Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2000 (Anul 12, nr. 2530-2592)

2000-10-03 / nr. 2530

• Pagina a 2-a • 3 octombrie 2000 • ■ Creşte stima, încrederea faţă de cetăţenii români, 7 7 ? , simpatia faţă de România! EVENIMENTELE lunii lui BRUMAREL sunt determinate de faza Lună nouă din 27 septembrie. Imaginea pozitivă a României şi românilor se amplifică ca urmare a medaliilor şi a locului fruntaş cucerit de minunaţii noştri sportivi la Jocurile Olimpice de la Sydney! Toate aşa-zisele scandaluri privind dopajul, sunt de fapt refulări, orgolii pătate, atacuri psihice asupra reprezentanţilor celor care trăiesc în spaţiul spiritual Carpato-danubianopontic, denumit ezoteric Ochiul cosmic al Geei. Victoriile sportivilor noştri la Sydney 2000 şi-au atins „scopul”: ele au evidenţiat puterea de luptă, forţa interioară extraordinară, resursele infinite ale locuitorilor spaţiului divin numit România, Jupiter şi Saturn retrograde (ultima până la sfârşitul lunii ianuarie 2001) ne indică o regresie, o întoarcere în trecut spre rezolvarea lecţiilor, datoriilor la care am rămas „repetenţi”. Dacă am obţinut o formă de putere, bani, reuşită materială sau afaceri prospere, de azi înainte... până la sfârşitul anului va trebui să acordăm atenţie laturii sentimentale, respectului faţă de partener, faţă de propriul copil! Din punct de vedere medical va trebui să acordăm o mai mare atenţie relaxării psihice, echilibrării dorinţelor noastre majore, refacerii noastre energetice. Risc de viroze respiratorii (gripa), pneumonii, probleme specifice organelor genitale, dureri de gât sau de dinţi. Risc de separare, trădare, convertire spontană (evaziune fiscală), dezechilibre psihice, boli rare. în plan sentimental prietenia devine ardentă, speranţele, visele se împlinesc mai uşor. Evitaţi izolarea excesivă (egosimul), lipsa de comunicare şi chiar exagerarea demagogică a problemelor noastre. A se evita pe cât posibil intervenţiile chirurgicale: duminică-în zona bazinului, organelor sexuale, rect (nas), luni, marţi, miercuri - asupra ficatului sau coapselor; joi, vineri - la genunchi, piele, dinţi, iar sâmbătă până luni - la gambe sau glezne, în zilele amintite (perioada 1-9 octombrie inclusiv), organele subliniate mai sus sunt hipersensibile. LUNA ÎN CREŞTERE până pe 13 octombrie „ajută" corpul să absoarbă mai mult energiile vindecătoare, dar şi pe cele I nocive! Risc de îngrăşare, acumulare de apă. Timpul probabil va avea caracteristicile unei toamne blânde, pentru că în octombrie se realizează tranziţia spre toamna I deplină, adică Soare „cu dinţi", ceaţă-dimineaţa, în depresiuni, temperaturile scad adesea sub 0 grade Celsius. Brumă, ninsori slabe, ploi rapide (mocnite, „mocăneşti”). Vremea se poate schimba în preajma zilelor de 13,21,27 octombrie, cu specificaţia că se va răci considerabil după 27 (posibile ninsori la munte). BERBEC (21 .03-19.04) Gând de asociere, elevare. Va dori cu ardoare fie “săltarea" în funcţie, fie rezolvarea unor probleme financiar-juridice. Şeful, autoritatea imediat superioară îi poate crea unele probleme: a nu se lua în gură cu superiorii ierarhici, în plan medical, abdomenul, intestinele, rinichii sau splina sunt mai sensibile, în dragoste, va trebui să profite: “capitalul” de simpatie faţă de femei este în creştere. Altfel spus, devine mai prietenos, seducător. După 13 octombrie poate primi mai mulţi bani şi vor creşte capacităţile sale intelectuale, pot apărea la serviciul sau în căminul dvs. Greşiţi dacă sunteţi prea romantic sau idealist în căsnicie. Pozitiv, visele se împlinesc mai repede. Sănătate în general protejată; în caz de boală veţi găsi soluţiile vindecătoare mai rapid ca altădată. RAC 122.0622.071 Schimbare la faţă, transformare lăuntrică. Probleme cu un copil (sau cu o soră), probleme la serviciu. Perioadă relativ stresantă. Parafrazăm pe Firicel Ciarnău (astrolog): “Dacă vecinul îţi pune gunoiul în faţa uşii nu da vina pe el, ci întreabă-te de ce ai meritat acest lucru!”