Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2014 (Anul 26, nr. 5739-5774)

2014-06-11 / nr. 5767

• Pagina a 2-a • 11 iunie 2014 • Informația Harghite TENIS Simona Halep - finală magnifică la Roland Garros Chiar dacă a pierdut, în cele din urmă, finala turneului de mare şlem de la Roland Garros, Simona Halep (foto) a scris o pagină magnifică a sportului românesc. După o luptă cu totul excepţională, cu cea mai în formă jucătoare a sezonului, rusoaica Maria Şarapova, scorul a fost 4-6, 7-6, 6-4 în favoarea rusoaicei, o minge care n-a trecut filmul fiind hotărâtoare pentru soarta întâlnirii. Simona a luptat exemplar de-a lungul întregii întâlniri, cea mai lungă şi mai inimoasă din ultimii 13 ani, fiind susţinută puternic de majoritatea celor 15.000 de spectatori prezenţi în tribunele arenei Suzanne Langlais de la Roland Garros. Chiar învinsă, Simona Halep va urca, cu cele 1.300 puncte primite, pe poziţia a 3-a a ierarhiei mondiale, cea mai înaltă atinsă vreodată de o jucătoare română. Ea a primit şi un premiu de 825.000 euro. Să subliniem şi surpriza extrem de agreabilă furnizată de Florin Mergea, care, în cuplu cu croatul Marin Draganja, a ajuns până în semifinalele probei de dublu masculin, unde au fost eliminaţi, scor 3-6, 6-1, 3-6, de dublul spaniol Granollers - Lopez. Nadal - învingător pentru a 9-a oară! Spaniolul Rafael Nadal a câştigat şi ediţia din acest an a Roland Garros-ului după ce l-a învins în 4 seturi - 3-6, 7-5, 6-2, 6-4 - într-un meci dominat clar, cu excepţia setului întâi, pe sârbul Novak Djokovic. Este cea de-a 9-a victorie a lui Nadal în Openul Franţei! Junioarele învingătoare la dublu Cuplul român Ioana Duca - Ioana Liliana Roşea (foto) a câştigat proba de dublu feminin, rezervată junioarelor, în cadrul competiţiei de la Roland Garros, în finală, româncele au învins cuplul americano-ceh Catherine Cercan Bellis - Marketa Vondrousova, cu 6-1, 5- 7, 11-9, în urmă cu 6 ani, Simona Halep câştiga, la aceeaşi competiţie, proba de simplu feminin, la fel ca Raluca Olaru în 2005 şi Mădălina Gornea în 2004. Alexandra Dulgheru - învingătoare la Marsilia Jucătoarea română Alexandra Dulgheru (foto) a câştigat Turneul ITF de la Marsilia, dotat cu premii în valoare de 100.000 dolari. In finală, Alexandra a învins-o cu scorul de 6- 3, 7-5 pe suedeza Johana Larsson. La acelaşi turneu, Alexandra Cadanțu a fost eliminată, în turul I, de paraguayana Veronica Cepede Roig. FOTBAL Cele 4 echipe promovate în Liga I Cu o etapă înainte de sfârşitul play-off-ului Ligii a II-a au fost stabilite formaţiile care vor activa, în sezonul 2014-2015, în Liga I. Acestea sunt CSMA Iaşi şi Rapid Bucureşti, din Seria I şi ASA Tg. Mureş şi Universitatea Craiova din Seria a II-a. NIBASCHET România, în sferturile CM Reprezentativa de baschet redus a României evoluează, la Moscova, în cadrul Campionatului Mondial de baschet 3x3, unde a obţinut următoarele rezultate: 19-16 cu Noua Zeelandă, 17-15 cu Qatar, 19-11 cu Venezuela, 17-15 cu Rusia şi a pierdut în faţa Argentinei, cu 18-19, şi Lituaniei, cu 16-17. în urma acestor rezultate, echipa României - în componenţa Cătălin Vlaicu, Angel Santana, Bogdan Popescu şi Vasile Ştefan - s-a calificat în sferturile de finală ale competiţiei, unde va juca cu Spania, în întrecerile feminine, România, alcătuită din Andra Haas, Florina Diaconu, Anca Şipoş şi Cristina Bigica, a câştigat cu 17-8 meciul cu Siria, cu 17-10 cel cu Italia şi cu 21-9 pe cel cu Uruguay, pierzând cu Belgia, 17-20, şi cu Elveţia 9-20. Asesoft Ploieşti şi CSM » » Oradea - la egalitate După 4 întâlniri în cadrul finalei Campionatului Naţional de baschet masculin, dintre CSU Asesoft Ploieşti şi CSM Oradea, rezultatul este egal: 2-2, întâlnirea decisivă va avea loc mâine, la Ploieşti. România învinsă la limită In cadrul preliminariilor Campionatului Mondial de handbal masculin, găzduit de Qatar în 2015, a avut loc partida tur dintre echipele României şi Suediei. Noul antrenor al naţionalei României, francezul Christian Gaudin, a readus la naţională o serie din vechii titulari, ceea ce a favorizat o prestaţie superioară celei care a dus la eliminarea noastră din preliminariile Campionatului European, de către Finlanda. Cu toate acestea, România n-a reuşit să câştige, fiind învinsă la limită, cu scorul de 25-24, printr-un gol marcat de suedezi în ultima secundă a meciului, printr-o aruncare de la Im. Cel mai eficace jucător al echipei noastre a fost Valentin Ghionea (foto), care a marcat de 10 ori. Sadoveac a înscris 5 goluri, Csepreghi, Iancu şi Mihalcea câte 2, Buricea, Criticioiu, Cristescu, Fenici şi Rotari, câte unul. Alexandru Viorel Şimicu, principalul marcator al formaţiei noastre, nu a jucat din cauza unei accidentări. Returul va avea loc la 15 iunie, la Scandinavium Arena din Göteborg. Steluţa Duţă» , campioană europeană Pugilista română Steluţa Duţă (foto), cat. 48 kg, a adus delegaţiei române prima medalie de aur în cadrul Campionatelor Europene feminine, găzduite de Bucureşti. în finală, Steluţa a câştigat clar în faţa sportivei bulgare Sevda Asenova. Au mai câştigat medalii pentru România: Florina Radu - argint la categoria 81 kg, după ce a pierdut finala cu ucraineana Lilia Domieva, Cristiana Stancu - 69 kg, Simona Sitar - 64 kg şi Luminiţa Turcin -81 kg. în urma acestor rezultate, România a ocupat locul trei în clasamentul pe medalii, după Rusia 2-1-2 și Bulgaria 1-2-1. SCRIMA Simona Gherman - medalie de bronz la Europene Sportiva română Simona Gherman (foto) s-a clasat pe treapta a 3-a a podiumului de premiere în proba de spadă a Campionatelor Europene de scrimă de la Strasbourg (Franţa). Simona a câştigat cu 15-5 în faţa israelienei Ekaterina Davidzon, 9-8 cu Ana Maria Brânză, 10-6 cu germana Monika Sozanska, 15-14 cu ucraineana Yana Shemyakina și a pierdut în semifinale cu franceza Marie Florence Candassamy. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU stef_dan@yahoo.com