Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 1997 (Anul 9, nr. 1763-1825)

1997-10-14 / nr. 1772

Anul IX., Nr. 1772 MARȚI, 14 OCTOMBRIE 1997 • 8 PAGINI Prețul - 96 lei prin abonament, 300 lei la vânzare liberă Comisia judeţeană anticorupţie şi-a reluat activitatea După o perioadă care nouă ni s-a părut destul de lungă, ţinând cont de importanţa care se acorda fenomenului, Comisia judeţeană de luptă împotriva corupţiei şi crimei organizate şi-a reluat activitatea. Preşedintele acesteia, dojnul Kolumbán Gábor, a prezentat, într-o conferinţă de presă desfăşurată săptămâna trecută, situaţia cazurilor supuse atenţiei membrilor comisiei. Astfel, pe lângă cele 129 de sesizări care se aflau în evidenţa Comisiei anticorupţie, au mai apărut încă 36. Din cele 129, majoritatea au venit de la cetăţeni. Restul, de la grupuri de cetăţeni, agenţi economici, de la diferite instituţii şi ministere. Au fost înaintate celor în drept să le rezolve 54 de sesizări, iar la 38 comisia a dat răspunsuri scrise. Domnul Kolumbán Gábor a spus că pe adresa Prefecturii, mai bine zis a Comisiei judeţene de aplicare a Legii nr. 18, au fost trimise cele mai multe sesizări primite de Comisia anticorupţie, fapt care dovedeşte că încă mai există, după atâţia ani de la apariţia acestei legi, dificultăţi în aplicarea ei. De asemenea, câte 8 sesizări au fost date spre soluţionare Parchetului, Tribunalului judeţean, Inspectoratului de Poliţie al judeţului Harghita, iar Curţii de Conturi etc. Preşedintele Kolumban a spus ziariştilor că nu s-au primit la comisie cazuri evidente de corupţie şi că, probabil, nici în viitorul apropiat nu se vor primi. “S-a vorbit în cadrul şedinţei Comisiei anticorupţie chiar despre un grad ridicat de respectare a legii în judeţul Harghita, şi în Transilvania în general”, a mai afirmat domnul Kolumban. ANA OGRĂZEANu în pag. a 8-a. SPORT Felicitări tuturor celor care au pus umărul! La început a fost o baltă... După cinci ani de muncă, nelipsiţi de greutăţi şi de inerentele incertitudini ale tranziţiei, vineri, 10 octombrie a.c. a fost inaugurată moderna cantină a Liceului “Octavian Goga” din Miercurea-Ciuc. Ţinând cont de realitatea că Liceul Goga nu este o... bancă, ambiţia şi perseverenţa celor ce au finalizat o investiţie care azi valorează mai multe miliarde sunt demne de tot respectul. Aşa cum spunea, la momentul festiv, d-l director adjunct Doru Dobreanu - care n-a uitat să mulţumească Inspectoratului şcolar şi Ministerului pentru sprijin, constructorului (d-1 Petru Negru şi IRIS) pentru calitatea şi profesionalismul prestaţiei, precum şi iniţiatorului proiectului, d-1 Miron Duşa — lucrarea a fost gândită pentru anul 2000 şi următorii, iar felul cum arată construcţia, interioarele şi dotările îi confirmă spusele. ... începută în ianuarie 1993 pe o baltă din preajma şcolii, puţin câte puţin, cantina şcolară a Liceului “Octavian Goga” s-a înălţat pe trei nivele, între atâtea lucruri începute, neterminate sau abandonate în anii tranziţiei, iată că acest obiectiv e un lucru finalizat, o treabă dusă până la capăt. Felicitări tuturor celor care au pus umărul! M. GROZA 135 de firme pe primele trei locuri Vineri, săptămâna trecută, la Clubul Oamenilor de Afaceri din Miercurea-Ciuc a avut loc festivitatea de acordare a diplomelor pentru firmele clasate pe primele trei locuri în topul judeţean. Clasamentul a fost întocmit pe baza rezultatelor înregistrate în 1996, conform bilanţurilor contabile, după o metodologie aplicată în mod unitar în sistemul camerelor de comerţ din ţară. De precizat că din cele 5000 de firme, ordonate pe domenii, ramuri şi mărime, 750 au întrunit condiţiile de selectare, iar din ele 135 au urcat pe... podium. Celelalte au fost ierarhizate după punctajul pe care l-au întrunit. Deschizând festivitatea, d-l Alexandru Tuşinean, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Harghita a amintit, printre altele, şi condiţiile de selectare: • cifra de afaceri : 100 milioane lei • profitul brut – 10 milioane lei • numărul angajaţilor 12 • rata profitului 1 la sută • restanţe la plăţile obligatorii sub 50 la sută din cifra de afaceri. In aceeaşi intervenţie domnia-sa i-a mai informat pe cei prezenţi că judeţul nostru a fost reprezentat şi în topul naţional al firmelor, de către S.C. Ikos-Conf Odorheiu Secuiesc care a ocupat, în anul trecut locul I pe ţară în ramura confecţiilor. (Continuare în pag. 3) ȘTEFANA DRĂGHICI Cartea Albastră a Democraţiei 5 ■ Un ghid al instituţiilor publice centrale din România Recent, Asociaţia Pro-Democraţia - Clubul Miercurea-Ciuc a prezentat şi lansat “Cartea Albastră a Democraţiei” - ediţia a II-a, apărută cu sprijinul material al Uniunii Europene prin programul PHARE pentru Democraţie. Prin această carte asociaţia pune la îndemâna tuturor date şi informaţii deosebit de utile, constituindu-se, într-adevăr, într-un ghid al instituţiilor publice centrale din România. La acest eveniment au participat numeroşi invitaţi şi simpatizanţi ai Asociaţiei Pro-Democraţia. Bunăoară, au fost prezenţi d-l Mihai Sarea, subprefectul judeţului Harghita, însoţit de oaspetele domniei sale, d-1 Dinu Grigorescu, secretarul general al Consiliului municipal Bucureşti, aflat într-o scurtă vizită la Miercurea-Ciuc, d-nii Erdei István şi Bíró Albin - viceprimari, Zolya László şi Vargha István - consilieri. Iată, pe scurt, ideile exprimate - cu acest prilej - de (Continuare în pag. 3) AURELIA ILUȚ Din agenda consumatorilor în cursul lunii septembrie a.c., inspectorii OJPC Harghita au efectuat 67 acţiuni de control, din care 16 în colaborare cu alte organe ale administraţiei publice locale. Pentru încălcarea dispoziţiilor legale, referitoare la protecţia consumatorilor, s-au aplicat 29 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 2.350 mii lei şi s-a produs suspendarea temporară a autorizaţiei de funcţionare la: 1 S.C. Com-Mixt Bradul Gheorgheni - pentru (Continuare în pag. 3) ing. ANTAL CLARA, directorul OJPC Harghita ŞTEFANA DRĂGHICI