Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2009 (Anul 21, nr. 4620-4710)

2009-01-28 / nr. 4636

• Pagina a 2-a • 28 ianuarie 2009 • SPORT FOTBAL Că fotbalul românesc duduie de decizii care mai de care mai ciudate şi de decizii care te fac să te cruceşti o aflăm în fiecare zi, cu fiecare ştire nou apărută în fotbalul autohton. Aşa a fost şi cu transferul mijlocaşu lui rapidist Ovidiu Herea la gruparea de pe Bega. Când toată lumea părea a se fi înţeles asupra mutării tânărului la Timişoara, a venit afirmaţia lui Marian Iancu, finanţatorul bănăţenilor: „Nu ne-am înţeles din cauza tatălui jucătorului’. Aşadar, la transferul unui jucător, care se intitulează profesionist (!!!), pe lângă manageri, conducători de club şi jucătorul în sine, un cuvânt important de spus îl are şi tatăl lui. De parcă ar fi fost vorba de un transfer al vreunui puşti de 14 ani. Transferul lui Horea, oprit de tacă HOCHEI PE GHEAŢA Estul câştigă în faţa Vestului după loviturile de departajare Atacantul de la Washington Capitals, Alexander Ovechkin, a înscris la şuturi de penalitate, pecetluind victoria Estului în tradiţionalul All-Star Game din Liga nord-americană de hochei pe gheaţă, care a avut loc duminică. După trei reprize, care s-au caracterizat printr-o penalitate şi câteva nereuşite, starurile din cele două echipe au terminat la egalitate: 11-11. Au urmat şuturile de departajare, cu Alex Kovalev (Montreal Canadiens) învingându-l pe Roberto Luongo (Vancouver Canuk’s), anticipând sfârşitul poveştii All-Star Game-ului din acest an. Apoi, golgheterul NHL Alexander Ovechkin a definitivat victoria Estului, punând capac unei seri fantastice a hocheiului. Premiul MVP acordat de Honda pentru cel mai bun jucător i-a revenit rusului Alex Kovalev (foto), care după partidă a declarat: „înainte de All-Star Game, înainte de această săptămână, ştiam cât de important va fi pentru noi toţi, nu doar pentru mine, să câştigăm şi să facem un spectacol. Dar, aşa cum am zis, nu poţi cere mai mult. Când am auzit că am fost numit căpitan al echipei, mi-am zis că mai am doar un pas pentru a obţine premiul MVP. Cred că acesta este întregul pachet de care îmi voi aminti tot restul vieţii”. Pe lângă golul înscris la şuturi de departajare, Kovalev a mai avut alte două reuşite şi un asist în timpul regulamentar. IAHTING Desjoyeaux se apropie implacabil Liderul cursei solitare în jurul Pământului - „Vendee Globe” - Michel Desjoyeaux, pare de neoprit în „goana” lui acvatică către punctul terminus al competiţiei. Chiar dacă în ultimele zile a încetinit ritmul, datorită unui anticiclon nu prea favorabil, secondantul său, Roland Jourdain, se află departe în urmă, la aproape 500 de mile marine și va fi obligat să treacă și el prin zona de calm plat care-l frânează pe Michel. Dacă totul va decurge normal, Desjoyeaux va termina cursa sâmbătă sau duminică. Majoritatea celor 12 navigatori rămaşi în competiţie se mulţumesc cu locurile ocupate, preocuparea de bază fiind terminarea cursei. Doar între Marc Guillemot şi Samantha Davies mai există o competiţie pentru locul 4. Primii clasaţi: 1. Michel Desjoyeaux (Foncia) la 2.007 m.m. de sosire; 2. Roland Jourdain (Veolia Environnement) la 497,2 m.m. de lider; 3. Armei Le Cleac’h (Brit Air) la 1.040,7 m.m.; 4. Marc Guillemot (Safran) la 2.103,2 m.m.; 5. Samantha Davies (Roxy) la 2.149 m.m. (Ştefan Danciu) TENIS Novak Djokovic - abandonează la Australian Open Deţinătorul titlului de la Australian Open, Novak Djokovic (foto), a fost eliminat de la Melbourne, după ce în setul 4 a fost obligat să abandoneze, cedându-i victoria americanului Andy Roddick. Sârbul a început în forţă meciul, câştigând primul set la tie-break, după ce nici unul dintre jucători nu a avut vreo minge de break pe serviciul adversarului. Dar pe o temperatură de 40 de grade, Djokovic a început să dea semne de moleşeală. Americanul a continuat să domine pe propriul serviciu, în acelaşi timp crescând presiunea asupra lui Djokovic şi a obţinut break-ul în jocul şapte din setul secund, înainte ca Djokovic să solicite un time-out medical şi intervenţia medicului, sârbul dând semne de insolaţie, cei doi jucători au făcut schimb de break-uri în debutul setului trei. Djokovic părea complet epuizat când a revenit pe teren, astfel că Roddick a profitat de slăbiciunea sârbului și a câștigat setul cu numărul 3, scor 6-2. Roddick a avut patru mingi de break în game-ul de debut din setul patru, pentru ca la scorul de 2-1 în favoarea americanului, Djokovic să solicite din nou intervenţia medicului, după care s-a îndreptat spre arbitrul de scaun şi i-a zis că nu mai poate continua jocul, dar asta după ce l-a felicitat pe american, care a ajuns în semifinalele de la Australian Open, în celelalte meciuri din sferturi se vor întâlni: Rafael Nadal (SPA)-Gilles Simon (FRA); Fernando Verdasco (SPA) - Jo-Wilfried Tsonga (FRA); Del Potro (ARG) - Roger Federer (BLV). Vera Zvonareva se califică în semifinale Rusoaica Vera Zvonareva (foto) a învins-o pe franţuzoaica Marion Bartoli cu 6-3, 6-0 şi s-a calificat în semifinalele turneului de mare şlem de la Australian Open. Bartoli a avut un început de meci sclipitor, reuşind să conducă cu 3-1 în primul set, dar nu s-a descurcat în faţa rusoaicei, al cărei joc a început să se îmbunătăţească. A şaptea favorită de la Melbourne a înregistrat o victorie uşoară, în doar 68 de minute, cu o performanţă pe care nici ea nu şi-a putut-o explica. „Nu ştiu ce s-a întâmplat. Marion a jucat foarte bine la început şi am făcut câteva greşeli neforţate, de aceea cred că am fost condusă cu 3-1. După aceea am reuşit să pun sfârşit greşelilor neforţate şi am reuşit să menţin un nivel bun al jocului pe parcursul întregului meci”, a declarat Zvonareva după întâlnire, în ciuda faptului că are o prezenţă constantă în top 10 al ierarhiei WTA, Zvonareva deţine un record modest în turneele de mare şlem, trecând o singură dată de turul patru, în 2003 la open-ul francez, unde a ajuns în sferturi. Deși a fost eliminată de Zvonareva, finalista de acum doi ani de la Wimbledon, Bartoli, a avut un turneu excelent în Australia, reușind să o învingă pe liderul mondial, Elena Jankovic. Vera Zvonareva este una dintre cele patru rusoaice care au rămas în cursa pentru titlu și va juca, mâine, în semifinale cu compatrioata sa, Dinara Safina. Safina a învins-o pe Elena Dokic cu 6-4, 4-6, 6-4. Tot în sferturi se vor mai juca meciurile dintre: Caria Suarez Navarro (SPA) - Elena Dementieva (RUS), Svetlana Kuznetsova (RUS) - Serena Williams (SUA). HANDBAL România joacă pentru locul 15 Luni seara, România a pierdut meciul care putea să o ducă spre locul 13 la Campionatul Mondial de handbal, care se desfăşoară în Croaţia. Manifestând acelaşi joc de înaltă calitate, însă doar pe durata unei părţi din meci, românii, conduşi de pe bancă de Aihan Omer, au fost învinşi de spanioli cu 40 la 32, după ce la pauză scorni era 19-16 pentru iberici. Astfel, pentru locurile 13-14 au jucat aseară Spania şi Egiptul, iar pentru locurile 15-16 România a întâlnit echipa Rusiei, care a pierdut în faţa selecţionatei Egiptului, în grupele principale ale Campionatului Mondial, elita handbalului îşi continuă meciurile: Grupa I: Suedia - Ungaria 30-31; Coreea - Franţa 21-30; Croaţia - Slovacia 31-25. Grupa a ll-a: Serbia - Polonia 23-35; Norvegia - Germania 25-24; Danemarca - Macedonia 32-24. Din prima grupă şi-au asigurat deja prezenţa în semifinale naţionalele Franţei şi Croaţiei. Pagină realizată de LIVili CÂMPEAN