Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2011 (Anul 23, nr. 5198-5247)

2011-04-08 / nr. 5202-5203

Anul XXIII., Nr. 5202/5203 • Miercurea-Ciuc 180 de apartamente au rămas fără căldură şi apă caldă din cauza datoriilor ■ Şapte familii vor fi evacuate din locuinţe ! Mai multe scări de bloc din Miercurea-Ciuc au rămas fară căldură şi apă caldă din cauza datoriilor mari la întreţinere pe care le au către Societatea de Gospodărire Comunală „GOSCOM”. Directorul GOSCOM, Fekete Ana, a afirmat că s-au făcut toate demersurile pentru ca datornicii să își achite măcar o parte din cheltuieli, dar întrucât nu a existat nici un semnal din partea acestora, s-a luat decizia sistării furnizării căldurii şi apei calde. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Harghitean acuzat de escrocarea APIA cu peste 100.000 de lei, trimis în judecată de DNA Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie — Serviciul Teritorial Târgu-Mureş au dispus trimiterea în judecată a unui bărbat din Harghita acuzat de escrocarea APIA cu peste 100.000 de lei, sume primite de la Uniunea Europeană ca subvenţii pe teren, în anii 2007 şi 2008. Potrivit unui comunicat de presă transmis de DNA, Kenesi Ladislau, administrator la întreprinderea individuală „Kötösi Ladislau” din Praid şi preşedinte al Asociaţiei Composesorale de Pădure şi Păşune Praid,a fost trimis în judecată, fiind acuzat de folosire sau prezentare de (Continuare în pag. a 3-a) J10/O 3 ° VINERI/SÂMBĂTĂ, 8/9 APRILIE 2011 • „Graniţele" spre Cioran - în pagina a 3-a Senatorul Corlăţean a cerut autorităţilor ungare să onoreze promisiunile restante de 17 ani referitoare la minoritatea română - în pagina a 4-a - Preţ: 1 leu „Luna plantării arborelui” - peste 1,3 milioane de puieţi vor fi plantaţi în Harghita ■ Cu aproape 200 de mii mai mulţi decât anul trecut Peste 13 milioane de puieţi vor fi plantaţi anul acesta în fondul forestier de pe teritoriul judeţului Harghita, de către Direcţia Silvică Harghita, în „Luna plantării arborelui”. „Luna plantării arborelui” în judeţul Harghita va debuta în a doua jumătate a lunii aprilie, comparativ cu celelalte zone ale ţării, când această acţiune se desfăşoară în perioada 15 martie -15 aprilie. Acest decalaj de o lună se datorează condiţiilor climaterice ale judeţului, pământul fiind îngheţat, în unele zone mai fiind şi zăpadă, din cauză că se lucrează la altitudini înalte. Cei 1,335 milioane de puieţi, cu aproape 200 de mii mai mulţi decât anul trecut, provin din pepiniere proprii - 934 mii bucăţi, iar restul de la alte direcţii silvice. Majoritatea puieţilor ce vor fi plantaţi sunt din speciile molid şi brad, dar se va sădi şi larice, pin silvestru, fag, gorun, paltin de munte, în ceea ce priveşte numărul de hectare ce va fi împădurite prin regenerări artificiale - plantări de puieţi - la nivelul DS Harghita vor fi în total - atât pe fondul forestier de stat, cât şi în cel administrat de DS Harghita - aproximativ 315 ha. La acestea se adaugă regenerările naturale, pe o suprafaţă totală de aproape 170 hectare. Situaţia împăduririlor din acest an pe ocoale silvice Luate în parte fiecare din cele cinci ocoale silvice (OS) aparţinătoare OS Harghita vor avea un anumit număr de hectare de fond forestier ce vor fi împădurite. Astfel, la OS Tulgheş, în acest an pe fondul forestier de stat vor fi împădurite din regenerări artificiale 32,9 ha, iar pe fondul forestier privat 29,20 ha. iar prin regenerări naturale se vor împăduri în total 26,6 ha. (Continuare în pag. a 5-a) St. PĂTRÎNTAȘ stefanpatrintas@gmail.com Biata creştinată Biserica a rânduit ca în Duminica Măriei Egipteanca, în cadrul Sfintei Liturghii, să se citească o pericopă evanghelică relatată de Sfântul Evanghelist Luca şi în care ni se spune cum Iisus a fost invitat la masă de un fariseu, cu numele Simon. Nu părea a fi fost dintre ispititori, deşi fariseu fiind, nu-şi dezminţea rigurozitatea, în Orient nu se respectă întotdeauna regulile cu care suntem obişnuiţi noi. Deşi fusese invitat la masă numai Iisus, mulţi dintre cei care îl ascultaseră au mers după El, cu speranţa că vor mai auzi câte ceva sau vor vedea vreo minune. Altfel nu ne explicăm cum a intrat în casa fariseului o femeie păcătoasă cunoscută ca atare lui Simon. Dacă ar fi fost după el, nu ar fi primit-o. A tolerat-o numai pentru a nu-şi supăra musafirul, căci femeia venise la Iisus ca să-şi mărturisească păcatele cu lacrimi în ochi. Fariseul L-a judecat de îndată cu severitate pe Iisus, pentru că o lăsa să se apropie de El. L-a judecat „în gând”, neştiind el că gândurile erau pentru Iisus ca şi cuvintele. Femeia fusese păcătoasă. Acum îşi plângea păcatele. Simţise în Iisus pe Cel ce putea ierta şi nu se înşelase. Ba, mai mult, nu venise să ispitească, ci să-şi arate iubirea curată faţă de Străinul Cel Bun, în Care vedea bunătate. Pocăinţa îi deschisese ochii să iubească mai mult decât până atunci. Rodise în ea dragostea. Iisus o iartă pentru că i-a înţeles dragostea cea nouă, generoasă, jertfelnică, nesfielnică, totală, tot atât de mare, pe cât de mari fuseseră păcatele ei. „Se iartă păcatele ei cele multe, pentru că mult a iubit” (Lc. 7,47). (Continuare în pag. a 4-a) Preot Pimen-Claudiu Voşloban, Parohia Joseni Duminica a V-a din post (Maria Egipteanca).