Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2015 (Anul 27, nr. 5853-5889)

2015-01-06 / nr. 5853

• Pagina a 2-a • 6 ianuarie 2015 • Informația Kwarttol uMáinmiSCHTfFÜI IU ü? wls 1« Kraft la un pas de câştigarea Turneului S-au consumat primele trei etape din cadrul celei de-a 63-a ediţii a „Turneului celor 4 trambuline”, cele de la Oberstdorf, Gamiisch Partenkirchen, ambele din Germania, şi Innsbruck, în Austria. La Oberstdorf, victoria a revenit tânărului săritor austriac Stefan Kraft (foto), urmat de compatriotul său, Michael Haybock, care, cu această ocazie, a preluat fotoliul de lider al Cupei Mondiale, pe locul trei situându-se tot un coleg de generaţie al celor doi, slovenul Peter Prevc, aflat în mare formă. La Garmish a câştigat norvegianul Anders Jakobsen, apărut, la fel ca în 2006, parcă de nicăieri, fiind urmat de cvadruplul campion olimpic, elveţianul Simon Ammann, care nu pare să se resimtă după căzătura de la Obertsdorf, pe trei, ca în prima etapă, slovenul Peter Prevc. Etapa a treia, de la Innsbruck, a fost de departe cea mai spectaculoasă, în ciuda vântului care a întrerupt de câteva ori competiţia. A câştigat, în sfârşit, un german, Richard Freitag - de 12 ani nu s-a mai întâmplat aşa ceva! - urmat de austriacul Stefan Kraft, cel care, cu 137 m, a realizat un nou record al trambulinei (cel vechi era de 134,5 şi fusese stabilit, în urmă cu 12 ani, de Sven Hanawald). O săritură excepţională, de 138 m, a reuşit Michael Hayboeck, din păcate pentru el, a pus, pentru o fracţiune de secundă, mâna jos, aşa că recordul lui nu poate fi omologat. Fapt rar, pe locul trei s-au clasat, la egalitate, Simon Ammann și veteranul japonez Noriaki Kasai. După trei etape ale „Turneului celor 4 trambuline”, pe primele locuri se situează: 1. Stefan Kraft (Austria) 835,4 p.; 2. Michael Hayboeck (Austria) 812,3; 3. Peter Prevc (Slovenia) 806,0; 4. Noriaki Kasai (Japonia) 797,7; 5. Richard Freitag (Germania) 791,7. Ultima etapă a „Turneului celor 4 trambuline” va avea loc la Bischofshofen (Austria), în 5 şi 6 ianuarie, în urna celor trei etape menţionate în Cupa Mondială, pe primele locuri se află: 1. Michael J. Hayboek 589 p.; 2. Stefan Kraft 557; 3. Roman Koudelka (Cehia) 556; 4. Anders Fannemer (Norvegia) 537; 5. Peter Prevc 534. A înfrângeri în serie Sezonul de tenis a început, duminică, la Shenzhen, China, și Brisbane, Australia. Din motive de tactică, probabil, toate cele patru jucătoare române au mers în China. Prima a intrat „în focuri” Alexandra Dulgheru, care a pierdut întâlnirea cu chineza de 20 de ani, nr. 100 WTA, Saisai Yheng. La fel s-a întâmplat cu Monica Niculescu, învinsă de slovena Polona Hercog. Dublul format din Horia Tecău şi olandezul Jean-Julien Rojer, cap de serie nr. 1, a pierdut surprinzător, în turul I, în faţa cuplului Jamie Murray - John Pierce (Marea Britanie - Australia), în turneul feminin de la Brisbane s-au înregistrat, din start, două mari surprize: croata Ajka Tomljanovic a eliminat-o pe sârboaica Jelenaji Jankovic, iar estoniana Kaia Kanepi a învins-o pe Andrea Petkovic, Germania. La închiderea ediţiei: Simona Halep - Annika Beck 4-6, 6-4, 6-3. Piţurcă nu mai poate fără Sânmărtean După ce l-a ţinut, ani de zile, în afara naţionalei, Victor Piţurcă apelează, cruntă ironie, exact la Lucian Sânmărtean pentru a-şi salva scaunul. Fostul selecţioner trece printr-o perioadă de coşmar: el a luat formaţia saudită Al Itttihad de pe primul loc, dar în 7 întâlniri disputate sub conducerea lui n-a obținut nici măcar o singură victorie. FC Barcelona — transferări interzise până în ianuarie 2016 Tribunalulde arbitraj sportiv (TAS) de la Lausanne a anunţat că a respins apelul clubului FC , 1 4 şI 3. COTBAL Pantilimon — cel mai bun de la Sunderland Aflat în formă foarte bună, portarul echipei naţionale, Costel Pantilimon, n-a putut evita înfrângerea formaţiei sale în partida cu Manchester City, pierdută cu 2-3. Antrenorul lui City, brazilianul Manuel Pellegrini, a declarat după meci: „Am înscris de trei ori şi am mai avut trei sau patru ocazii clare. Din acest punct de vedere consider că Pantilimon a fost cel mai bun jucător al oaspeţilor”. Sunderland a fost condusă cu 2-0, dar a reuşit, în repriza secundă, să egaleze în numai trei minute - 68, 71. Din păcate, peste un minut a şi primit golul de 3-2. Barcelona de a efectua transferuri de fotbalişti în două perioade consecutive de transferări, astfel încât gruparea catalană are interdicţie în acest domeniu până în ianuarie 2016. Motivul îl constituie neregulile constatate, de către un control al FIFA, cu privire la transferul şi folosirea în competiţii a 10 jucători minori, proveniţi din afara Spaniei. Atunci clubul catalan, în afara interdicţiei la transferări, a mai fost şi amendată cu suma de 450.000 franci elveţieni. Raliul Dakar Duminică s-a dat startul în Raliul Dakar, cea mai mare şi mai celebră cursă automobilistică de acest gen, chiar dacă, de 7 ediţii încoace, „teatrul” de disputare s-a mutat din Africa tocmai în America de Sud. Cursa a început la Buenos Aires şi va trece apoi din Argentina în Chile, mai apoi în Bolivia, de unde se va întoarce în Argentina, urmând a se încheia la 17 ianuarie, cu o singură zi de odihnă, în 10 ianuarie pentru motociclete şi quaduri şi în 12 ianuarie pentru autoturisme şi camioane. România are doi sportivi în această cursă teribilă, care va măsura 9.200 km, pe motocicliştii Emanuel Gyenes şi Marcel Butuza, veterani ai Raliului. Etapa I, disputată între Buenos Aires şi Villa Carlos Paz, având o lungime totală de 838 km, cu 174 km de probe speciale, a dat următorii câştigători: Motociclete: 1. Sam Sanderland (foto) (Marea Britanie, pe KTM) 1h 18’ 57”; ...47. Emanuel Gyenes (România, KTM), la 12’ 28”; 51. ...Marcel Butuza (România), la 15’ 18”. Quaduri: 1. Ignacio Casale (Chile, pe Yamaha) 1h 37’ 08”. Auto: 1. Orlando Terranova - Bernardo Graue (Argentina, pe AII 4 Racing Mini) lh 13’ 12”. Camioane: 1. Hans Stacey (Olanda) - Serge Bruynkens (Belgia)- Bernard der Kinderen (Olanda), pe lveco. lh 30’ 43”. Pagină realizată de STEFAN DANCIU - stef_dan21@yahoo.com / r/. fr-'si ! Meciuri amicale cu Portugalia Două rezultate de egalitate, 23-23 şi 27-27, şi o înfrângere la limită, 26-27, este bilanţul celor 3 întâlniri cu Portugalia, în deplasare al naţionalei masculine de handbal. Bilanţ pe care unii îl consideră slab, făcând glume îndoielnice pe seama echipei. Antrenorul naţionalei, Aihan Omer, căruia ar trebui să-i acordăm încredere, având în vedere experienţa lui şi rezultatele de la naţională, are altă părere, considerând că, în condiţiile în care s-au folosit, exclusiv, jucători tineri, fără experienţă la nivelul naţionalei, rezultatele sunt promiţătoare. Din lotul nostru s-au remarcat prin eficacitate Ciprian Şandru şi Adrian Chiruţ. Raluca - locul 17 La Konigsee s-a desfăşurat cea de-a 4-a etapă a Cupei Mondiale la sanie, feminin, competiţie dominată de senioarele germane: Natalie Geisenberger - locul I, Alex Gough (Canada) - locul II şi Daiana Eitberger- locul III. Reprezentanta noastră, Raluca Strămăturaru (foto), a ocupat locul XVII, din 24 de concurente. Rezultate din Liga MOL în ultima săptămână, echipele angrenate în Liga româno-maghiaro-slovacă MOL au înregistrat scorurile: Dab.Docler Dunaújváros - HK Debrecen 6-0 (2-0, 3-0, 1-0), Sport Club Miercurea-Ciuc - Ferencváros Budapesta 4-2 (1-0, 2-0, 1-2), Újpesti TE Budapesta - Dab.Docler 2-3 (0-0, 1-0, 1-2, 0-0, 0-1) după prelungiri și lovituri de penalitate. HC Nove Zamky - HK Debrecen 8-0 (0-0, 6-0, 2-0), HK Debrecen - Ferencváros 4-3 (0-1, 2-1, 2-1), HC Nove Zamky - Úpesti TE 9-3 (3-2, 4-1, 2-0), Jegesmedvék Miskolc - Sport Club 8-0 (3-0,3-0,2-0), Dab.Docler - Corona Braşov 5-4 (1-0, 0-3, 3-1, 0-0, 1-0) după prelungiri și lovituri de penalitate.