Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2009 (Anul 21, nr. 4711-4772)

2009-05-05 / nr. 4733

Anul XXI, Nr. 4733 , MARTI,5 MAI 2009 • 8 PAGINI Preţul -40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Tradiţia recrutării husarilor, reînviată în Ciucul de Jos - în pagina a 5-a -Tânăr de 18 ani, decedat într-un grav accident rutier - în pagina a 6-a - SCURT PE DOM de LIVIU CÂMPEAN Blasfemierea Parlamentului European Pe vremea când dacii şi romanii nu se hotărâseră să se căsătorească între ei şi să formeze un nou popor, cel român, prin Dobrogea îşi făcea apariţia unul dintre Apostolii lui Iisus. Sfântul Andrei, care propovăduia învăţătura Domnului. Şi cum era o perioadă a istoriei indecisă, nici el, Sf. Apostol Andrei, nu se gândea că avea să pună bazele creştinării unui popor care după vreo 2.000 de ani urma să ia drept model tot un fiu de cioban, care dacă n-ar avea vreun miliard prin conturi, ar fi unul dintre cei mai mari blasfemiatori ai României de azi. - continuare în pag. a 3-a - Ministrul Educaţiei a a anunţat demiterea a inspectorului şcolar general din Harghita, Bondor István ■ Acesta este acuzat, alături de inspectorii din Cluj şi Bacău, că ar fi provocat revolta sindicatelor din învăţământ ■ Bondor István respinge acuzaţiile Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat, la sfârşitul săptămânii, că inspectorii şcolari generali din Harghita, Bacău şi Cluj vor fi demişi, din cauză că ar fi produs agitaţie în sistem şi ar fi provocat revolta sindicatelor din învăţământ. „Din păcate, această stare de agitaţie exagerată au determinat-o câteva din demersurile unora dintre inspectorate, îi anunţ pe inspectorii din cele trei judeţe care într-un fel au produs foarte multă agitaţie în sistem - de la Harghita, de la Bacău şi de la Cluj — că nu vor mai avea sprijinul Ministerului Educaţiei şi avem acum şi prevederi legale ca să fie înlocuiţi pentru că realmente au dovedit promovarea cu rea-credinţă a unor idei care nu aveau nici un fel de relevanţă în documentele transmise de la minister”, a afirmat (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Bucăţi din banner-ul amplasat pe clădirea Palatului Administrativ, trimise ambasadorilor şi membrilor PE Tőkés László vrea plan Ahtisaari pentru obţinerea autonomiei ■ Europarlamentarul susţine că în Transilvania se produce un genocid paşnic, fără sânge Guvernul ar putea reduce investiţiile, ca să ie respecte ţintele bugetare convenite cu FMI Chiar şi investiţiile considerate vitale pentru eforturile de redresare economică ar putea fi reduse în 2009, dacă perspectivele se înrăutăţesc şi mai mult şi ameninţă ţintele bugetare convenite cu FMI, a spus Gheorghe Gherghina, secretar de stat în Ministerul Finanţelor, pentru Reuters, preluat de NewsIn. „Există marjă pentru ajustare într-un domeniu în care e uşor, dar nu e sănătos economic: reducerea unora dintre cheltuielile de capital’, a declarat Gherghina. După rectificarea bugetară de la jumătatea lui aprilie, Guvernul a redus uşor cheltuielile pentru investiţii la 38 miliarde lei (9 miliarde euro) în acest an, sau aproximativ 7% din Produsul Intern Brut (Continuare în pag. a 4-a)