Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2004 (Anul 16, nr. 3539-3603)

2004-11-26 / nr. 3579-3580

f Pagina a 2-a • 26/27 noiembrie 2004 • în calitate de DEPUTAT voi susţine: 1. Mai mulţi bani pentru oameni prin eliminarea risipei şi birocraţiei, prin îmbunătăţirea administraţiei publice ,şi gestionarea mai eficientă a finanţelor publice, ca parte a eforturilor de integrare în Uniunea Europeană. 2. Afirmarea tradiţiilor culturale, spirituale şi religioase ale românilor şi promovarea respectului între locuitorii judeţului. 3. începerea lucrărilor de construcţie a drumului european E 578 Miercurea-Ciuc - Gheorgheni - Topliţa - Reghin. 4. Modernizarea bazei tehnico-materiale a tuturor şcolilor din judeţ şi dotarea cu reţele de calculatoare moderne. 5. Extinderea reţelei electrice în satele neelectrificate. 6. Realizarea unei baze de tratament şi pregătire pentru poliţişti în Staţiunea Bradul-Topliţa. 7. Topliţa: • reabilitarea sistemului de termoficare • finalizarea lucrărilor la Casa de cultură • extinderea reţelei de apă potabilă pe străzile Călimani, 1 Decembrie 1918, Murelor • reabilitarea staţiei de epurare • reabilitarea străzii 1 Decembrie 1918 • modernizarea sistemului de transport în Conn. 8. Miercurea-Ciuc: modernizarea sistemului de termoficare la Colegiul Naţional „Octavian Goga”. 9. Odorheiu-Secuiesc: modernizarea bazei tehnico-materiale a Liceului Teoretic „Marin Preda”. 10. Bălan: • soluţii alternative pentru crearea de locuri de muncă • realizarea drumului între Bălan şi Lacu-Roşu • reabilitarea fondului de locuinţe • realizarea unei săli de sport. 11. Borsec: • realizarea infrastructurii apă-canal şi drumuri • reabilitarea bazei de tratament. 12. Bilbor: • extinderea reţelei de alimentare cu apă potabilă • finalizarea lucrărilor de asfaltare a drumului Creanga-Bilbor • finalizarea lucrărilor la Căminul cultural. 13. Corbu: realizarea reţelei de apă potabilă. 14. Gălăuţaş: reabilitarea sistemului de alimentare cu apă potabilă. 15. Mihăileni: reabilitarea drumului din satul Livezi. 16. Săcel: reabilitarea drumului şi a şcolii din satul Vidacut. 17. Sărmaş: • pietruirea drumurilor laterale • reabilitarea şcolii Hodoşa. 18. Subcetate: • finalizarea lucrărilor de betonare a străzii principale şi pietruirea drumurilor laterale • realizarea reţelei de alimentare cu apă şi canalizare a comunei. 19. Tulgheş: • realizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă • finalizarea locuinţelor pentru tineret • modernizarea drumului între Tulgheş şi Ditrău. 20. Voşlobeni: realizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă. 21. Realizarea cadrului pentru accesarea fondurilor structurale şi de coeziune economică şi socială finanţate de Uniunea Europeană. 22. Recalcularea pensiilor pentru 70.000 de pensionari; continuarea creşterii pensiilor cu cel puţin 50%. 23. Continuarea programelor realizate în perioada 2001-2004 de Guvern: „Cornul şi laptele” în şcoli; compensarea cu 90% a medicamentelor pentru pensionari; acordarea ajutorului de încălzire; distribuirea tichetelor de călătorie cu trenul pentru pensionari; introducerea calculatoarelor în şcoli. ,imbEn „Numai luându-ne soarta..." (Urmare din pag. 1) Harghita, nu rezolvă absolut nimic. Suntem, poate, auziți din 4 în 4 ani...?! Numai luându-ne soarta în propriile mâini putem avea o reprezentare parlamentară. D-le Mircea Duşa, de ce credeți că este important ca zona de nord a județului Harghita să fie reprezentată în Parlamentul României? Vedeţi, în ultimii 14 ani, parlamentarii judeţului Harghita care trebuiau să reprezinte interesele tuturor harghitenilor au fost numai din Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc şi Gheorgheni şi niciodată din zona Topliţei, Bălan