Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2005 (Anul 17, nr. 3730-3796)

2005-09-30 / nr. 3795-3796

• Pagina a I-a • 30 septembrie/ 7 octombrie 2005 • Ifim Iffi Porti deschise la MIDA Cu ocazia lansării Daciei Logan, echipate cu un motor diesel 1.5 dCi Common Rail, în perioada 29 septembrie - 3 octombrie, are loc în întreaga ţară o operaţiune intitulată „Porţile Deschise”. Mai exact este vorba despre o acţiune declanşată de uzina Dacia, prin care toţi doritorii pot face cunoştinţă cu noua versiune a traşinii. Gheorghiţă Stafie, director de vânzări SC MIDA SRL Miercurea-Ciuc, a precizat faptul că pe perioada operaţiunii „Porţi Deschise” toţi clienţii care doresc să se convingă de calităţile noului model, pot să încerce noul Logan diesel. în afară de acest test drive, a cărui singură condiţie de participare constă doar în deţinerea unui permis de conducere şi completarea unei fişe, vizitatorii pot participa la o tombolă, prin completarea unui talon, printre premiile puse în concurs fiind şi cinci maşini Logan Diesel. Stafie Gheorghiţă a mai spus că tot cu această ocazie, Dacia pune la dispoziţia clienţilor ei două produse noi de finanţare atât pentru persoane juridice, cât şi fizice. (L.C.) III 310v - L'X-' Testează Logan 1.5 UCiî Mai puţini urşi în bătaia armei Cota de vânătoare pentru Harghita, stabilită de Ministerul Agriculturii, este mai mică decât cea solicitată de Direcţia Silvică, specialiştii afirmând că numărul acestor animalelor din pădurile judeţului este în creştere. Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Silvice Harghita, instituţia a solicitat aprobare pentru vânare a 17 urşi, dar cota de vânătoare stabilită de ministerul de resort este de 13 exemplare. Numărul urşilor din pădurile judeţului este în creştere, iar animalele ajung să coboare din ce în ce mai des în localităţi, în căutare de hrană. Specialiştii spun că aprobarea unei cote de vânătoare atât de mici a fost influenţată de lobby-ul organizaţiilor pentru protecţia animalelor, dar şi de faptul că, în Europa, ursul este o specie protejată. în pădurile administrate de Direcţia Silvică trăiesc în prezent 338 de urşi, în condiţiile în care anul trecut au fost înregistrate 312 exemplare. Prezenţa urşilor în zona localităţilor din Harghita a fost semnalată de mai multe ori anul acesta, fiind înregistrate situaţii în care sălbăticiunile au atacat animalele din gospodăriile oamenilor sau au produs stricăciuni. Sezonul de vânătoare la urşi se va încheia pe 31 decembrie, iar până în prezent, în judeţ au fost împuşcate de silvicultori două exemplare, cu respectarea prevederilor legale în domeniu. EMIL GROZA Azi, 30 septembrie aparatele radar ajjgL vor fi amplasate în localităţile: Tuşnad Sat, Sânmartin, Lunca de Jos, Siculeni, Mădăraş, Dăneşti, Ciceu, Corbu, Tulgheş, Sărmaş, Gălăuţaş, Voşlobeni, Gheorgheni, Suseni, Joseni, Satu Mare, Odorhei, Praid, Corund. Din nou la Bai... la Jigodin Băile Jigodin, emblema municipiului Miercurea-Ciuc, se află într-un plin proces de reamenajare, iar luna următoare, cei care erau obişnuiţi cu tratamentele la băile termale vor putea reveni aici. Baza de tratament, aflată la marginea muncipiului Miercurea-Ciuc, a fost foarte apreciată pentru calităţile sale curative, fiind indicată pentru boli reumatice, digestive sau psihiatrice. Anul trecut, din cauza lipsei investiţiilor şi a stării avansate de degradare Băile Jigodin au fost închise, iar în acest an