Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-24 / nr. 4509

• Pagina a 2-a • 24 iulie 2008 • OLIMPISM Campioni premiaţi După ce, în preajma turneului final al Campionatului European de fotbal, preşedintele Băsescu a premiat o întreagă armată de fotbalişti, şeful statului şi-a adus aminte şi de cei care au adus României preţioasele medalii de aur la Jocurile Olimpice şi de cei care i-au pregătit. Au fost distinşi cu Meritul Sportiv, clasa I: Elisabeta Lipă, Ivan Patzaichin, Daniela Silivaş, Ecaterina Szabó, Lavinia Miloşovici, Simona Amânar, Leon Rotman, Simona Păuca, Olga Homeghi-Bularda, Ioana Călin Olteanu, Diana Mocanu (foto), Sergiu Covaliov, Sanda Toma, Corneliu Ion, Lavinia Agache, Laura Cutina, Cristina Grigoraş, Magdalena Dumitrache, Florin Popescu, Dumitru Pricop, Loredana Boboc, Maria Olaru, Claudia Prisăcan, Andreea Răducan, Marius Urzică (foto). Aceeaşi distincţie au primit-o antrenorii Octavian Bellu (foto), Mariana Bitang, Ileana Sima, Gabriela Sachelarie, Nicolae Gioga, Adrian David, Teodor Codrea. Cei distinşi cu Meritul Sportiv au primit şi colanul „Campion de Legendă”, acordat de fundaţia înfiinţată de Octavian Bellu şi Mariana Bitang. CICLISM Nimic nu s-a decis Cea de-a 16 etapă a Turului Franţei, Cuneo-Jausiers, 157 km, cu două căţărări extrem de dificile, La Lombarde - 2.351 m şi Bonette-Restefond - 2.802 m, nu a adus clarificările aşteptate, acum când au mai rămas doar 5 etape de disputat, din care una singură-dar ce etapă!, în Alpi. Omul zilei - şi în bine, şi în rău - a fost gemanul Stefan Schumacher, autorul unei evadări solitare de aproape 90 km. Din păcate pentru el, Schumacher a fost prins la 6 km de ultimul vârf şi a terminat în pluton. Etapa a fost câştigată de francezul Cyrill Dessel (foto), urmat de conaţionalul său Sandy Casar, cel care, în urma acestei clasări, are „cinstea” de a fi primul dintre francezi în clasamentul general. Am pus cuvântul „cinste” în ghilimele întrucât este penibil ca o ţară ca Franţa să se „mândrească” cu asemenea clasări, demne de lumea a treia a ciclismului. în acelaşi timp, „marii” săi vecini luxemburghezi au trei (!) ciclişti în primii 14, unul purtând tricoul galben. Nici italienii n-au cu ce se lăuda, primul peninsular, Damian Cuneo, fiind pe locul 12, la mare distanţă, în timp, de lider. Revenind la cursă, marele câştigător al etapei nu este, cum pare la prima vedere, Frank Schleck, care şi-a păstrat tricoul galben, ci Cadel Evans, care, aproape de unul singur, a reuşit să păstreze diferenţa de 8 secunde faţă de lider, în cazul când nici în etapa a 17-a Schleck, ajutat de formidabila sa echipă, nu va reuşi să-l distanţeze mai consistent pe australian, atunci soarta Turului se va hotărî în etapa contracronometru, acolo unde Evans este clar superior luxemburghezului. Se poate spune că cel mai ghinionist şi în acelaşi timp norocos ciclist al etapei a fost sud-africanul John-Lee Augustyn, cel care a trecut primul vârful Bonette-Restefond, dar apoi, în urma unei mici neatenţii, s-a izbit de taluzul drumului şi a plonjat pe panta abruptă din stânga şoselei. Spre norocul lui, a reuşit să se oprească după vreo 6-7 metri şi, cu ajutorul unui binevoitor, echipat se pare cu încălţăminte adecvată unui asemenea loc, a izbutit să ajungă din nou în şosea. A trebuit însă să-şi ia altă bicicletă, cea cu care căzuse rostogolindu-se cine ştie unde! Augustyn a scăpat fără nici măcar o zgârietură din această căzătură dramatică. Primii clasaţi în clasamentul general: 1. Frank Schleck (Team CSC); 2. Bernard Kohl (Ger. - Gerolsteiner) la 7”; 3. Cadel Evans (Silence-Lotto) la 8”; 4. Carlos Sartre (Spa. - Team CSC) la 49”; 5. Denis Menchov (Rus. - Rabbobank) la 1’ 13”. ATLETISM Vlasici şi Jelimo, în luptă pentru jackpot Săritoarea în înălţime croată Blanka Vlasici şi alergătoarea kenyană la 5.000 metri Pamela Jelimo (foto) au rămas singure în cursa pentru câştigarea jackpot-ului de un milion de dolari atribuit atletei sau atletului care câştigă toate concursurile de Golden League ale unui sezon, în caz că nici una dintre ele nu va fi învinsă, premiul se va împărţi. Dintre atleţii români doar Gabriela Szabó a reuşit să câştige jackpot-ul, în anul 1999, tot în proba de 5.000 metri. ATLETISM Marian Oprea - învingător la Stockholm Performanţă remarcabilă pentru vicecampionul olimpic la triplu salt Marian Oprea (foto), cu un rezultat de 17,23 m el a câştigat concursul de Golden League de la Stockholm, unul dintre ultimele înaintea Olimpiadei de la Beijing. După o pauză de 12 luni, datorată unei accidentări, campionul olimpic Christian Olsson a reintrat în concursul din capitala Suediei, clasându-se pe locul III, cu 17 metri. Din păcate pentru el şi Suedia, Olsson s-a reaccidentat şi nu va fi prezent la Beijing. La acelaşi miting atletic, recentul recordman mondial la 100 m plat, jamaicanul Usain Bolt, a fost învins, cu o sutime de secundă, de compatriotul său Asafa Powel, care a oprit acele cronometrului după 9,88 secunde. Recordmanul mondial la 110 metri garduri, cubanezul Dayron Robles, a câștigat proba care l-a consacrat în 12,91 secunde, suedezul Stefan Holm a câştigat înălţimea cu 2,30, iar norvegianul Andreas Thorkildesn aruncarea suliţei cu o performanţă de 87 m. HANDBAL România — învinsă Echipa feminină de tineret a României a debutat cu o înfrângere în cadrul turneului final al Campionatului European de tineret din Macedonia. Fetele noastre au pierdut cu 30-38 în faţa Germaniei, după ce la pauză conduceau cu 17-15. După pauză, handbalistele noastre au căzut fizic, încasând nu mai puţin de 21 de goluri. Din echipa noastră lipsesc două jucătoare de clasă, ambele capabile să schimbe soarta unui meci: Cristina Neagu, cea mai bună tânără handbalistă din lume, reţinută în lotul pentru Beijing, şi Patricia Vizitiu, accidentată, în următorul meci, România va întâlni Ungaria. Adversarele echipelor româneşti în cupele europene La Viena a avut loc tragerea la sorţi a partidelor din cupele europene de handbal, atât la feminin, cât şi la masculin. Feminin Cupa EHF(turul II, în 3-4 şi 11-12 pct.): Dunărea Brăila - HCM Baia Mare; Cupa Cupelor (turul III, în 11-12 şi 18-19 oct.); Oţelul Galaţi - ZRK Ljubuski (Bosnia-Herţegovina). Masculin Cupa Challenge: Bucovina Suceava - Bologna United (Italia) (turul II, 3-4 şi 11-12 pct.); UCM Reşiţa - echipa de pe locul 2 în Grupa D; Ştiinţa Bacău-echipa de pe locul 1 în Grupa C (ambele în turul III, 11-12 şi 18-19 oct.); Cupa Cupelor (turul II, 11-12 şi 18-19 oct.); HCM Constanţa - învingătoarea din meciul KS Vive Kielce(Pol) şi KH Besa Famiglia (Kosovo). FOTBAL Rezultat egal la tineret Reprezentativele de tineret ale Italiei şi României s-au întâlnit în cadrul unei partide amicale pe stadionul din Pistoia, ultima repetiţie pentru ambele formaţii, în cazul italienilor în vederea participării la JO de la Beijing, iar al românilor pentru partida cu Ţara Galilor din 20 august, în preliminariile Euro 2009 (tineret). Partida s-a terminat cu scorul de 1-1 (1-0), prin golurile marcate de Rossi 39, respectiv Bogdan Stancu 86. Rezultatul este foarte bun, dar nu şi jocul echipei noastre, care, totuşi, s-a străduit să joace ofensiv, dar n-a prea reuşit, în afara golului înscris, italienii au mai avut 3-4 ocazii clare de gol, în care au ratat incredibil sau portarul Tătăruşanu (foto), iar spre sfârşit Pantelimon, s-au opus unor alte goluri. Din formaţia noastră au lipsit Claudiu Keşeru şi László Sepsi, reţinuţi la echipele lor de club, precum şi Adrian Ropotan - accidentat. Emil Săndoi a trimis în teren formaţia: Tătăruşanu -Ninu, Şt. Radu, Tudose, Latovlevici - Deac, Bicfalvi, Tănase, Torje , Chiatcu, Stancu. Au mai jucat: Pantelimon, Homei, Ochiroşii, Pătraşcu, Mardare, Păcuraru, Luchin, Zburlea. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU