Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-06-24 / nr. 5022

• Pagina a 2-a • 24 iunie 2010 Informația SSmsfgrlfett©! Ţicleanu — antrenor la Craiova Noul antrenor principal al Universităţii Craiova este fostul component al echipei de aur din Bănie, Aurel Ţicleanu (foto), 51 de ani. El va fi ajutat de George Biţă, antrenor secund, Silviu Lung, antrenor cu portarii, Gabriel Martinez Foch, preparator fizic, în timp ce Sandu Tăbârcă va îndeplini funcţia de director tehnic. Ca antrenor, Aurel Ţicleanu are un parcurs geografic incredibil: în afară de România unde a fost la UTA, Oţelul, Universitatea Craiova (de 2 ori). Rocar a antrenat în Maroc, Bangladesh, Albania şi, în ultimii ani, în Kuwait (ultima dată la Al-Sahel, cu care mai este sub contract). " *“—" I:SPORT CAMPIONATUL MONDIAL - AFRICA DE SUD 2010 S-au încheiat întrecerile din cadrul grupelor A şi B ale turneului final al CM. Deşi s-a luptat până în ultimele minute ale celor 4 partide, n-au fost răsturnări de situaţii, echipele mai bine plasate înaintea ultimei etape mergând mai departe. Grupa A . Africa de Sud - Franţa 2-1 (2-0). Au marcat Khumalo 20, Mphela 37 - Malouda 70. Deşi, judecând cu luciditate, era extrem greu de crezut că una din cele două echipe ar putea obţine calificarea, chiar în ipoteza că Mexicul şi Uruguayul nu vor termina la egalitate, partida a fost urmărită cu un deosebit interes. Evident, lumea era curioasă în ce condiţii se va prezenta formaţia Franţei - dacă se va prezenta, pentru că la un moment dat exista şi pericolul neprezentării - şi în ce formulă. Francezii au dres oarecum busuiocul chiar la spartul târgului, prezentându-se la partidă ca o echipă normală, ba unii din jucători chiar fredonând Marseilleza. Pe teren lucrurile n-au mers la fel de bine, deşi se vedea că există ambiţia de a nu se face încă o dată de râsul lumii. Au întâlnit însă o echipă a Africii de Sud care a jucat mai bine ca oricând şi care a deschis scorul relativ repede. După eliminarea lui Gourcuff (min. 26) - pentru un cot în faţa lui Sibaya - şi golul doi al sud-africanilor, gazdele au început să spere, mai ales că în celălalt meci uruguayenii deschiseseră scorul. Iluziile au ţinut până în minutul 70, când Ribery şi Malouda au făcutah mat apărarea sud-africanilor. Mai mult, timp de 10-15 minute, în continuare francezii au prestat un joc încântător, oferind doar o mostră a ceea ce ar fi putut fi echipa Franţei cu un antrenor pe măsură. Uruguay - Mexic 1-0 (1-0), Gol Suarez 43. In ciuda tuturor pronosticurilor, care preconizau o pace aranjată între cele două echipe latino-americane, meciul s-a jucat pe bune, chiar cu îndârjire. Lucru normal în condiţiile în care echipa clasată pe locul secund urmează să întâlnească în optimi Argentina. Mexicanii au avut mai mult iniţiativa, dar Uruguayul este o formaţie extrem de pragmatică şi a lovit la prima ocazie mai clară. După care s-a apărat cu succes până la sfârşit. Este de altfel semnificativ faptul că ,,echipa celestă” a terminat meciurile din grupă tară a primi măcar un singur gol! Grupa B Argentina - Grecia 2-0 (0-0). Au înscris Demichelis 77, Palermo 89. Deşi Argentina a folosit 7 jucători noi faţă de primele 2 meciuri, întâlnirea a curs într-un singur sens: spre poarta grecilor. Deşi aceştia au ales şi aplicat o tactică extrem de meschină, înainte de a primi primul gol erau calificaţi pentru optimile de finală. După aceea, chiar dacă grecii aveau nevoie doar de un singur gol pentru a reintra în cărţile calificării, cei care au marcat din nou au fost tot argentinienii. Coreea de Sud-Nigeria 2-2 (1-1). Goluri J. Lee 38, C. Park (foto) 49 - Uche 12, Yakubu 69 (p.). Una din cele mai frumoase partide de la actuala ediţie a Campionatului Mondial! După ce nigerienii au egalat, iar argentinienii au înscris în cealaltă partidă a grupei, Nigeria era la un singur gol de o calificare nesperată-cu numai 3 puncte! - în optimile de finală. Dar n-a fost să fie, sud-coreenii apărându-se cu inteligenţă, de preferinţă departe de poarta proprie, contraatacând de câte ori au avut ocazia. E adevărat, spre sfârşit pe nigerieni părea să-i fi trădat şi condiţia fizică. Coreenii obţin a doua calificare a naţionalei lor în optimile de finală, prima pe un teren străin. Primele 2 clasate s-au calificat pentru optimi, programul fiind următorul: 26 iunie: Uruguay - Coreea de Sud 27 iunie: Argentina-Mexic Clasament final Grupa A: 1. Uruguay3 2 1 0 4-07 2. Mexic3 1 1 1 2-14 3. Africa