ş.a. De aceea este foarte important ca cineva să ne reprezinte interesele în cel mai înalt Forum al ţării, zi de zi, dar şi mai important este faptul că nu e totuna să avem un parlamentar doar cu numele ori să avem un parlamentar cu experienţă în administraţie, care , zilnic, să fie prezent la uşa miniştrilor, pentru rezolvarea - mai ales - a problemelor de finanţare şi repartizare a fondurilor spre aceste zone, care, de foarte multe ori, au fost neglijate. M-am convins de această importanţă, pentru că atunci când am fost primar al Topliţei, mă descurcam singur. Iar în calitate de prefect al judeţului Harghita, toţi primarii au găsit în mine un sprijin sigur. Şi, pe bună dreptate, acest sprijin se vede. De aceea, pot considera faptul că a fost perioada cea mai prolifică, din punct de vedere a alocării de fonduri. Şi aş enumera doar câteva: 25 miliarde de lei pentru drumuri în municipiul Topliţa, 17 miliarde de lei pentru Casa de cultură din Topliţa, peste 30 miliarde de lei pentru drumurile din comune, peste 15 miliarde de lei pentru drumul spre Bălan. Apoi, reabilitări de şcoli, introducerea încălzirii în şcoli, reabilitări de reţele de apă potabilă, canalizare şi multe, multe altele. Am dat aceste câteva exemple, pentru a întări ideea că dacă nu eram eu prefectul judeţului Harghita, probabil că aceşti bani guvernamentali ajungeau în alte zone. Eu nu le reproşez parlamentarilor din judeţul Harghita că s-au preocupat şi se preocupă de zonele pe care le reprezintă, pentru că este şi normal faptul că pe fiecare îl atrage, sufleteşte, locul natal, unde s-a născut şi a crescut. De aceea, cred că de această dată vom vota un om al locului care, încet-încet, a dobândit cea mai mare experienţă în administraţie din judeţul Harghita. - D-le Mircea Duşa, ca prefect al judeţului Harghita sunteţi apreciat ca un reprezentant al Guvernului în teritoriu cu rezultate bune atât de români, cât şi de maghiari. Cum reuşiţi acest lucru? Totuşi, nu trebuie uitat faptul că sunt prefectul judeţului Harghita şi atunci când mă ocup de activitatea administrativă, trebuie să fiu echidistant şi să rezolv problemele după importanţa şi justeţea lor. De aceea, m-am implicat, foarte serios, în soluţionarea unor probleme, care au vizat, toate cele 67 de unităţi teritorial-administrative ale judeţului Harghita, locuite de români şi maghiari, sprijinind fiecare localitate. De fiecare dată, primarii şi consiliile locale au avut în mine un partener credibil. Să nu uităm faptul că de multe ori am fost chiar „merceologul” aprovizionării cu combustibil al municipiului Gheorgheni şi al Topliţei, când funcţionau centralele termice. De asemenea, am sprijinit sistemul de sănătate din fiecare localitate şi de fiecare dată am încercat ca problemele stringente ridicate de conducerile localităţilor şi ale unităţilor să le soluţionez în mod favorabil, câştigându-mi, în felul acesta, şi simpatia unor cetăţeni de etnie maghiară din judeţul nostru. De aceea, consider că atunci când voi fi deputat mă voi ocupa, în continuare, de problemele tuturor localităţilor, indiferent că se află în zonele Odorheiu-Secuiesc, Miercurea-Ciuc, Gheorgheni sau zona Topliţei. D-le Mircea Duşa, sunteţi singurul candidat care aţi alergat în tot judeţul şi v-aţi întâlnit cu mii de cetăţeni, întotdeauna, oamenii au venit în număr mare la întâlnirile cu dumneavoastră pentru că, din câte am constatat, sunteţi singurul dintre candidaţi care aveţi nominalizate obiective clare şi precise pentru fiecare localitate în parte. Am luat în serios această misiune a mea şi doresc, din tot sufletul, că unesc voturile tuturor românilor pentru a fi reprezentaţi în Parlamentul României. De aceea am fost prin toate localităţile pe care le-am considerat „bazinul” meu electoral. Am muncit mult în aceste aproape patru săptămâni şi cred că munca mea va fi unn succes pentru românii harghiteni, ca să avem, în premieră, un deputat în Parlamentul României. Ca prefect al judeţului Harghita, vă daţi seama că eu cunosc foarte bine fiecare localitate, cu toate problemele cu care se confruntă - economice, sociale şi edilitar-gospodăreşti. Aşadar, de aceea aceste probleme care trebuie rezolvate au fost, sunt şi vor fi preocupările mele, pentru dezvoltarea fiecărei localităţi din judeţul Harghita şi prosperitatea vieţii locuitorilor. Mie nu-mi pace să fac promisiuni. Mai bine să mă laud după ce am rezolvat ceea ce am promis. Obiectivele pe care mi le-am propus să le realizez nu le mai amintesc, pentru că au fost şi sunt prezentate în ziarul dumneavoastră şi în pliantele care au ajuns la alegători. - De ce insistaţi atât de mult ca să ajungeţi în Camera Deputaţilor? - Insist mult pentru acest obiectiv pentru că, având în vedere compoziţia etnică a judeţului Harghita, avem şanse să alegem un deputat, pentru că la senatori nu există această posibilitate nici teoretic, numai în cazul în care cei care reprezintă pe concetăţenii majoritari din judeţ nu ar realiza pragul electoral. Dar, a crede acest lucru, este o utopie! Numai prin forţele noastre, aceasta însemnând să fim uniţi, putem avea un deputat şi din această parte a judeţului. Sigur că alegătorul este liber să voteze după dorinţa şi simpatiile politice la Preşedinţie şi la Senat, pentru ca, într-adevăr, să-şi exprime acest drept constituţional de vot. Dar la Camera Deputaţilor trebuie să voteze, de această dată, cu o singură persoană. - Ce înseamnă pentru dumneavoastră să fii un bun român în judeţul Harghita? - A trecut vremea ca să ne mai batem, cu pumnul în piept, că suntem buni români. Aceasta a rămas doar în stadiul declarativ, folosindu-ne de citate şi de evocarea marilor personalităţi istorice ale românilor. Eu cred că un bun român este acela care ia în mână soarta românilor şi rezolvă problemele acestora, nu lozincarii. Eu sunt convins că un bun român este acela care se bate în piept cu fapte şi nu cu citate ieftine. Iar eu am curajul să cer votul alegătorilor, pentru că, nu e nici o laudă, am realizat obiective importante pentru aceştia, care se văd. Sunt de acord cu dumenavoastră, dar mai sunt şi alţi candidaţi, de la alte partide, pentru Camera Deputaţilor. Ce părere aveţi despre aceştia? Este adevărat. Eu îi respect pe toţi, respect personalitatea fiecăruia. De fapt, la începutul campaniei electorale, am afirmat public că în judeţul Harghita va fi cea mai elegantă campanie electorală. Şi, cred că fiecare s-a convins că aşa este. Eu, de fiecare dată, la întâlnirile cu alegătorii, m-am referit doar la obiective şi programe şi nu am criticat doctrinele politice. Nici nu doresc să fac acest lucru pentru că dorinţa mea este de a uni voturile românilor, nu de a-i dezbina pe doctrine politice. In această perioadă, eu m-am întâlnit cu mii de oamnei, începând cu minerii de la Bălan şi continuând cu mulţi alegători din Topliţa şi din localităţile din jurul Topliţei, dar şi cu alegători din Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc şi Gheorgheni. Pe toţi i-am îndemnat, de fiecare dată, să fie prezenţi la vot în număr cât mai mare, prezenţa la vot considerând-o principala condiţie pentru a ajunge în Parlamentul României. De aceea, rog pe toţi locuitorii judeţului Harghita cu drept de vot, care doresc să aibă un reprezentant adevărat în Parlamentul României, să vină la vot și SĂ VOTEZE CU MINE. - D-le Mircea Dușa, veți fi deputatul zonei de nord a județului Harghita? - Eu cred că DA, dar vor decide duminică, 28 noiembrie 2004 ALEGĂTORII.