Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-07-31 / nr. 5938

. In foc continuu, la propriu şi la figurat Chiar dacă noaptea şi dimineaţa avem senzaţia că s-a mai răcorit puţin, în unele momente ale zilei, din punct de vedere termic, numai confortabil nu putem spune că ne simţim. Asta la propriu vorbind, pentru că, dacă e să particularizez, la figurat în foc continuu simt acum şi medicii veterinari din cadrul DSVSA Harghita, care răspund de tot ceea ce are legătură cu siguranţa alimentară a populaţiei şi, nu în ultimul rând, cu asigurarea unor standarde minime privitoare la bunăstarea animalelor, în general şi a celor aflate la păşune, în special. Că problema este una cât se poate de serioasă nici nu încape îndoială, printr-o notă de serviciu a Autorităţii centrale, emisă în urmă cu o jumătate de lună, solicitându-li-se reprezentanţilor ei din teritoriu să intensifice controalele în continuare în pag. a 4-a Posturile titularizabile din judeţ au fost ocupate în proporţie de 50% în judeţul Harghita s-a înregistrat un procent mic de ocupare a posturilor titularizabile, de doar 50% din totalul celor scoase la concurs. Un motiv a fost şi faptul că unele cadre didactice au refuzat postul titularizabil în favoarea unuia de suplinitor. Inspectorul responsabil cu managementul resurselor umane din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita, Waczel Ferenc, a declarat că la şedinţa publică de repartizare pe posturi titularizabile au fost îndreptăţite să vină 201 persoane, care au obţinut note peste 7. Din cele 61 de posturi titularizabile scoase la concurs, au fost ocupate doar 30, restul de 31 fiind transformate în posturi netitularizabile şi urmând să fie ocupate în etapele următoare de repartizare, continuare în pag. a 3-a Garduri înalte, porţi ferecate şi nici un indiciu . referitor la proprietar Raportul Inspectoratului Teritorial de Muncă Harghita întocmit pentru semestrul I 2015 ne dezvăluie din activitatea din teren aspecte şi bune şi mai puţin bune, acestea din urmă având o pondere mai mare, despre ceea ce se întâmplă în unităţile economice din judeţ în ceea ce priveşte respectarea sau nerespectarea legislaţiei în vigoare. Nu ne luăm, aşadar, după vorbe fără acoperire, ci luăm de bune constatările inspectorilor de muncă din unităţile pe care le-au controlat, continuare în pag. a 2-a BIBUONCA JUDEȚEAN* KÁJON JÁNOS rmația www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5938 VINERI, 31 IULIE 2015* Să cânte fanfarele! - în pagina a 4-a - MpO Nu suntem mai sănătoşi decât alţii,a , deşi credem acest lucru, locuind în o zonă de munte, cu aer mai puţin poluat De Ziua Imnului Naţional, române! a fost intonat în centrul municipiului Miercurea-Ciuc Ziua Imnului Naţional - marcată în fiecare an pe 29 iulie, începând cu anul 1998 - a fost sărbătorită şi în municipiul Miercurea-Ciuc, miercuri, la Monumentul Ostaşului Necunoscut, printrun ceremonial militar-religios dedicat acestui eveniment. La începutul manifestărilor, subprefectul judeţului, Petres Sándor, alături de comandantul Brigăzii 61 Vânători de Munte, general Marius Giurcă, şi şefii instituţiilor militarizate din Garnizoana Miercurea-Ciuc, general Gheorghe Pop, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, respectiv col. Dan Iamandi, comandantul Inspectoratului de continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu