Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2006 (Anul 18, nr. 4051-4113)

2006-12-08 / nr. 4099-4100

• Pagina a 2-a • 8/9 decembrie 2006 • SiiS■ idss*** oIä^hscc a i i i onri is.i i FOTBAL Steaua iese cu fruntea sus Ultimul meci al Stelei în grupele Ligii Campionilor a semănat destul de mult cu primul, cel de la Kiev, steliştii au pasat foarte bine pe spaţii mici, ieşind apoi pe extreme, de unde s-a centrat adesea destul de precis, prima reuşită fiind chiar în min. 2, atunci când Dică (foto) a mai arătat o dată ce poate. Din păcate, celelalte ocazii au fost ratate de puţin, două dintre ele de către Cyril Thereau, care a vrut foarte mult să arate conaţionalilor săi ce isprăvi poate face. Dar n-a fost să fie, deşi familia lui s-a aflat în tribună afişând un banner pe care scria: „Cei din familia Thereau sunt cu Cyril”. Deşi a jucat fără o grămadă de titulari, inclusiv teribilul Juninho, Olympique şi-a demonstrat calităţile, Stelian Stancu având mult mai multe dureri de cap cu Ben Arfa decât cu Robinho. Una peste alta Steaua înregistrează un bilanţ bun la prima participare, cu actuala generaţie de jucători, în Liga Campionilor, mai ales că va continua parcursul în Cupa UEFA, însă pentru a concura de la egal la egal cu marii Europei, Steaua ar avea nevoie de cel puţin 3-4 jucători peste media formaţiei. Altfel, aspiraţiile noastre se vor opri şi la anul tot la locul al 3-lea. Acum, la sfârşit de etapă, trebuie desigur subliniate şi meritele antrenorului Cosmin Olăroiu în „punerea în pagină”, la Steaua, a unui sistem de joc judicios şi în acelaşi timp modern, bazat pe calităţile efective ale jucătorilor. Necazul a fost că uneori acest sistem n-a mai funcţionat deloc, aşa cum s-a întâmplat în partidele cu Real şi Lyon de la Bucureşti. Oarecum paradoxal, dar cel mai spectaculos gol din cele 25 marcate miercuri seara n-a fost al lui Rooney, Ronaldo ori al altei vedete plătită cu zeci de milioane de dolari, ci a necunoscutului Zirkov de la ŢSKA Moscova. Acesta a luat mingea de la centrul terenului a semănat pe drum jumătate din echipa din Hamburg şi la executat şi pe portar! De constatat că agonia Milanului continuă, deşi zestrea de puncte acumulată pe vremea când echipa era încă validă i-a permis calificarea în optimi. Ciudat, dar în poarta milaneză este acum titular Kalac, australianul care a fost campionul gafelor, cât a jucat, la CM din Germania, în meciul cu Lille a mai făcut din nou un asemenea „număr”, ajutându-ipe francezi să deschidă scorul. Liga Campionilor Rezultatele înregistrate, marcatorii şi clasamentele finale în grupele E-H: Grupa E Olympique Lyon - Steaua Bucureşti 1-1 (1-1). Au marcat Diaira 12 - Dică 2; Dinamo Kiev - Real Madrid 2-2 (2-0). Au înscris Şaţskih 13, 27 - Ronaldo 86, 88 (p). {Grupa f) FC Copenhaga - Celtic Glasgow 3-1 (2-0). Goluri Hutchinson 2, Gronkjaer 27, Allback 57 - Jarosik 75; Manchester United - Benfica Lisabona 3-1 (1-1). Marcatori Vidic 45, Giggs 61, Saha 75 - Nelson 27. SV Hamburg -ŢSKA Moscova 3-2 (1-1). Au marcat Berisha 28, Van der Vaart 84, Sanogo 90 - Olic 23 (p), Zirkov 65; FC Porto - Arsenal Londra 0-0. Clasament kirupa H