Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2014 (Anul 26, nr. 5775-5814)

2014-09-26 / nr. 5813

Anul XXV, Nr. 5813 VINERI, 26 SEPTEMBRIE 2014. Cuvântul eminescian sub auspiciile lui brumărel, în pagina a 4-a în Harghita vor beneficia de Card naţional de sănătate a circa 190.000 de persoane în cursul acestei săptămâni am avut o discuţie cu domnul Duda Tihamér Attila, preşedintele-director general al CAS Harghita, referitoare la Cardul naţional de asigurări de sănătate, pornind de la faptul că, in curând, el va fi distribuit şi în judeţul nostru. Dar având în vedere că această ultimă operaţiune va fi efectuată de către Compania Naţională Poşta Română, cu care CNAS a încheiat un acord-cadru, iar instituţiile sale din teritoriu au parafat un contract subsecvent cu reprezentanţii CNPR din acelaşi spaţiu geografic, eu voi reveni asupra subiectului marţi, spre a vă relata ce am aflat de la domnul Dombi Iosif, şeful CJP Harghita. Până atunci am să vă spun că în judeţ avem circa 250.000 de persoane asigurate, din care (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGHICI Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita 2,8 milioane de lei pentru cei afectaţi de inundaţii M ■ în competiţie cu timpul în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita ce a avut loc marţi, 23 septembrie 2014, printre multe alte hotărâri, a fost aprobată rectificarea bugetului general al judeţului. După cum a precizat preşedintele Borboly Csaba, „s-a aşteptat până în ultima clipă să se mai facă rost de resurse, dar fondurile care urmează să mai intre în judeţ se vor publica în Monitorul Oficial şi abia după aceea se va putea hotărî spre ce vor fi direcţionate aceste fonduri”. Preşedintele a mai precizat că orice întârziere a banilor pune în pericol cheltuirea lor, ştiut fiind faptui că procedurile de achiziţie publică durează şi timpul rămas din acest an este foarte scurt, iar dacă nu se reuşeşte cheltuirea banilor, aceştia trebuie returnaţi. „Noi am făcut toate (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUŢ Mo. 52c www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com 14 pentru Cotroceni, în ordine alfabetică 14 candidaţi au intrat în cursa pentru Cotroceni, cu doi mai puţin decât recordul din 1996. Marţi a fost ultima zi de depunere la BEC a candidaturilor pentru prezidenţiale, împreună cu cele minimum 200.000 de semnături necesare, termenul limită expirând la miezul nopţii. Alegerile prezidenţiale din luna noiembrie constituie o premieră, două femei candidând pentru funcţia supremă în stat Aproape o treime dintre candidaţi reprezintă politicieni care şi-au mai încercat norocul şi în alte alegeri prezidenţiale. Cele mai multe încercări de a ajunge preşedintele are Corneliu Vadim Tudora cincea candidatură consecutivă. Mirel Mircea Amariţei (Partidul Prodemo): se cunosc puţine lucruri despre Mirel Mircea Amariţei, liderul Partidului Prodemo, care şi-a depus candidatura marţi după-amiază. El se numără, în luna octombrie 2013, printre cei urmăriţi penal în dosarul privind insolvenţa Realitatea Media. Partidul Prodemo a fost înfiinţat în anul 2012, de către fostul lider PSD Arad, Marius Lazăr, care anterior fusese exclus de Victor Ponta, în martie 2011. William Brânză (Partidul Ecologist Român), fost deputat PDL în două legislaturi. William Brânză şi-a depus, marţi, candidatura la Preşedinţia României din partea Partidului Ecologist Român. El şi-a anunţat recent demisia din formaţiunea democrat-liberală. Brânză a fost deputat de diaspora în perioada 2008-2012, iar până în anul 2005 a făcut parte din PRM, înscriindu-se în PD în anul 2006. Are 42 de ani. Dan Diaconescu (Partidul Poporului Dan Diaconescu): fondatorul PP-DD şi-a lansat luni candidatura la alegerile prezidenţiale, el vorbind despre acest moment încă din anul 2010. Omul de televiziune a mai candidat o singură dată pentru o funcţie politică în luna decembrie 2012, când a fost învins de preşedintele PSD Victor Ponta într-un colegiu de Camera Deputaţilor din judeţul Gorj. Numele său este legat de acuzaţii de şantaj, arestări, postul de televiziune OTV şi scandalul privatizării Oltchim. Are 46 de ani. Gheorghe Funar, fostul primar al Clujului în perioada 1992-2004 a mai candidat (Continuare în pag. a 5-a) Cum doresc unii literaţi maghiari să confişte o descoperire veche de aproximativ 10 milenii şi să „scoată" primul alfabet secuiesc ■ Despre semnele şi simbolurile de la Muntele Teasc de lângă Ditrău Prof. univ. dr. Gheorghe Lazarovici, cercetător ştiinţific, a prezentat la Miercurea-Ciuc lucrarea „Despre semne şi simboluri în munţii din Carpaţii Răsăriteni”. Prezentarea a avut loc în cadrul lucrărilor in plen a Sesiunii Naţionale de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sudestul Transilvaniei. Istorie. Cultură. Civilizaţie”. Lucrarea cercetătorului se referă la o serie de semne şi simboluri descoperite în Muntele Teasc din apropierea comunei Ditrău. Semne din care o parte a istoricilor maghiari „s-au gândit să scoată primul alfabet secuiesc, primelerune secuieşti”. Iar prof. univ. dr. Gheorghe Lazarovici a studiat şi încă cercetează (Continuare în pag. a 3-a) St. PĂTRÎNTAȘ Preţ: 1 leu