Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2007 (Anul 19, nr. 4114-4176)

2007-02-06 / nr. 4137

Bugetul Consiliului judeţean Harghita pe anul 2007 este mai mare cu 22% faţă de anul trecut Cu aceste cuvinte a început d-l Bunta Levente prezentarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Harghita pe anul 2007, care urma să fie dezbătut şi aprobat în şedinţa ordinară din 2 februarie. Mai mare cu 22 la sută, bugetul general pe 2007, în valoare totală de 67.563 mii lei, se compune din bugetul local al Consiliului judeţean, bugetul instituţiilor publice, finanţate parţial sau total din bugetul CJH, bugetul instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor externe nerambursabile, precum şi veniturile şi cheltuielile evidenţiate în afara bugetului local. Prin Legea bugetului de stat pe 2007 s-au alocat 19.581 mii lei - sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor din care, pentru susţinerea sistemului de protecţie a copilului suma de 8.920 mii lei, în baza aceleiaşi legi şi a adresei nr. 97/2007 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Harghita au fost repartizate în bugetul propriu al Consiliului judeţean Harghita următoarele sume: 8.409 mii lei din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetului Consiliului judeţean; 8.493 mii lei din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru drumurile judeţene; 4.725 mii lei din cota de 22 la sută din impozitul pe venit pentru echilibrare. Conform celor spuse de preşedintele Brnta Levente, la definitivarea bugetului s-au avut în vedere şi acele măsuri pe care şi le-au asumat, conform cărora Consiliul judeţean să-şi îndeplinească obiectivul de a activa ca un consiliu al dezvoltării, având în vedere lucrul cel mai important - dezvoltarea infrastructurii - care, în opina sa, înseamnă transformarea zonei într-una atractivă pentru investitori. Aşadar, una dintre priorităţi rămâne programul dezvoltării reţelei de drumuri pentru care, comparativ cu anul trecut, s-a alocat o sumă mai mare cu 37 la sută. Bugetul mai cuprinde o listă cu 42 de programe şi proiecte care vor fi derulate de către Consiliul judeţean, multe dintre acestea constituind o noutate şi care, toate la un loc, prefigurează programul strategiei de dezvoltare a judeţului. În timpul dezbaterilor s-a scos în evidenţă situaţia bibliotecii judeţene care se confruntă cu o problemă, respectiv Casa de cultură a sindicatelor a ridicat chiria pentru spaţiile ocupate, prin urmare instituţia a rămas fără acoperire financiară. Mai mulţi consilieri au fost de părere că este vremea ca această instituţie să aibă propriul sediu pentru a scăpa de povara chiriilor care se tot modifică. O propunere concretă în acest sens a fost aceea de a obţine de la Consiliul local Miercurea-Ciuc - fie la schimb, fie prin protocol - fostul Cinematograf „Transilvania”, aceasta fiind cea mai potrivită locaţie pentru bibliotecă. Atât despre bugetul pe 2007 care a fost aprobat în unanimitate, în aceeaşi şedinţă, printre altele, s-a aprobat derularea programului „Zilele Administraţiei Judeţene” în perioada 14-16 februarie 2007. Scopul programului: dezvoltarea spiritului de iniţiativă prin simularea unor situaţii întâlnite zi de zi la locul de muncă de către angajaţii consiliului judeţean, crearea atmosferei pozitive, creşterea creativităţii în rezolvarea unor probleme, îmbunătăţirea comunicării şi a cooperării în cadrul echipei, mai buna cunoaştere şi acceptare reciprocă. Experienţa anului trecut este un bun argument pentru a continua acest program pentru că a condus la o cooperare şi comunicare mai bune între colegi şi s-a creat o atmosferă de lucru pozitivă. S-a aprobat finanţarea acestui program cu suma de 10.000 lei din bugetul pe 2007. Se impune să mai amintesc un punct de pe ordinea de zi pe marginea căruia s-a discutat îndelung pentru a se găsi soluţia legală prin care consiliul judeţean să preia în proprietate materialele de construcţie - circa 24 mc - în valoare de 700 mii lei, ca urmare a rezilierii contractului .Reabilitarea DJ 131 în vederea îmbunătăţirii traficului regional”, contract încheiat cu firma Tirrena Scavi S.p.A Italia prin Ministerul Integrării Europene, în ideea ca judeţul să-şi recupereze contribuţia proprie plătită. Prin vot de principiu s-a hotărât preluarea şi punerea sub pază a materialelor respective, hotărârea definitivă urmând a se lua în şedinţa următoare. Consiliul judeţean a aprobat şiprogramul de lucrări pe drumurile publice judeţene pe anul 2007, finanţat din fondul bugetar local. Suma prevăzută pentru finanţarea lucrărilor pe drumurile judeţene este de 8.493.000 lei şi se împarte pentru cele trei zone geografice astfel: 29 la sută zona Ciuc, 47 la sută zona Odorhei, 24 la sută zona Gheorgheni. ______________ AURELIA ILUT Acţiuni de protest ale poştaşilor din toată ţara (Urmare din pag. 1) excludă CNPR din rândul societăţilor monitorizate, nu s-a întâmplat nimic”, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Szabó István, liderul de sindicat al Poştei Române, filiala Harghita. Acestea sunt motivele pentru care cei 32.000 de sindicalişti ai FSPC nu mai vor şi nu mai acceptă să li se interzică negocierea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă şi au decis să declanşeze acţiunile de sensibilizare, începând cu data de 9 februarie, până la scoaterea CNPR din lista societăţilor monitorizate. Odată cu începerea protestului, sindicatele de poştă din ţară nu vor mai permite depăşirea normelor de protecţie a muncii referitoare la greutatea transportată de factorii poştali, adică 12 kilograme pentm femei, respectiv 15 kilograme pentru bărbaţi. Având în vedere că la momentul actual greutatea transportată de aceştia depăşeşte cu mult aceste norme, consecinţa firească va fi prelungirea duratei de distribuţie a corespondenţei cu mai multe zile, rămânând la atitudinea şefilor să decidă ce este prioritar de distribuit şi ce rămâne în oficii. în acelaşi timp, nici un salariat din poştă - indiferent că este mânuitor de valori, şofer, factor poştal sau oficiant - nu va mai lucra un minut în plus peste programul de lucru. Din cauza lipsei de personal, există categorii care lucrează sute de ore suplimentare (ex.: şoferii-între 300 şi 800 de ore suplimentare) care, pe lângă faptul că sunt neplătite, au condus şi conduc în continuare la degradarea stării de sănătate a lucrătorilor. FSPC este conştientă de efectele pe care le pot avea aceste demersuri şi de faptul că din cauza lipsei de personal, a dotării deficitare, a numărului din ce în ce mai mare de salariaţi noi, necalificaţi, se va produce în scurt timp un blocaj total al activităţii din poştă, dar anunţă că nu vor renunţa la protest până când Guvernul nu va scoate CNPR de pe lista ..monitorizatelor”. • Pagina a 7-a • 6 februarie 2007 • Majoritatea localurilor controlate , recent, de inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Harghita nu aveau spaţii delimitate pentru fumători sau nu aveau asigurată ventilaţia corespunzătoare. Potrivit directorului executiv al OJPC Harghita, Weil Gyula, au fost verificate 23 de baruri, restaurante, discoteci şi alte localuri din judeţ, fiind constatate abateri de la legislaţia privind prevenirea consumului produselor de tutun în unităţile de alimentaţie publică în 19 cazuri. Astfel, în 14 localuri spaţiile pentru nefumători nu erau delimitate de cele destinate fumătorilor, în 3 cazuri nu era asigurată ventilaţia în locurile unde se fumează, iar în alte 2 situaţii modul de delimitare a spaţiilor pentru nefumători şi sistemul de ventilaţie nu împiedica pătrunderea aerului poluat. Administratorii localurilor depistate cu abateri au timp 30 de zile să remedieze deficienţele constatate, perioadă după care inspectorii OJPC Harghita vor efectua noi controale. în urma ultimelor verificări au fost acordate 18 avertismente scrise şi s-a aplicat o amendă contravenţională în valoare de 1.000 de lei. Potrivit legislaţiei în vigoare, trebuie luate măsuri pentru delimitarea şi asigurarea ventilaţiei în spaţiile pentru fumători din Baruri, restaurante, discoteci şi alte locuri publice cu destinaţie similară, astfel încât aeril poluat să nu pătrundă în zona pentru nefumători, amenzile aplicate în caz de abateri variind între 1.000 şi 5.000 de lei. (E.G.) Lipsă a spaţiilor delimitate şi ventilate pentru fumători în majoritatea localurilor verificate de inspectorii OPC Dreptul la replică Spre ştiinţă... Referitor la articolul din ediţia de vineri/sâmbătă, 23 februarie 2007 a Jurnalului Independent „Adevărul Harghitei”, intitulat „Când va fi gaz metan la Topliţa? Când va vrea UDMR!” - interviu cu Baciu Nicolae, primarul municipiului Topliţa, cei care ar trebui să fie informaţi..., trebuie să ştie, că în anul 2000, când primar era d-l Mircea Duşa, sistemul de termoficare din municipiu funcţiona. ■v Biroul de presă al PSD Harghita Orange Romania is looking for Phone Expert in Miercurea-Ciuc full-time program - 8h/day Responsibilities Main Tasks: ■ to promote Orange handsets, services and products ■ to establish and improve customer relations ■ to identify needs and propose best solutions regarding handsets utilization ■ to offer support to shop sales team ■ any other related tasks requested by shop manage Candidate profile Core competencies and qualifications: ■ technical abilities, excellent GSM handsets and Orange services knowledge; IT knowledge is a plus ■ dynamic, customer-oriented, persuasive ■ team worker, excellent communicator, positive attitude, ■ pro-active, problem-solving, presentation skills ■ results oriented ■ fluency in English ■ at least high school graduated ■ previous work experience in related area is a plus ' for more information about this job opening or to apply go to www.orange.ro/jobs no later than 15 February 2006 i