Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-01-28 / nr. 4919

W www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 4919 • JOI, 28 IANUARIE 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Harghita este la coada clasamentului ca nivel de viaţă şi ca standarde de infrastructură in România - şi acesta este şi rezultatul gândirii şi tendinţei de genclavizare medievală . - pagina a 4-a -Hrană suplimentară pentru animalele din pădurile Harghitene - în pagina a 3-a - „Angajaţii la stat nu sunt cei mai săraci” Experţii Fondului Monetar Internaţional vor recomanda board-ului de la Washington eliberarea celorlalte două tranşe pentru România, a declarat ieri şeful misiunii de evaluare a acordului stand-by, Jeffrey Franks. România are un acord cu FMI pe doi ani, pentru 12,95 miliarde de euro, pachetul total de finanţare externă, de la Fond, Uniunea Europeană, BM şi BERD, urmând să ajungă la 19,95 miliarde de euro. Cele două tranşe de la FMI se ridică la 2,3 miliarde de euro, iar tranşa de la Comisia Europeană se ridică la un miliard de euro. Şeful delegaţiei FMI a spus că România nu poate continua cu acest nivel al cheltuielilor de personal. „Cheltuielile salariate au ajuns prea sus pentru cât poate să suporte economia. După cum ştiţi, la începutul legii unice se regăseşte o restricţie privind ponderea cheltuielilor salariale în PIB. In ultimii ani, am asistat la o creştere a salariilor şi a numărului de salariaţi. S-a ajuns la mai mult decât poate duce economia României. Nu e vorba de o (Continuare în pag. a 3-a) Gerul deraiază trenurile Locomotiva unui tren personal a sărit marţi de pe șine, la Sânsimion . Nu s-au înregistrat victime Circulaţia feroviară între localităţile Sânsimion şi Tuşnad-Sat a fost întreruptă, marţi, aproximativ cinci ore, după ce două dintre roţile locomotivei trenului personal care circulă de la Izvoru Olt la Braşov au ieşit de pe şine, la ieşirea din gara Sânsimion. Şeful echipei de intervenţie de la Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Farghita, care s-a deplasat la faţa locului, col. Dan Colceriu, a explicat că prima osie a locomotivei a ieşit de pe şine. Cel mai probabil deraierea s-a produs din cauza gerului. Nici un dintre pasageri nu a fost rănit. Jumătate dintre cei 80 de călători aflaţi în tren au fost preluaţi de o altă garnitură, în vreme ce ceilalţi au ales să facă autostopul pentru a ajunge la destinaţie. O echipă specializată de la Regionala CFR Braşov a lucrat pe temperaturi extrem de scăzute şi a reuşit să repună pe şine locomotiva deraiată. Aceasta a fost tractată în staţia Sânsimion şi a fost garată pe o linie secundară. Circulaţia a fost reluată în jurul orei 20:00, iar cele câteva trenuri staţionate pe raza judeţului şi-au reluat circulaţia, după întârzieri de până la patru ore. L. MATEI I Procurorul general al României, pentru prima dată în judeţul Harghita Laura Codruţa Kovesi a apreciat ca fiind foarte bună activitatea procurorilor harghiteni ------------------------------------------------------ Procurorul general al României, Laura Codruţa Kovesi, a participat, ieri, la Miercurea-Ciuc, la prezentarea raportului de activitate a unităţilor de parchet din Harghita şi a apreciat ca fiind foarte bună activitatea procurorilor din judeţ. Laura Codruţa Kovesi a precizat că, spre deosebire de alte judeţe, din punct de vedere al calităţii activităţii desfăşurate, procurorii harghiteni merită numai cuvinte de laudă. „Din punct de vedere al calităţii am apreciat la unităţile de parchet de aici faptul că procentul de achitări, restituiri şi infirmări este în scădere. Există o singură achitare şi o singură restituire la toate unităţile de parchet. Spre deosebire de alte judeţe, din acest punct de vedere, al calităţii, constat că aici lucrurile merg foarte bine”, a declarat procuror general al României. Printre problemele cu care se confruntă unităţile de parchet din Harghita, care au fost semnalate şi la şedinţa de bilanţ de la Miercurea-Ciuc, se numără lipsa de personal, care face ca volumul de muncă al procurorilor să fie foarte mare. Procurorul general al României a prezentat presei mai multe date statistice din care reiese că Parchetul de pe lângă Tribunalul Harghita funcţionează la jumătate de schemă, cu doar patru procurori. De asemenea, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Miercurea-Ciuc lucrează doar trei procurori, care anul trecut au soluţionat 4.650 de dosare, o medie de peste 1.000 de dosare pe procuror, în vreme ce Parchetul de pe lângă Judecătoria Gheorgheni funcţionează cu doi procurori care au soluţionat 1.941 de cauze. O situaţie dificilă se înregistrează şi la Parchetul Odorhei, care a avut o încărcătură de peste trei mii de dosare, soluţionate de doar doi procurori, din care unul cu (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Construcţii de microhidrocentrale pe pâraiele şi râurile din Harghita Un număr însemnat de microhidrocentrale se vor construi în Harghita, în condiţiile în care pâraiele şi râurile din judeţ dispun de un potenţial energetic deosebit, se arată intr-un comunicat remis de Consiliul Judeţean (CJ) Harghita. O parte dintre acestea vor fi co-finanţate de CJ. „CJ Harghita-recunoscând importanţa surselor de energie regenerabile în furnizarea continuă a energiei pentru locuitorii judeţului - acordă o atenţie sporită sectorului energetic şi promovării producţiei de energie ecologică”, se arată în document, în cadrul strategiei de dezvoltare economică orientată pe proiecte, elaborată (Continuare în pag. a 3-a)