Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2008 (Anul 20, nr. 4430-4491)

2008-05-30 / nr. 4471

^^3 *r JT f * „Suntem pregătiţi să câştigăm şi vom câştiga!” □ Interlocutor: Grigore Sabău, candidat PD-L la funcţia de consilier judeţean Domnule Sabău, sunteţi o persoană împlinită - profesional, familial, ca standard de viaţă - ce v-a îndemnat să candidaţi pentru o funcţie de consilier judeţean, funcţie care, dacă o veţi obţine, veţi afla că înseamnă ceva mai mult decât participare pasivă la şedinţe? Aţi pus punctul pe „i”, cum s-ar zice. Tocmai asta este, încă din prima zi vreau să muncesc, deja am identificat problemele judeţului, ale satelor, etniilor, pot afirma că am reuşit să detensionez conflicte de toate genurile - spre exemplu cele de la Gălăuţaş, Platoneşti, Porumbenii Mici, Porumbenii Mari, Căpâlniţa, Bălan - cunosc tradiţiile, oamenii şi nevoile acestora. Cunosc problemele punctuale, nu generale, şi pe acestea voi acţiona. Pentm mâne este deacum clar că daci veţi ajunge consilier judeţean veţi munci din prima zi. Spun acest lucru pentru ci nici nu v-am adresat bine întrebarea şi m-aţi copleşit (vorba vine) cu ceea ce aţi făcut pentru judeţ firi a fi consilier. întrebarea este: cum aţi reuşit acest lucru? Trebuie ştiut faptul că, fiind membru delegat în comisia judeţeană, am activat cu rezultate notabile pe linia Legii fondului funciar şi, având în vedere experienţa managerială dobândită în decursul anilor, lucrul cu cetăţenii nu-mi este străin. Apoi, pregătirea şi studiile îmi permit gestionarea situaţiilor limită şi nu în ultimul rând întotdeauna îmi ating scopul pe care mi-l propun, pentru că sunt o persoană organizată, disponibilă şi mai ales sunt consecvent. Care ar fi proiectele pe care v-aţi propus şi le realizaţi dacă, evident, veţi fi ales consilier judeţean? Pe scurt, mi-am propus următoarele proiecte: reabilitarea unor edificii religioase, mă gândesc la bisericile din Miercurea-Ciuc, Plăieşi, Odorhei, cu angrenarea Ministerului Culturii şi Cultelor, prin accesarea de fonduri structurale; eficientizarea activităţii caravanelor organizate la nivelul tuturor localităţilor din mediul rural şi urban, care au drept ţintă cunoaşterea şi în principal întocmirea de proiecte europene pe linie de agricultură-silvicultură şi turism rural, tăt sprijinul concret al specialiştilor cooptaţi în acest program; voi face demersuri pentru deblocarea fondurilor alocate pentru drumul judeţean Mihăileni - Livezi; voi avea un aport important şi în ceea ce priveşte comisiile care au ca activitate primordială stabilirea de sarcini pe linia ordinii şi siguranţei civice pe raza tuturor localităţilor, mă gândesc la instalarea de camere video în locuri precum pieţele, stadioanele, locuri de agrement, microstaţiuni şi atragerea în realizarea acestor proiecte a societăţilor de pază; am în intenţie organizarea de excursii, şezători, cluburi pentru persoanele de vârsta a treia, precum şi activităţi de cooperare cu poliţia şi alte organisme pentm prevenirea unor fapte antisociale, de asemenea acţiuni de întrajutorare a persoanelor cu handicap sever, a bătrânilor şi familiilor nevoiaşe, acţiuni caritabile cu sprijinul oamenilor de afaceri locali. Credeţi că PD-L va câştiga în alegerile locale? Da, pentru că suntem pregătiţi să câştigăm şi vom câştiga! AILUŢ • Pagina a 5-a • 30 mai 2008 • „Suntem uniţi, suntem o forţă, 77 1 ' 1 7 suntem democrat-liberali!” Suntem uniţi, suntem o forţă, suntemdemocrat-liberali