Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2010 (Anul 22, nr. 5093-5148)

2010-10-14 / nr. 5102

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 5102 • JOI, 14 OCTOMBRIE 2010 • Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Afacerea cu turtă dulce, profitabilă pentru o familie din Odorheiu-Secuiesc - în pagina a 4-a -■ PROGRAME TV pentru perioada 15-21 octombrie 2010 - în paginile 5 și 6 - Cum S-a alcătui bugetul pe 2011, dacă economia e pe butuci? Pentru a ajuta România să iasă din criză, Guvernul Boc va trebui, în primul rând, să ţină sub control bugetul pentru că oricine ştie că dacă vei cheltui mai mult decât produci, pe termen lung vei avea probleme. Iar în ţara noastră aceasta e o situaţie clasică ce tinde să devină „normalitate” dacă nu se va pune piciorul în prag. Un exemplu: statul român plăteşte contravaloarea a 120 km de autostradă, conform contractului încheiat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi societatea Bechtel. Cei 54 km de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Gilău, cu termen trecut deja de predare (februarie 2010), trebuiau plătiţi cu 235 milioane de euro, dar când lucrările vor fi predate (la cei 54 km) statul român va ajunge să plătească circa... 700 milioane de euro! E cea mai scumpă autostradă din (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ Primarul oraşului Bălan a suferit o nouă intervenţie chirurgicală. Starea sa este stabilă Primarul oraşului Bălan, Mihai Mereş, implicat într-un grav accident de circulaţie în urmă cu două săptămâni, a suferit o intervenţie chirurgicală complexă, marţi, datorită unei fracturi la umăr. în momentul de faţă, starea primarului este stabilă, el rămânând internat în Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca din Bucureşti, a declarat, ieri, viceprimarul oraşului Bălan, Nistor Imre. Reamintim că în urmă cu două săptămâni, Mihai Mereş, aflându-se la volanul maşinii personale, se întorcea de la Bucureşti, unde fusese la mai multe ministere pentru a rezolva problemele oraşului. în apropiere de Câmpina, pe DN1, un autoturism condus de o femeie a intrat pe contrasens şi s-a izbit frontal de maşina condusă de Mihai Mereş. în urma accidentului, şoferiţa a decedat pe loc, iar pentru a-1 scoate pe primar din maşină a fost nevoie de intervenţia unui echipaj de descarcerare. în primă fază, primarul a fost transportat la Spitalul de Urgenţă din Ploieşti, de unde a fost transportat cu un elicopter al Ministerului Administraţiei şi Internelor la Spitalul Clinic Floreasca din Bucureşti, unde, în aceeaşi seară, a suferit o primă intervenţie chirurgicală. (Şt.P.) Cel mai probabil I ...... : . ...i.. _ ~ l.:: j Furnizarea gazului la unităţile de învăţământ din Bălan nu va începe mai devreme de începutul săptămânii viitoare „N nu mai plătim indemnizaţia pentru nou născuţi, banii pentru trusou, pentru căsătorie..." Interlocutor: Lukács Elisabeta, directorul Agenţiei de plăţi sociale Harghita - Cum „arată” instituţia care a „înghiţit” o alta? Cum funcţionează, care-i sunt activităţile şi problemele? Cele două instituţii, fosta Direcţie a muncii s-a unit cu Agenţia de plăţi sociale la 1 decembrie 2009. Atribuţiile fostei direcţii au fost preluate de agenţie cu personal cu tot, doar o singură activitate „a plecat” la Inspectoratul Teritorial de Muncă, este vorba despre „conflictele de interes şi contractele colective de muncă” ce ţineau de Direcţia muncii, se impune precizarea că numai activitatea a trecut la ITM. Agenţia de plăţi sociale - pentru a răspunde la întrebare - se ocupă de plata tuturor prestaţiilor sociale. Am în faţă o situaţie de anul trecut, din perioada când s-a plătit şi ajutorul de încălzire, şi conform acestei situaţii, pot să vă spun că am avut 112.100 de beneficiari - mă repet, acest număr include şi beneficiarii de ajutor de încălzire - la plata alocaţiilor de stat am avut în medie 65.000 de beneficiari, beneficiarii indemnizaţiei pentru creşterea copilului erau în jur de 4.300-4.500 - pentru că unii beneficiari intră şi alţii ies. Mai aveam şi plata stimulentelor - 75-80 la sută - asta însemnând că persoana merge la lucru şi mai primeşte un stimulent de 100 de lei, în afară de salariu. Aveam peste (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUȚ