Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2010 (Anul 22, nr. 5093-5148)

2010-12-08 / nr. 5136

www.infonnatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 5136* MIERCURI, 8 DECEMBRIE 2010 • Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Aritmetica hoților de la Roșia Montană - pagina a 4-a - Un an cât un veac A trecut un an de când Traian Băsescu, reales şi reîncărcat (reloaded), ne-a ameninţat din nou că vom trăi bine. După dezmăţul electoral (salariile profesorilor mărite cu 50%) am fost anunţaţi, brusc, că e criză.Până atunci, Băsescu şi partidul său comiteau ample planuri de modernizare a statului român, reuşind să păcălească vreo 5 milioane de votanţi. Ceilalţi nu contează, erau oricum pedelişti. Ne-am modernizat în aşa hal că ţara a devenit invizibilă pe plan internaţional, iar azi-mâine, tot strângând cureaua, vor deveni invizibili şi cetăţenii ei. Ne-am procopsit, adică, cu cel mai nefericit guvern de la Ana Pauker încoace. Numai atunci minciuna guvernamentală mai era aşa de umflată, gogonată şi pufoasă. Numai atunci evidenţa era negată cu atâta abnegaţie, incompetenţa atât de bine plătită, ingratitudinea atât de medaliată şi trădarea atât de consistent onorată. Guvernele Băsescu-Boc au totuşi un neajuns: nu posedă (încă) un proiect bolşevic gen canal pentru exterminarea celor care îi critică şi aşezăminte de reeducare severă pentru oamenii oneşti care-i încurcă la furat. Comparaţia cu regimul NKVD-ist nu e deloc forţată. Atunci primea onoruri venerabilul Pantiuşa Bodnarenko, acum Tőkés László capătă Ordinul Steaua României în grad de Cavaler din mânuţa binecuvântată a preşedintelui tuturor românilor, Traian Băsescu. Atunci duşmanii poporului erau Noica, Maniu, Paleologu, Nicolae Steinhardt, azi sunt ziariştii şi opoziţia. Nu Tőkés este un pericol pentru ţară - zice un consilier prezidenţial, fără a i se usca limba precum smochinul biblic -ci Victor Ponta, îl ascult şi-mi vine să-mi ard mâna cu care am votat, să dau „foc la puşcărie şi la casa de nebuni’, cum zicea poetul. E prea dur cuvântul nebuni? Nu cred, din moment ce oamenii ăştia sunt absolut convinşi că ne salvează (aşa cum dezaxaţii psihologic îşi strâng de gât copii, convinşi că-i trimit într-o lume mai bună). Taie, rup, spintecă şi apoi apar la TV cu soarele-n priviri: am făcut bugetul, zic, ca şi cum tocmai ar fi câştigat al treilea război mondial — şi, iată, avem creşteri substanţiale la Administraţia Prezidenţială, Senat, Camera Deputaţilor, SPP şi la bugetul d-nei Udrea (la fannecul căreia face pipi pre dânsul, în direct, însuşi ministrul nostru de Externe). La voi scad toate din motive pur obiective, e criză, ce dracu’ nu înţelegeţi, mama voastră de alegători tâmpiţi! M. GROZA S-a semnat contractul pentru reabilitarea DJ 123A între Sâncrăieni și Tușnad în pagina a 5-a - ....... Disfuncţionalităţile din cadrul medicinii de familie se răsfrâng şi la nivelul spitalelor La nivelul judeţului Harghita, numărul de medici acoperă necesarul, însă repartizarea lor nu este uniformă La ultima şedinţă a Colegiului Prefectural, Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Harghita a prezentat un raport asupra problemelor privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare în judeţul Harghita. Potrivit acestui raport, în judeţ se află ce 151 de cabinete de medicină de familie (58 în mediul rural şi 93 în mediul urban) şi un număr de 147 de contracte cu medicii de familie. Pe baza acestor date, dr. Bokor Márton spunea că numărul de medici acoperă, în mare parte, necesarul de servicii medicale primare, însă repartizarea lor nu este uniformă, existând, de exemplu, o comună care nu are medic de familie - Săcel. De asemenea, sunt patru comune în care ar putea fi angajaţi şi alţi medici (Continuare în pag. a 3-a) LIVIU CÂMPEAN Borsec Nu una, ci trei pârtii de schi noi-noute îi așteaptă pe iubitorii sportului de iarnă - în pagina a 5-a -