Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-04-08 / nr. 6042

I Anul XXVIII. Nr. 6042_________________________________VINERI, 8 APRILIE 2016 •___________________________________________Preț: 1 leu în aşteptarea partenerilor, uşa Casei a rămas deschisă... # □ în jurnalul nostru de azi prezentăm şi poziţia CAS Harghita cu privire la semnarea actelor adiţionale la Contractul-cadru pentru anul 2015, poziţie exprimată chiar de preşedintele ei, ec. Duda Tihamér Attila Şi pentru ca totul să fie clar, încă de la început voi arăta că, potrivit domniei sale, aceste documente au fost semnate şi ştampilate de către reprezentanţa Casei, iar furnizorii de servicii medicale au fost înştiinţaţi în scris că sunt aşteptaţi să le semneze şi ei. continuare în pagina a 5-a 135 de ani de la primul act care reglementa regimul străinilor în România * □ Peste 700 de străini locuiesc în Harghita, majoritatea provenind din ţările membre UE Inspectoratul General pentru Imigrări a sărbătorit, ieri, 135 de ani de la atestarea documentară a primului act normativ care reglementa regimul străinilor în România. Legea asupra străinilor - cum era numită - a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 6 din 7 aprilie 1881, iar unul dintre articole preciza: „Primind ordinul de exclusiune, străinul va trebui să arate puntul de frontieră prin care voiesce să trecă, şi, în caşul acesta, i se va remite o foie de drum prin care se va regula itinerarul ce va avea să urmeze, şi timpul cât va avea dreptul să se poprească! în fiecare localitate, până la | frontieră. în caşul de a contraveni la vreuna din aceste | dispoziţiuni, străinul va fi condus afară din țară prin forța publică”. continuare în pagina a 5-a Acuzaţi de incompatibilitate Inspectorii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) o acuză pe medicul harghitean Prohaszka-Rad Viorica că s-ar fi aflat în incompatibilitate în perioada 14 aprilie 2006 - 15 decembrie 2014. Potrivit unui comunicat remis, miercuri, de ANI, dr. Prohaszka-Rad Viorica a deţinut simultan funcţiile de şef al Secţiei Oftalmologie din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc şi administrator al SC OCULUS SRL (având ca obiect de activitate „activităţi de asistenţă medicală”), motiv pentru care s-a constatat starea de incompatibilitate. Conform ANI, medicul harghitean a fost informat despre declanșarea procedurii continuate în pagina a 4-a Armistiţiul s-a încheiat. „Bătălia cărţilor” a reînceput - în pagina a 4-a -„Unchiul Vanea” de Cehov, pus pe scena teatrului din Ciuc de Sorin Militaru - în pagina a 4-a - O instituție model de sănătate publică: Spitalul Municipal Topliţa Tricolorul românesc, oferit de prefect Forţelor Navale Române, va fi arborat pe catargul Navei-Şcoală Mircea Tricolorul românesc, oferit în luna februarie de prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei, Forţelor Navale Române, va fi arborat pe catargul Navei-Şcoală Mircea, cu prilejul împlinirii a 77 de ani de la intrarea acesteia în serviciul Marinei Române. Conducerea Statului Major al Forţelor Navale a propus, miercuri, arborarea drapelului oferit de prefect pe catargul Navei-Şcoală Mircea, având în vedere impactul pozitiv al evenimentelor care au avut loc în luna februarie în Harghita. „Vă propunem să arborăm pavilionul naţional, pe care l-aţi dăruit cu toată dragostea locţiitorului şefului Statului Major al Forţelor Navale, domnul contraamiral de flotilă Constantin Ciorobea, la catargul celui mai bătrân ambasador al Marinei Române pe mările şi oceanele lumii, Nava-Şcoală Mircea, într-un cadru festiv”, se arată în invitaţia trimisă prefectului Harghitei. Evenimentul de înălţare a drapelului naţional primit din inima României urmează să aibă loc în data de 14 mai, continuare în pag. a 5-a