Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2006 (Anul 18, nr. 3860-3923)

2006-01-24 / nr. 3874

• Pagina a 8-a • 24 ianuarie 2006 • tgjjUEjfc ^ mi^iscaiHimnisn teatea Ziua Unirii Principatelor Române ■ Programul manifestărilor de astăzi, 24 ianuarie, ora 17:00, Centrul cultural „Miron Cristea” din Miercurea-Ciuc: Evocarea evenimentului istoric al Unirii participă cercetători ai Direcţiei judeţene a Arhivelor Naţionale. Amintiri despre Cuza - program cultural-artistic susţinut de elevi ai Colegiului Naţional „Octavian Goga”; - ora 18:00: Hora Unirii pe platoul din faţa Palatului Administrativ, în acordurile Fanfarei Brigăzii de Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu” din municipiul reşedinţă de judeţ. Copil de doi ani şi nouă luni, agresat de iubitul mamei sale Un tânăr de 28 de ani din localitatea Brădeşti este anchetat de poliţie după ce l-ar fi lovit cu un băţ în zona capului şi picioarelor pe băieţelul de 2 ani şi 9 luni al femeii cu care trăia în concubinaj. Potrivit unui buletin de presă remis, luni, de IPJ Harghita. Postul de Poliţie Brădeşti a fost sesizat, duminică după-amiază, de o femeie care a reclamat faptul că nepotul ei în vârstă de 2 ani şi 9 luni a fost agresat de concubinul mamei copilului. Purtătorul de cuvânt al IPJ Harghita, subinspectorul Nicolae Ghenci, a declarat că băieţelul D.K.A. se afla duminică după-amiază împreună cu concubinul mamei sale, K.Z. (28 ani), în locuinţa lor din Brădeşti. Nicolae Ghenci spune că, cel mai probabil, copilul a început să plângă, iar bărbatul a luat un băţ şi i-a aplicat mai multe lovituri în zona capului şi a picioarelor. Băieţelul a fost transortat de bunica lui la Spitalul municipal Odoheiu-Secuiesc, unde i s-a stabilit diagnosticul „infriiuni multiple prin agresiune în regiunea capului şi menitelor inferioare”. Potrivit sursei citate, copilul nu a fost internat şi urmează să fie consultat şi de un medic legist, iar concubinul mamei copilului este anchetat acum pentru comiterea infracţiunii de rele tratamente aplicate minorului. E.G. Zeci de ovine moarte la Tuşnad Sat din cauza unei substanţe toxice Zeci de oi şi miei din comuna Tuşnad Sat au murit în ultima perioadă şi continuă să moară după ce ar fi păscut pe un teren contaminat cu o substanţă toxică. Potrivit purtătorului de cuvânt al Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Harghita, dr. Râcz Ladislau, instituţia pe care o reprezintă a efectuat mai multe analize de laborator după ce în ultima perioadă zeci de oi au murit sau au născut miei morţi în localitatea Tuşnad Sat. Acesta a precizat că în urma analizelor de laborator s-a stabilit că ovinele au murit din cauza unei intoxicaţii cu o substanţă organo-fosforică provenită, cel mai probabil, de la un erbicid folosit pentru stârpirea buruienilor. Râcz Ladislau spune că substanţa a ajuns în organismul ovinelor după ce acestea fie au consumat furaje contaminate, fie au păscut pe o suprafaţă de la marginea localităţii pe care s-a aplicat erbicidul respectiv. DSVSA Harghita a recomandat proprietarilor de oi din Tuşnad Sat să nu mai folosească furajele pe care le au pentru hrana animalelor iarna pentru că ar putea fi contaminate, dar oamenii au trimis pentru analize un kilogram de fân din gospodării, testele neconfirmând însă existenţa substanţei toxice. Râcz Ladislau a mai spus că substanţa organo-fosforică respectivă este foarte otrăvitoare şi se aşteaptă ca numărul ovinelor care mor sau nasc miei morţi să crească în perioada următoare. Potrivit sursei citate, substanţa afectează organismul ovinelor, în special ficatul, iar pericolul ca oile din localitate să moară sau să nască în continuare miei morţi ori să avorteze este iminent, dar în prezent nu se ştie încă cine se face responsabil de acest lucru. G.E. De astăzi până joi, 26 ianuarie, la Cinematograful „Transilvania” rulează filmul „Pasărea Phoenix”, realizat pe baza scenariului scris de Lukas Heller după romanul lui Elleston Trevor. Un pilot şi copilotul său sunt trimişi în Mongolia pentru a readuce o echipă de foraj petrolier care şi-a încheiat misiunea. Această operaţiune de rutină pentru cei doi aviatori se transformă într-o aventură a cărei miză este viaţa lor. (I.C.) Zboruri Budapesta - Târgu-Mureş - Budapesta în rând cu săptămâna trecută se execută zboruri IMAV pe relaţia Budapesta - Târgu-Mureş - Budapesta în zilele de luni, miercuri şi joi, 15,35 este ora aterizării, iar 16,30 ora decolării de pe Aeroportul Târgu-Mureş. Costul biletului este de 56 euro dus-întors, plus taxele de aeroport.________________ CONDOLEANŢE Personalul Inspectoratului şcolar judeţean Harghita transmite sincere condoleanţe domnului inspector şcolar general Bondor István în aceste momente de grea pierdere pentru familia sa. V şi speculaţiile de orice fel. /SV Berbec Aveţi succes în afaceri şi puteţi să finalizaţi lucrări începute cu mai mult timp în urmă. Intuiţia vă ajută să rezolvaţi o problemă financiară. Este, totodată, o zi favorabilă comunicării cu persoana iubită şi cu prietenii. Aveţi grijă să vă respectaţi promisiunile făcute cu puţin timp în urmă! . Taur Optimismul cu care începeţi ziua vă ajută ______ să suportaţi mai uşor grijile cotidiene, mai ales cele legate de lipsa banilor. în partea a doua a zilei, vă pregătiţi pentru o călătorie lungă în interesul familiei. Ar fi bine să vă bazaţi numai pe banii pe care îi aveţi şi să nu contaţi încă pe o sumă care vi se cuvine dintr-o afacere. Gemeni Sunt favorizate relaţiile cu partenerii de afaceri. Activităţile începute astăzi au mari şanse de reuşită. Este o perioadă favorabilă afacerilor şi investiţiilor. Aveţi posibilitatea să rezolvaţi probleme financiare dificile. Petreceţi seara în mijlocul familiei, într-o atmosferă relaxantă. —_____ Bac Sunteţi nevoit să vă schimbaţi programul, dar nu este cazul să vă îngrijoraţi, pentru că schimbările vă avantajează. Faceţi cunoştinţă cu o persoană importantă, care vă va ajuta să începeţi o activitate extraprofesională. Vă recomandăm să evitaţi o Len Zi favorabilă studiului, călătoriilor în interes profesional şi comunicării cu persoane importante. Starea de spirit este bună şi vă ajută să depăşiţi cu uşurinţă o deziluzie sentimentală. Sunteţi foarte activ pe plan social. Vă sfătuim să nu neglijaţi persoanele mai în vârstă din familie. Fecioară Se pare că aveţi îndoieli în privinţa unei afaceri. Intuiţia vă este un aliat de nădejde. Puteţi obţine o sumă importantă de bani de la o rudă apropiată. Nu trataţi cu superficialitate problemele de la locul de muncă! Riscaţi să întârziaţi cu o lucrare şi să fiţi penalizat. .......... B -1..... ......-----| Balanţă în prima parte a zilei, alergaţi după documentele necesare pentru o tranzacţie imobiliară, întâmpinaţi mici obstacole, dar reuşiţi să vă descurcaţi. Se pare că sunteţi nevoit să faceţi cheltuieli mari, care vă cam afectează bugetul. Ajutorul financiar primit de la un prieten vă scoate din încurcătură. Scorpion Dacă aveţi de susţinut un examen, nu vă ______ faceţi griji! Şansa este de partea dumneavoastră. De asemenea, sunt favorizate călătoriile şi deciziile importante. După-amiază, în urma unei discuţii cu partenerul de afaceri, hotărâţi să plecaţi într-o călătorie. Se întrevăde schimbări favorabile pe plan financiar. ---------------------------v Săgetători au Reuşiţi să vă redresaţi bugetul cu ajutorul unei sume considerabile, pe care o primiţi la serviciu. Puteţi să vă faceţi planuri pentru o călătorie în interes propriu şi planuri de investiţii pe termen lung. După-amiază este posibil să fiţi invitat la prieteni. Nu-i refuzaţi! Vă sfătuim să nu neglijaţiodihna, ca să nu aveţi probleme cu sănătatea._______ ______— Capricorn Vă cumpăraţi un obiect de valoare cu ajutorul unei rude apropiate. La serviciu, şefii vă apreciază rezultatele, mai ales după ce reuşiţi să rezolvaţi o problemă delicată. Vă sfătuim să evitaţi speculaţiile financiare. O , D un Vărsător Dimineaţă, o rudă apropiată vă dă o veste neplăcută. Nu vă îngrijoraţi! Problemele sunt trecătoare. Vă sfătuim să evitaţi orice discuţie contradictoriu, cu partenerul de viaţă. Este recomandabil să amânaţi întâlnirile importante. . . .............................. . . . Peşti Sunteţi ambiţios, iar asta se simte atât în activitatea profesională, cât şi în relaţiile parteneriale. Aveţi posibilitatea să rezolvaţi uşor problemele de serviciu şi de acasă. Vă sfătuim să daţi dovadă de mult tact şi să aveţi răbdare. Ţineţi cont şi de părerile partenerului de viaţă!Si II— Chir Responsabil Regional de Program Responsabilul Regional de Program va avea sediul în Târgu-Mureş sau Miercurea-Ciuc şi va trebui să asigure implementarea proiectelor de înlăturare a efectelor inundaţiilor din judeţele Mureş şi Harghita. Responsabilităţi: supervizarea proiectelor de înlăturare a efectelor inundaţiilor din judeţele Mureş şi Harghita; acordarea de asistenţă tehnică şi consultanţă factorilor locali de implementare; menţinerea legăturilor cu organizaţii partenere, organizaţii neguvernamentale, autorităţi locale şi membri ai comunităţilor; rezolvarea problemelor tehnice şi financiare curente; respectarea cerinţelor finanţatorului privind rapoartele curente şi financiare; îndeplinirea sarcinilor administrative atribuite; vizitarea locaţiilor de derulare a proiectelor în scopul monitorizării şi acordării de asistenţă; monitorizarea implementării proiectelor şi asigurarea respectării termenelor şi condiţiilor de execuţie a lucrărilor. Responsabilităţi în domeniul creditelor: promovarea şi gestionarea creditelor pentru familii/gospodării şi pentru micii întreprinzători, analizarea şi emiterea dosarelor de credit, efectuarea unor vizite de lucru la solicitanţi, evaluarea garanţiilor, întocmirea contractelor şi urmărirea rambursării creditelor. Cerinţe: studii universitare (preferabil profil economic); nivel avansat de cunoaştere a limbilor engleză, română şi maghiară (scris şi vorbit); utilizator computer (Office, Word, Excel, Outlook); disponibilitate pentru deplasări în judeţe, permis de conducere cat. B, preferabil posesor autoturism. Candidaţii sunt rugaţi să depună CV (în limba engleză) însoţit de scrisoare de intenţie, până la data de 27 ianuarie 2006, la CHF International Romania, str. L. Rebreanu, nr. 13, 300479 Timișoara, prin fax 0256/490219 sau e-mail hr@chf.ro. Pentru detalii suplimentare, puteți suna la nr. 0256/204550. Numai candidații selectaţi vor fi contactați.