Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2018 (Anul 30, nr. 6298-6333)

2018-03-23 / nr. 6330

Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6330 • VINERI, 23 MARTIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Oraşul Bălan şi localitatea Fîrlădeni din Republica Moldova vor semna acordul de înfrăţire în pagina a 5-a „Patimile" lui Iisus, la Şumuleu-Ciuc în pagina a 4-a HANDBAL După înfrângerea din Rusia, duminică are loc revanşa la Cluj-Napoca în pagina a 8-a Reîntâlnirea cu George Sbârcea şi scrierile sale . „Oricare dintre amintirile sale dobândeşte nu numai un înalt grad de autenticitate, ci şi o vastă gamă de nuanţe şi culori” Giosif sava) Astăzi se împlinesc 104 ani de la naşterea compozitorului, muzicologului şi scriitorului George Sbârcea (n. 23 martie 1914, Topliţa - d. 27 iulie 2005). Dacă poezia „nu e o stare universală, ci un aspect sufletesc particular câtorva indivizi”, cum ar spune G. Călinescu, de ce n-am însuşi ideea că muzica te îndeamnă să te închini frumosului? Cu sunetele şi ritmurile sale, ea glăsuieşte „în toate idiomurile”. Desprindem de aici că în spatele oricărei opere de artă există gândul, care a născut-o... există munca, ce a materializat gândul... există omul, cu gândurile şi travaliul lui. Acele puţine, totuşi, convorbiri cu George Sbârcea mi-au dat prilejul să constat că valoarea unei opere stă în posibilitatea ei de a se lăsa descoperită mereu, de a aduce noi elemente argumentative, de a-i deschide continuu structura ei dinamică, dar şi sentimentală, simbolică şi încărcătura mesagistică. continuare în pag. a 3-a Muzicologul George Sbârcea a ales-o pe Margareta Pâslaru să interpreteze câteva dintre creaţiile sale: „S-a rupt o coardă la vioară”, „Fir-ai tu să fii de dragoste”, „Ionel, Ionelule” Procesul fostului primar din Gheorgheni în care este judecat pentru abuz în serviciu se apropie de sfârşit, în primă instanţă □ A fost audiat şi ultimul martor, din Ungaria, la termenul ce va avea loc luna viitoare urmând să fie depuse concluziile Ultimul martor, din Ungaria, ce a fost propus în procesul în care fostul primar al municipiului Gheorgheni, Mezei János, este judecat pentru abuz în serviciu, a fost audiat ieri, prin videoconferinţă, după ce timp de câteva luni nu s-a reuşit acest lucru. continuare în pag. a 5-a Iţi merge mintea! La rece. Recomandăm consumul responsabil de ber it* SCOUTS 24 martie 2018 Ora Pământului în judeţul Harghita Sâmbătă, 24 martie, va fi Ora Pământului 2018 - o mişcare globală care se manifestă în fiecare an, în sute de ţări, de pe toate continentele. Astfel, între orele 20:30 şi 21:30, oamenii, instituţiile şi oraşele din întreaga lume care participă la această acţiune „sting lumina”. Astfel, pentru o oră, participanţii dau o pauză Pământului de la consumul de energie electrică şi susţin apelul ecologic pentru economia de resurse. Evenimentul Ora Pământului este, poate - cel puţin aşa se crede - cea mai mare mişcare voluntară de mediu din toate timpurile. Pentru a zecea oară consecutiv, WWF România (World Wide Fund For Nature) încurajează indivizi şi organizaţii, companii, instituţii publice şi centre culturale din toată ţara să stingă lumina timp de o oră. Anul acesta, mesajul şi îndemnul pentru comunitatea Earth Hour din România este „Conectează-te la Terra!”, continuare în pag. a 5-a ■ •'C I Im Jfikî A IJaT: . j * Ms ALfiVHER Se trece la ora de vară în noaptea de 24 spre 25 martie, ceasurile se vor da înainte cu o oră. Astfel, duminică, 25 martie, ora 03:00 devine ora 04:00. în acest an, ora oficială de vară se aplică de la 25 martie până la 28 octombrie, când se va reveni la Timpul Legal Român. Trenurile de călători cu ore de plecare între 03:01 şi 04:00 (ora de iarnă) vor circula cu întârziere. în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu cele ale trenurilor dintre orele 04:00 şi 05:00 (ora de iarnă), plecarea din gări se va realiza în ordinea rangului trenului.