societăţi. In această peroadă, în întîmpinarea Conferinţei naţionale a femeilor, comitetele şi comisiile de femei, împreună cu organizaţiile U.T.C., sindicele. O.D.U.R., instituţiile de cultură şi educaţie, cu toţi factorii educaţionali, îşi vor intensifica activitatea politico-educativă în rîndul maselor de femei, în vederea mobilizării plenare a tuturor forțelor, la îndeplinirea exemplară a sarcinilor pe acest an, la înfăptuirea neabătută a istoricelor hotăriri de Congresului al Xlll-lea al partidului. în pofida greutăţilor generate de starea vremii, oamenii muncii ■ de la LP.LC.C.F. Harghita sunt hotărîţi să realizeze producţia planificată, economisind energia electrică ! In pofida gerului deosebit de aspru, ieri, oamenii muncii au fost cu toţii prezenţi la ora începerii schimbului în atelierele secției metal din Miercurea-Ciuc a I.P.I.C. C.F. Harghita. Ținând cont de condițiile meteorologice deosebite, activitatea productivă a fost reorganizată, echilibrindu-se schimburile în asa fel încît să nu se depășească puterea medie orală stabilita pentru furnizarea de energie electrică. „Oamenii muncii din întreprinderea noastră au luat cunoştinţă de indicaţiile tovarăşului Niculea Ceauşescu, de măsurile stabilite de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. in vederea desfăşurării normale a activităţii economice, in interesul întregului popor, perrtru realizarea , prin organizarea superioară a muncii - a tuturor indicatorilor plănuiti, a produselor necesare economiei naţionale si pentru export", ne spune ing. Rákosi Zolán, directorul întreprinderii. Intr-adevăr, cele trei schimburi au fost bine echîlibrate numeric, astfd, ca maşinile-unelte să fîg încărcate în capaebă*«ie nominale, fiecere muncitor lucrmd cu productivitate sporită. La turnătorie sau cu producerea colofoniului, unde munca se desfăşoară continuu, s-au realizat producţiile prevăzute. „înţelegem bine noile condiţii în care trebuie să muncim şi ne-am organizat activitatea în aşa fel încît timpul de lucru şi energie electrică (Continuam in pagi ial Radu VECUIER OAMENI AI MUNCII DIN JUDEŢUL HARGHITA ! Acţionaţi ferm la locurile de muncă, în întreprinderi şi instituţii pentru reducerea severă a consumului de energie electrică şi de gaze naturale, pentru curmarea oricărei forme de risipă ! Economisind zi de zi energia şi combustibilii, asiguraţi desfăşurarea normală a producţiei, a întregii activităţi economico-sociale ! MARTI, 15 ianuarie 1985 Soarele răsare : 7,49 Soarele apune : 17,02 Zile trecute : 15 Zile ramase 350 Premieră tehnică La întreprinderea de * tractoare din Miercurea- I Chic, în secția forjă, a » început extrudarea pe ma- I xiprese o «clisei balfuri- * lor zalelor şenilei, ope- raţiune ce consntuie o I premieră tehnică pe plan « național In acest *91 se elimină numeroase o- « peratii supl'meritare, | realizîndu-se mari e- J conomii de metal si de « manoperă. Se apreciază | că prin introducerea noii » metode de extrudare se | vor economisi în acest ar, " aproximativ 10 t oţeluri | speciale Punerea 'p • punct a metodei şi pre- | gătirea fabricaţiei a fost | realizată de inginerii An- Ital Emeric şi Csiba Csa- ba, precum şi de sutoringinerul Abraham Vilhelm | mm $ mm m mmm * mmm 0 mmm a mmm a m