. Concentraţi-vă energiile spre un scop precis. Supravieţuirea materială, banii vă dau bătăi serioase de cap, încercaţi să vă liniştiţi mentalul (mintea, gândurile) cel puţin o oră pe zi, nu vorbiţi decât... cu dvs. înşivă. După 13 octombrie veţi fi mai inspirat, creşte puterea de simpatie, implicit de comunicare. TAUR (2004-21.05) Va reuşi numai ţinând cont de opiniile altuia, de nevoile partenerului, sacrificându-şi timpul şi energia semenilor. Saturn-responsabilitatea revine în semnul dumneavoastră în data de 16 octombrie. Achiziţionaţi un obiect important, zugrăviţi casa, în orice caz veţi întreprinde până în 27 cel puţin o acţiune strălucitoare! Un copil, o idee vă oferă satisfacţii nemăsurate, în relaţiile cu partenerul va trebui să-şi însuşească lecţia sincerităţii, reţinerea şi mai ales hotărârea. Nu reacţionaţi, controlaţi-vă impulsivitatea după 13 octombrie. GEMENI UI.OS-12.OBI Un pas înainte, doi înapoi. Jupiter în semnul dumneavoastră vă “impune” o dinamizare, o accelerare a evenimentelor pe de o parte, pe de altă parte Saturn va pune piedici, obstacole aparent de neînţeles. Cele mai mari geutăţi LEU 123.0722.081 Perioadă fertilă, energie. Toate par să meargă din plin, relaţia cu superiorul, partenerul de afaceri sau cu rudele prin alianţă. Extrem de inspirat şi spontan (negativ, prea critic). Uneori senzitiv în exces (coşmaruri datorate agitaţiei diurne). • Inteligenţa în creştere, examene luate cu uşurinţă. Planul mental (intelectul) funcţionează perfect după 13, şanse mari la bani, călătorii în străinătate (lungi). Dureri de gât, probleme intestinale, organe genitale sensibile, nutriţie încetinită. Soluţia: eliminaţi timiditatea sau posesivitatea. FECIOARĂ ,23.08-22.091 Relaţiile cu partenerii se stabilizează. Clarificări de situaţie. Eforturile dvs. intelectuale, ajutorul primit de la fraţi (inclusiv financiar) vor însemna existenţa cotidiană. Cele mai mari probleme pot apărea la serviciu, în călătorii sau în relaţiile cu patronii. în plan medical, eventualele dezechilibre psihice temporare, tensiuni acumulate se vor atenua datorită spiritului autocritic sever sau ajutorului soţiei (prietenului intim). Schimbaţi-vă stilul de viaţă, eventual locul de muncă după 13 sau 27. BALANŢĂ 123.09-22.101 Energii echilibrate, inspiraţie, aniversare. Vă pregătiţi pentru bilanţ-concluzii-sinteza anului. Doriţi să progresaţi din toate punctele de vedere. Celor care se alimentează cu prejudecăţi şi/sau superstiţii le amintim că sărbătorirea zilei natale la o distanţă de 150-200 km îi va scuti de neplăceri majore în tot cursul anului viitor. Dacă apar dureri de cap, vor trebui să conştientizeze aspectele subtile următoare: lipsa de iubire de sine, rezistenţa la curentul vieţii sau la scopul actualei existenţe, lipsa de fermitate, decizie, consistenţa. | SCORPION 1C3.ro-Cf.ffl Sărbătoriţi fiecare eveniment fericit, oricât de neînsemnat (aparent) ar fi! Apropiindu-ne de Postul Crăciunului, creşte şi sentimentul religios din sufletul dvs., denumit simplu purificare-catharsis. Prea multă imaginaţie, adesea autodistructivă. Prea mulţi duşmani închipuiţi. Planul sentimental poate avea de suferit datorită comunicării superficiale (fugă, alcool, droguri). La serviciu vă regăsiţi echilibrul şi sensul vieţii. SĂGETĂTORI 22.11-21.121 Invidie pentru aristocraţi, guvernanţi, politicieni sau preoţi, excesiv de “intelectuali”. A tânji la lucrurile, avantajele care nu ţi se cuvin nu este oare un păcat? ! Conflicte permanente cu aspectul de credinţă în propriile forţe. Suferinţe din pricini materiale: lipsa de bani, viitor nebulos, teama pentru ziua de mâine. Ghidul vă ajută (subtil) şi vă “converteşte” gusturile pentru filosofie, ocultism sau ştiinţe umaniste. Nevoie de iubire de oameni şi patrie. CAPRICORN (22.12-19.01) Credinţă, călătorii fericite, probleme în relaţiile intime, în relaţiile sexuale-prea ardent. Prietenia poate deveni iubire, ... aşa, dintr-o dată! Artiştii posedă inspiraţii senzaţionale, elevii - idei geniale. Negativ, duşmanii ascunşi pot ieşi la suprafaţă după 13 octombrie: minciuna, ipocrizia. Dureri cardiace, indigestii (frecvente). VĂRSĂTOR (20.01-20.02) Ştiinţele exacte (informatică), călătoriile lungi îi sunt favorabile. Foarte multe oportunităţi. Echilibru energetic, armonie în relaţiile cu partenerul, inteligenţă. Uneori prea influenţabil, se pierde în mulţime, se simte “atacat” psihic... Probleme cu coloana vertebrală (lipsa de sinceritate, * deschidere faţă de nou). Până în 23 rezolvaţi-vă “corigenţele", datoriile anului, pe cât posibil. PESTI 121.02-20.03) Soarele - spiritul dvs. este în Peşti. Scopul dvs. conştient va fi înţelegerea, compasiunea. Să evitaţi stimulentele precum cafeaua sau tăriile (vodca, alcoolul dublu rafinat—otravă curată!). Nu fiţi leneşi, haotici, hipersensibili (influenţabili, superstiţioşi).Pentru femei este importantă poziţia Lunii în Tema natală (horoscopul personal). Soarele în Peşti indică misiunea dvs., poziţia Lunii în semn şi casa dă informaţii asupra personalităţii. Necunoaşterea horoscopului este un handicap real pentru omul Erei Vărsătorului! VIOREL COMŞA î n numărul din 15 august a.c. al ziarului nostru scriam despre o stare de fapt grea, care conţină să macine nervii proprietarilor celor 60 de apartamente din cadrul Asociaţiei ______________ Dar, cum se întâmplă adesea pe la noi, ideea construirii acestei centrale s-a tot tergiversat, între timp au venit alegerile locale, s-a constituit noul consiliu local şi, colac peste pupăză, noii consilieri de locatari “Hunyadi” din Miercurea- Ciuc, asupra acestor locatari planând de mai mulţi ani pericolul de a nu li se furniza în apartamente agent termic pentru perioada anotimpului rece. Pentru a rezolva această problemă socială, s-a hotărât, --------------------încă de anul trecut, să se construiască o centrală termică proprie pentru blocul cu pricina, în cursul verii acestui an. Nu s-a abandonat proiectul de a se construi o centrală termică ■ Există promisiuni că mai încolo şi locatarii aparţinători de Asociaţia de proprietari „Hunyadi” din Miercurea-Ciuc vor avea căldură în apartamente s-au opus (o parte dintre aceştia, fireşte!) planului de realizare a acestei centrale. In luna august, când am stat de vorbă despre acest caz cu primarul municipiului Miercurea-Ciuc, d-l dr. Csedő Csaba István, domnia-sa şi-a luat angajamentul că va reveni asupra acestei probleme spinoase, pentru a fi soluţionată, în cadrul şedinţei extraordinare a consiliului local, din 22 septembrie a.c. Şi, bineînţeles, subiectul cu pricina a fost adus din nou în faţa consilierilor, dar cum la unii încăpăţânarea n-are limite, nici de această dată nu s-a găsit înţelegerea necesară pentru rezolvarea operativă a acestei probleme. Aşa că, în cursul acestui an, construirea unei centrale termice pentru acest bloc de locuinţe nu mai este posibilă. După cum a informat mass-media locală, încă de ieri, în municipiul Miercurea-Ciuc au început probele tehnologice pentru reţeaua de furnizare a agentului termic. Iar dacă totul merge bine, de azi furnizarea agentului termic pentru încălzirea locuinţelor se va face în mod curent, dimineaţa şi seara. Ce se va întâmpla însă cu cei peste o sută de locatari aparţinători Asociaţiei de proprietari “Hunyadi”? D-l viceprimar Erdei István ne-a asigurat că s-a luat legătura cu Prefectura, pentru a se interveni din nou, apelându-se la bunăvoința d-lui Damó Csaba, directoaul general al S.C. CONFECȚIA S.A., pentru a furniza agentul termic încă pentru un sezon. Tot d-l viceprimar ne asigură că nu a fost abandonat proiectul privind construirea centralei termice pentru blocul cu pricina, urmând ca în cursul anului care vine să fie tradus în practică acest obiectiv ce a fost cuprins în planul de investiţii al primăriei. Sperăm să nu fie totul doar o simplă... păcăleală, aşa cum s-a dovedit a fi în cursul acestui an!? GETA DUŞA Adevărul Harghitei