de Sud3 1 1 1 3-54 4. Franța3 0 1 2 1-41 Primele 2 clasate s-au calificat în optimi. Clasament final al Grupei B: 1. Argentina3 3 0 0 7-19 2. Coreea de S.3 1 1 1 5-64 3. Grecia3 1 0 2 2-53 4. Nigeria3 0 1 2 3-51 Rădoi — cel mai bun în Arabia ^ JitUUna Mirel Rădoi (foto) de la formaţia Al-Hilal a fost desemnat, în urma unei anchete, cel mai bun fotbalist al sezonului încheiat din Arabia Saudită. Românul a întrunit 32,38 la sută din voturile exprimate, fiind urmat, la mică distanţă-31,38- de Mohammed al Sahlawi, de la formaţia antrenată de Walter Zenga. Mirel Rădoi este în atenţia clubului francez Paris Saint Germain, care pare hotărât să-l transfere. Doar că suma cerută de clubul saudit este una OLIMPISM Trei candidate pentru JO din 2018 Comitetul olimpic internaţional a reţinut candidaturile a trei localităţi pentru organizarea Jocurilor Olimpice de iarnă din anul 2018. Este vorba de staţiunea montană franceză Annecy, de metropola germană München şi de staţiunea sudcoreeană Pyonchang. Coreenii au mai candidat, fără succes, şi pentru organizarea JO din 2010 şi 2014. Localitatea desemnată pentru organizarea Jocurilor din 2018 va fi făcută cunoscută în ianuarie 2011. Reamintim că ediţia din 2014 a Jocurilor Olimpice de iarnă a fost încredinţată stațiunii ruse Soci. „ Campioni, de legendă” La Sala polivalentă de la Centrul olimpic „Sydney I 2000” din Izvorani a avut loc cea de-a 10-a ceremonie de decernare a medaliilor „Campion de legendă”. Protagoniştii au fost componentele loturilor de gimnastică, medaliate cu aur la Jocurile Olimpice din 1984, 2000 şi 2004, cei de la caiac-canoe, medaliaţi cu aur în 1968, 1980, 1984 şi 2000 şi de la canotaj la JO din 1984, 1988, 1992, 1996,2000, 2004 şi 2008. Pe lângă medaliile „Campion de Legendă” au fost acordate 11 premii speciale pentru: Lavinia Miloşovici (foto), Gina Gogean, Daniela Silivaş (gimnastică), Mihai Covaliu (scrimă), precum şi antrenorilor Victor Mocioni, Ion Boicu, Adrian David, Nicolae Gioga, Mircea Roman (canotaj) şi Manoilă Milicin (caiac-canoe). Un premiu special a fost acordat jurnalistului Cristian Ţopescu. Grupă dificilă pentru HCM Constanţa A avuit loc tragerea la sorţi a grupelor Ligii campionilor la handbal masculin. Campioana României, HCM Constanţa, a fost repartizată în Grupa D alături de Ciudad Real, campioană a Spaniei şi câştigătoare, în 2008 şi 2009, a Ligii Campionilor. HC Zagreb (Croaţia), campioana Bosniei-Herţegovinia RK Sarajevo, Zenit Sankt Petersburg, campioana Rusiei, şi SG Flansburg-Hanedwitt, pe locul 3 în campionatul Germaniei. --------* „„ „„niţei nontm intimile de finală ale competiţiei. Constănţenii au reuşit. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU ■BHHHHhHHHhHHHBHIÍ um Wimbledon: 5 din 6! Rezultat fără precedent la turneul de mare şlem de la Wiilmbledon: 5 din cei 6 tenismani români prezenţi pe tabloul pniîCipo! 29 acces în turul II! La masculin, singurul nostru reprezentant, Victor Hănescu, a trecut în 5 seturi de tânărul jucător rus Andrei Kuzneţov şi îl va întâlni în turul secund pe turcul Marsel Ilhan, una din surprizele turului I. Raluca Olaru (foto) a obţinut victoria în faţa cunoscutei jucătoare franceze Alizé Cornet, cu scorul de 5-7,6-4,6-4. Din păcate, în turul secund va da peste rusoaica Maria Sharapova. Un rezultat foarte bun a obţinut şi Monica Niculescu, care a trecut, cu 6-3, 6-2, de argentinianca Gisela Dulko. Monica va juca în turul următor cu italianca Flavia Pennetta. Edina Gallovits a reuşit o victorie muncită, cu 4-6, 7-5, 6-3, în faţa elveţiencei Timea Bacsinszky, jucătoare cu aproape 40 de locuri mai bine clasată, în turul II Edina va juca în compania estoniencei Kaia Kanepi, venită din calificări. Alexandra Dulgheru a obţinut o victorie în 3 seturi în faţa veteranei japoneze Kimike Date Krum - 40 de ani: 6-2, 6-7, 6-1. Alexandra va juca în turul secund cu italianca Romina Oprandi. Singura româncă corigentă în primul tur a fost Sorana Cârstea, învinsă de jucătoarea cehă Petra Kvetova cu 6-2,6-2. Surprizele au început să curgă chiar din primul tur: finalistele de la Roland Garros, Francesca Schiavone și Samantha Stosur, au fost deja eliminate, prima de rusoaica Vera Dusevina, a doua de estonianca Kaia Kanepi. La masculin, cipriotul Marcos Baghdatis (favorit 24) a fost eliminat de necunoscutul slovac Lukas Lacko, croatul Ivan Ljubicki (favorit 17) de polonezul Michal Przysiezny, iar elveţianul Stanislas ’ ’ 'r- - 4,i iiAsmandam ii Dome Tommin