Primăria a concesionat baza de tratament unui întreprinzător local pentru 49 de ani. De aproximativ o lună, Băile Jigodin au intrat într-un amplu proces de reamenajare, până acum fiind investită suma de aproximativ 700 milioane de lei vechi. întreprinzătorul din Miercurea-Ciuc intenţionează să investească, în total, 1,5 miliarde de lei vechi şi să redea Băilor Jigodin faima de altădată. Aici urmează să se construiască un motel, un bazin în aer liber, restaurant, dar şi saună. Deocamdată, se speră că în luna octombrie baza de tratament să fie redeschisă, iar lucrările de modernizare vor continua. E. GROZA Situația loturilor de muncă vacante la data de 28 septembrie 2005 La Miercurea-Ciuc: barman - 7, brodeză (manual) - 4, brutar - 1, confecţioner tricotaje - 15, fochist - 1, gaterist - 3, inginer în construcţii - 3, îngrijitor clădiri - 2, sudor - 1, muncitor necalificat - 38, operator confecţioner - 85, ospătar - 2, tâmplar - 29, tricotor - 6, vânzător - 8, faianţar-2, reprezentant comercial - 1, maistru tâmplar - 1, gestionar - 1, inginer textilist - 2, zidar - 2, dulgher - 2, macaragist - 1, fierar betonist - 1, operator mase plastice - 5, inginer electrotehnist - 1. La Odorheiu-Secuiesc: ceramist - îngrijitor - 1, lăcătuş mecanic - 5 operator confecţioner - 47, ospătar - 25, tâmplar - 10, vânzător - 1, inginer electromecanic - 1, bucătar - 1, marochiner - 2, electrician - 2. La Gheorgheni: agent de asigurări - 14, barman - 1, circularist - 2, inginer în industria lemnului - 8, inspector asigurări - 1, lucrător în industria alimentară-2, sortator-6, tâmplar-33, vânzător - 5, muncitor necalificat - 1, strungar - 3, frezor - 3. ■ Toate aceste locuri de muncă se pot ocupa numai prin intermediul Agenţiei judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita (Miercurea-Ciuc, Piaţa Cetăţii, nr. 1) şi prin punctele sale de lucru din localităţile menţionate. Capitale africane Orizontal: 1. Capitala statului Tanganyika. 2. A rămas cu mărul în gât -Capitala Republicii Arabe Unite. 3. Stinge focul - Mijloc de taiga! 4. Cel mai lung fluviu din lume - Capitala Angolei. 5. Aflate în casă! - Nu spune adevărul. 6. Cameră de dormit! - în abis! 7. Arbore decojit! - Capitala Tunisiei. 8. Organizația pentru Eliberarea Palestinei (siglă) - Lei! ...Peste timp. 9. Bebe! - Piesă cilindrică înfăşurată cu aţă. 10. Mamifer din Tibet - Capitala Republicii Mali. Vertical: 1. Cada! - Capitala Kenyei. 2. Capitala Etiopiei. 3. Soare antic - Clasament. 4. Nume de fată - Fructul discordiei. 5. Folosit pentru corespondenţă - La ambele urechi. 6. Unii deştepţi îl au la cap! - Fluviu european. 7. Apar! - Necredincios - A fi... e lucru mare... 8. Şerpi vegetali - Fosă. 9. Pământ deşertic - Dare. 10. Capitala Somaliei. GHEORGHE NODIŞ Un nou formular pentru reţete medicale compensate şi gratuite Un nou formular de reţetă pentru prescrierea medicamentelor compensate şi gratuite va intra în uz începând cu 17 octombrie, în întreaga ţară, a anunţat recent prof. dr. Cristian Vlădescu, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Noul tip de reţetă, susţine domnia sa, va aduce avantaje atât pentru asiguraţi, cât şi pentru medici. Preşedintele CNAS a mai spus, de asemenea, că banii necesari pentru medicamentele compensate şi gratuite vor fi asiguraţi până la finele anului, în aceleaşi condiţii de consum. Lucru aproape imposibil dacă ne gândim la ceea ce va aduce cu el sezonul rece, în planul sănătăţii! Ia