Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2014 (Anul 26, nr. 5815-5852)

2014-10-14 / nr. 5820

Mişcaţi-vă repede! ■. ■................. *........................Guvernul v-a luat sub aripa lui protectoare Sunt aproape sigură că unii dintre dumneavoastră se vor situa în opoziţie faţă de afirmaţia ce dă titlul acestui articol, pretinzând că ar fi vorba despre o manevră electorală, după cum la fel de sigură sunt că alţii vor susţine contrariul, combătându-i cu argumentele lor pe cei dintâi. Eu însă vă recomand să vă aplecaţi cu atenţie asupra acestui text şi să decideţi apoi singuri dacă informaţiile desprinse din conţinutul lui servesc sau nu intereselor celor care au avut de pierdut în plan economic ca urmare a unor fenomene hidrometeorologice nefavorabile înregistrate pe parcursul anului, şi nu numai lor. Pentru că, trebuie să ştiţi, marţi, săptămâna trecută, Executivul a aprobat cinci hotărâri privind acordarea de ajutoare minimis pentru sectorul vegetal; pentru exploataţiile cu un astfel de profil, înregistrate în sistemul agriculturii ecologice; pentru achiziţionarea de berbeci de reproducţie şi juninci din rase specializate; pentru apicultorii care au avut de suferit ca urmare a unor fenomene naturale potrivnice unui zbor liniştit şi, nu în ultimul rând, pentru stabilirea cuantumului plăţilor directe unice pe suprafaţă. (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGHICI Expoziţie a firmelor care oferă soluţii de energie alternativă - in pagina a 3-a - In Harghita nu este nici o organizaţie neguvernamentală care să aibă ca obiect de activitate reintegrarea socială a foştilor deţinuţi - în pagina a 5-a - Teodor Meleşcanu: Ţinutul Secuiesc nu este singura problemă de secesiune Teodor Meleşcanu, fost director al SIE şi actual candidat prezidenţial, avertizează că există şi alte regiuni istorice, nu doar Ţinutul Secuiesc, care şi-ar putea dori independenţa de România, din raţiuni economice. Printre ameninţările la adresa României, Meleşcanu a enumerat şi problema modificării unor state, prin fragmentare, dând exemplul Scoţiei, Cataloniei şi Ucrainei de Est. El spune că o asemenea problemă se poate pune şi în România. „Problema Ţinutului Secuiesc nu este singura, în anumite zone istorice, din cauza nemulţumirilor, oamenii îşi pun problema dacă nu cumva s-ar descurca mai bine dacă s-ar autoadministra decât într-un stat cu o guvernare instabilă. (...) Mă gândesc în primul rând la Transilvania, care este mai dezvoltată decât celelalte regiuni. (...) Există o mare nemulţumire faţă de felul în care este administrată ţara”, a explicat Teodor Meleşcanu. (Prompt Media) Preşedintele CJ Harghita solicită întrunirea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pentru a dezbate problema urşilor, precum şi revizuirea tratatului cu Uniunea Europeană Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, a depus, ieri, o solicitare în atenţia prefectului judeţului Harghita în vederea convocării Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Harghita pentru „a se dezbate şi analiza situaţia pagubelor şi acţiunilor care trebuie întreprinse, inclusiv procedurile şi cazurile excepţionale prevăzute în Ordinul Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice nr. 1576 din 16 septembrie 2014, pentru aprobarea derogărilor în cazul speciilor urs, lup şi pisică sălbatică”. Borboly Csaba spunea că doreşte discutarea problemei urşilor din judeţ în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă deoarece viaţa oamenilor din judeţ este pusă în pericol de aceste animale sălbatice. „Eu cred că - spunea preşedintele CJ Harghita - în momentul prezent, când ne aflăm în situaţia în care după ora 6 (seara) în majoritatea localităţilor din judeţul Harghita oamenii nu mai circulă pe drumuri publice, închid uşile şi aud cum ursul intră în curte, în grajd, este o situaţie de risc major în care trebuie imediat să intervenim. Nu cred că numai vânătorii pot rezolva această situaţie chiar dacă, cu ajutorul ministrului Mediului, acum avem mai (Continuare în pag. a 5-a) LIVIU CÂMPEAN încă un bob zăbavă până la semnarea contractului ■ Casa de Cultură a Sindicatelor din Miercurea-Ciuc va fi vândută pentru 3.500.000 lei în pagina a 3-a - M Informaţia®* www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5820 MARŢI, 14 OCTOMBRIE 2014» Preţ: 1 leu . , ilft UOTSCA JUDETEANA. oO-^lO : |