Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1986 (Anul 19, nr. 5078-5154)

1986-06-30 / nr. 5154

Anul XIX., Nr. 5154 4 pagini 50 bani Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au inaugurat noul edificiu al Palatului pionierilor şi şoimilor patriei din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au inaugurat, sâmbătă, noul edificiu al Palatului pionierilor şi şoimilor patriei, splendidă construcţie ridicată în Parcul Tineretului din Capitală. Construirea acestui aşezământ de cultură şi educaţie patriotică, revoluţionară, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, constituie încă o dovadă grăitoare a preocupării statornice a partidului, a secretarului său general, a întregii noastre societăţi faţă de cea mai tînără generaţie a ţării, asigurînd copiilor condiţii optime de învăţătură şi activitate creatoare, de dezvoltare a aptitudinilor şi talentelor, de educare şi instruire pentru a deveni cadre de nădejde ale patriei, viitori constructori ai comunismului in Romănia. La această nouă întîlnire a conducătorului partidului şi statului cu pionierii şi şoimii patriei au venit un număr impresionant de copii, mulţi dintre ei însoţiţi de profesori şi părinţi. Au ţinut să fie de faţă mii de locuitori ai Bucureştiului. La festivitatea inaugurală au participat membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai Comitetului Central al partidului, miniştri, precum şi conducători ai organizaţiilor de copii şi tineret. Pe platoul din faţa Palatului pionierilor şi şoimilor patriei a fost prezentat raportul pionieresc. A fost intonat, de către toţi participanţii la solemnitate, Imnul de stat al Republicii Socialiste România. În atmosfera emoţionantă a ceremonialului pionieresc s-a desfăşurat momentul ridicării pe catarg a drapelului patriei. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, tovarăşa Poliana Cristescu, în numele milioanelor de pionieri şi şoimi ai patriei, al tuturor copiilor României socialiste, a salutat, cu sentimente de profund respect şi aleasă recunoştinţă, prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, la solemnitatea inaugurării Palatului pionierilor şi şoimilor patriei. Intîmpinat cu multă însufleţire şi puternic entuziasm, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvintele conducătorului partidului şi statului au fost primite cu intensă bucurie şi satisfacţie, cu vii şi îndelungi aplauze. In uralele asistenţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost invitat să taie panglica inaugurală şi să dezvelească placa situată la intrarea în acest minunat edificiu, pe care se află înscris : „Palatul pionierilor şi şoimilor patriei ridicat ca o expresie a dragostei părinteşti a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a tovarăşei Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi învăţămîntului, reprezintă o minunată mărturie a grijii nemărginite faţă de cele mai tinere vlăstare ale patriei, cărora le-au dăruit acest grandios edificiu de cultură şi educaţie patriotică, revoluționară, ce" (Continuat* in pag. a I-a) Sunt necesare preocupări susţinute pentru realizarea planului la export Ca şi în alte întreprinderi similare din judeţ şi din ţară, şi la ÎNTREPRINDEREA DE ■PRELUCRARE A LEMNULUI DIN GHEORGHENI majoritatea producţiei este destinată exportului, iar, în cadrul acestuia, ponderea o deţine mobilierul ce se produce pentru diferite firme din Anglia, Franţa, R.F. Germania, Olanda, Belgia, S.U.A. şi alte ţări occidentale. Ceea ce dovedeşte aprecierea de care se bucură mobilierul executat aici, competitivitatea acestuia pe piaţa mondială. Cum remarcam, cea mai mare parte a producţiei este destinată exportului, atit în ţările socialiste, cît şi în cele occidentale; cu toate acestea, planul de export al întreprinderii nu este acoperit, de forurile tutelare, în suficientă măsură cu contracte. Aşa stînd lucrurile, care este însă situaţia realizării şi livrării mobilierului contractat pe ambele relaţii ? „în ceea ce priveşte mobila de bucătărie, inclusă in garnituri diferite, precum şi garniturile de sufragerie „Bonanza“, „Flora“ şi „Nevada“, pentru U.R.S.S. şi R.P. Ungară, prevederile contractuale au fost îndeplinite, reuşind să depăşim şi planul pe această relaţie, datorită executării şi livrării în devans a unor garnituri, deşi unele piese disparate de mobilier încă nu au fost complet liv (Continuara in pag. a 3-a) Radu VECSLER PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI-VA T JUDEŢUL HARGHITA h Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R şi al Consiliului popular judeţean Suntem chemaţi să acţionăm cu spirit revoluţionar pentru înfăptuirea legilor de mare însemnătate adoptate de forul legislativ suprem pentru prezentul şi viitorul ţării înscriindu-se ca un moment cu ample semnificaţii în mersul impetuos al României pe drumul unor măreţe prefaceri, recenta sesiune a forumului legislativ suprem al ţării şi-a desfăşurat lucrările în spiritul tezelor şi ideilor de excepţională valoare teoretică şi practică cuprinse în cuvîntările rostite de conducătorul partidului şi statului nostru la plenara C.C. al P.C.R. şi la plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, evidenţiind marea însemnătate a legilor adoptate, documente de o deosebită importanţă privind progresul multilateral al patriei, prin care se traduc în viaţă istoricele hotărîri stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului. Avînd ca fundamentare impresionanta gîndire şi eroica acţiune revoluţionară ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, noile legi dezbătute şi adoptate de Marea Adunare Naţională au menirea să asigure condiţiile propice dezvoltării intensive, armonioase, a economiei naţionale şi a vieţii sociale pe parcursul cincinalului pe care l-am început cu acest an, consolidînd şi mai puternic temeliile pe care se va înălţa România odată cu intrarea ei în etapa superioară — aceea de ţară mediu dezvoltată. Lucrările marelui sfat al ţării s-au desfăşurat într-o perioadă caracterizată de o înălţătoare trăire patriotică, revoluţionară, cînd întreaga naţiune a marcat cu aleasă cinstire aniversarea a 65 de ani de la crearea Partidului Comunist Român şi împlinirea a 50 de ani de la procesul luptătorilor comunişti şi antifascişti desfăşurat la Braşov, proces în care s-au afirmat strălucitele calităţi de luptător neînfricat ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, nume imprimat pe frontispiciul de aur al unei epoci de referinţă prin măreţele împliniri din întreaga istorie a României socialiste. Realismul obiectivelor propuse, certitudinea că ele vor fi întocmai înfăptuite au făcut ca acordul deplin cu care au fost primite să fie dublat de angajarea noastră, a tuturora, ca, în spiritul preţioaselor orientări şi indicaţii ale tovarăşului secretar general al partidului, privind realizarea unei noi calităţi superioare în toate domeniile, să muncim cu abnegaţie pentru a da viaţă sarcinilor ce ne revin din planul naţional unic de dezvoltare şi celelalte documente, faptele noastre de muncă constituindu-se într-un ales omagiu pe care il aducem partidului, conducătorului său, pentru înţelepciunea cu care conduce măreaţa operă de transformare socialistă a patriei, continua ei dezvoltare şi înflorire multilaterală. m pag. a 4-a SPORT BAZA FURAJERĂ - BAZA ZOOTEHNIEI Fiecare unitate poate şi trebuie să-şi asigure nutreţurile necesare! Ne aflăm în plină perioadă de recoltare a furajelor, în condiţiile unui an în care cantităţile de masă verde obţinute la prima coasă sunt sensibil mai reduse decit in alţi ani. Este un motiv în plus ca această acţiune, îndeosebi recoltarea fîneţelor naturale, de pe care se obţine majoritatea cantităţilor de fin necesare sectorului zootehnic, să fie organizată cu maximă responsabilitate, făcîndu-se tot ceea ce este necesar pentru ca în fiecare fermă să existe, la intrarea în stabulaţie, suficiente cantităţi de furaje pentru toate efectivele. Dincolo de producţia obţinută, decisivă rămâe, pentru acoperirea necesarului de nutreţuri fibroase, modul cum este organizat cositul fîneţelor naturale. Cu toate că organele judeţene de partid, precum şi direcţia agricolă au stabilit clar necesitatea ca în fiecare unitate o suprafaţă de 200—250 ha să fie recoltată integral mecanizat, luindu-se şi măsurile necesare pentru obţinerea pe aceste suprafeţe a unor producţii de 4—5 sau 6 tone fin la hectar, este destul de mare numărul cooperativelor agricole de producţie care anul trecut n-au recoltat mecanizat — sau măcar să fi organi(Continuare la pag. a 3-a) Ştefan DANCIU IDE TEAM. LUNI, 30 iunie 1986 Soarele răsare : 5,34 Soarele apune : 21,04 Zile trecute : 181 Zile rămase : 184 DE ZIUA ÎNVĂŢĂTORULUI cerer generaţia Cine oare nu-şi aminteşte cu emoţie de omul care, cu ani de zile în urmă, ne-a îndrumat primii paşi pe drumul învăţăturii de carte, omul care ne-a marcat copilăria la fel de puternic ca şi părinţii noştri, dindu-ne primele învăţăminte pentru viaţă. Au urmat apoi alţi şi alţi dascăli, care ne-au introdus în tainele ştiinţelor şi ale culturii. In fiecare an, în această zi de 30 iunie, se sărbătoreşte „Ziua învăţătorului generic simbolic pentru a cinsti o profesie de nobilă credinţă in posibilităţile omului de a se ridica nelimitat pe treptele cunoaşterii şi ele dreptei înţelegeri a vieţii. Iar o societate nouă, aşa cum este cea socialistă ce o construim astăzi in România unei epoci de aur nu se poate concepe fără oameni cu o bună pregătire, oameni de a căror instruire şi edu pregătesc de remune raţie se ocupă în judeţul nostru un adevărat eşalon de peste 4000 de cadre didactice. Sunt cei spre care gindul nostru se îndreaptă astăzi, mai presus de felicitările şi distincţiile pe care unii le vor primi, ca recunoştinţă pentru munca lor de zi de zi, plină de răbdare, menită a forma conştiinţe. O muncă fără salturi spectaculoase, o muncă fără aplauze la scenă deschisă, dar ale cărei rezultate au bătaie lungă, în viitor. Ei sunt oamenii care pregătesc puieţii pentru viguroasa pădure de stejar. Li s-au asigurat cadrelor didac tice condiţii pe măsura înaltelor responsabilităţi ale profesiei lor, practicată astăzi in edificii şcolare dotate cu o bază materială la nivelul celor mai înalte exigenţe. Stau la dispoziţiv sistemului de invăţă (Coatinuar* tn pag. o 2-a) C. IULIU