Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2014 (Anul 26, nr. 5815-5852)

2014-11-26 / nr. 5839

esen.IUO www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5839 Azi, în faţa înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie Urşii harghiteni au ajuns în dezbaterea Colegiului Prefectural în pagina a 5-a - Dacă stocurile nu vor fi completate Din luna ianuarie, judeţul Harghita ar putea rămâne fără vaccinuri Departe de mine gândul de a incerca să produc panică în rândul lumii, nu pot totuşi să nu reţin ceea ce dr. Tar Gyöngyi, directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, a lăsat să se înţeleagă foarte clar în finalul expunerii sale privind acoperirea vaccinată a populaţiei pe anul în curs, prezentată în faţa membrilor Colegiului Prefectural, lucru care l-a determinat pe reprezentantul Guvernului în teritoriu, domnul Petres Sándor, să-i adreseze şefei DSP rugămintea de a fi informat asupra evoluţiei situaţiei pentru a putea interveni, dacă va fi nevoie, la Ministerul Sănătăţii (MS). (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGHICI Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita: La Praid, acolo unde s-au tesut vise M frumoase şi acum au devenit realitate Luni, 24 noiembrie 2014, Consiliul Judeţean Harghita a preferat comuna Praid ca loc de întrunire în şedinţă ordinară. Nu este prima dată când şedinţele ordinare ale Consiliului Judeţean nu au loc la sediul administrativ din reşedinţa de judeţ, ci în localităţile în care a fost invitat De astă dată invitaţia a venit din partea primarului comunei Praid, Bokor Sándor, cel care în deschiderea şedinţei a făcut o scurtă prezentare realizărilor importante din comună şi care, la un moment dat, a spus că au izbutit pentru că au ţesut vise frumoase care acum se materializează, cum ar fi, de exemplu, realizarea Complexului balnear al comunei Praid. (Asupra acestui subiect vom reveni într-un număr viitor) (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUȚ MIERCURI, 26 NOIEMBRIE 2014. Preţ: 1 leu Manifestări dedicate Zilei Naţionale a României , în municipiul Miercurea-Ciuc, manifestările dedicate Zilei Naţionale a României încep astăzi, cu faza finală a Concursului de compuneri, poezii, colaje şi desene „La mulţi ani, România!”, acţiune ce are loc la Muzeul Oltului şi Mureşului Superior din localitate, la ora 16:00. Mâine, 27 noiembrie, la ora 13:00, la Casa de cultură a sindicatelor din municipiul reşedinţă de judeţ se desfăşoară programul cultural-artistic „Noi ne cinstim strămoşii în doine şi poveşti”, organizat şi susţinut de Colegiul Naţional „Octavian Goga”. Vineri, 28 noiembrie (ora 15:30), la Muzeul Oltului şi Mureşului Superior are loc vernisajul expoziţiei foto-documentare „Unirea cea Mare - 1 Decembrie 1918” şi momentul documentarartistic „Paşi spre Marea Unire”, oferit de elevi ai Colegiului Naţional „Octavian Goga”. Grupajul de evenimente aniversare de vineri se va încheia cu programul de poezie şi cântece „Rugă pentru neam”, susţinut de Grupul „Românaşul” al Centrului Cultural „MironCristea” din Miercurea-Ciuc, în municipiul Topliţa, seria de activităţi organizate pentru marcarea zilei de 1 Decembrie vor începe vineri, la Biblioteca Municipală „George Sbârcea”, cu vernisajul Expoziţiei de carte „1 Decembrie 1918 - 1 Decembrie 2014”, care va putea fi vizitată până luni. Tot vineri, şi tot la Biblioteca municipală, se va desfăşura, începând cu ora 12:00, Simpozionul „1 Decembrie 1918 - Act de mare importanţă pentru istoria României”. Vor fi prezentate următoarele lucrări: „1 Decembrie 1918 in istoria României” - prof. Alexandru Coltea; „Marea Unire din Decembrie -- context intern şi internaţional” - prof. dr. Costel Lazăr; „Miron Cristea şi Marea Unire de la 1 Decembrie 1918” - prof. Hierandru. Duminică, 30 noiembrie, la Casa municipală de cultură din municipiu, începând cu (Continuare în pag. a 3-a) Fostul deputat harghitean Pál Árpád, condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru conflict de interese Fostul deputat UDMR Pál Árpád a fost condamnat de ICCJ la trei ani de închisoare cu suspendare ,în dosarul în care este acuzat de conflict de interese, pentru că și-a angajat fiica la biroul parlamentar, instanţa dispunând ca acesta să aibă interdicţie zece ani să mai ocupe o funcţie publică. „Interzice inculpatului dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii elective publice, dreptul de a ocupa o funcţie publică implicând exerciţiul autorităţii de stat, dreptul de a ocupa o funcţie sau de a exercita o profesie ori de a desfăşura o activitate de natura (Continuare în pag. a 2-a)