Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-07-20 / nr. 5259

• Pagina a 2-a • 20 Iulie 2011 • Informația lX&£,srblt@£  Verdict TAS: Rămâne cum a fost Tribunalul sportiv de la Lausanne a dat, în sfârşit, verdictul, defavorabil echipelor româneşti - FC Timişoara, Gloria Bistriţa şi FC Bihor Oradea - care au contestat la TAS decizia comisiei de licenţiere care nu le-a acordat drept de joc în prima ligă. După cum a declarat preşedintele Gloriei, Jean Pădureanu (foto), decizia a fost dată fără nici un fel de explicaţii, precizându-se doar că, întrucât n-au îndeplinit condiţiile de licenţiere, nu au drept de joc în Liga I. Ana Maria Brânză - medalie de bronz la CE Spadasina Ana Maria Brânză (foto) a cucerit medalia de bronz în cadrul Campionatelor Europene de scrimă găzduite de localitatea engleză Sheffield. In drumul spre aur sau argint, românca a fost oprită de germana Britta Heidemann, aceeaşi care a învins-o în finala olimpică de la Beijing. Titlul european a fost câștigat de elvețiană Tifanny Geroudet, învingătoare în finala cu Britta Heidemann. BCR Open România Odată cu începutul acestei săptămâni au început şi întrecerile de pe tabloul principal la turneul BCR Ladies Open România, cel mai important turneu feminin, spun organizatorii, din Estul Europei. Pe tabloul principal vor evolua, începând de mâine, 32 de jucătoare, printre care şase românce: Simona Halep (54 WTA), favorita nr. 1 a turneului, Irina Camelia Begu (77 WTA), Sorana Cârstea (83 WTA), Magdalena Gojnea (149 WTA), Alexandra Cadânţu (158 WTA), Liana-Gabriela Ungur (196 WTA). Pe tabloul principal regăsim un nume celebru:, olandeza de origine cehă Michaela Krajicek, fostă nr. 30 mondial în urmă cu 3 ani, sora câştigătorului de la Wimbledon, Richard Krajicek. O „persoană’’ şi mai celebră întâlnim pe tabloul calificărilor: bulgara (între timp devenită kazahă) Sesil Karatanceva (190 WTA). Cea care în 2005, la nici 16 ani, ajungea în sferturile de finală ale turneului de la Roland Garros, printre victimele de atunci numărându-se chiar Venus Williams. în acelaşi an, Karatanceva a fost depistată pozitiv la un control antidoping şi suspendată pe o perioadă de 2 ani. Din păcate, din marele talent care a fost Sesil, a rămas un fel de veterană la... 22 de ani! Primele rezultate înregistrate pe tabloul principal: Simona Halep - Masa Zec-Peskiric (Slovenia) 6-4, 6-2, Alexandra Cadânţu - Ana Floris (Italia) 6-2,4-6, 7-6, Cristina Mitu (foto) - Sesil Karatanceva 6-4, 6-2. Victoria Cristinei este cu atât mai remarcabilă cu cât, din cauza unor probleme de sănătate, a întrerupt antrenamentele mai bine de o jumătate de an! Turneul se desfășoară la Academia de Tenis de la Herăstrău. ../ Trei victomi!cBPy// cu 2 înfrângeri Echipa masculină de baschet tineret a României evoluează în aceste zile în Bosnia-Herţegovina, în întrecerile Campionatului European de tineret Divizia B. După un debut catastrofal cu Estonia, scor 50-85, România şi-a revenit şi a învins Polonia cu 70-62. A urmat o nouă înfrângere, 49-64 cu Macedonia, după care tricolorii au obţinut 2 victorii, 53-47 cu Elveţia şi 89-85 (după prelungiri) cu Georgia, caucazienii fiind liderii grupei. Aşadar, mai există încă speranţe de promovare în Divizia A, în competiţia similară masculină. Divizia A, echipa României a avut o evoluție incredibil de slabă, pierzând toate partidele disputate și retrogradând în Divizia B. Se România - locul 4 La Kosice, Slovacia, a avut loc turneul final de 4 al Ligii Europa la 1 volei masculin, la care s-au calificat echipele naţionale ale Slovaciei, Sloveniei, Spaniei şi României. Din păcate, echipa noastră a avut o evoluţie mai slabă decât în grupă, pierzând ambele partide jucate: 0-3 cu Slovacia în semifinală şi 0-3 cu Slovenia în finala mică. Căpitanul naţionalei, Bogdan Olteanu (foto), care n-a jucat însă, fiind accidentat, pune aceste rezultate pe seama lipsei de experienţă, dar nu trebuie uitat că formaţia noastră a luat parte şi anul trecut la finala de l a Europa League, deci ar fi trebuit să se acumuleze ceva experienţă. Fără a mai vorbi de faptul că atunci a pierdut ambele partide cu 2-3, iar acum n-a câştigat nici măcar un singur set în finala turneului, Slovenia a învins, scor 3-2, Spania şi a câştigat trofeul pus în joc. Deci: 1. Slovacia; 2. Spania; 3. Slovenia; 4. România. Pagină realizată de STEFAN DANCIU stef_dan21 @yahoo .com Crivoi în turul II După ce a trecut prin sita calificărilor turneului internaţional de la Hamburg, Victor Crivoi (foto) a mai făcut un pas înainte, reuşind calificarea în turul secund. Norocul i-a scos în cale tot un jucător venit din calificări, spaniolul Guillermo Olaso, pe care l-a învins în 2 seturi: 6-4, 6-3, în turul II, Victor va juca în compania italianului Fabio Fognini, favoritul 15 al turneului. Turul Franţei. Bătălia finală Luni a fost zi de odihnă în Turul Franţei, un moment al adunării forţelor pentru bătălia finală. Cu 6 etape înainte de sfârşitul competiţiei, din care 4 în Alpi, una contra-cronometru, la Grenoble, şi una de plat între Creteil şi Paris, este foarte greu de pronosticat cine va câştiga Turul. Actualul lider, francezul Thomas Voecker (foto) (Europcar), a traversat Pirineii în tricoul galben de lider, dar este neverosimil de crezut că va face acelaşi lucru şi cu Alpii. El însuşi spune: „Nu mă cred altcineva decât sunt... Am şanse zero de a câştiga Turul”. Pe locul secund, la 1’ 49”, se află luxemburghezul Frank Shleck (Leopard), dar, se consideră, că fratele său mai mic, Andy, este cel cu şanse mai mari de a câştiga Turul. Australianul Cadel Evans, locul 3, la 2’ 06”, încearcă şi el să treacă cumva şi Alpii, fără pagube prea mari, pentru ca la contra-cronometrul de la Grenoble să-şi pună în valoare forţa deosebită la acest capitol. Alberto Contador, favoritul nr. 1 la victorie, la începutul Turului, a fost angrenat în mai multe căzături şi s-a resimţit, după cât se pare. Acum este refăcut şi se aşteaptă să arate, în sfârşit, ce poate. Acuzat însă de dopaj, cazul lui fiind încă la Tribunalul de Arbitraj Sportiv de la Lausanne, s-ar putea, la fel ca Armstrong, anul trecut, să „stea la cutie”. Zilele trecute, printre pseudo-comentatorii de pe Eurosport s-a întâmplat să fie chemat şi Alexandru Ciocan, unul din cei mai titraţi ciclişti români, actualmente antrenor. Am avut astfel ocazia să vedem ce ar putea însemna Turul Franţei, pentru noi, spectatorii, dacă pe post de comentatori n-ar fi nişte diletanţi penibili în materie de ciclism. Printre picături şi jumătăţi de vorbă, Alexandru Ciocan ne-a făcut să întrezărim realitatea penibilă din ciclismul mondial: toţi se dopează, de la vlădică până la opincă, doar substanţele şi modalităţile diferă, în funcţie de scop, pe termene scurt belgienii şi olandezii, pe termen lung spaniolii, italienii şi ceilalţi. Doar printre francezi se pare că există un oarecare număr de „neortodocşi!”! Ceea ce explică şi faptul că de 25 de ani nici un francez n-a câştigat Turul Franţei! Mai dezolant e faptul că toată lumea pare împăcată cu această situaţie: federaţiile naţionale, Federaţia ciclistă internaţională, organizatorii marilor competiţii, ba chiar şi unii sponsori! Vinokurov se retrage Victimă a unui grav accident în primele etape ale Turului Franţei, soldat cu mai multe fracturi, liderul echipei kazahe Astana, Aleksandr Vinokurov (foto), a anunţat că se retrage din activitate la vârsta de 38 de ani (pe care îi va împlini în 6 septembrie). Vinokurov a fost, până în 2008, unul din cei mai simpatizaţi rutieri din pluton, având la activ câştigarea unui Tur al Spaniei (în 2006) şi un loc 3 (în 2003) în Turul Franţei, plus un titlu mondial în probele de şosea. în 2008 a fost depistat pozitiv, în Turul Franţei, chiar când se afla pe poziţia de lider al competiţiei şi a fost nevoit să se retragă, fiind apoi suspendat pe o perioadă de 2 ani. Vinokurov va prelua postul de director tehnic al formaţiei Astana.