şi vom câştiga mandatele de primari în cele 11 localităţi unde avem candidaţi la această funcţie, respectiv Miercurea-Ciuc, Topliţa, Bălan, Borsec, Mihăileni, Corbu, Gălăuţaş, Tulgheş, Voşlăbeni, Bilbor, Subcetate, precum şi cei mai mulţi consilieri, judeţeni şi locali, din cei DANIEL MIHUŢ, economist, candidat PD-L la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Harghita 193 de consilieri din 17 localităţi ale judeţului, dintre partidele româneşti. Avem, de asemenea, reprezentanţi în 240 de secţii de votare din cele 261 existente la nivel de judeţ. Am organizat Caravana Democrat-Liberală cu organizaţia din Miercurea- Ciuc, care s-a deplasat cu 20 de maşini pe ruta Ciuc - Bălan - Voşlăbeni - Subcetate - Sărmaş - Gălăuţaş - Topliţa, unde am participat şi eu şi d-l Grigore Sabău, candidat la funcţia de consilier judeţean, împreună cu alţi candidaţi şi cu Organizaţia de Tineret, care a fost foarte activă; aceştia, îmbrăcaţi în tricouri şi şepci portocalii, cu steguleţe, au împărţit materiale cu înscrisuri ale partidului şi au dansat pe imnul PD-L, imn care s-a auzit de-a lungul traseului caravanei. Nici organizaţiile focale nu au fost mai prejos - la Corbu, Bilbor şi Topliţa s-au organizat spectacole, culminând cu show-ul electoral din Tulgheş. în ceea ce priveşte Strategia Democrat- Liberală, în opinia noastră judeţul Harghita prezintă un potenţial turistic deosebit, din păcate neexploatat de precedentele administraţii, deşi sectorul serviciilor reprezintă posibilitatea reală de creare a locurilor de muncă stabile pe termen mediu şi lung şi generează venituri importante pentru bugetul local. Principalele acţiuni pe care vreau să le întreprind la nivelul administraţiei judeţene sunt: organizarea anuală a unui târg de turism în Miercurea-Ciuc; conectarea reală a judeţului la reţeaua informaţională aprincipalilor operatori de turism naţionali şi internaţionali; promovarea judeţului ca produs turistic, printr-o campanie unitară de promovare a judeţului nostru, sub forma unui logo şi slogan comercial; realizarea unei pagini web a judeţului, cu prezentarea modernă a tuturor facilităţilor turistice şi de recreere existente; valorificarea celor peste 2.200 de izvoare de apă minerală din judeţ. Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului în Harghita se poate realiza prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5. Referitor la dezvoltarea agriculturii la nivelul judeţului, având în vedere că fondurile structurale pot fi atrase doar de persoane juridice pentru o dezvoltare unitară în comunităţi, cât şi intercomunitară, este necesară înfiinţarea de „Asociaţii ale Crescătorilor de Animale” în toate localităţile, sau înfiinţarea grupurilor de producători, care să identifice fonduri pentru specificul localităţii, să întocmească documentaţii de finanţare a cererilor pentru subvenţiile de stat şi UE. Avem în vedere realizarea informării punctuale a cetăţenilor, de tip „caravane rurale”, evident, cu ajutorul instituţiilor abilitate Mai avem în vedere, ajutorul pentru instalarea tinerilor fermieri, sprijinirea fermelor agricole de semi-subzistenţă, realizarea unei pieţe de gros pentru valorificarea produselor specifice zonei - cartoful, cu precădere - înfiinţarea de abatoare conform normelor UE, organizarea de târguri săptămânale cu produse tradiţionale în toate oraşele şi comunele judeţului şi, nu în ultimul rând, vom avea în vedere atragerea de fonduri pentru dezvoltarea la nivel judeţean a agriculturii ecologice. în ultimele două zile ale campaniei am organizat o nouă caravană pe ruta Băile Tuşnad — Odorheiu-Secuiesc - Cristuru- Secuiesc, poposind şi în localităţile de pe acest traseu. în încheiere, doresc să transmit, şi pe această cale, tuturor cetăţenilor cu drept de vot din judeţ să-şi exercite acest drept constituţional, să-şi dea votul candidaţilor Partidului Democrat- Liberal, pentru că noi suntem pregătiţi să ne facem datoria! VOTAU PD-L! ! Votaţi Strategia Democrat-Liberală pentru îmbunătăţirea mediului economic din judeţul Harghita! „Contract cu populaţia din Miercurea-Ciuc” □ Interlocutor: Zudor Francisc, candidat PD-L la funcţia de primar al municipiului - Cine sunteţi dumneavoastră, domnule Zudor? - Pe scurt, sunt Zudor Francisc, locuitor al municipiului, m-am născut în 1954, sunt căsătorit şi sunt tatăl unui băiat în clasa a X-a. După absolvirea cursurilor liceale - Matematică-Fizică „Bolyai Farkas” din Tg. Mureş - am urmat cursurile de comerţ la ASE Bucureşti, în perioada 1983-1986, apoi cursurile Universităţii George Bariţiu - Facultatea de drept, în perioada 1996- 2000, iar în 2007, cursurile Universităţii Lucian Blaga - Facultatea de turism, comerţ şi administraţie publică. - Cu un astfel de palmares universitar, activitatea dumneavoastră profesională a fost şi este pe măsură? - Foarte pe scurt, despre activitatea mea profesională, în perioada 1983-2006 am activat la Romtrans SA, ca şef birou, iar din 2006 activez ca director general la firma Expres Logistics. - Dacă ar fi să vă întreb ce fapte bune aţi făcut, ce mi-aţi răspunde? - Mi-aţi adus mingea la fileu, dacă nu aţi fi întrebat, eu nu aş fi vorbit despre activităţile mele caritabile, pe care, în mare, le-am trecut pe pliantul meu electoral, pentru că sunt donaţiile mele personale, doar una singură este din partea firmei, cea pentru secţia urologie a Spitalului judeţean. Aţi făcut donaţii pentru Centrul Cultural „Miron Cristea”, către şcoli generale, licee şi Universitatea Sapienţie din oraş, aţi donat rechizite, echipamente de informatică, cărţi de specialitate, aţi sponsorizat Raliul Harghita şi Cupa comemorativi Dietrich Árpád. Întrebarea mea este: vă consideraţi sau chiar sunteţi un om bogat? Nu pot spune că sunt bogat, dar nici sărac. Situaţia materială a familiei mele este una bună, să zicem medie. Am o singură casă, o singură maşină şi, să ştiţi, nu-i luxoasă, nu avem pământ şi nici luciu de apă şi, totuşi, din veniturile familiei - ale mele şi ale soţiei - ne permitem şi fapte caritabile. Ce vă propuneţi să realizaţi ca primar? - în cuvinte puţine sau telegrafic, nu mi-am propus foarte multe, dar ceea ce mi-am propus voi şi putea realiza - şi o primă realizare ar fi o centrală termică valorificatoare de deşeuri lemnoase, resturi menajere şi chimice; înfiinţarea unui parc industrial şi atragerea de investitori; constituirea unui centru de achiziţii pentru produse agricole, în special pentru cartofi; punerea cu adevărat în aplicare a OUG 51/2006 şi a Legii 15/2003 privind sprijinirea accesului la o locuinţă proprietate personală, respectiv sprijinirea tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală. Pot , vă spun, în acest moment, că la toate aceste chestiuni avem deja soluţii! De altfel, în momentul alegerii mele ca primar voi încheia un contract cu populaţia prin care voi preciza că: In situaţia că nu-mi voi onora promisiunile, să fiu aspru judecat! (P) AURELIA (LUT