Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-04-08 / nr. 4968

Scade rata şomajului şi creşte numărul angajării: Harghita. Aproximativ 200 de locuinţe, în programul „Renaşterea satului romanesc începând cu 1 aprilie Prezentarea la medic se face în baza unei programări prealabile încă din prima zi a lunii în curs a intrat în vigoare Ordinul ministrului Sănătăţii prin care sunt aprobate unele măsuri de eficientizare a activităţii la nivelul asistenţei medicale ambulatorii. De reţinut este faptul că, potrivit prevederilor acestui ordin, medicii din cabinetele de asistenţă medicală primară, ambulatoriu de specialitate, inclusiv specialităţile paraclinice şi de medicină dentară, precum şi cele de asistenţă recuperatorie, au obligaţia să acorde servicii medicale pe baza unei programări telefonice, sau prin alte mijloace, efectuată cu cel puţin 24 de ore înainte de data dorită, sens în care medicii trebuie să afişeze la loc vizibil numărul de telefon la care se pot face aceste programări. Ordinul nu exclude însă şi posibilitatea ca pacientul să se prezinte chiar tară o programare prealabilă, idee în care, se precizează în cuprinsul lui, medicul trebuie să-i acorde gratuit serviciile medicale. Asta ar fi o primă noutate, pentru că, tot la noutăți, vom mai aminti aici că, în cursul acestui an, se va reveni la eliberarea medicamentelor injectabile necesare pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice prin farmaciile cu circuit închis aparţinătoare unităţilor sanitare, măsură care, în opinia reprezentanţilor Ministerului Sănătăţii (MS), nu va crea un disconfort pacienţilor întrucât medicamentele de acest tip se administrează doar în cadrul lor şi doar sub supraveghere medicală, în sfârşit, dar nu în ultimul rând, în ipoteza că ministrul Cseke Attila îşi va putea ţine promisiunea făcută. (Continuare în pag. a 4-a) D. ŞTEFANA în ciuda protestelor Un număr de 21 medici de familie harghiteni au semnat contractul cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) şi îşi continuă activitatea, în ciuda protestului organizat la nivel naţional. Preşedintele CJAS Harghita, Rodica Biró, a declarat că încă de vineri li s-a trimis celor 151 de medici de familie din judeţ o adresă prin care li s-a solicitat să îşi exprime punctul de vedere faţă de semnarea actului adiţional şi acceptarea contractului pe 2010, în forma publicată. Rodica Biro spune că cei 130 de medici care refuză semnarea contractelor nu au prezentat în mod oficial motivele pentru care recurg la această acţiune de protest. Ea a subliniat că în urma calculelor şi simulărilor făcute medicii de familie nu vor pierde din venituri, iar diferenţele faţă de situaţia de până acum nu vor fi foarte mari. „Nu putem vorbi de dezechilibre mari sau de pierderi de venituri substanţiale, de aceea cred că atitudinea medicilor de familie nu se justifică”, a declarat preşedintele CJAS Harghita, care a explicat că situaţia din judeţ este diferită, deoarece există foarte puţini medici care au peste 3 mii de pacienţi. în replică, preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie (AMF) din Harghita, dr. Szabó Soós Klára, spune că acel contract-cadru semnat de unii colegi este ilegal. (Continuare în pag. a 4-a) LIA MATEI la nivel naţional !..., 21 de medici de familie au semnat contracte cu CJAS VW Anul XXII., Nr. 48 • JOI, 8 APRILIE 2010 • 8 PAGINI Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă « Ungaria: Deriva spre nazism! Presa internaţională: Extrema dreaptă va deţine peste 70% din Parlament, fapt care nu s-a mai întâmplat în Europa dinainte de 1940 Duminică are loc primul tur pentru alegerile în legislativul de la Budapesta Saab s-a supărat şi nu mai vine la spectacolele aeriene din România Grupul suedez Saab anunţă că îşi anulează participarea cu avioane Multiral Gripen la expoziţia Black Sea Defence & Aerospace (BSDA) de luna aceasta şi îşi amână planurile de a sponsoriza participarea unor forţe aeriene din NATO cu astfel de avioane la spectacolele aeriene din România, ca reacţie la recomandarea CSAT către Parlament de a achiziţiona avioane F-16 vechi. Compania suedeză speră că România va lua totuşi în considerare toate ofertele primite şi îşi va alege noul avion Multirol printr-un proces concurenţial şi transparent, în care contribuabilii să fie siguri că oferta aleasă este cea mai bună posibilă. Saab plănuia să sponsorizeze participarea a două avioane Gripen Jas 39 moderne, aparţinând Forţelor Aeriene Ungare, la spectacolul aerian de la BSDA, unde avioanele Gripen ar fi putut să fie revăzute de publicul român la patru ani de când prezenţa şi evoluţia lor au impresionat la evenimentul ROIAS 2006 de la Constanţa. (Ziare.com)