Anderlecht Bruxelles - AEK Atena 2-2 (1-0). Au înscris van den Bőrre 38, Frutos 63 - Lakis 75, Cirillo 82; AC Milan - ASC Lille 0-2 (0-1). Goluri Odemwingie 7, Keita 67. Clasament Clasament 1. Olympique6 4 2 0 12-3 14 2. Real6 3 2 1 14-8 11 3. STEAUA6 1 2 3 7-115 4. Dinamo6 0 1 5 5-161 Clasament 1. Manchester6 4 02 10-5 12 2. Celtic6 3 03 8-99 3. Benfica6 2 13 7-87 4. FC Copenhaga6 2 1 Grupa G 3 5-87 1. FC Porto6 3 21 9-4 11 2. Arsenal6 3 21 7-3 11 3. ŢSKA6 2 22 3-58 4. SV Hamburg6 1 0 5 7-143 1. AC Milan6 3 1 2 8-4 10 2. ASC Lille6 2 3 1 8-59 3. AEK Atena6 2 2 2 6-98 4. Anderlecht6 0 4 2 7-114 Primele două formaţii din fiecare grupă s-au calificat în optimile de finală ale Ligii Campionilor, iar cele de pe locul 3 în 16-imile Cupei UEFA. LIGA I Programul etapei a 19-a Vineri, 8 decembrie UT Arad - FC Vaslui (Telesport, ora 13,00); Ceahlăul Piatra Neamţ - Poli Iaşi (Telesport, ora 18,00); FC Naţional - Gloria Bistriţa (Naţional TV, ora 20,00). Sâmbătă, 9 decembrie Oţelul Galaţi - Farul Constanţa (Telesport, ora 13,00); Jiul Petroşani - Rapid Bucureşti (TVR 2, ora 13,00); Poli Timişoara - FC Argeş Piteşti (Antena 1, ora 20,45). Duminică, 10 decembrie Unirea Urziceni - CFR Cluj-Napoca (Telesport, ora 13,00); Pandurii Tg. Jiu - Dinamo Bucureşti (Naţional TV, ora 13,00); Universitatea Craiova - Steaua București (TVR 1, ora 20,30). ■ _ Marius Lăcătuş - „ajutat" cu un milion de euro Unul din finanţatorii clubului UTA, Sandu Ion, a anunţat că în intersezon antrenorul Marius Lăcătuş va avea la dispoziţie un milion de euro pentru achiziţionarea unor jucători care să asigure formaţiei arădene cel puţin supravieţuirea în prima ligă. Printre fotbaliştii vizaţi se numără Ovidiu Herea de la FC Naţional, Cristian Panin (CFR Cluj-Napoca) şi Radu Mărginean (Gloria Bistriţa), ultimii doi foşti textilişti, în vederea lui Marius Lăcătuş se mai află şi câţiva jucători din diviziile inferioare. CAMPIONII STELEI Este vorba de campionii adevăraţi ai Stelei, cei care s-au afirmat în cursul anului 2006, în competiţii de nivel mondial. Cea mai bună sportivă a Clubului Sportiv al Armatei- STEAUA - fost desemnată gimnasta Sandra Izbaşa, vicecampioană mondială şi medaliată cu bronz, tot ,la competiţia supremă. Au mai fost premuiate spadasinele Ana Maria Brânză şi Iuliana Măceşearţu, campioane europene cu echipa României, floretistele Roxana Scarla, Cristina Stahl şi Cristina Ghiţă, poloiştii, rugbiştii, hocheiştii - campioni naţionali, canotorii, canoiștii, boxerii și halterofilii, . . PATINAT ARISTIC Kelemen Zoltán - campion naţional Patinoarul „Mihai Flamaropol” din Bucureşti a găzduit Campionatele naţionale de patinaj artistic seniori. Pentru harghiteni o plăcută surpriză a constituit-o victoria sportivului de la Sport Club Miercurea-Ciuc, Kelemen Zoltán, care a reuşit să-l învingă pe mult mai bine cotatul Adrian Matei de la Triumf Bucureşti. Pe locul 3, Kosz Zsolt de la CSŞ Sport Club Miercurea-Ciuc. La fete, clasamentul arată astfel: 1. Roxana Luca - Forest Braşov; 2. Lisa Larisa Ipari - CP „Cornel Gheorghe” Bucureşti; 3. Maria Palea - Triumf Bucureşti; 4. Gál Tunde - Sport Club Miercurea-Ciuc; 5. Nagy