Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2014 (Anul 26, nr. 5703-5738)

2014-01-15 / nr. 5707

• Pagina a 2-a • 15 ianuarie 2014 • Informația SĂRITURI CU SCHIURILE Mereu Takanashi La sfârşitul săptămânii, săritoarele cu schiurile şi-au dat întâlnire în Japonia, la Sapporo, unde s-au consumat, la trambulina normală, două din etapele Cupei Mondiale feminine. Japoneza Sara Takanashi a profitat din plin de „terenul propriu” şi a câştigat ambele concursuri, în amândouă medalia de bronz revenind rusoaicei Irina Avvakumova (foto). Doar pe locul secund competitoarele au fost altele: Carina Vogt (Germania), în primul concurs şi Coline Mattel (Franţa), în al doilea. Clasament general după 7 etape: 1. Sara Takanashi 660 p.; 2. Irina Avkumova 435; 3. Carina Vogt 406; 4. Daniela Irashko-Stolz (Austria) 322; 5. Coline Mattel 275. Dana Haralambie a fost, din nou, în puncte, în al doilea concurs, şi acum totalizează 10 puncte, ocupând poziţia 42 în clasamentul general al Cupei Mondiale. La masculin s-au disputat, de asemenea, două etape, ambele la Tauplitz-Bad Mittendorf (Austria), prima soldată cu victoria veteranului japonez Noriaki Kasai (41 ani), urmat de slovenul Peter Prevc şi austriacul Gregor Schlierenzauer. Aceeaşi 3 săritori au urcat pe podium şi în al doilea concurs din Austria, dar în altă ordine: 1. Prevc; 2. Schlierenzauer; 3. Kasai. Clasamentul general după 15 etape: 1. Kamil Stoch (Polonia) 627 p.; 2. Gregor Schlierenzauer 616; 3. Simon Ammann (Elveţia) 608; 4. Noiarki Kasai 546; 5. Peter Prevc 507. ATINAJ ARTISTIC Campionatul European Budapesta găzduieşte, începând de azi,Campionatele Europene de patinaj artistic, ultima repetiţie înainte de Jocurile Olimpice de la Soci. Ţara noastră este reprezentată de harghiteanul Kelemen Zoltán (foto), la masculin şi de Sabina Măriuţă, la feminin. Zoii se află în mare progres în ultimul an, perioadă în care se pregăteşte, la Zürich, sub conducerea fostului patinator harghitean Gheorghe Chiper şi a coregrafei Sandra Shaer. Competiţia poate fi urmărită în transmisie directă pe TVR 1, TVR HD şi tvrplus.ro. ---------------------■— SPORT Campionatul orăşenesc Vineri, 17 ianuarie, la Sala de şah de la Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport Harghita va începe Campionatul municipal de şah Miercurea-Ciuc rezervat seniorilor şi juniorilor. înscrierile se fac la Szebeni Pál, tel. 0758/75.51.68, e-mail fischer@clicknet.ro, cel mai târziu în data de 17 ianuarie, între orele 17:00-19:00. - Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU stef_dan21@yahoo.com ITEN IS Australian Open: Trei români în turul II Prima jucătoare română care a trecut în turul secund la Australian Open a fost Monica Niculescu, învingătoare cu 6-4, 6-1 în faţa israelienei Shahar Peer. Iar prima care a părăsit competiţia a fost Alexandra Cadanţu - 0-6,2-6 cu Flavia Pennetta (Italia). Simona Halep, favorită 11, a făcut o mică încălzire în compania polonezei Katarzynei Piter: 6-0,6-1. Irina Begu a fost eliminată de Galina Voskobaeva (Kazahstan), scor 5-7, 6-4, 5-7. Sorana Cârstea n-a jucat încă. Victor Hănescu (foto) a trecut și el în turul secund după ce l-a învins în 3 seturi, 7-6, 7-6, 6-3, pe germanul Peter Gojowczik. Cele mai mari surprize de până acum le constituie eliminarea cehei Petra Kvitova (favorită 6) de către thailandeza Luksika Kumkhum (nr. 87 mondial) și a italienei Sara Errani, favorită 7, de către germana Julia Gorges (nr. 73 mondial). AUTO MOTO Raliul Dakar Cea de-a 8-a etapă a Raliului Dakar s-a desfăşurat între Uyuni (Bolivia) şi Calama (Chile), având o secţiune specială de 302 km şi una de legătură de 510 km. Victoria a revenit, la clasa moto, lui Cyril Despres (Franţa, Yamaha), urmat de Mark Coma (Spania, KTM) şi Jose Barreda Bort (Spania, Honda). Pe primul loc în clasamentul general se află Mark Coma, urmat de Barreda Bort şi Viladoms (Spania, KTM). La clasa auto a câştigat Al-Attiah (foto) (Qatar, Mini), urmat de Stephane Peterhansel (Franţa, Mini) şi Carlos Sainz (Spania, SMG). Conduce spaniolul Nani Roma (Mini), pe doi Peterhansel, iar pe trei Giniel de Villiers (RSA, Toyota). La camioane, primul a fost rusul Karginov (Kamaz), secondat de olandezul De Rooy (Iveco) și un alt rus, Sotnikov (Kamaz). Pe primul loc De Rooy, urmat de Karginov și Nicolaev (Rusia, Kamaz). IFOTBAL. Balonul de aur: Din nou Ronaldo Trei jucători au fost desemnaţi pentru faza finală a Balonului de Aur, trofeul care se acordă anual celui considerat cel mai bun jucător al anului: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Lionel Messi (CF Barcelona) şi Frank Ribery (Bayern München). Trofeul a fost acordat lui Cristiano Ronaldo, deşi au existat destule rezerve, după cum vom vedea. Balonul de Aur pentru cea mai bună jucătoare a anului a fost acordat portăriţei naţionalei Germaniei, Nadine Angerer. Antrenoarea Silvia Neid de la naţionala Germaniei, a fost desemnată cea mai bună. Antrenorul Jupp Heynkes (foto), cel care a condus pe Bayern München la câştigarea Ligii Campionilor, a primit titlul de cel mai bun antrenor în 2013. O recompensă total meritată pentru un antrenor aflat la sfârşit de carieră şi care, între timp, a fost înlocuit de la cârma münchenezilor. Premiul fair-play a fost acordat reprezentativei Afganistanului, pentru eforturile de promovare a fotbalului în condiţii extrem de grele. Premiul Balonul de Onoare a fost decernat brazilianului Pele (foto), de trei ori campion mondial, pentru contribuţia sa excepţională la promovarea fotbalului şi pentru valoarea sa deosebită. Premiul Puskas: Zlatan Ibrahimovici, cel mai frumos gol al sezonului, foarfecă pe spate de la aproape 30 m. Părere personală: Real Madrid are în lot cei mai buni jucători din lume. Dacă Ronaldo este atât de valoros, de ce echipa n-a câştigat nici un trofeu important în 2013? Dacă o echipă, Bayern München, câştigă toate trofeele puse în joc, inclusiv Liga Campionilor, cel mai bun din echipă, Frank Ribery, nu este şi cel mai bun din lume? Părere Michel Platini, preşedintele UEFA. Dacă în 2010, un spaniol n-a câştigat Balonul de Aur (Spania cucerise titlul mondial), iar în 2013 Ribery nu câştigă trofeul, înseamnă că avem o problemă. Se pare că FIFA acordă Balonul de Aur nu celui mai bun jucător al anului, ci celui mai valoros jucător la modul general, în felul acesta şi peste doi ani câştigători vor fi tot Ronaldo sau Messi, indiferent ce performanţă vor obţine alţi jucători! De subliniat că, în opinia ziariştilor, Ribery a fost desemnat drept câştigător al Balonului de Aur.