Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2012 (Anul 24, nr. 5502-5552)

2012-12-04 / nr. 5539

Informaţia www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Anul XXIV. Nr. 5539 MARŢI, 4 DECEMBRIE 2012 • Preţ: 1 leu La Gheorgheni a fost „O noapte furtunoasă" - în pagina a 6-a -SAH ■ „Cupa Sf. Nicolae" - în pagina a 2-a - Ziua Naţională a României în Harghita Pentru prima dată după Revoluţie, # • paradă cu trupe şi tehnică militară ■ Mircea Duşa: Unii încearcă să-i •jignească pe români şi pe cetăţenii României de toate etniile cu sloganuri care să vizeze federalizarea României sau autonomia Transilvaniei - în paginile 4 şi 5 - Istorie, tradiţie, cultură La 1 Decembrie 1918, Adunarea Naţională de la Alba lulia, constituită din 1.228 delegaţi, sprijiniţi de peste 100.000 de persoane adunate la eveniment din toate părţile Ardealului şi Banatului, a adoptat o Rezoluţie care consfinţeşte unirea tuturor românilor din Transilvania, întreg Banatul şi Ţara Ungurească. Ziua de 1 Decembrie marchează bilanţul luptei românilor pentru întregirea neamului. Marea Unire din 1918 a fost şi rămâne pagina cea mai sublimă a istoriei româneşti. Măreţia ei constă în faptul că desăvârşirea unităţii naţionale nu este opera nici unui om politic, a nici unui guvern, a nici unui partid, ci este fapta istorică a întregii naţiuni române, realizată printr-o simţire a conştiinţei naţionale. Acestea ar fi, în rezumat, spusele prof. universitar Ana Dobreanu cu ocazia vernisajului expoziţiei foto-documentare intitulată „De la Mica la Marea Unire -1 Decembrie 1918”, ce a avut loc cu prilejul Zilei Naţionale a României. Pentru a marca momentul, Muzeul Oltului şi Mureşului Superior în colaborare cu Arhivele Naţionale au organizat, la Centrul Cultural „Miron Cristea” din Miercurea-Ciuc, expoziţia foto-documentară care a adus în atenţia publicului, prin intermediul unor documente foarte valoroase, evenimentele şi personalităţile care au dus la finalizarea acestui act istoric, care a desăvârşit dezideratul locuitorilor dintre graniţele vechii Dacii. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUT aureliailut@gmail.com