Anita CSŞ Sport Club Miercurea-Ciuc. Aşadar, deşi marele nostru patinator Ghiţă Chiper s-a retras, un alt ciocan a preluat ştafeta. După cum o demonstrează şi clasamentele, patinatorii din Miercurea-Ciuc, pregătiţi de antrenoarea Loffer Maria, au fost din nou la înălţime. HOCHEI PE GHEAŢĂ Campionatul Mondial de tineret Municipiul Miercurea-Ciuc este gazda unei noi competiţii hocheistice de anvergură - Campionatul Mondial pentru tineret (20 de ani), Divizia a II-a, Grupa A. Competiţia se va desfăşură în perioada 11-17 decembrie pe Patinoarul „Vakar Lajos” cu participarea formaţiilor României, Croaţiei, Ungariei, Spaniei, Australiei şi Islandei. Formaţia României va întâlni în ordine Ungaria (11 dec.), Croaţia (12 dec.), Spania (14 dec.), Australia (15 dec.) şi Islanda (17 dec.). De la Asociaţia Judeţeană de Fotbal începând cu ediţia 2007-2008 se va trece la reorganizarea Ligii a 4-a, în care vor activa 2 serii, după cum urmează: Seria Vest cu participarea echipelor: AS Praid, Metalul Vlăhiţa, Unirea Cristuru-Secuiesc, Roşeai Od. Secuiesc (în cazul retrogradării din Liga a 3-a), plus primele 12 echipe din Seria I a Zonei Odorheiului, cărora li se adaugă prima clasată din Seria a 2-a a aceleaşi zone. Vor putea participa în Seria Vest numai formaţiile care dispun de teren corespunzător, omologat de AJF, vestiare corespunzătoare şi înscriu o echipă de juniori într-o categorie la libera alegere. Seria Est cu participarea formaţiilor: Viitorul Gheorgheni, Real Tulgheş, Ştiinţa Sărmaş Topliţa, Sapientia Miercurea-Ciuc şi echipele din campionatul zonal Ciuc care dispun de teren corespunzător, omologat de AJF, vestiare corespunzătoare şi înscriu o echipă de juniori într-o categorie la libera alegere. Câştigătoarele celor 2 serii vor juca un meci de baraj, tur-retur, penttru stabilirea echipei cu drept de promovare în Liga a 3-a. Formaţiile care nu dispun de condiţiile necesare pentru a participa la Liga a 4-a vor juca în continuare în campionatele locale, numite Liga a 5-a. La Juniori , grupele pentru meciurile din primăvară vor avea următoarea componenţă: Grupa de elită: Elite Gheorgheni, Ştiinţa Sărmaş Topliţa, Siculum Miercurea- Ciuc, CSŞ Odl. Secuiesc. Grupa de consolare I: Minerul Bălan, CSS 1 Miercurea-Ciuc, Budvar Od. Secuiesc. Grupa de consolare II: Unirea Cristuru-Secuiesc, CSS 2 Miercurea-Ciuc, Viitorul Gheorgheni. Maftei se odihneşte 2 etape Comisia de disciplină a Federaţiei Române de Fotbal a hotărât suspendarea căpitanului echipei de fotbal Rapid, Vasile Maftei (foto), pentru două etape şi amendarea cu 100 milioane lei vechi. Motivul sancţiunii îl constituie faptul că la terminarea partidei dintre Rapid şi Pandurii Tg. Jiu, scor 1-1, jucătorul rapidist a încercat să spargă cabina arbitrilor, pentru a le cere socoteală, pentru faptul că au acordat golul egalizator al Pandurilor, care, în opinia lui Maftei, ar fi fost marcat din ofside. Rapidiştii au anunţat că vor face contestaţie, dar e puţin probabil ca pedeapsa să fie redusă, având în vedere că 2 etape e suspendarea minimă pentru fapte ca cea comisă de rapidist. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU