Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-11-26 / nr. 4879

DSP Harghita cumpără 150 mii de măşti de protecţie - în pagina a 4-a - 15/28 noiembrie 1918 Unirea Bucovinei cu Regatul României - în pagina a 4-a - JSZ de MIHAIL GROZA In spatele uşilor democratic închise Deşi s-a emis părerea că actuala campanie pentru prezidenţiale a fost cea mai murdară dintre toate, opinia mea este că bătălia crâncenă de-abia se dezlănţuie. Geoană a aruncat în arenă două cărţi (prima a lui Gaetan şi, a doua, trimisă tuturor redacţiilor din ţară direct din SUA, Băsescu The Shame of Romania) - ambele fără editură şi ambele fără prea mare impact electoral. Presupun că, în campania care urmează pentru turul II, Traian Băsescu ne va spune cum s-au făcut aceste cărţi şi pe ai cui bani s-au editat. Probabil că singura întrebare la care nu se va răspunde este de unde provin banii. Ştim foarte bine că pentru acei bani mulţi, care apar în . , campaniile electorale - fie ele curate sau murdare - n-a răspuns nimeni, niciodată. (Continuare în pag. a 3-a) DOI Noua majoritate parlamentară vrea să permită pensionarilor să lucreze în continuare la stat Reprezentanţii majorităţii parlamentare constituite, senatorii Dan Voiculescu (PC), Ioan Chelaru (PSD), Teodor Meleşcanu (PNL) şi Verestóy Attila (UDMR), au depus la Senat, marţi, o propunerelegislativă prin care pensionarii care au capacitate de muncă şi îndeplinesc criteriile de competenţă să-şi poată continua neîngrădit activităţile remunerate şi în sectorul public. „Pensia este un drept câştigat în urma cotizării la bugetul de asigurări sociale şi nu poate fi retrasă discriminatoriu acelor persoane care pot şi îşi doresc să muncească în continuare”, a declarat Dan Voiculescu. Argumentând că dreptul la muncă este garantat atât prin Constituţia României, cât şi prin întreaga legislaţie europeană, iniţiatorii au solicitat dezbaterea și adoptarea acestei propuneri legislative în procedură de urgență. Preşedintele CJ Harghita a pus lacăt pe instituţie, timp de trei zile Senatul a adoptat o OUG ce desfiinţează învăţământul la distanţă la Spiru Haret Senatorii au adoptat, ieri, Ordonanţa de Urgenţă ce vizează desfiinţarea formei de învăţământ la distanţă din cadrul Universităţii Spiru Haret, potrivit căreia studenţii înscrişi la 1D între 2005 şi 2008 îşi pot continua studiile la programele de studii autorizate provizoriu sau acreditate. Ordonanţa privind dreptul studenţilor înmatriculaţi la formele de învăţământ la distanţă sau frecvenţă redusă de a continua studiile la programe de studii de licenţă autorizate provizoriu sau acreditate a fost adoptată cu 53 voturi favorabile, 3 „împotrivă” şi 3 abţineri. Ordonanţa va intra în dezbaterea Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz.