Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-05-05 / nr. 4987

In care istorie? conducerea ţării inşi consideraţi valabili în „munca de partid"; în cele mai multe cazuri, plasarea în conducerea ţării e o simplă recompensă pentru prestaţia depusă în serviciul partidului. Spunem o banalitate afirmând că, în aceste cazuri, ultimul lucru luat în considerare e competenţa. Auzeam, „din surse”, că „argumentele interne” sunt uneori de un cinism paralizant. Ce filosofie îţi trebuie, domnule, să cheltuieşti nişte bani? Orice minister are un buget din bani publici care trebuie cheltuiţi. A, dacă miniştrii ar trebui să facă banii pe care-i cheltuie, atunci da, e nevoie de competenţă. Cam despre asta e vorba, aşadar. Situaţie în care considerăm ca orice ins poate fi ministru, dar nu oricare posedă în spate un partid care să-l ridice în scaun. D-na Udrea are un asemenea banii merită a fi investiţi aici sau că trebuia servit partenerul de guvernare... Diferenţa dintre un om politic conştient că are un domeniu al ţării pe mână şi un ministru de partid apare de-aici încolo. D-na Udrea a acceptat şi stimulat, cu oficială inconştienţă, promovarea stalinistei Regiuni Autonome Maghiare sub brandul „turistic” Ţinutul Secuiesc. Ea zice: „Consider că Harghita, Covasna şi o parte din Mureş se pot promova ca o zonă deosebită din punct de vedere al atracţiilor, sub această denumire, care-i creează propria identitate”. Şi s-a oprit aici. Un om politic conştient că se află în mijlocul unui teritoriu care-și - continuare în pag. a 3-a - ..........jg , áj - " ,SZff P. r . _ . o candelă în cARPAŢi Lansarea volumului O candelă în Carpăţi. Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei, 15 ani de la înfiinţare Trinunitati 05. - SCURT PE DOI de MIHAIL GROZA nici m a interesat IMM niciodată „minunea”prin care Elena Udrea a devenit un personaj notoriu în România ultimilor ani. E treaba partidelor cum îşi selectează aşa-zisele elite interne, pe cine aleg în propria conducere, pe cine promovează şi pe cine nu. Ne interesează însă în cel mai înalt grad cine ne conduce pe noi. A face parte din forul de conducere al unei formaţiuni politice datorita apnegaţiei de partid e una, a conduce ţara e puţin altceva. E un obicei (vechi şi prost) al partidelor de a ne livra la partid şi mai are, se zice, un preşedinte care a considerat că blonda făptură merită să fie şefa administraţiei prezidenţiale. Ca ministru al Turismului, Elena Udrea a avut de cheltuit nişte bani. Şi a făcut-o. Ca ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea are mult mai mulţi bani de cheltuit. Şi o va face. Se va achita de sarcina până la ultimul leuţ, pentru că ce filosofie îţi trebuie, domnule, pentru a cheltui nişte bani? Faptul că din aceste sume Elena Udrea dă o parte pentru Harghita şi Covasna e salutar. Indiferent dacă a văzut pur şi simplu că Din 15 mai intră în vigoare noile reglementări privind concediile medicale Chiar dacă, noile reglementări privind acordarea concediilor medicale au făcut multe valuri, ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a hotărât că ele vor intra în vigoare începând cu 15 mai. Şi cum hotărârea domniei sale nu lasă loc de întoarcere, persoanele aflate în situaţia de a primi un concediu medical trebuie să ştie următoarele: mai întâi de toate se vor prezenta la medicul de familie pentru a fi consultate, după care, tot acolo, vor completa o declaraţie pe proprie răspundere prin care îşi vor exprima acordul ca, în 24 de ore, să-şi anunţe angajatorul. De asemenea, în acelaşi formular vor trebui să treacă adresa la care pot fi găsiţi în intervalul orar 8,00-11,00, 12,00-17,00 şi 18,00-20,00 pentru a fi vizitaţi la domiciliu, excepţie făcând doar situaţiile justificate medical. în cazul nerespectării acestor cerinţe, pacienţilor nu le va fi plătit concediul medical, concediu care, acordat fiind, este suportat în primele 5 zile de angajator, iar din a 6-a de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate. (C.S.) _ r/ BORSEC www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 4987 • MIERCURI, 5 MAI 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Tulgheş Sărbătoarea „pasării darului” „Pasează darul’ este un proiect derulat de Asociaţia crescătorilor de animale din Tulgheş, împreună cu Federaţia Agricultorilor de Munte „Dorna” din Vatra Dornei, cu sprijinul Fundaţiei americane Heifer Project International, care a implementat în România aproape 100 de proiecte la nivel naţional. Principiul proiectelor finanţate de americanii de la Heifer este simplu şi îşi are originea într-un proverb chinezesc: „Decât să-i dai săracului un peşte, mai bine îl înveţi să pescuiască”. La prima pasare, 15 gospodari au primit câte 10 oi şi un berbec. Aceştia au avut obligaţia ca în umătorii 3 ani să paseze la alţi gospodari, aleşi de Asociaţie, toate mieluţele care se nasc. în mai 2008, 60 de mieluţe au fost pasate la gospodari. Specialiştii spun că, în acest fel, se creează un nucleu de ovine cu caracteristici biologice de calitate ridicată şi se încurajează creşterea animalelor în zonă. La Tulgheş s-a construit şi prima stână europeană, pe un teren pus la dispoziţie de consiliul local, aflat într-o zonă muntoasă, la câţiva kilometri de sat. Construcţia dispune de apă curentă, conductă de evacuare, platformă pentru aparat de muls, încăperile au gresie şi faianţă, iar ciobanii vor avea la dispoziţie chiuvete şi cabine de duş. Totul a fost gândit în aşa fel încât să se respecte condiţiile de igienă şi un circuit de producţie corespunzător. Aici sunt oile pe care le cresc cei implicaţi în proiect, pe care ciobanii le numesc deja „europenele”. Anii au trecut şi Asociaţia crescătorilor de animale din Tulgheş, al cărei preşedinte este Costel Bondrea, îşi desfăşoară activitatea în condiţii din ce în ce mai bune, obţinând rezultatele scontate, în această primăvară, în oborul de animale din Poiana Nouă din Tulgheş s-a desfăşurat cea de-a 3-a ediţie a „pasării darului”. Aici, crescători de animale, care au primit câte 10 oi şi un berbec în anii 2007 şi 2009, au pasat mai departe câte 10 mieluţe şi un berbecuţ altor 10 membri ai Asociaţiei. (Continuare în pag. a 3-a) VASILE GOTEA „Ştiu că sunt probleme cu parcările, dar cred, totuşi, că s-a făcut un pas înainte..." Afirmaţia din titlu aparţine viceprimarului Szőke Domokos, care, în şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc din 30 aprilie, a răspuns la întrebările şi interpelările câtorva consilieri cu referire la starea drumurilor, a parcărilor şi la blocarea roţilor autoturismelor. Răspunsul viceprimarului a fost că da, ştie că sunt probleme şi nemulţumiri, dar crede, totuşi, că s-a făcut un pas înainte prin aplicarea regulamentului, în sfârşit, oamenii au învăţat că parcarea e parcare, că trotuarul e trotuar şi pista pentru biciclete este pistă pentru biciclete. Ştie, aşadar, că sunt nemulţumiri, însă lucrurile se pot corecta, acceptă şi aşteaptă orice propuneri care pot conduce la îmbunătăţirea lucrurilor. în aceeaşi şedinţă, Consiliul local a adoptat un număr însemnat de hotărâri, dintre care amintim: Alocarea sumei de 120.000 lei pentru Sport Club Miercurea-Ciuc Cu o singură abţinere s-a aprobat alocarea sumei de 120.000 lei din Fondul de rezervă bugetară pe anul 2010 la dispoziţia Consiliului local, pentru Sport Club Miercurea-Ciuc, în vederea achitării unor datorii faţă de conducerea tehnică şi faţă de jucătorii echipei de hochei pe gheaţă. în hotărâre se prevede însă şi o condiţie, şi anume: „Pentru jucătorii autohtoni, sumele datorate, inclusiv impozitul pe venit aferent, se vor achita doar cu condiţia ca aceştia să îşi desfăşoare activitatea de performanţă în cadrul echipei de hochei pe gheaţă Sport Club Miercurea- Ciuc şi în sezonul 2010/2011, sau să semneze cu o altă echipă şi să prezinte public contractul până la data de 1 mai 2010” (dată care deja a trecut - n.a.). Această hotărâre are la bază o adresă înaintată (Continuare în pag. a 3-a) . ....